Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste speedtripje

Eerste speedtripje

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ben nieuw hier dus kleine voorstelling: ben 25jarig meisje dat voordien nog nooit geen drugs had genomen.

Ik bespaar jullie hoe ik erop gekomen ben speed te proberen, nogal onlogisch :)
De eerste keer dat ik een lijntje nam was met iemand die er in het verleden ervaring mee had. Ik had me al wat ingelezen over wat ik mocht of kon verwachten.

Ik kan je zeggen dat die stap naar dat eerste lijntje nemen enorm zwaar was. Zag mezelf naar het spiegeltje gaan en zag mezelf al als 'junkie'. Had er zoveel over gehoord. Maar moest het toch zelf eens ondervinden.

Ik nam het eerste lijntje van ongeveer 150mg rond 12uur 's nachts. Het snuiven verliep niet vlekkeloos en moest meerdere keren herbeginnen. Snoof niet diep/snel genoeg. Branden dat dat deed !!! Men ogen traande ervan. Al snel voelde ik als het ware de speed zich een baan naar men hersenen branden. Alles voelde een beetje verdoofd maar toch ook weet niet. Enkele minuten later zag ik alles enorm helder, voelde me super en bewegen samen met praten was de fijnste bezigheid.
Toen kwam er iets waar ik me niet aan verwacht had. HOOFDPIJN !!! Met geen woorden te omschrijven pijnlijk. Wazig zicht, bonzende slapen, noem maar op. Als ik ging zitten werd het erger, als ik opstond werd het minder. Had voor de onnozeligheid men bloeddruk genomen en ik had maar liefst 16/12. Ik geraakte helemaal in paniek. Ik weet wat voor gevolgen een te hoge bloeddruk kan hebben. Ik heb me laten kalmeren en ben gewoon in beweging gebleven. Na enkele uren trok het langzaamaan weg. Eerste gedacht: NOOIT MEER !!! Maar buiten de hoofdpijn nog enkele bijwerkingen:
- vaak plassen
- enorme kaakkramp
- diarree
- veel praten
- droge mond
-vergrote pupillen
- tintelingen, zoals miertjes over je hoofd bij het aanraken van mijn hoofd.
Al bij al viel het nog mee.

Die nacht niet geslapen,de volgende dag gewoon verder gedaan met men dagelijkse bezigheden. Diezelfde avond had ik me een bommetje laten aansmeren. Eerst zei ik volhardend nee. Maar die nee maakte al snel plaats voor nieuwsgierigheid hoe dit effect zou zijn. Dus een bommetje van ongeveer 200mg genomen.

Uurtje later voelde ik weer de drang om overdadig te praten en voelde me gewoon opperbest en super geconcerteerd en had schrik voor diezelfde hoofdpijn ... Maar niks. Geen hoofdpijn. Wel:
- overdadig praten
- zware kaakkramp
- droge mond
- vergrote pupillen
Maar verder niets. Dit was een heel ander gevoel dan bij het snuiven. Nochtans dezelfde speed. Nog een beetje bijgenomen ... Ongeveer 100mg. Voelde me erna nog steeds opperbest en vrolijk. Kon perfect functioneren in het dagelijks leven. Enkel dat ik vrolijker. In het totaal 36uur wakker geweest. Zalig geslapen ... Maar bij het wakker worden voelde ik me alsof ik een serieuze kater had. Alsof ik de avond ervoor veel gedronken had en bijna niets geslapen.

Nadien met andere speed nog eens gesnoven en weeral die hoofdpijn en hoge bloeddruk. Nu is mijn vraag: hoe komt het dat ik dit enkel van snuiven heb? Heb al kleinere dosis genomen. Hoofdpijn bij snuiven blijft.

Nu is mijn vraag: zijn deze bijwerkingen normaal ? En is het normaal dat ik bij bommetjes meer nodig heb en een totaal ander gevoel heb dan bij snuiven ?

Hoor graag suggesties, opmerkingen of meningen

Greets, boeberke :wave:
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Boeberke zei:
Nu is mijn vraag: hoe komt het dat ik dit enkel van snuiven heb? Heb al kleinere dosis genomen. Hoofdpijn bij snuiven blijft.

Nu is mijn vraag: zijn deze bijwerkingen normaal ? En is het normaal dat ik bij bommetjes meer nodig heb en een totaal ander gevoel heb dan bij snuiven ?
Klik om te vergroten...

De hoofdpijn komt misschien omdat de speed met andere middelen is versneden, bijvoorbeeld cafeïne.
Toen ik zelf,lange tijd geleden, nog pep gebruikte nam ik ook altijd bommetjes, dit geeft inderdaad een beetje een ander effect, totaal anders wil ik het niet omschrijven.
Ik nam niet bommetjes omdat ik dan geen hoofdpijn kreeg,maar omdat ik bij het snuiven die smaak in me keel gewoon te ranzig vond :kots:

Maar alsnog een vraag van mij, je bent 25, hebt naar eigen zeggen nog nooit drugs genomen, waarom dan eens zon middel als pep? Je geeft zelf al aan onlogisch maar wil graag weten waarom :)
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goh ... Goeie vraag. Ik heb vroeger wel eens getrokken aan een jointje maar dat is me niet bevallen. Een keer nooit meer. Ik hou niet zo van dat lome gedoe. Ik heb vaak mensen op festivals en evenemten gezien. Fijn alles aan het geven. Even geen zorgen, gewoon lekker losgaan. Speelde al vaak met de gedachte het eens te proberen .... Maar is er gewoon in al die tijd nooit van gekomen. Echt strak sta ik niet als ik speed neem. Gewoon .... Voel me een betere, vrolijkere en minder opgejaagde ( klinkt niet logisch ik weet ) versie van mezelf. Als ik 2 bommetjes heb genomen van ongeveer 200mg/stuk dan kan niets me opjagen. Niets jaagt me op stang. Alles is interessanter. Ik kan normaal functioneren, enkel het overdadig praten stoort me. Logisch/onlogisch ? Vriendin van me zegt dat ik een rare reactie heb op speed. Misschien is het zo .... Maar zou geen andere reactie willen. Je lekker voelen, blij en je hebt het gevoel de wereld aan te kunnen. Hemels toch ? Of zit ik mis ? :P
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo Boeberke :grin: ,

Ik zal proberen goed antwoord te geven op je vraag. De hoofdpijn duidt er bij mij altijd op dat ik op dat moment gewoon te veel genomen heb, maar zou inderdaad ook goed door versnijdingsmiddelen kunnen komen.

Je moet ook niet vergeten dat bij een nasale iname de effecten heftiger maar korter zijn dan bij een orale dosis, daar werken ze trager in waardoor het wat gelijkmatiger in je bloed komt maar wel langer doorwerkt. Ik weet niet wat voor speed je had maar 150mg vind ik wel veel voor de eerste keer in één keer, als ik me zo bedenk dat ik wel meer dan 20 lijntjes (dus ongeveer 50mg) uit een grammetje pep haal. Dus mijn vraag aan jou is wat is een "kleinere" dosis? :wink: Maar inderdaad, als je snuift hoef je veel minder per keer te nemen als bij een bommetje, maar je zal misschien vaker bij moeten snuiven.

Voor de rest buiten de hoofdpijn en diarree zijn dit wat mij betreft gewoon normale bijwerkingen van speed. Mijn tweede vraag is, snuif je altijd lijntjes? want anders kan ik je adviseren om rustig met puntjes te beginnen. Ik denk altijd maar er kan altijd bij maar nooit wat af. Maar als snuiven uiteindelijk niet je ding is dan zou ik het lekker bij bolletje houden. :wink:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :grin: Groetjes Walnootje :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het probleem is dat bij elke snif ik enorme hoofdpijn krijg. Ongeacht de hoeveelheid. Bommetjes maak ik van capsules. Ongeveer 250mg/capsule. Heb er 2 nodig vooraleer ik iets voel. Liefst met een klein tipje gesnoven. Neem 1capsule... Wacht 3 kwartier. Superklein tipje snuiven. Als ik dan nog niets merk 2de capsule. Maar altijd hoofdpijn. Zelfs met 2 totaal andere dealers. Als ik enkel capsules neem heb ik geen enkele last van hoofdpijn. Zodra wit poeder men neus raakt, begint de ellende. Het blijft me een vraagteken ... Marja ... Sta ook niet echt strak. Ik voel me goed, vlotter enz. Altijd kaakkramp. Maar echt strak zoals je veel mensen hoort beschrijven ... Nee hoor. Hoeft ook niet perse. Voel me geweldig na voorgenoemde dosis. Iedereen zegt me dat dit een zware dosis is als newby ... Maar misschien is de verklaring ... Ik heb in het verleden al met "verdovende middelen" te maken gehad. 2 jaar morfinepleisters, voorgeschreven door de pijnkliniek uiteraard en allerlei soorten van morfine pillen. Zou dit mijn tolerantie verhogen of net verlagen ? Denk natuurlijk maar even luidop hè :)

Denk gerust mee ...

Snuiven is niet altijd aangenaam, maar je voelt er naar mijn mening stukken meer van als capsules. Neem ook wel een maagbeschermer. Zou dit ervoor kunnen zorgen dat de capsule minder word opgenomen ofzo ? Waardoor ik meer nodig heb ? Ik ben 1m58, weeg ongeveer 62kg. Misschien krijg je dan een ander/beter idee ? THX alvast :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omschrijf jouw "moeilijk" eens. Ben wel benieuwd hoe mensen die morfine als "drugs" gebruiken, ermee stoppen en de soorten afkickverschijnselen.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even over de omgeving waarin ik gebruik ... Ik ben geen fan van harde muziek noch van het hele uitgaansgebeuren. Die tijd ben ik voorbij. Neem vooral thuis, lekker in men eigen omgeving. Ik "ga dus niet hard" op muziek, maar schaam me niet te dansen voor mijn slaapkamer spiegel :P ik trippel rond in de living, doe was, knuffel met men 3poezen ( voelt extra zalig dan) en als die bewegingsdrang wegneemt kan ik uren zeer gefocusseerd lezen op DF.Vooral de tripreports. Continue focus en spanning maken dan plaats voor misschien een gezonde dosis nieuwsgierigheid ?

Vraag me nu al af hoe xtc zou zijn :confused: :wink:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#8
Boeberke zei:
Even over de omgeving waarin ik gebruik ...
Klik om te vergroten...

Intrigerend. Je kiest voor speed en dan gebruik je thuis, interessante setting en keuze van drug. Ik associeer speed zo niet met thuis op de bank en al helemaal niet met lezen. Ik zou eerder mdma verwachten of enkele psychedelische substanties.

Sorry, weets niets zinnigs te zeggen over je hoofdpijn. Maar de keuze is simpel, niet snuiven :wink:

Ben wel benieuwd hoe je mdma gaat ervaren :wave:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb het niet begrepen op bewustzijnsveranderende middelen. Voel me best op speed. Mdma wil ik in de toekomst zeker eens proberen. Ben benieuwd. Hoe voel je je daar dan net van ? Zoveel anders dan speed ?
s
spacefan3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
mdma vind ik personlijk veel leuker dan speed. je krijgt er energy van net zoals bij speed maar het love gevoel is zo lekker en leuk. de kater bij mdma vind ik ook stukken minder. zeker een aanrader dus!
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Laten we hopen dat het "katergevoel" minder is. Dat is het enige minpunt aan speed. Ben nu 48uur wakker op ongeveer 1gr van donderdag tot gisteren. 4 capsules van 200mg en een sleutelpuntje gesnoven. Laatste keer capsule genomen om 15uur gisterenmiddag . Ook deze nacht niet geslapen ... Voel me zwaar klote :confused: dikke kop, zere spieren. Maar goed dat ik het depri-gevoel niet zo heb. Ben net gedoucht, ben helemaal klaar om men lichaam de nodige rust te geven. Gaat me goed doen :)
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat de meeste Xtc/Mdma veel lekkerder vinden dan pep en ik sluit me daar bij aan. Speed geeft zowel mentale als fysieke energie maar de euforie en het lekker voelen is veel minder aanwezig dan bij xtc.

Maar het is ook maar net hoe je het ervaart en in welke setting je zit. Want als thuis zit en ik neem pep, dan ben ik heel gemotiveert om allerlei klusjes aan te pakken of mijn hobby's (met name tekenen) uit te oefenen. Dus wat dat betreft vind ik speed een lekkere drug, met name bij een normale dosis van ongeveer 50-100 mg houdt dit mij scherp en heb ik de volste concentratie op een hoop dingen, zonder de bekende nare bijwerkingen.

Terwijl Xtc is gewoon heel relaxed om samen met veel vrienden op een speciale gelegenheid te gebruiken of natuurlijk met je vriend/vriendin :wink: . Maar hou speciaal dan wel speciaal als je begrijpt wat ik bedoel. :wink: Verder is het denk ik niet uit te leggen, iedereen reageert er anders op en als je het echt heel graag wil weten, dan moet je het gewoon ervaren. :hearteyes:
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#13
reverb zei:
Boeberke zei:
Even over de omgeving waarin ik gebruik ...
Klik om te vergroten...

Intrigerend. Je kiest voor speed en dan gebruik je thuis, interessante setting en keuze van drug. Ik associeer speed zo niet met thuis op de bank en al helemaal niet met lezen. Ik zou eerder mdma verwachten of enkele psychedelische substanties.
Klik om te vergroten...

Ik herken dat wel, ik heb destijds ook vaak speed thuis genomen, soms met vriendinnen, de hele nacht kletsen. Maar vaak ook alleen en dan heb ik echt uren geschilderd. De concentratie is gewoon ten top! Normaal gesproken na 1 of 2 uurtjes schilderen is mijn concentratie op. Maar met speed heb ik wel een 12 uur acher elkaar geschilderd.
Kijk er alsjeblieft mee uit, omdat speed zo goed werkt om normale dagelijkse bezigheden te doen, die dan ook nog eens leuk zijn om te doen (bijv. schoonmaken) heb je sneller de behoefte om het vaker te gebruiken.
Bij mij is het destijds geëscaleerd en heb die rotzooi veel te vaak in me neus gestoken. Gelukkig heb ik een wake up call gehad. Voor mij nu geen speed meer, ik weet van mezelf dat ik er niet meer om kan gaan..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wil even wat opmerken niet om je af te zeiken ofzo maar hier zeg je dat je nooit iets gebruikt hebt in een ander forumdeel vertel je over je verslaving aan opioiden. Dat valt ook onder een verslaving dus in dat opzicht heb je eigenlijk wel ervaring met andere drugs. En verder zou ik het rustig aan opbouwen zoals anderen als zeggen anders overvalt het effect je zoals je het nu omschrijft.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Boeberke zei:
. Je lekker voelen, blij en je hebt het gevoel de wereld aan te kunnen. Hemels toch ? Of zit ik mis ? :P
Klik om te vergroten...

Op het begin wel ja :wink:
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die opiaten heb ik nooit misbruikt. Nooit meer genomen dan de dokters voorschreven. Was enkel om die dagelijkse pijn niet te voelen. Heb nooit een pil gecrush en gesnoven of eender wat. Dus wil je hier wel een beetje op tegenspreken. :P

Ben ermee gestopt omdat ik geen pijn meer had, dus vond ik ook niet dat ik die pillen enz nodig had. Iedereen waarschuwde me wel voor de gevaren van verslaving, maar het was zelfs nooit in me opgekomen deze middelen te misbruiken. Dus hoera voor mij :grin: hihi

Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boeberke zei:
Die opiaten heb ik nooit misbruikt. Nooit meer genomen dan de dokters voorschreven. Was enkel om die dagelijkse pijn niet te voelen. Heb nooit een pil gecrush en gesnoven of eender wat. Dus wil je hier wel een beetje op tegenspreken. :P

Ben ermee gestopt omdat ik geen pijn meer had, dus vond ik ook niet dat ik die pillen enz nodig had. Iedereen waarschuwde me wel voor de gevaren van verslaving, maar het was zelfs nooit in me opgekomen deze middelen te misbruiken. Dus hoera voor mij :grin: hihi

Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat je ze hebt misbruikt maar wat ik ermee wil zeggen is dat speed niet je eerste keer drugs is. Het nadeel met opioiden is dat ze ook als je ze neemt zoals voorgeschreven hele intense roesjes kunnen veroorzaken waar je helemaal niet op zit te wachten. Vind het overigens heel knap dat je het zo makkelijk hebt kunnen staken (dit is mijn idee van makkelijk je wilt niet weten wat ik moeilijk vindt).
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Boeberke zei:
Ik beschouw morfine ed niet als drugs en kan zelfs moeilijk snappen dat iemand dat wel zou doen. Die pleisters en pillen hielpen me en toen ik ze eenmaal niet meer nodig had, heb ik ze vaarwel gezegd.
Klik om te vergroten...

Waarom zou morfine geen drugs zijn? :confused:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die zin had ik nog niet eens gelezen sorry maar ik moet er even om lachen en heroine is ook geen harddrugs :wink: .
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou mijn defenitie van moeilijk is na bijvoorbeeld als ik binnen 18 uur geen nieuwe methadon neem ik hier zit te shaken en te zweten als hel. Om nog niet te spreken hoe hevig de ontwenning bij mij was binnen half jaar dagelijks heroine te nemen. Dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven methadon blijf nemen omdat ik de ontwenning niet kan verdragen. Als je dan met weinig klachten kunt stoppen en op eigen iniatief vind ik dat heel knap en het klinkt haast makkelijk. En morfine staat voor mij naast heroine en oxycontin staat er zelfs boven waarom omdat het super verslavend is. Ken weinig heroine morfine of methadon verslaafden die helemaal kunnen stoppen op lange termijn. Maar ik zeg het niet om je af te zeiken maar we hebben denk ik gewoon een hele andere visie als het op die middelen aankomt.

En lees de verhalen van Rudolf maar dan weet je misschien waarom morfine drugs is en vind het ook denigrerend naar andere verslaafden. Er zijn heel wat mensen die naar de klote gaan door morfine en er nooit meer vanaf komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."