Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjoint, maar het was echt raar!

joint, maar het was echt raar!

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
E
EhvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een waarschuwing als je ervaart dat je werkelijkheid als nep ervaart:

www.google.com/m?q=psychose+werkelijkhe ... hannel=new
s
stan539Lid
01-01-2024, 00:00
#2
zo heel erg apart vind ik je trip ook weer niet,
wiet kan veel harder werken dan andere drugs en als je echt een paniekaanval krijgt wordt alles zoizo ff wat heftiger.
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De fout-gaan potentie van wiet vind ik eigenlijk, als ik zo over nadenk, ook behoorlijk hoog ja eigenlijk. 2 bier is eigenijk altijd 2 bier, ik weet precies hoe het gaat vallen en hoelang het duurt. Wiet kan rare dingen met je doen. Wanneer je op een onbekende locatie bent, of op een ongewoon tijdstip of met mensen waar je normaal niet mee blowd, of in je eentje als je dat normaal nooit doet, kan het ineens veel harder aankomen. 2 hijsjes kunnen je dan Te stoned maken terwijl je normaal gewoon een hele smoked en gewoon chill bent. DIt is met alcohol, speed of xtc TOTAAL niet. Altijd hetzelfde.
D
DeZwevendeNonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je nog niet zo heel vaak heb geblowd?

In mijn beginfase kreeg ik redelijk vaak last van "beestjes" in m'n benen. Een kriebelende jeuk die weg gaat als je er met je vingers overheen krabt, maar gelijk weer terugkomt. Ook werd ik snel paranoïde.

Met wat meer (levens)ervaring gaat het vanzelf over. Net zoals de eerste paar keer dronken zijn veel intenser is dan later, zijn ook de eerste paar keer stoned zijn best intens.

Zie het als een positieve ervaring. Slechte ervaringen met drugs houden je scherp bij volgende pogingen. They prevent you from becoming complacent. :)
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou met die wiet van tegenwoordig maakt het niks uit of je wel of weinig ervaring met blowen hebt. Ik blow al bijan 30 jaar,heb allerlei soorten drugs gebruikt ook bijna 25 jaar verslaafd aan heroine,dus ben echt wel wat gewend. Maar even enkel en alleen over blowen gesproken, als ik een jointje rook dan rook ik alleen hasj want als ik 2 trekjes van een joint wiet neem wordt ik echt para en voel ik me echt niet tof. En heb het vaker dan 1 keer geprobeert maar blijft hetzelfde. En als ik gewoon alleen hasj rook voel ik me gewoon relaxt en nergens last van. Dus die wiet van tegenwoordig zou ik ook niet echt meer softdrugs willen noemen.
R
RiteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey, je moet er maar een opletten of vragen aan andere personen die dagelijks smoren of blowen.

Als je alcohol drinkt in de mate dat je bijna moet overgeven - dan heb je het gevoel als je je ogen sluit dat alles om je heen draait. Als je hier je ogen (onder alleen invloed van alcohol en zodanig veel) blijft sluiten gaje moeten overgeven.

Na te smoren/roken/blowen en je zit goed (goed scheef dus :tongueout:) en je sluit je ogen gaje hetzelfde effect hebben. (Rollercoaster zoals wij dat noemen) Alleen bij wiet/hash gaje niet slecht komen. Zoals iemand zei, gewoon het gevoel laten over komen en ervan genieten. Hoe meer je negatief denkt hoe ergere dingen je voorstelt hoe slechter het psychologisch gaat.

Leer ervan te genieten zou ik zeggen :)
F
FoalsYeahLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi,

Ik ga mijn verhaal vertellen, ik ging wiet roken en het was eng. ;p wss is er niemand die dit gaat lezen. Maar toch stuur ik het omdat ik het raar en eng vond.

Ik rook wel vaker wiet. Maar meestal is het gewoon gerolde joints van de coffeeshop. Deze keer had S een zakje gekocht en rolde hij het zelf.

We waren met z’n 4en, S, M, D en ik. (ik wil geen namen noemen ;p want wil niet dat iemand het weet enzo) en M was de enige die geen joint wilde. Ze ging op mijn laptop tegen mensen aanpraten op msn ofzo.

Ik rookte dus mijn joint en na een tijdje voelde ik nog niets. Dus ik zei: wat een kutspul het werkt echt niet ofzo. Dus ik ging rustig zitten op de stoel. Tegenover me zaten S en D die ook een joint hadden gerookt. En naast me lag M op de bank te computeren.

Een kwartier later begon het ineens te werken. Het kwam ook niet rustig op gang ofzo. Het was gewoon meteen, bam, het werkt. D en M waren aan het praten, M was tegen m’n exvriendje aan het praten en er was iets met ik zwaai online ofzo. Ik volgde het al niet meer. Ik werd erg duizelig en iedereen om me heen was nog redelijk normaal. Ik volgde heelemaal niets meer. En ik kreeg het gevoel dat ik steeds verder wegzakte en steeds minder bij bewustzijn was. Ik zat op de stoel alles draaide en af en toe schrok ik wakker. Ik raakte dus in paniek want ik dacht dat niets meer echt was ofzo. En elke keer vergat ik weer wat er werd gezegd of wat er gebeurde. Uiteindelijk had ik m’n handen op m’n hoofd en begon ik met mn handen mn hoofd te schudden ofzo. Vaag kan ik zo iets herrineren en ik hoorde van D vandaag dat ik dat deed. En ik geloof dat ik nog een geluidje met mn mond heel vaak maakte zoals: pfffffffffff ofzo. Maar dat weet ik niet zeker :confused: het kan ook zijn dat ik heb niet heb gedaan. En daarna begon ik te schreeuwen; help, laat me niet alleen! Ik raak buiten bewustzijn ik ben alleen help. Ik had echt het gevoel dat ik iedereen in die kamer zou verlaten en dat ik echt moest vechten om bij bewustzijn te blijven en te volgen enzo. Ik raakte echt in paniek.

D wist dat ik in paniek was en hielp me naar buiten. Daar heeft ze me gezegd wat er was gebeurd. Ik ging weer zitten en voelde me iets beter maar nog steeds was ik me niet bewust van alles.

S en D gingen naar boven om te slapen. En ik en M bleven nog even beneden. M zei dat we maar wat meosten opruimen en dus gingen we dat doen. Ik nam het bakje met lucifers mee en as. En vanaf daar ben ik het vergeten. Ik weet alleen dat ik buiten stond ineens om mn hondje te zoeken. En het volgende moment was ik in de badkamer. Mijn hele ogen waren rood (kan ook van de rook zijn) en ik zag er in het algemeen moe enzo uit zei M. Ik ging in mn bed liggen en zij sliep bij mij op de kamer. En ineens waren we aan het praten over een smsje, waar we blijkbaar al heel erg lang over aan het praten waren. Maar ik was het allang weer vergeten. En zo waren we nog 2 uur aan het praten ik probeerde me normaal te gedragen omdat M altijd denkt dat alles placebo effect is en mensen zich aanstellen (ze had een keer wiet en dat werkte totaaaal niet van de coffeeshop gerolde joints, waar je alleen beetje relaxed van word). Dus ik wist dat ze zou zeggen: oh ze doet alles om aandacht te krijgen enzo. Dus daarom deed ik maar alsof ik alles nog wist en helemaal normaal was. Een tijdje later stond op de overloop. En daarna ben ik in bed gaan liggen en in slaap gevallen.

Ik weet dat het waarschijnlijk niets is, met wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Maar ik vond het echt eng en niet leuk meer. (en M denkt nu dat ik alles heb gedaan voor aandacht ofzo)

Weten jullie hoe dit ineens kan? en is dit normaal?
ik wilde binnnekort nog wel paddos' gaan doen :P maar ik denk niet dat ik dat nog durf hierna! volgens mij is dat nog erger, dat je nog minder controle hebt.

Ik hoop dat jullie snel antwoorden.

xxxx
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste FoalsYeah,

In eerste instantie zou ik denken dat er iets doorheen zat, al zou ik niet weten wat. Ten tweede denk ik dat je een fantast bent, maar dat komt omdat het effect zo heftig is bij jou dat ik dat niet herken. En dus ga ik er maar even vanuit dat het echt is.

Ik weet dat het waarschijnlijk niets is, met wat jullie allemaal hebben meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik heb veel ergere dingen meegemaakt, maar dan wel van veel zwaardere drugs, in ruimere mate om het zo maar te zeggen.

Weten jullie hoe dit ineens kan? en is dit normaal?
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen dat het niet normaal is, maar hoe het kan weet ik niet. Ik kan je wel zeggen dat drugs je gemoedstoestand versterken, en dat kan per persoon verschillend uitwerken. Het versterkt de gevoelens die je hebt en als je gevoelig bent voor een paniekaanval, een ervaring die je tot nu toe misschien nog niet hebt gehad maar wel passief bij jou aanwezig is, kan (zelfs) een joint dat ten weeg brengen.

ik wilde binnnekort nog wel paddos' gaan doen
Klik om te vergroten...

Niet doen. Misschien is deze situatie een uitzondering of voelde je je net even wat minder. De paddo-trip duurt wel wat langer en dan moet je zeker bereid zijn om de controle los te laten, en ik denk niet dat je daar al aan toe bent. Wil je het toch doen, dan een half zakje, en zorg voor wat "sitters*" die je kunnen bijstaan als het misgaat.

*Sitters zijn mensen die nuchter blijven terwijl een ander tript (meestal dan) en diegene in de gaten houden.
F
FoalsYeahLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankje voor het reageren.
Het zou raar zijn als er iets doorheen zat. want het was gewoon van de coffeeshop ;p

nee ik denk niet dat het door mijn fantasie kwam. Het kwam doordat ik de hele tijd alles vergat en mn geheugen letterlijk een zeef was en dat maakte alles verschrikkelijk eng.

=p ik had eigenlijk gehoopt dat M ook zou nemen zodat ze wist dat het geen placebo enzo was.

Heeft neimand hetzelfde meegemaakt? is het zo raar dat dit door wiet gebeurt?
Of kan het zijn dat ik op het randje zat om bijna out te gaan?

Ik heb echt geen idee.

xxxx
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zou raar zijn als er iets doorheen zat. want het was gewoon van de coffeeshop ;p
Klik om te vergroten...

Jazeker. Maar omdat je reactie zo heftig was, was dat het eerste wat door me heen schoot. Maar is inderdaad zeer onwaarschijnlijk.

Fantasie denk ik ook zeker niet, maar daar had ik het ook niet over.

Heeft neimand hetzelfde meegemaakt? is het zo raar dat dit door wiet gebeurt?
Klik om te vergroten...

Iedereen is zijn eigen persoon en kan verschillend reageren. Het is niet raar dat dit door wiet gebeurt, ik heb wel eerder een dergelijke reactie meegemaakt, maar ik maak het niet vaak mee.

Of kan het zijn dat ik op het randje zat om bijna out te gaan?
Klik om te vergroten...

Als je het hebt over vóór de joint, dan weet je dat zelf het beste. Als het tijdens de joint was beantwoordt de vraag zichzelf al. Ik zou nog een paar keer oefenen met joints waarvan jezelf de hoeveelheid wiet erin bepaald en dan kijken hoe je daar op reageert, en dan wel rustig beginnen natuurlijk. :wink:

Succes ermee!
F
FoalsYeahLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik bedenk me net wel dat ik een slok amaretto ook nog had. maar dat was letterlijk een slok. dus dat is niet echt veel en had er wss geen invloed op.

en ja hoor M dacht dus dat ik me aan zat te stellen omdat ik zo weird deed -__- zo irri
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het klinkt allemaal als een beetje drama. Je kunt best heftig reageren op wiet. Het is daarom zaak dat je een betje rustig aan begint. Neem voortaan gewoon een paar haaltjes van een lichte joint en geniet. Ga zeker niet aan de paddo's; dat is zo te lezen een recept voor ellende.
R
RizayLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is mogelijk kep wel ergere dingen gezien bij mensen door alleen 1 ww wiet.
Dit is cker mogelijk badtrip is moeilijk te krijgen maar heb je die dan kan die soms keihard komen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#14
ben zelf niet oud genoeg om te halen
Klik om te vergroten...

En hoe oud ben je dan? Want als je op een te jonge leeftijd drugs gebruikt is het niet zo raar dat het verkeerd valt.
s
single24Lid
01-01-2024, 00:00
#15
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je raakt gewoon in paniek omdat je de wiet wat harder voelt dan je gewend bent. Je moet je gewoon overgeven aan het gevoel en het ervaren. Als je gaat tegenstribbelen gaat het altijd fout. Dat draaierige gevoel heb ik eigenlijk alleen als ik wiet combineer met alcohol. Belangrijkste punt: iedereen reageert anders op drugs, dus je verhaal is niet raar ofzo. :smoke:
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#17
single24 zei:
als je van blowen een bad trip krijgt
zorg dan dat je wat vitamine C binnenkrijgt

neem een vitamine c bruistablet,
of nog beter vitamine c kouwtabletten
of een glas sinaasappelsap

binnen een half uur voel je je weer nuchter
Klik om te vergroten...

is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd? ik heb hele pakken van dat spul leeggedronken terweil ik stoned was en dit deed me werkelijk niks.

één bruistablet of n paar kauwtabletten helpen ook niet..
ik weet niet of vitamine c überhaupt een effect heeft op thc, zoals deze heeft (wanneer dit in zéér grote hoeveelheden (als in een BUIS vol bruistabletten) word ingenomen) op truffels.


Mijn gok is dat je gewoon écht knetter stoned was, al is het vreemd dat het een kwartier duurde voor je wat voelde. Ik moet wel zeggen dat ik van meerdere mensen heb gehoord (zelf niet ondervonden) dat zij wel eens bepaalde soortjes rookten die "in moesten slaan".
Wat dan ook natuurlijk een optie is is dat er iets bij is gegooid.. heb meerdere verhalen gehoord van mensen die met kwekers/dealers omgingen die hebben gezien dat er heroine over de wiet werd gestrooid om het lekker verslavend te maken.
Ik weet dat alleen niet wat de combi wiet + heroine op een mens teweeg brengt al is dit per persoon verschillend.

Mijn advies:
vraag diegene die die joint gedraaid heeft of hij nog wat van die wiet heeft van die avond, of om een nieuw zakje van dezelfde wiet + shop te halen en een nieuwe joint te draaien, deze keer met maar een klein beetje wiet, deze oproken, tijdje wachten tot je m goed voelt en nog een opsteken en kijken of er weer iets raars gebeurt. Zo niet, was het waarschijnlijk dat je gewoon teveel hebt genomen of dat er iets mis met je was die dag. Net zoals met bier: de ene keer kan ik een halve krat leegzuipen zonder écht zat te zijn, de andere keer ben ik van 6 biertjes al bijna zat.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#18
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?
Klik om te vergroten...

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.
n
no_obkillerLid
01-01-2024, 00:00
#19
deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Svali zei:
is er hier IEMAND, werkelijk, wie dan ook die na t blowen van een glas sinaasappelsap weer nuchter werd?
Klik om te vergroten...

Nee, dat denk ik niet. Ik sluit het niet uit maar het lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens gehoord dat door het nemen van een dosis vitamine C voordat je gaat blowen, je meer high wordt, maar nuchter wordt je er zeker niet van.
Klik om te vergroten...

Het placebo effect kan wel helpen om je beter te voelen. Hoewel ik er dus niet in geloof dat het werkt en het dus ook niet zal adviseren, zal ik het ook niet ontkrachtigen.

no_obkiller zei:
deze kerel is gewoon fout gegaan, iedereen maakt dat wel eens mee waneer je nog in je begin periode zit. Niets om je druk over te maken. Ben je echter angstig voor de volgende joint, ik zou het laten gaan dan. En paddo's al helemaal.
Klik om te vergroten...

Kort en bondig gezegd waar het op staat. Noobkiller in action!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."