Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPervitine (methamfetamine), superpep / de ultieme drug

Pervitine (methamfetamine), superpep / de ultieme drug

55 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
MusicIsLife zei:
Dusss vraagje: zou je mdma dan ook onder de amfetamines kunnen plaatsen? Want van de ene kant is het een stofje dat je opwekt, van de andere kant, neem je wat meer, wordt je een gigantisch wazige verschijning :tongueout:
Klik om te vergroten...
Yep, MDMA valt onder de amfetamines. :)
Klik om te vergroten...

Anders konden ze die A op het einde ook wel weglaten :sunglasses:
Wist ook niet dat Hitler dit gebruikte, tijdens zn beroemde speeches zat ie dus eigenlijk half te tweaken ofzo ?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan het begin nog niet, maar aan het eind van de oorlog veranderde hij in een neurotisch wrak dat gebukt ging onder de tegenslagen. Hij kreeg door z'n lijfarts Morel cocaïne/amfetamine geïnjecteerd om nachten door te kunnen halen. Dit was niet om lekker te feesten met andere hooggeplaatste nazi',s maar om bergen werk in te halen. National Geographic zegt trouwens dat het cocaïne was dat hij kreeg toegediend, maar als je beide stoffen kent lijkt het me voor de hand liggender dat het speed is geweest.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
't was ook geen speed, ze gebruikten in die tijd allemaal pervitin tabletten dus crystal meth. Staat overal op internet tenminste:
http://mic.com/articles/46555/uncovered ... ront-lines

En hitler kreeg dus injecties..
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow, echt zieke troep die meth... Ik hoop echt dat dit report plus het report die je zal schrijven over de negatieve effecten een soort van preventie zal kunnen zijn voor mensen die het toch wel eens zouden willen proberen...

Anyway amfetamines zijn niets voor mij. Als ik 's ochtends 1 tas koffie drink kan ik daar 's avonds nog last van hebben...
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
't was ook geen speed, ze gebruikten in die tijd allemaal pervitin tabletten dus crystal meth. Staat overal op internet tenminste:
http://mic.com/articles/46555/uncovered ... ront-lines

En hitler kreeg dus injecties..
Klik om te vergroten...
De woedeaanvallen, paranoia, overambitieuze en onrealistische plannen, het willen inzetten van niet-bestaande divisies en op het laatste moment nog denken dat alles weer zal herrijzen is allemaal typisch meth. Zelfs als je nog maar redelijk kort gebruikt en je ervan bewust bent dat het alles verdraait, is het soms nog moeilijk om door te hebben wat echt is en wat niet.

theholyganja zei:
Wow, echt zieke troep die meth... Ik hoop echt dat dit report plus het report die je zal schrijven over de negatieve effecten een soort van preventie zal kunnen zijn voor mensen die het toch wel eens zouden willen proberen...
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik ook, het neemt je echt heel snel te grazen. Ik voel me al een paar maanden uit balans. Alles gaat verder op zich nog wel goed, alles is nog onder controle, alleen voel ik me nog niet mezelf.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel leuk om te merken dat hier mensen met kennis van geschiedenis zijn, WOII is jaren lang een soort van passie van me geweest. Had er zo uit mn blote hoofd een boek over kunnen schrijven :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
Wel leuk om te merken dat hier mensen met kennis van geschiedenis zijn, WOII is jaren lang een soort van passie van me geweest. Had er zo uit mn blote hoofd een boek over kunnen schrijven :grin:
Klik om te vergroten...

Wel weer grappig dat de kennis van WOII geschiedenis dan toevallig wel weer over het drugsgebruik gaat :grin: :tearsofjoy:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Wel weer grappig dat de kennis van WOII geschiedenis dan toevallig wel weer over het drugsgebruik gaat
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ja, daarom zal het ook wel een drugsforum zijn eh
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inmiddels ben ik al aardig ver met mijn report over de geestelijke gevolgen van meth die ik ervoer, maar het kan nog wel eventjes duren totdat die klaar is, het is niet makkelijk om een report te schrijven over een soort van bad trip van een paar maanden. Ik wilde het in dat report ook hebben over de lichamelijke gevolgen, maar dan gaat het verhaal te lang worden, dus zet ik dat hier maar vast even neer.

Veel mensen zullen de "faces of meth" wel kennen, die verlepte koppen van stereotype tweakers. Sommigen zeggen dat veel van die foto's gefotoshopt zijn en sommigen zeggen dat het ook komt door een gebrek aan voedsel en rust. Zelf geloofde ik in beiden. Mijn ervaring met gewone amfetamines is dat je er normaal uit blijft zien en prima blijft functioneren zolang je genoeg drinkt, eet en rust. En natuurlijk niet te vaak gebruikt. Bij pervitine ervoer ik dat de "faces of meth" toch wel aardig trouw zijn aan de waarheid. Ik heb vrij vaak last gehad van steken, een drukkende pijn of een soort van spierpijn aan de linkerkant van mijn borstkas. Een paar keer last van steken aan de rechterkant van mijn borstkas, hoofdpijn, buikpijn (zowel bij de maag als de darmen en ook een paar keer bij de nieren, vooral van mijn maag heb ik veel last gehad), diarree, constipatie, misselijkheid en vage pijntjes her en der. Verder heb ik nog vrij vaak last gehad van een hoge bloeddruk en oorsuizen. Voor mijn experiment met methamfetamine was ik voor het laatst ziek zo ongeveer 4 jaar geleden, sinds mijn meth-experiment ben in binnen een halfjaar een paar keer ziek geweest. Het kan toeval zijn, maar ik vind het wel typisch. Inmiddels ben ik flink geminderd met methamfetamine, maar helemaal stoppen bleef ik toch wat moeilijk vinden, vanwege de zware depressies die bij de ontwenningsverschijnselen horen. Op een of andere manier weet meth je de wil om te leven af te nemen. Maar ondanks dat toch rustig aan afgebouwd tot 1 keer per week <150 gram en inmiddels een week niet meer. Ik voel me ondertussen weer een stuk vrolijker en denk dat het me nu wel lukt om er voorlopig vanaf te blijven. Helemaal stoppen zie ik niet zo zitten, daar is het toch wat te lekker voor. Het is jammer dat gecontroleerd gebruik zo moeilijk is, maar inmiddels heb ik genoeg ervaring met de vele valkuilen. Ik geloofde nooit zo in "1 keer gebruiken en gelijk verslaafd", maar bij meth gebeurt dat toch wel heel snel. Het is gelukkig niet lichamelijk verslavend, maar het weet je geest in korte tijd volledig te controleren.

Voor mensen die er over denken om een keer methamfetamine te proberen heb ik wat tips:
- Onderschat het niet, het is niet voor niets zo berucht.
- Je bent niet speciaal.
- Maak geen belangrijke beslissingen totdat je een paar weken helemaal gestopt bent.
- Wat andere mensen ook zeggen of doen, reageer vooral niet boos. Grote kans dat dingen anders zijn dan je denkt. Op een of andere manier weer meth alle informatie die je binnen krijgt via je zintuigen zo te verdraaien dat alles vijandig lijkt.
- Wees voorzichtig met autorijden en alles als je nuchter bent (onder invloed natuurlijk helemaal geen motorvoertuig besturen), woede- of paniekuitbarstingen zijn niet echt bevorderlijk voor de concentratie.
- Geniet zo veel mogelijk van het leven, van ieder klein dingetje en vermijd negatieve emoties zoveel mogelijk. Negatieve energie voedt de demon, alleen met positieve energie kun je het verslaan.
- Gecontroleerd gebruik is grotendeels een illusie, hou er rekening mee dat het je leven flink kan ontwrichten.

Als je het onder controle wilt houden zijn er een paar dingen die je nodig hebt:
- Een stalen wil.
- Een stabiel leven.
- Geen trauma's, onopgeloste problemen, dingen waar je mee zit en dergelijke; methamfetamine blijft je constant confronteren met je gebreken en weet alles zo te verdraaien dat een nietszeggend minpuntje je leven totaal waardeloos lijkt te maken.
- Geen gedragsproblemen of iets dergelijks, die krijg je vanzelf wel met meth.
- Vastigheid in je leven, dus voltijd bezig met opleiding of werk en je erop blijven focussen dat je productiviteit niet minder wordt. Maakt het ook makkelijker om niet doordeweeks te gebruiken en houdt de stemmen wat stiller.
- Goede contacten met vrienden en familie, essentieel om de stemmen (tijdelijk) stil te krijgen en het is belangrijk om te luisteren als mensen zich zorgen om je maken, andere kunnen beter inschatten hoe het met je gaat dan je zelf kunt.
- Veel buiten komen, meth probeert je te veranderen in een kluizenaar en hoe meer tijd je alleen doorbrengt in huis met de gordijnen gesloten, hoe meer je de stemmen gaat geloven en hoe moeilijker het wordt om naar buiten te gaan.
- Kleine hoeveelheid methamfetamine in bezit. Verstandige gebruikers halen niet meer dan 1 gram tegelijk, persoonlijk merk ik niet echt de behoefte om gelijk bij te bestellen als mijn voorraad bijna op is, maar het is erg moeilijk om van de voorraad die je hebt af te blijven.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar wtf, ik dacht dat je inmiddels helemaal gestopt was met meth? In hoeverre ben je nou al verslaafd aan het spul, of weet je alles nog puur tot het recreative te beperken?

Inmiddels ben ik flink geminderd met methamfetamine, maar helemaal stoppen bleef ik toch wat moeilijk vinden, vanwege de zware depressies die bij de ontwenningsverschijnselen horen.
Klik om te vergroten...

Want dit doet wel een code rood bel rinkelen, je gebruikt dus om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan? Verder blijft het wel een intrigerend rapport, deze drug lijkt me erg fijn. Ik denk persoonlijk dat ik binnen mum van tijd hooked zou zijn.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Maar wtf, ik dacht dat je inmiddels helemaal gestopt was met meth? In hoeverre ben je nou al verslaafd aan het spul, of weet je alles nog puur tot het recreative te beperken?
Klik om te vergroten...
Niet helemaal. Zoals ik al zei heb ik de laatste weken 1 keer per week meth gebruikt en minder dan 150 mg per keer, dus een paar lijntjes aan het begin van de avond en daarna over op pep. Inmiddels is het een week geleden dat ik voor het laatst meth heb genomen en ik neem me net als iedere week voor om langer dan een week geen meth meer te nemen, alleen is het moeilijk om door de depressies heen te komen. Een klein, nietszeggend dingetje kan mijn humeur al om doen slaan, al voel ik me nu gelukkig wat stabieler. Mijn leven (contacten met vrienden en familie en werk en alles) gaat gewoon door, dus in principe heb ik verder geen problemen. Vaak in mezelf herhalen "Geen smoesjes, gewoon stoppen." werkt bij mij het beste om steeds verder te minderen.

Want dit doet wel een code rood bel rinkelen, je gebruikt dus om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan?
Klik om te vergroten...
Als ik een halfuur apathisch voor me uit staar of aan zelfmoord zit te denken kies ik uiteindelijk toch liever voor een lage dosis meth. In mijn report over de geestelijke gevolgen zal ik hier verder op in gaan.

Verder blijft het wel een intrigerend rapport, deze drug lijkt me erg fijn. Ik denk persoonlijk dat ik binnen mum van tijd hooked zou zijn.
Klik om te vergroten...
Het is ook een fijne drug, maar het is heel goed in het verdraaien van alles. Als ik een week geen meth heb genomen voelt het alsof ik een maand heb gewacht en het weer prima kan. Bij mezelf merk ik dat het op 3 manieren verslavend is:
  1. De behoefte om steeds maar bij te blijven nemen, net als gewone pep, maar dan sterker. Met een beetje doorzettingsvermogen is het niet zo moeilijk om te zeggen: "Nu is het genoeg voor vandaag." Al is het vaak uiteindelijk al wel licht buiten.
  2. De cravings, na een halve week merk ik vaak een sterke drang om weer te gebruiken. Het voelt dan ook totaal niet alsof ik verkeerd bezig ben en er zitten dan nog meer smoesjes in mijn hoofd om het goed te praten. Vaak in mezelf herhalen dat ik moet stoppen met de smoesjes kunnen de cravings wel aardig onderdrukken.
  3. De depressies, na een week, vind ik het moeilijkst om doorheen te breken. Ik merk dat het belangrijk is om zo positief mogelijk te blijven en veel contact te hebben met anderen.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Deamon, stomme vraag misschien, maar heb je niet superveel spijt dat je het ooit hebt genomen ? Klinkt namelijk verdomde moeilijk om er helemaal mee te kappen, hoop echt voor je dat het je gaat lukken en dat je hier niet aan onderdoor gaat :)
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo'n 10 jaar geleden heb ik ook een beste tijd Methamfetamine gebruikt. Dit kwam doordat enkele oost Europese collega's dit meebrachten. Was als super speed voor me destijds. Wat een verschil met gewone Hollandse Amfetamine.

Alleen na een tijdje werden de nadelen van dit goddelijke goedje merkbaar. In vergelijking met gewone amfetamine veel zwaardere afkickverschijnselen wanneer drugs uitwerkt. Cravings, zelfs tijden nadat je voor het laatst gebruikt hebt. Geestelijk heeft het je ook totaal in de tang.

Heel langzaam aan neemt dit spul de controle over je geest. In het begin ben je psychisch nog sterk genoeg om "nee" te zeggen. Maar eigenlijk beheerst het al je hele geest. Je bent immers de hele verdere week al bezig om nee te zeggen tegen de cravings. Je bent er dus al 7 dagen per week geestelijk mee bezig, zonder dat je dit misschien zelf beseft.

Je ervaart al de ernstige afkickverschijnselen. Je noemt psychisch instabiel, zelfmoord gedachten en het apathisch voelen. De meth ontregeld je dusdanig dat je psychisch zwaar in de knoop zit. Eigenlijk probeert de meth je op de knieën te krijgen. En nieuw gebruik te forceren. Want je weet immers dat het gebruik van een kleine hoeveelheid dit alles zal doen verdwijnen.

Heel geleidelijk leidt meth je om de tuin. In het begin laat het je nog "eigen" gedachten hebben. Je denkt hierdoor nog controle te hebben. Maar eigenlijk stuurt de meth je denkwijze, gedachten en beslissingen al aan in de richting die de drugs graag wilt.
Langzaam aan wordt je steeds verslaafder en neemt meth de totale controle over. Dit gebeurd zonder dat je het zelf beseft. Laat staan dat je enige weerstand kan bieden. Want je hebt immers nog altijd de controle in eigen handen. Dit laat het je denken. Je bent immers al overgegeven aan de wil van de meth.

Advies. Direct stoppen. Nooit meer aanraken en alle bronnen verwijderen uit je omgeving. Doe het nu het nog kan. En zoek psychische hulp tijdens de afkick periode.
Je speelt echt met vuur. Maar je schijnt dit zelf niet helemaal door te hebben.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Missyy23 zei:
@ Deamon, stomme vraag misschien, maar heb je niet superveel spijt dat je het ooit hebt genomen ? Klinkt namelijk verdomde moeilijk om er helemaal mee te kappen, hoop echt voor je dat het je gaat lukken en dat je hier niet aan onderdoor gaat :)
Klik om te vergroten...
Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden. :wink:
Verkeerde beslissingen bestaan niet, alleen leermomenten.
Ik heb geen spijt, al is het maar omdat spijt een negatieve emotie is en ik nu zo positief mogelijk wil zijn. Verder zie ik het als een les, als iets heel berucht is en veel slachtoffers maakt moet je niet denken dat je het zelf wel aan kunt. Mijn grootste fout was dat ik een wat grotere hoeveelheid in een keer had ingekocht, geen kilo ofzo, maar meer dan een gram. Ik koop altijd iets grotere hoeveelheden in (wel gebruikershoeveelheden, dus bv 5 of 10 gram ipv 1 gram), omdat dit geld scheelt en ik normaal gesproken mijn gebruik prima onder controle heb. Maar bij pervitine was dit wat moeilijker. Door de lage kosten droegen ook bij aan het rationaliseren van mijn gebruik. "Ik hou nu meer geld over, want ik besteed het niet aan andere dingen, dus eigenlijk ben ik alleen maar goed bezig." Ik dacht een goede deal te hebben, maar het werd uiteindelijk een nachtmerrie van een paar maanden. Maar goed, mijn leven gaat nog gewoon verder, ik werk nog steeds, ik zie er nog steeds normaal uit, ik heb nog steeds gewoon contact met de mensen om mij heen. Het heeft me vooral geestelijk aardig gesloopt, maar intussen zijn de stukjes weer aardig goed vastgelijmd, om het maar zo te noemen. Het is idd verdomde moeilijk om ermee te stoppen, het is net zo'n keffer die zich stevig vastbijt en niet meer loslaat. Intussen heb ik het naar mijn idee weer aardig onder controle, ik heb er een week niet meer aangezeten en denk dat ik het nu wel vol ga houden om er wat langer vanaf te blijven. Ik wil niemand ongerust maken, maar ik wil duidelijk maken hoe verraderlijk het is.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#15
dubbel0seven zei:
Zo'n 10 jaar geleden heb ik ook een beste tijd Methamfetamine gebruikt. Dit kwam doordat enkele oost Europese collega's dit meebrachten. Was als super speed voor me destijds. Wat een verschil met gewone Hollandse Amfetamine.

Alleen na een tijdje werden de nadelen van dit goddelijke goedje merkbaar. In vergelijking met gewone amfetamine veel zwaardere afkickverschijnselen wanneer drugs uitwerkt. Cravings, zelfs tijden nadat je voor het laatst gebruikt hebt. Geestelijk heeft het je ook totaal in de tang.

Heel langzaam aan neemt dit spul de controle over je geest. In het begin ben je psychisch nog sterk genoeg om "nee" te zeggen. Maar eigenlijk beheerst het al je hele geest. Je bent immers de hele verdere week al bezig om nee te zeggen tegen de cravings. Je bent er dus al 7 dagen per week geestelijk mee bezig, zonder dat je dit misschien zelf beseft.

Je ervaart al de ernstige afkickverschijnselen. Je noemt psychisch instabiel, zelfmoord gedachten en het apathisch voelen. De meth ontregeld je dusdanig dat je psychisch zwaar in de knoop zit. Eigenlijk probeert de meth je op de knieën te krijgen. En nieuw gebruik te forceren. Want je weet immers dat het gebruik van een kleine hoeveelheid dit alles zal doen verdwijnen.

Heel geleidelijk leidt meth je om de tuin. In het begin laat het je nog "eigen" gedachten hebben. Je denkt hierdoor nog controle te hebben. Maar eigenlijk stuurt de meth je denkwijze, gedachten en beslissingen al aan in de richting die de drugs graag wilt.
Langzaam aan wordt je steeds verslaafder en neemt meth de totale controle over. Dit gebeurd zonder dat je het zelf beseft. Laat staan dat je enige weerstand kan bieden. Want je hebt immers nog altijd de controle in eigen handen. Dit laat het je denken. Je bent immers al overgegeven aan de wil van de meth.

Advies. Direct stoppen. Nooit meer aanraken en alle bronnen verwijderen uit je omgeving. Doe het nu het nog kan. En zoek psychische hulp tijdens de afkick periode.
Je speelt echt met vuur. Maar je schijnt dit zelf niet helemaal door te hebben.
Klik om te vergroten...
Wat jij allemaal beschrijft ben ik inmiddels ook achter en is eigenlijk ook wat ik ervaren heb. Ik dacht dat die verraderlijkheid typisch voor heroïne en dat meth directer was en daardoor makkelijker onder controle te houden, een grote vergissing dus. Ik vind het ongelofelijk hoe goed het alles weet te verdraaien, zelfs toen ik me er bewust van was kon ik niet inschatten hoe alles echt in elkaar zat. Een vriend die bezorgd aan me vroeg of het wel ging kwam over als een betweter die het er bij mij in wilde wrijven dat ik niet handig bezig was. Ik vind het ook verwonderlijk hoe het mij kon besturen en hoe vervelend het mij liet worden tegen anderen.

Heb jij ook ervaren dat je andere soorten drugs niet meer interessant vond? Ik ervoer het alsof de methamfetamine wilde dat er maar één iets was wat belangrijk is in mijn leven, alle andere dingen zijn bijzaak of zelfs vijanden die aangepakt moeten worden als ze tussen mij en mijn meth stonden. Ik heb het sinds een paar weken eindelijk echt een beetje door. Ik weet dat er maar één manier is om het onder controle te houden en dat is niet gebruiken. Zoals ik in mijn vorige post aangaf lukt het mij inmiddels om er langer dan een week vanaf te blijven en ben ik van plan om dat minstens een maand vol te houden of eigenlijk voor de rest van dit jaar, aangezien een maand ook niks nemen uiteindelijk ook maar weer een smoes is. Ik voel me eindelijk weer vrolijk en ben eindelijk weer gewoon vriendelijk tegen anderen en voel me nu eindelijk sterk genoeg om er wat langer vanaf te blijven. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook wel even klaar mee ben. Ik wil niet meer bang zijn in het donker, ik wil niet meer schrikken van mijn eigen schaduw, ik wil niet meer denken dat mijn vrienden vijanden zijn, ik wil niet meer bij ieder geluid afvragen of ik het nou echt heb gehoord. Ik ben pasgeleden een week lang flink beroerd geweest en heb dus al die tijd ook helemaal geen drugs gebruikt. Ik voelde me flink naar de klote, maar uiteindelijk voel ik me herboren, alsof dat nodig was om de boeien te breken.

Waarschijnlijk denk je nog steeds dat de meth mij controleert zonder dat ik dat doorheb, jij weet immers ook hoe hardnekkig het is. Geloof me, in die valkuil ben ik al meerdere keren gelopen en uiteindelijk begon ik het toch wel door te krijgen. Het is niet voor niets dat ik zo lang heb gewacht met mijn bericht van gisteren. Pas na het flink te hebben afgebouwd kreeg ik door hoe ver ik nou echt heen was.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou je het erg betweterig vinden klinken als ik nu zou zeggen: Gooi je rest weg? :)
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
meth... not even once
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Zou je het erg betweterig vinden klinken als ik nu zou zeggen: Gooi je rest weg? :)
Klik om te vergroten...
Die vraag had ik al wel verwacht. :tearsofjoy: Eigenlijk heeft het toch nog wel een beetje controle over mij want weggooien doe ik niet en contact verbreken met mijn bronnen al helemaal niet.

Het begint nu toch een beetje op een bepaalde andere topic te lijken, maar wees niet bang, de fase waarin meerdere keren per week gebruiken volledig verantwoord lijkt heb ik al gehad. En ik ben er ook al achter dat "max 1 keer per week en niet iedere week" niet werkt. Ik wil niemand ongerust maken, maar alleen duidelijk maken dat het niet voor niets zo berucht is. "Ik heb alles onder controle" klinkt zo afgezaagd en is al zo vaak gezegd door mensen die alles al lang niet meer onder controle hebben, dus ik weet verder ook niet hoe ik beter uit kan leggen dat het weer een stuk beter met me gaat en mijn leven nog prima in orde is. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is ook niet persé zo dat ik je er heilig van probeer te overtuigen, ik was gewoon benieuwt naar je antwoord. Vooral omdat je al zei dat je minstens een maand en eigenlijk langer niet wil gebruiken, het niet weggooien overkomt als er stiekem vanuit gaan dat je binnenkort toch wel weer wat wilt gebruiken.

Misschien is het een idee om enkel voor de paar keer dat je wilt gebruiken doseringen achter de houden en de rest weg te gooien?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor mij betekende het al snel alles in mijn leven. Alles draaide om het gebruik van meth. De rest van mijn leven werd steeds minder en minder belangrijk. Ik creëerde situaties waarin ik mezelf ging belonen met gebruik. De meth liet mij langzaam aan steeds meer situaties creëren. Op een gegeven moment was mijn hele dag indeling gecreëerd rondom het gebruik. Alles leidde tot gebruik. Al had ik dit zelf niet door. Want wat meth doet je geloven dat je niet fout bezig bent.

Intuïtie is iets wat ieder beetje ontwikkeld persoon wel heeft. Wanneer je gebruik uit de hand loopt zegt je intuïtie dat het fout aan het gaan is. Wat je doet is fout en voelt niet goed.
Meth speelt als het ware met je intuïtie. In het begin van je gebruik weet je dat de afkick, kater en craving vrij heftig zijn. Veel sterker dan normale speed. Je intuïtie zegt dan ook dat je op moet passen.
Je persoonlijkheid heeft eerst nog de controle. Je beschikt over een gezonde intuïtie en je kunt nog rationeel denken. Langzaam wordt je intuïtie als het ware om de tuin geleid en kun je minder goed rationeel beslissingen nemen. De meth neemt de controle langzaam over en verlegt je grenzen zonder dat je het door hebt. Wat in een normale situatie gevaarlijk aan zou voelen doet nu helemaal geen alarmbellen rinkelen.
Langzaam nestelt de meth zich in je hoofd en begint het de controle over te nemen en processen aan te sturen. Maar dit heb je zelf niet door. Langzaam aan werden mijn intuïtie, mijn rationeel denken en eigenlijk alles aangestuurd door de meth. Meth deed me geloven dat ik nog in controle was. Ik had nog steeds de macht over mezelf. Het stond me niet toe te realiseren in wat voor benarde positie ik eigenlijk zat. Mijn persoonlijkheid en geest waren allang geïnfecteerd door de meth. De drugs was de baas. Maar ik wist nergens van.
Je valt in een wereld waarin meth je aanstuurt. Het stuurt eigenlijk alles aan. Meth staat aan de basis van iedere beslissing, keuze of antwoord dat je moet geven. Het zit als een virus in je en beschermt zichzelf op iedere manier mogelijk. Dit om ervoor te zorgen dat je maar blijft gebruiken en verslaafd blijft zonder dat je het zelf beseft.


Jij moet uitkijken dat je jezelf niet te snel vrij waant van de meth Want meestal ben je dit op dat moment nog niet. Meth blijft heel lang in je systeem zitten zelfs nadat je gestopt bent met gebruiken. Het kan echt een hele lange tijd duren voordat je pas zelf weer de controle hebt en je normaal kunt nadenken, functioneren en beslissingen kunt nemen.
Nadat je ziek was en niets gebruikt hebt heb je ook de kater doorstaan. Je kon geleidelijk aan weer normaal nadenken. En je besefte je toen pas wat je meegemaakt hebt.
Maak niet de fout door te denken dat je de meth doorhebt. Dat je nu weet hoe het precies werkt. En dat je niet weer voor de charmes ervan zult vallen. Dat je nu wel de controle kunt behouden. Dit is een trucje van de drugs om je weer te verleiden om te gebruiken. En geloof me zelfs maanden later kan de meth je plotseling weer proberen te verleiden.
Meth slaapt als het ware in je hoofd. En waarschijnlijk zal het altijd op de loer blijven liggen. Tot het moment aanbreekt dat je weer verleid wordt om wat te gebruiken. En de cycle starts again!!
Dus doe jezelf een plezier en ben er niet voor even klaar mee. Maar ben er klaar mee voor de rest van je leven. Zie dit als een ervaring en een zeer wijze les. Want bepaalde drugs zijn nu eenmaal zeer moeilijk recreatief te gebruiken. En blijf lekker bij de gewone normale amfetamines.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."