Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjoint, maar het was echt raar!

joint, maar het was echt raar!

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RizayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is mogelijk kep wel ergere dingen gezien bij mensen door alleen 1 ww wiet.
Dit is cker mogelijk badtrip is moeilijk te krijgen maar heb je die dan kan die soms keihard komen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
ben zelf niet oud genoeg om te halen
Klik om te vergroten...

En hoe oud ben je dan? Want als je op een te jonge leeftijd drugs gebruikt is het niet zo raar dat het verkeerd valt.
s
single24Lid
01-01-2024, 00:00
#3
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je raakt gewoon in paniek omdat je de wiet wat harder voelt dan je gewend bent. Je moet je gewoon overgeven aan het gevoel en het ervaren. Als je gaat tegenstribbelen gaat het altijd fout. Dat draaierige gevoel heb ik eigenlijk alleen als ik wiet combineer met alcohol. Belangrijkste punt: iedereen reageert anders op drugs, dus je verhaal is niet raar ofzo. :smoke:
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#5
single24 zei:
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter
Klik om te vergroten...

is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd? ik heb hele pakken van dat spul leeggedronken terweil ik stoned was en dit deed me werkelijk niks.

één bruistablet of n paar kauwtabletten helpen ook niet..
ik weet niet of vitamine c überhaupt een effect heeft op thc, zoals deze heeft (wanneer dit in zéér grote hoeveelheden (als in een BUIS vol bruistabletten) word ingenomen) op truffels.


Mijn gok is dat je gewoon écht knetter stoned was, al is het vreemd dat het een kwartier duurde voor je wat voelde. Ik moet wel zeggen dat ik van meerdere mensen heb gehoord (zelf niet ondervonden) dat zij wel eens bepaalde soortjes rookten die "in moesten slaan".
Wat dan ook natuurlijk een optie is is dat er iets bij is gegooid.. heb meerdere verhalen gehoord van mensen die met kwekers/dealers omgingen die hebben gezien dat er heroine over de wiet werd gestrooid om het lekker verslavend te maken.
Ik weet dat alleen niet wat de combi wiet + heroine op een mens teweeg brengt al is dit per persoon verschillend.

Mijn advies:
vraag diegene die die joint gedraaid heeft of hij nog wat van die wiet heeft van die avond, of om een nieuw zakje van dezelfde wiet + shop te halen en een nieuwe joint te draaien, deze keer met maar een klein beetje wiet, deze oproken, tijdje wachten tot je m goed voelt en nog een opsteken en kijken of er weer iets raars gebeurt. Zo niet, was het waarschijnlijk dat je gewoon teveel hebt genomen of dat er iets mis met je was die dag. Net zoals met bier: de ene keer kan ik een halve krat leegzuipen zonder écht zat te zijn, de andere keer ben ik van 6 biertjes al bijna zat.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#6
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?
Klik om te vergroten...

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.
n
no_obkillerLid
01-01-2024, 00:00
#7
deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Svali zei:
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?
Klik om te vergroten...

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.
Klik om te vergroten...

Het placebo effect kan wel helpen om je beter te voelen. Hoewel ik er dus niet in geloof dat het werkt en het dus ook niet zal adviseren, zal ik het ook niet ontkrachtigen.

no_obkiller zei:
deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.
Klik om te vergroten...

Kort en bondig gezegd waar het op staat. Noobkiller in action!
F
FoalsYeahLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah dankje voor alle reacties ;p

Ik las ergens anders al dat zij het ook hadden meegemaakt 'het gevoel dat alles nep is en je alles anders ervaart ofzo'

XD ik ben een meisje trouwens =p

Het kan niet zo zijn dat dealer er heroine ofzo overheen heeft gegooid... want ik heb het gekregen van iemand die ik wel goed ken en die had het gewoon van de shop (ben zelf niet oud genoeg om te halen ;p; maar weet wel zeker dat hij er niets mee heeft gedaan)

=)
F
FoalsYeahLid
01-01-2024, 00:00
#10
Svali zei:
En hoe oud ben je dan? Want als je op een te jonge leeftijd drugs gebruikt is het niet zo raar dat het verkeerd valt.
Klik om te vergroten...

16.
Maar normaal viel het wel goed.
Nja het zal wel gewoon verkeerd gevallen zijn deze keer dan :P

wss is het de volgnede keer weer beter (:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tufnut zei:
Het klinkt allemaal als een beetje drama.
Klik om te vergroten...
FoalsYeah zei:
XD ik ben een meisje trouwens =p
Klik om te vergroten...
:mrgreen:

FoalsYeah zei:
Het kan niet zo zijn dat dealer er heroine ofzo overheen heeft gegooid... want ik heb het gekregen van iemand die ik wel goed ken en die had het gewoon van de shop (ben zelf niet oud genoeg om te halen ;p; maar weet wel zeker dat hij er niets mee heeft gedaan)
Klik om te vergroten...
Hmm, ook die bekende van jou kan je bedonderen of bedonderd zijn; je wilt niet weten hoeveel mensen door bekenden worden bedonderd. Het verhaal van heroine over wiet zou theoretisch wel kunnen, maar is in de praktijk onzin; ga ik verder niet eens op in.
O
OGkushLid
01-01-2024, 00:00
#12
single24 zei:
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter
Klik om te vergroten...
LOL het bouwt wat af maar het stopt niet door 1 glaasje fruitsap ze :wink:
s
sacredroseLid
01-01-2024, 00:00
#13
ahh wat klinkt dit toch lekker bekend.
en dit is echt niet iets wat alleen beginners overkomt. ik blow zelf al een jaar of 3 wekelijks. en dit soort ervaringen heb ik ook nog wel eens. de 15 minuten voor dat het inslaat ben ik wel gewend van de naar mijn mening zwaardere soorten.

dit soort ervaringen zijn inderdaad zeer angstig als je niet weet wat er gebeurd of dat als je groep niet weet hoe hierop gereageerd moet worden. maar na deze ervaring regelmatig te hebben. heb ik hier best mee omleren gaan en ben ik het zelfs leuk gaan vinden om zo op wiet te gaan.

en was het niet zo dat suiker je weer beterliet voelen. of is dit bij LSD ?
*
*Princess*Lid
01-01-2024, 00:00
#14
FoalsYeah zei:
Dankje voor het reageren.
Heeft neimand hetzelfde meegemaakt? is het zo raar dat dit door wiet gebeurt?
Of kan het zijn dat ik op het randje zat om bijna out te gaan?

Ik heb echt geen idee.

xxxx
Klik om te vergroten...

Ja ik heb ongeveer zoiets meegemaakt ja! Heel heel eng. 2x eigenlijk, een keer met n joint en een keer met Spacecake.
De eerste keer was toen we aan t voetballen waren, was gewoon een zonnige dag, en ik dacht mwah nou doe t weer een keertje. Dus wij met een aantal blowen, maar ik had maar 2 hijsjes genomen en opeens BAM! sloeg het allemaal in. Alles leek een groot mariospelletje in megapixels en ik hoorde dat deuntje ook helemaal gaan. Was best wel confronterend want ik wist niet meer wat de werkelijkheid was en wat er in mijn hoofd spookte. Het schijnt dat ik ook dan weer even ''normaal'' was en daarna opeens bij wijze van over rolschaatsen begon. Niemand had hier last van alleen ik. Na een uur was het nog niet voorbij en toen ben ik rustig gaan liggen, en hele tijd als ik het weer voelde komen ( die complete waanzin) mn ogen dichtgedaan zodat ik voor mezelf kon doen alsof dat alleen in mn hoofd afspeelde. Na 3 a 4 uur was ik daar weer redelijk vanaf, maar voelde me wel heeeel raar daarna, en daarna had ik eigenlijk besloten nooit meer te doen, omdat ik best wel geschrokken was..

Helaas daar begint het volgende verhaal.. Ik en mijn vriendinnetjes waren weekje op vakantie gegaan, en 2 hadden als verassing besloten een spacecake te bakken, met nadruk op verassing, de andere 3 wisten het dus niet.. Ik dacht goh lekker een brownie, daar neem ik het een en ander van.. Dat liep dus niet goed af, voor ons allemaal niet. Na een half uur zei ik opeens '' he het lijkt wel alsof ik stoned ben'' en toen werd ons dus verteld dat het spacecake was. Ik schrok me rot want ik wist alweer wat er ging gebeuren dus ik liep chaggo naar boven, en ging op bed liggen in de hoop het eraf te kunnen slapen. Alles begon te draaien, de deurklink draaide weg in een spiraal en het hartjes behang ging alle kanten op. Beneden hoorde ik opeens een van mijn vriendinnen gillen; '' Mijn hart, mijn hart, hij klopt veel te snel ik voel me niet goed help help''. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar daarna bleek het serieus te zijn, en toen begon de hel. De een na de ander ging fout en we belandde allemaal in onze persoonlijke hel, en al onze angsten kwamen naar boven. 2 kregen zulke hartkloppingen die lagen praktisch out op de vloer, de ander probeerde zichzelf te wurgen en heeft kokend water gedronken, weer een ander is 3 kilometer over een dijk gaan rennen, de ander bijna verdronken in bad, etc etc. Het was verschrikkelijk, iedereen probeerde het eruit te barfen, maar het was al te laat. In totaal zijn we 30 uur allemaal behoorlijk van de kaart geweest. Alles was een waasbeeld, dingen draaide weg, je voelde je hart leek wel 2 meter buiten je lichaam kloppen, je armen zwoven maar wat heen en weer, ik vond het vreselijk. Het was een groot drama en hoop het nooit weer mee te maken.

Weet eerlijk gezegd niet hoe dit zo is gekomen? En kan best aannemen dat men dit een onzin verhaal vind, want het klinkt redelijk ongeloofwaardig, vonden mn ouders eerst ook :grin: .
Maar het is dus echt gebeurd en ben heel benieuwd hoe dit zo kan komen, ga iig noooit meer blowen, andere dingetjes dan maaar :hearteyes:
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#15
de ander probeerde zichzelf te wurgen en heeft kokend water gedronken
Klik om te vergroten...

hmm....
*
*Princess*Lid
01-01-2024, 00:00
#16
njirem zei:
de ander probeerde zichzelf te wurgen en heeft kokend water gedronken
Klik om te vergroten...

hmm....
Klik om te vergroten...

hmm oke slecht en overhaast geformuleerd van mij :grin: . Het was zo van dat zij Noodles wilde eten of iets dergelijks, maar nooit de tijd heeft genomen om dat af te laten koelen, dus het was zo heet dat ze allemaal blaren op dr lippen had, ze heeft uiteraard geen hele beker ervan gedronken. + Zichzelf wurgen op de manier van, ze greep hele tijd naar haar nek/keel en kneep er heel hard in.

Excuuuus
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hasj en wiet kunnen een behoorlijk heftige ervaring opleveren. Heb je dat gehad dan is het zaak om de volgende keer minder veel en minder snel te roken. Beter bouw je de dosis rustig op. Dus niet teveel in je joint en daar een haaltje van nemen en dan weer wachten. Voor drugs geldt: 'less is more' !
Gebeurd het toch dat de joint niet lekker valt, onderga het dan. Raak niet in paniek en besef dat het weer overgaat. Het is niet het eind van de wereld.
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Redelijk herkenbaar, dat van dat praten en niet meer weten waar het over ging. Dat komt omdat je je voortdurend focust op het fout gaan. Drink wat zoets, maar niet te veel (wel met echte suikers, geen aspartaam). En probeer het niet tegen te gaan maar geef je er aan over. Ik weet dat dat moeilijk is en dat moet je ook leren. Maar als je er anders niet van kan genieten, doe het dan gewoon niet.
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb wel ooit 'n joint van 'n neger gekocht voor 'n blikje bier. Mongool die ik ben ¬¬
Toen heb ik 3 uur lang op de grond gelegen, kotsen, out gaan, bijkomen en weer opnieuw...
Tja, dat zijn gewoon super stomme dingen om te doen.
Mijn enige reactie op wiet, dat 't niet fout ging (en de enige keer dat 't fout ging was toen), was dat ik helemaal relaxt werd... en honger had :P
Ik vind wiet wel chill, maar ik zou na zo'n ervaring niet ineens paddo's doen... zeker niet.

PS:
Ik lag 3 uur midden in leeuwarden XD
S
ShremLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit heb ik ook een keer gehad op een BBQ. Een paar maten zaten aan de bong dus ik zoiets van: lekker ik doe wel ff mee.
Vervolgens loop ik iemand te fucken dat wij allemaal niet echt zijn en voordat ik het weet denk ik zelf dat alles nep is. Ik kon de realiteit niet meer onderscheiden van de werkelijkheid, een hele enge ervaring.
Ik heb hierna niet meer geblowd maar ik heb nog een paar keer het gevoel gehad dat ik weer dit gevoel zou krijgen als ik alcohol op had, dit is gelukkig ook weer overgegaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."