#1
Voor mij betekende het al snel alles in mijn leven. Alles draaide om het gebruik van meth. De rest van mijn leven werd steeds minder en minder belangrijk. Ik creëerde situaties waarin ik mezelf ging belonen met gebruik. De meth liet mij langzaam aan steeds meer situaties creëren. Op een gegeven moment was mijn hele dag indeling gecreëerd rondom het gebruik. Alles leidde tot gebruik. Al had ik dit zelf niet door. Want wat meth doet je geloven dat je niet fout bezig bent.
Intuïtie is iets wat ieder beetje ontwikkeld persoon wel heeft. Wanneer je gebruik uit de hand loopt zegt je intuïtie dat het fout aan het gaan is. Wat je doet is fout en voelt niet goed.
Meth speelt als het ware met je intuïtie. In het begin van je gebruik weet je dat de afkick, kater en craving vrij heftig zijn. Veel sterker dan normale speed. Je intuïtie zegt dan ook dat je op moet passen.
Je persoonlijkheid heeft eerst nog de controle. Je beschikt over een gezonde intuïtie en je kunt nog rationeel denken. Langzaam wordt je intuïtie als het ware om de tuin geleid en kun je minder goed rationeel beslissingen nemen. De meth neemt de controle langzaam over en verlegt je grenzen zonder dat je het door hebt. Wat in een normale situatie gevaarlijk aan zou voelen doet nu helemaal geen alarmbellen rinkelen.
Langzaam nestelt de meth zich in je hoofd en begint het de controle over te nemen en processen aan te sturen. Maar dit heb je zelf niet door. Langzaam aan werden mijn intuïtie, mijn rationeel denken en eigenlijk alles aangestuurd door de meth. Meth deed me geloven dat ik nog in controle was. Ik had nog steeds de macht over mezelf. Het stond me niet toe te realiseren in wat voor benarde positie ik eigenlijk zat. Mijn persoonlijkheid en geest waren allang geïnfecteerd door de meth. De drugs was de baas. Maar ik wist nergens van.
Je valt in een wereld waarin meth je aanstuurt. Het stuurt eigenlijk alles aan. Meth staat aan de basis van iedere beslissing, keuze of antwoord dat je moet geven. Het zit als een virus in je en beschermt zichzelf op iedere manier mogelijk. Dit om ervoor te zorgen dat je maar blijft gebruiken en verslaafd blijft zonder dat je het zelf beseft.
Jij moet uitkijken dat je jezelf niet te snel vrij waant van de meth Want meestal ben je dit op dat moment nog niet. Meth blijft heel lang in je systeem zitten zelfs nadat je gestopt bent met gebruiken. Het kan echt een hele lange tijd duren voordat je pas zelf weer de controle hebt en je normaal kunt nadenken, functioneren en beslissingen kunt nemen.
Nadat je ziek was en niets gebruikt hebt heb je ook de kater doorstaan. Je kon geleidelijk aan weer normaal nadenken. En je besefte je toen pas wat je meegemaakt hebt.
Maak niet de fout door te denken dat je de meth doorhebt. Dat je nu weet hoe het precies werkt. En dat je niet weer voor de charmes ervan zult vallen. Dat je nu wel de controle kunt behouden. Dit is een trucje van de drugs om je weer te verleiden om te gebruiken. En geloof me zelfs maanden later kan de meth je plotseling weer proberen te verleiden.
Meth slaapt als het ware in je hoofd. En waarschijnlijk zal het altijd op de loer blijven liggen. Tot het moment aanbreekt dat je weer verleid wordt om wat te gebruiken. En de cycle starts again!!
Dus doe jezelf een plezier en ben er niet voor even klaar mee. Maar ben er klaar mee voor de rest van je leven. Zie dit als een ervaring en een zeer wijze les. Want bepaalde drugs zijn nu eenmaal zeer moeilijk recreatief te gebruiken. En blijf lekker bij de gewone normale amfetamines.
Intuïtie is iets wat ieder beetje ontwikkeld persoon wel heeft. Wanneer je gebruik uit de hand loopt zegt je intuïtie dat het fout aan het gaan is. Wat je doet is fout en voelt niet goed.
Meth speelt als het ware met je intuïtie. In het begin van je gebruik weet je dat de afkick, kater en craving vrij heftig zijn. Veel sterker dan normale speed. Je intuïtie zegt dan ook dat je op moet passen.
Je persoonlijkheid heeft eerst nog de controle. Je beschikt over een gezonde intuïtie en je kunt nog rationeel denken. Langzaam wordt je intuïtie als het ware om de tuin geleid en kun je minder goed rationeel beslissingen nemen. De meth neemt de controle langzaam over en verlegt je grenzen zonder dat je het door hebt. Wat in een normale situatie gevaarlijk aan zou voelen doet nu helemaal geen alarmbellen rinkelen.
Langzaam nestelt de meth zich in je hoofd en begint het de controle over te nemen en processen aan te sturen. Maar dit heb je zelf niet door. Langzaam aan werden mijn intuïtie, mijn rationeel denken en eigenlijk alles aangestuurd door de meth. Meth deed me geloven dat ik nog in controle was. Ik had nog steeds de macht over mezelf. Het stond me niet toe te realiseren in wat voor benarde positie ik eigenlijk zat. Mijn persoonlijkheid en geest waren allang geïnfecteerd door de meth. De drugs was de baas. Maar ik wist nergens van.
Je valt in een wereld waarin meth je aanstuurt. Het stuurt eigenlijk alles aan. Meth staat aan de basis van iedere beslissing, keuze of antwoord dat je moet geven. Het zit als een virus in je en beschermt zichzelf op iedere manier mogelijk. Dit om ervoor te zorgen dat je maar blijft gebruiken en verslaafd blijft zonder dat je het zelf beseft.
Jij moet uitkijken dat je jezelf niet te snel vrij waant van de meth Want meestal ben je dit op dat moment nog niet. Meth blijft heel lang in je systeem zitten zelfs nadat je gestopt bent met gebruiken. Het kan echt een hele lange tijd duren voordat je pas zelf weer de controle hebt en je normaal kunt nadenken, functioneren en beslissingen kunt nemen.
Nadat je ziek was en niets gebruikt hebt heb je ook de kater doorstaan. Je kon geleidelijk aan weer normaal nadenken. En je besefte je toen pas wat je meegemaakt hebt.
Maak niet de fout door te denken dat je de meth doorhebt. Dat je nu weet hoe het precies werkt. En dat je niet weer voor de charmes ervan zult vallen. Dat je nu wel de controle kunt behouden. Dit is een trucje van de drugs om je weer te verleiden om te gebruiken. En geloof me zelfs maanden later kan de meth je plotseling weer proberen te verleiden.
Meth slaapt als het ware in je hoofd. En waarschijnlijk zal het altijd op de loer blijven liggen. Tot het moment aanbreekt dat je weer verleid wordt om wat te gebruiken. En de cycle starts again!!
Dus doe jezelf een plezier en ben er niet voor even klaar mee. Maar ben er klaar mee voor de rest van je leven. Zie dit als een ervaring en een zeer wijze les. Want bepaalde drugs zijn nu eenmaal zeer moeilijk recreatief te gebruiken. En blijf lekker bij de gewone normale amfetamines.

Bijna gelijk nadat het mijn neus in kwam voelde ik een hele intense euforie. Het voelde een beetje als sos met een beetje X en een vleugje G. Ik voelde me onsterfelijk en onoverwinnelijk en tegelijkertijd voelde ik een fijne roes. Waar je van gewone pep helder wordt, werkt pervitine ook een beetje bedwelmend. Het voelt veel completer. Zo ongeveer een uur later nam ik weer een lijntje en toen voelde ik me even alsof ik zweefde. Ik had ook een beetje het gevoel alsof ik in de hemel was en voelde me bijna goddelijk. Heel lang bleef dit effect niet, ik denk een minuut of 5, maar de intense euforie hield wel urenlang aan. Ik besloot een deel van mijn voorraad in de vriezer te leggen, zodat het in ieder geval voor mijn gevoel iets minder voor het grijpen lag. Normaal heb ik geen moeite met zelfbeheersing, maar dit spul was toch een beetje te lekker. Uiteindelijk ging ik naar bed en toen veranderde het effect iets, ik voelde een soort rush/tintelingen door mijn hele lichaam en mijn hart ging flink tekeer. Het voelde ook een beetje alsof ik zweefde. Met gewone pep kan ik intussen redelijk slapen, ik verwachtte dat het met pervitine ook niet zo'n probleem zou moeten zijn, maar dat viel dus een beetje tegen. De hele nacht was ik klaarwakker en het bleef nog een groot deel van de ochtend vrolijk doorwerken, niet meer zo intens als de avond ervoor, maar nog zeker duidelijk merkbaar. Het voelde een beetje als gewone pep gecombineerd met fijne tintelingen en soort lichte roes. Na de eerste keer besloot ik op de avonden dat ik perv nam om te beginnen met perv en later op de avond gewone pep te nemen (en natuurlijk niet te lang door te gaan), zodat het slapen wat minder moeilijk zou worden. Dat hielp gelukkig. Ik kon ook duidelijk merken dat pervitine veel meer energie geeft dan gewone pep. Bij gewone amfetamines voel je uiteindelijk wel een keer een soort van vermoeidheid, bij perv kun je op volle kracht door blijven gaan totdat het uit begint te werken. Dit zorgt er ook voor dat slapen nog moeilijker wordt dan na gewone pep. Als ik ging fietsen (zowel op gewone fiets als hometrainer), merkte ik dat ik de neiging had zo enthousiast te worden dat ik al snel behoorlijk ging zweten als ik mezelf niet goed in de gaten bleef houden.
Afgezien van de vijf minuten vertraging na inname, had het verder precies dezelfde werking als de gele batch. Wat me nog wel op viel was dat het een wat aparte textuur kreeg met fijnkappen. Het werd namelijk wat fluffy/luchtig, een beetje vergelijkbaar met de textuur van sneeuw. De korrels lagen wat losjes bij elkaar met veel lucht ertussen.