Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB trip gaat verkeerd

2CB trip gaat verkeerd

30 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oja, dat is natuurlijk wel weer een goeie redenatie, zo had ik hem nog niet bekeken!
M
Mia WallaceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi allen,

Hierbij wil ik de ervaring delen die ik gisteren heb gehad op een festival met 2cb. Ik ben een ervaren tripper en dit was voor mij de vijfde keer dat ik 2cb ging doen. Dit is me altijd goed bevallen, ook op festivals. Ik vind het een hele leuke drug, omdat het me een blije waas geeft en een roze bril. Ook blijf ik helder en vind ik het visuele heel erg leuk en ik kan de trip altijd goed sturen. Als ik 2cb (20 mg) neem combineer ik het alleen met een biertje of drie en verder met water of fris. Verder combineer ik het niet met andere drugs.

Nu heb ik een maand geleden een keertje 2cb thuis gedaan (dit was de 4e keer dat ik het deed). Het ging om een pil van 15 mg en ik heb hier toen heel heftig op gereageerd. Aangezien ik normaal hoger doseer en ik best wel wat kan hebben dacht ik dat het wellicht wat te weinig zou zijn om leuk te kunnen trippen, dus dat liep anders dan verwacht. Het sloeg die keer vrij snel in, al na 15 minuten (normaal duurt het bij mij een uur). Vervolgens waren de visuals heel sterk, voelde ik me vlak en afwezig en ging alles wat de groep deed aan me voorbij. Na een uur of 3/4 kwam ik wel weer op aarde, maar het was geen prettige ervaring, hoewel ik het ook niet echt een bad trip kan noemen volgens mij. De rest van de groep (zo'n 7 man) voelde de pil die we hadden genomen heel licht en hadden zelfs later nog bijgenomen, maar ze hadden er niet veel effect van ervaren. Verder had ik goed gegeten en geslapen. Ook zit ik goed in mijn vel, dus kon me even geen reden bedenken waarom dit zo hard insloeg bij mij. Enfin, ik vond het desalniettemin een interessante ervaring.

Gisteren ging ik naar een festival met een groep vrienden en iedereen ging aan de xtc. Omdat ik een beetje een haat/liefdeverhouding heb met het spul had ik bedacht om 2cb te doen. Ik hield me namelijk vast aan de drie super leuke ervaringen die ik had met eerdere 2cb pillen van 20mg die ik had gebruikt (van diezelfde stash had ik meegenomen). Mocht de pil in het ergste geval toch wat te heftig inslaan kon ik vast wel een plekje vinden om even ergens op een bankje even de trip over me heen te laten komen.

Mijn lichamelijke en mentale status gisteren: ik voelde me nog een klein beetje brak van drankjes de avond daarvoor, maar verder ging alles prima. Ook had ik goed gegeten. Na twee biertjes heb ik het pilletje van 20mg tot me genomen. Ik stond op de dansvloer en na een minuut of 10-15 na inname begint m'n zicht behoorlijk overprikkeld te raken en begin me vlak en afwezig te voelen. Dit was dus weer een heel andere ervaring in vergelijking tot de eerste drie keer waarbij de 2cb normaal pas na een uur begint te werken en alle kleuren mooi en intens worden. Ook heb ik het een beetje warm, voel me misselijk worden, duizelig en begint m'n zicht wat nauwer te worden door de heftige hallucinaties; ik ben me eigenlijk er niet meer van bewust waar ik nou naar zit te kijken en dansen lukt eigenlijk ook niet meer. Ineens tikt een vriend me aan die me groet en ik herken hem. Met moeite zeg ik dat ik 2cb op heb, maar dat ik, volgens mij, veel te hard sta te trippen. Hij heeft wat chocola op zak (mijn lieve vrienden zijn echt op alles voorbereid), maar ik krijg het nauwelijks nog naar m'n mond (ik moet me super concentreren om te handeling te verrichten). Vanaf dan zie en hoor ik eigenlijk niet meer zo goed wat er zich om me heen afspeelt. Ook begin ik het gevoel te krijgen dat ik out ga. Ik herinner me nog dat die vriend me bij de hand pakte en zegt 'Kom we gaan even zitten'.

Toen we eenmaal zaten had ik het gevoel dat het hele festival plat lag en wist vervolgens niet meer waar ik was (blijkbaar heb ik ook gevraagd 'waar ben ik?') en ik herkende ook niemand meer, omdat ik de prikkels niet meer opnam. Het enige wat ik nog dacht was dat m'n bovenkamer kapot was, maar wat daar de oorzaak van was wist ik niet en ik wist ook niet of dit altijd al zo was geweest. Ik kon me namelijk geen herinnering meer ophalen van een moment voor deze 'trip'. Ik had een gevoel alsof ik forever in een loep zat. Vervolgens ontstaat er een soort loep waarin ik maar blijf zeggen 'Wat is er aan de hand?'. Daarna herkende ik de stem van een vriend die zegt 'Kom we gaan naar huis' en vrienden hadden met een bewaker geregeld dat we er achteruit uit konden. Een vriend woont gelukkig tegenover het festival terrein, dus daar konden we heen. Twee vrienden hebben me vervolgens op de bank neergelegd en ik kan me weinig tot niks herinneren van de tocht ernaartoe. Ik vroeg op de bank nog steeds 'Wat is er aan de hand?' en vervolgens herkende ik het gezicht van een vriend die zegt dat er niks aan de hand is. Ook is er fruit wat ik met moeite probeer te eten. Na een uur of 2 op de bank zitten kan ik ook weer normale zinnen produceren (i.p.v. onsamenhangende woorden). Zo'n 4 uur nadat ik de pil heb genomen start te trip zoals ik hem ken als eerdere, goede trips; felle kleuren, alles beweegt een beetje en ik voel me blij.

Natuurlijk kun je je wel voorstellen dat ik behoorlijk boos op mezelf ben dat ik de 2cb heb genomen, omdat de 15 mg de vorige keer al zo zwaar viel. Dat voelt nu achteraf enorm onverantwoordelijk om te doen op een festival, maar toch snap ik niet wat er is misgegaan. Ik heb al drie hele leuke ervaringen gehad met precies dezelfde pil, onder andere uit dezelfde stash als deze. Ook heb ik nooit andere negatieve ervaringen gehad met andere drugs.

Daarbij kan ik geen vergelijkbare ervaringen of überhaupt negatieve ervaringen vinden met 2cb. Daarom vraag ik me af of er misschien iets in m'n drankje is gedaan. Als ik verder zo het internet afstruin lijkt m'n ervaring het dichtst in de buurt te komen van een uitgelokte psychotische episode door drugs. Alsnog heb ik verder nooit psychologische problemen gehad...

Waarschijnlijk zal ik er nooit achterkomen waar het precies is mis is gegaan, maar mocht iemand nog input hebben, please share! Ik blijf voorlopig even van de 2cb af.. :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zoekt dan niet heel goed. Er zijn, ook op deze site, bad trips te vinden over 2cb.
Helaas is 2cb niet zo onschuldig als men denkt. Het kan erg verschillend “vallen” per keer.
M
Mia WallaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel wat verhalen gevonden over dat de 2cb verschillend kan vallen, ook met relatief lage doseringen die iets weg hadden van een bad trip. Verder heb ik nog geen ervaringen gelezen met geheugenverlies, het gevoel van out gaan en in een loep zitten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eens met bovenstaande, 2cb kan echt heel verschillend vallen. Ik denk omstandigheden en een dosis pech. Net zoals dat je alcohol verkeerd kan vallen en je een avond flink loopt te kotsen, kan dit gebeuren. Risico van 't vak.

Het klinkt overigens wel alsof je een heel nare ervaring hebt gehad, bleh. Lijkt me echt rot, dus goed bijkomen!
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat je dit door hebt moeten maken. Persoonlijk geloof ik niet dat er iets in je drankje is gedaan. In mijn ogen kan dit prima door louter 2C-B i.c.m. wat brakheid en wellicht weinig slaap komen. Ik vind 20 mg (zeker in pilvorm) een stevige dosis voor op een festival. Zelf zou ik dat in ieder geval niet aandurven. Al is 2C-B wat dat betreft wel een lastige; de doseringen voor een fijne trip lijken per persoon heel erg te verschillen. Hoe dan ook, wellicht dat je door het abrupte en overweldigende gevoel in een soort paniekmodus terecht bent gekomen met jouw negatieve ervaring als gevolg. Al kan ik dat absoluut niet met zekerheid zeggen, want zelf heb ik zoiets nooit ervaren.

Succes met het verwerken!
M
Mia WallaceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reacties. De paniekmodus klinkt aannemelijk. Volgens mij trok m'n brein even aan de noodrem met alle gevolgen van dien. Goed om ook eens mee te maken. Aangezien ik er niks vervelends aan over heb gehouden voel ik me er niet rot door. Ik vond het vooral genant en ik voel me schuldig naar m'n vrienden toe. Hopelijk kan ik hun vertrouwen een beetje terugwinnen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt inderdaad als een nare ervaring, overprikkeld door een voor jou te hoge dosis 2C-B in combi met een drukke omgeving. Ondanks dat het een mild psychedelicum is zijn er op internet best veel reports te vinden over nare ervaringen op 2C-B. Vanwege die relatieve mildheid wordt het regelmatig in party settings gebruikt door mensen die hun ervaring ermee/of reactie erop onderschatten. Dan kan het toch rauw op je dak vallen.

Ik snap overigens niet waarom je vrienden je chocola gaven? Ik ben alleen bekend met de fabel (!) dat chocola trips versterkt. Dus niet verzwakt. Nou ja, uiteindelijk is het beide onzin, dus dat ze je chocola gaven maakte voor je trip niet uit, maar de logica ontging me even. :tongueout:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
KropSla zei:
Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs).
Klik om te vergroten...

Uiteraard is het persoonlijk, en ik snap je punt, want 2C-B kan zeker voor mensen zonder ervaring met psychedelica (maar ook voor mensen mét ervaring) een intense ervaring zijn.

Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien chocola omdat er suiker in zit en mensen denken dat dat kan helpen?

Wat een heftige ervaring inderdaad! Ik weet niet of het je geruststelt, hopelijk wel, maar ik herken je ervaring wel een beetje. Iets minder heftig, maar ik had dan ook maar 11 mg op (wel verkocht als 18 of 20, uiteraard :wink:) Ik denk dus echt niet dat er iets in je drankje is gedaan, en ook niet dat je het zo heftig moet opvatten als een psychotische ervaring of episode. Als je het mij vraagt was dit... gewoon 2CB op een festival. Dat valt voor iedereen anders, zowel de setting als deze specifieke drug. Er zijn wel meer mensen waarbij 2CB heftiger uitpakt dan vooraf gedacht (zoals bij mij, haha). Bij mij gingen de twee anderen er prima op, maar ik vond het wel echt too much, hoewel ik er uiteindelijk achteraf best om kon lachen - het was gewoon onhandig op dat moment. Het hele landschap en mijn omgeving was vrijwel onherkenbaar, waardoor ik me ook wat verloren voelde. Alles was heuvelachtig en glooiend, ik had het idee dat ik op een golvende boot zat waardoor bewegen moeilijk was. Vrienden waren gewoon aan het eten met hun 2CB op, ik snapte het concept van eten amper meer. Ik kon alleen nog maar wat brabbelen in plaats van volledige zinnen praten, mijn gedachten kreeg ik niet onder woorden, en ik heb echt een groot deel van de trip maar wat wazig op het gras gezeten.

Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs). Daarbij zie ik vaak dat mensen aannemen dat de dosis van hun pilletje ook daadwerkelijk bijv. 18-22mg is zoals de dealer ze ongetwijfeld heeft gezegd, en ze niet testen. Dan krijg je van die verhalen op internet van mensen die allemaal 20 of zelfs 40 mg doen hun eerste keer (want 1 of 2 pillen). Als je dan weet dat de gemiddelde 2CB pill volgens het testcentrum toch echt maar 11 of 12 mg heeft, snap je ook hoe dat andere mensen weer op het verkeerde been zet (mensen die misschien wel daadwerkelijk hun pil getest hebben en er dan vervolgens 2 of 4 denken te moeten gebruiken voor zo'n 'gelezen op het internet' dosis). Denk wel dat mensen soms wat nauwkeuriger zouden kunnen zijn wat dat betreft.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Digitalism zei:
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook wel benieuwd of met name je LSD-zegels dan getest waren, want normaal zou 100 ug LSD toch wel intenser moeten zijn dan 20 mg 2C-B, tenzij jij er inderdaad anders op reageert.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mia Wallace zei:
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel wat verhalen gevonden over dat de 2cb verschillend kan vallen, ook met relatief lage doseringen die iets weg hadden van een bad trip. Verder heb ik nog geen ervaringen gelezen met geheugenverlies, het gevoel van out gaan en in een loep zitten.
Klik om te vergroten...

Ik heb het 1x geprobeerdt en doe het never nooit meer! Lees mijn bad 2-CB trip anders bij mijn posts.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een rotervaring. Misschien maar niet meer op een festival doen. Zelf recent ook gedaan en het kon me niet warm of koud krijgen. Waarom het voor jou nou zo is uitgepakt is gissen inderdaad. Erg vreemd.

Loving het Pulp Fiction alter ego by the way, welkom op het forum!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit hoor je wel eens vaker bij alle verschillende soorten psychedelica, een maat(ook een ervaren trippen) van mij heeft het ook eens op LSD gehad. En ik weet zeker dat zijn symptomen geen normale bad-trip was.

Naar mijn idee lijkt het meestal samen te hangen met gestreste periodes, of als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik heb het zelf toch drugs-geinduceerde psychotische ervaring gedoopt. :tongueout:

Wellicht is het verstandig om andere psychedelica ook even te laten liggen, en wellicht eens te kijken of je inderdaad gestrest bent (geweest). :wink:
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?
Klik om te vergroten...
Yes, dat bedoel ik. LSD (en bijvoorbeeld 2C-I) kan ik veel beter sturen en voelt veel fijner aan. 2C-B is in mijn ogen veel chaotischer en meer onvoorspelbaar.

M’n 2C-B is overigens niet getest. Heb in een ver verleden ooit een gram gekocht samen met twee vrienden en daar teer ik nog steeds op omdat ik het maar weinig gebruik. Zegels laten testen is een lastige (weinig kans op slagen) en derhalve kies ik daar ook niet voor. Echter heb ik inmiddels al heel wat verschillende zegels van verschillende mensen geprobeerd, dus ik durf wel te beweren dat ik weet hoe ca. 100 ug aanvoelt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Interessant hoor @Digitalism. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen kunnen reageren op een drug en hoe verschillend bepaalde ervaringen overkomen op mensen. Ik had echt nooit gedacht dat iemand 20 mg 2-CB heftiger zou kunnen vinden dan 100ug LSD maar het is duidelijk dat dat voor jou wel zo is en een extra reden om ook 2-CB niet te onderschatten als je er nog geen eigen ervaring mee hebt.
M
Mia WallaceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sally Tessio zei:
Wat een rotervaring. Misschien maar niet meer op een festival doen. Zelf recent ook gedaan en het kon me niet warm of koud krijgen. Waarom het voor jou nou zo is uitgepakt is gissen inderdaad. Erg vreemd.

Loving het Pulp Fiction alter ego by the way, welkom op het forum!
Klik om te vergroten...

Haha, many thanks! :) Bedankt voor de input!

Fool zei:
Dit hoor je wel eens vaker bij alle verschillende soorten psychedelica, een maat(ook een ervaren trippen) van mij heeft het ook eens op LSD gehad. En ik weet zeker dat zijn symptomen geen normale bad-trip was.

Naar mijn idee lijkt het meestal samen te hangen met gestreste periodes, of als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik heb het zelf toch drugs-geinduceerde psychotische ervaring gedoopt. :tongueout:

Wellicht is het verstandig om andere psychedelica ook even te laten liggen, en wellicht eens te kijken of je inderdaad gestrest bent (geweest). :wink:
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie. De symptomen heb ik inderdaad ook niet zozeer ervaren als bad trip. Volgens mij zit ik prima in m'n vel, maar ik zit wel in een transitie periode van werk en verhuizing. Wellicht dat dat het een en ander triggert onbewust.

Nou ben ik enorm eigenwijs en heb ik afgelopen vrijdag opnieuw 13mg 2cb gedaan op de bank met een vriend bij mij thuis. Normaliter gebruik ik niet zo vaak achter elkaar, maar die vriend had er wel zin in en ik wilde eigenlijk m'n vertrouwen weer terugkrijgen in de 2cb, dus dacht zolang ik 'm laag doseer en geen alcohol erbij drink zal het vast goed gaan. Ik vind trippen ook ontzettend leuk en aangezien ik thuis was kon ik er zonder angst de trip lekker over me heen laten komen.

Helaas heeft de 13mg 2cb het tegendeel bewezen :tongueout: Die vriend tripte heel licht en nam zelfs nog een extra 13mg erbij. Hij moest er wat van lachen en zag printjes bewegen. Ik was een half uur na inname weer compleet de weg kwijt. Het hele concept van ruimte (waar ik was), tijd en drugs (wat is dat?) was weg en ik zag veeel te veel regenbogen (zo zag dat er ongeveer uit: ).

Het was zo visueel dat ik er hoofdpijn van kreeg en ik had opnieuw het gevoel dat iets in m'n bovenkamer stuk was. Daarbij had ik geen idee wie die vriend was die op de bank zat. Een gesprek voeren lukte na een uur of 4/5 wel weer aardig, maar ik voelde me vlak en leeg. Ik heb geprobeerd om met suiker (cola en snoep) de trip wat te minderen, maar niks leek echt te helpen. Daarna heb ik het wel goed geslapen, maar ik heb zondag nog steeds regenbogen zien dansen en voel me pas sinds gister weer een beetje geland.

Wederom was het weer een interessante ervaring. Het heeft me nu doen besluiten dat ik geen 2cb meer ga gebruiken. Daar baal ik deels van, want ik had aan het begin van dit jaar 2cb gedoopt als m'n favoriete drug.
Aan de andere kant ben ik ook wel blij om te zien wat het met me doet. Binnenkort had ik namelijk met een vriend een LSD sessie (waar ik tevens echt al een jaar naar uit kijk, het moment is eindelijk daar) thuis gepland (mijn eerste keer). Ik twijfel nog, omdat ik weet dat LSD weer een ander middel is, maar terugkijkend naar m'n laatste 2cb avonturen weet ik niet of het verstandig is. Aan de andere kant is m'n nieuwsgierigheid veel te groot en vraag ik me af hoe ik zal reageren op een lage dosering. Waarschijnlijk kan ik hierin beter m'n geweten volgen en de sessie verplaatsen, ipv de grens opzoeken als proefkonijn.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mia Wallace zei:
Binnenkort had ik namelijk met een vriend een LSD sessie (waar ik tevens echt al een jaar naar uit kijk, het moment is eindelijk daar) thuis gepland (mijn eerste keer). Ik twijfel nog, omdat ik weet dat LSD weer een ander middel is, maar terugkijkend naar m'n laatste 2cb avonturen weet ik niet of het verstandig is. Aan de andere kant is m'n nieuwsgierigheid veel te groot en vraag ik me af hoe ik zal reageren op een lage dosering. Waarschijnlijk kan ik hierin beter m'n geweten volgen en de sessie verplaatsen, ipv de grens opzoeken als proefkonijn.
Klik om te vergroten...
Die kan je inderdaad beter verplaatsen, waarschijnlijk wordt je minstens net zo wazig van de lsd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."