Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB trip gaat verkeerd

2CB trip gaat verkeerd

30 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
Mia WallaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor jullie reacties. De paniekmodus klinkt aannemelijk. Volgens mij trok m'n brein even aan de noodrem met alle gevolgen van dien. Goed om ook eens mee te maken. Aangezien ik er niks vervelends aan over heb gehouden voel ik me er niet rot door. Ik vond het vooral genant en ik voel me schuldig naar m'n vrienden toe. Hopelijk kan ik hun vertrouwen een beetje terugwinnen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt inderdaad als een nare ervaring, overprikkeld door een voor jou te hoge dosis 2C-B in combi met een drukke omgeving. Ondanks dat het een mild psychedelicum is zijn er op internet best veel reports te vinden over nare ervaringen op 2C-B. Vanwege die relatieve mildheid wordt het regelmatig in party settings gebruikt door mensen die hun ervaring ermee/of reactie erop onderschatten. Dan kan het toch rauw op je dak vallen.

Ik snap overigens niet waarom je vrienden je chocola gaven? Ik ben alleen bekend met de fabel (!) dat chocola trips versterkt. Dus niet verzwakt. Nou ja, uiteindelijk is het beide onzin, dus dat ze je chocola gaven maakte voor je trip niet uit, maar de logica ontging me even. :tongueout:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
KropSla zei:
Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs).
Klik om te vergroten...

Uiteraard is het persoonlijk, en ik snap je punt, want 2C-B kan zeker voor mensen zonder ervaring met psychedelica (maar ook voor mensen mét ervaring) een intense ervaring zijn.

Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien chocola omdat er suiker in zit en mensen denken dat dat kan helpen?

Wat een heftige ervaring inderdaad! Ik weet niet of het je geruststelt, hopelijk wel, maar ik herken je ervaring wel een beetje. Iets minder heftig, maar ik had dan ook maar 11 mg op (wel verkocht als 18 of 20, uiteraard :wink:) Ik denk dus echt niet dat er iets in je drankje is gedaan, en ook niet dat je het zo heftig moet opvatten als een psychotische ervaring of episode. Als je het mij vraagt was dit... gewoon 2CB op een festival. Dat valt voor iedereen anders, zowel de setting als deze specifieke drug. Er zijn wel meer mensen waarbij 2CB heftiger uitpakt dan vooraf gedacht (zoals bij mij, haha). Bij mij gingen de twee anderen er prima op, maar ik vond het wel echt too much, hoewel ik er uiteindelijk achteraf best om kon lachen - het was gewoon onhandig op dat moment. Het hele landschap en mijn omgeving was vrijwel onherkenbaar, waardoor ik me ook wat verloren voelde. Alles was heuvelachtig en glooiend, ik had het idee dat ik op een golvende boot zat waardoor bewegen moeilijk was. Vrienden waren gewoon aan het eten met hun 2CB op, ik snapte het concept van eten amper meer. Ik kon alleen nog maar wat brabbelen in plaats van volledige zinnen praten, mijn gedachten kreeg ik niet onder woorden, en ik heb echt een groot deel van de trip maar wat wazig op het gras gezeten.

Ik vind het altijd onhandig dat op internet mensen ten eerste 2CB als 'mild' omschrijven, kennelijk valt het vooral heel persoonlijk (maarja, dat doen alle drugs). Daarbij zie ik vaak dat mensen aannemen dat de dosis van hun pilletje ook daadwerkelijk bijv. 18-22mg is zoals de dealer ze ongetwijfeld heeft gezegd, en ze niet testen. Dan krijg je van die verhalen op internet van mensen die allemaal 20 of zelfs 40 mg doen hun eerste keer (want 1 of 2 pillen). Als je dan weet dat de gemiddelde 2CB pill volgens het testcentrum toch echt maar 11 of 12 mg heeft, snap je ook hoe dat andere mensen weer op het verkeerde been zet (mensen die misschien wel daadwerkelijk hun pil getest hebben en er dan vervolgens 2 of 4 denken te moeten gebruiken voor zo'n 'gelezen op het internet' dosis). Denk wel dat mensen soms wat nauwkeuriger zouden kunnen zijn wat dat betreft.
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Maar je ziet geregeld dat mensen nadat ze hun eerste ervaringen met 2C-B hebben gehad denken dat ze wel weten wat trippen is, waardoor ze door zelfoverschatting (jeeeej trippen = fun) dan in een volgende stap vervolgens een negatieve ervaring op doen met 'serieuzere' psychedelica zoals psilocybine of LSD. Het is daarom misschien ergens ook weer niet verkeerd dat er vaak bij vernoemd staat dat het in verhouding een lichter tripmiddel is, maar ja, het tegendeel, dat 2C-B onderschat wordt als middel op zich, moet ook niet gebeuren.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Digitalism zei:
Persoonlijk vind ik LSD veel makkelijker en vriendelijker dan 2C-B. Uitgaande van doseringen voor een normale trip (100 ug & 20 mg). Wat truffels en vooral paddo’s betreft ben ik het met je eens; die kunnen goed rauw op je dak vallen.
Klik om te vergroten...

Ik ben ook wel benieuwd of met name je LSD-zegels dan getest waren, want normaal zou 100 ug LSD toch wel intenser moeten zijn dan 20 mg 2C-B, tenzij jij er inderdaad anders op reageert.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mia Wallace zei:
Bedankt voor je reactie! Ik heb wel wat verhalen gevonden over dat de 2cb verschillend kan vallen, ook met relatief lage doseringen die iets weg hadden van een bad trip. Verder heb ik nog geen ervaringen gelezen met geheugenverlies, het gevoel van out gaan en in een loep zitten.
Klik om te vergroten...

Ik heb het 1x geprobeerdt en doe het never nooit meer! Lees mijn bad 2-CB trip anders bij mijn posts.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een rotervaring. Misschien maar niet meer op een festival doen. Zelf recent ook gedaan en het kon me niet warm of koud krijgen. Waarom het voor jou nou zo is uitgepakt is gissen inderdaad. Erg vreemd.

Loving het Pulp Fiction alter ego by the way, welkom op het forum!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit hoor je wel eens vaker bij alle verschillende soorten psychedelica, een maat(ook een ervaren trippen) van mij heeft het ook eens op LSD gehad. En ik weet zeker dat zijn symptomen geen normale bad-trip was.

Naar mijn idee lijkt het meestal samen te hangen met gestreste periodes, of als je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik heb het zelf toch drugs-geinduceerde psychotische ervaring gedoopt. :tongueout:

Wellicht is het verstandig om andere psychedelica ook even te laten liggen, en wellicht eens te kijken of je inderdaad gestrest bent (geweest). :wink:
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
@Digitalism bedoel je daarmee dat je 100ugLSD minder heftig vond dan 20mg 2-CB? Ik weet dat drugs bij elk persoon anders uit kunnen vallen maar dit vind ik toch wel een opvallende uitspraak. Persoonlijk vind ik 100ug LSD namelijk een stuk heftiger dan 20mg 2-CB. Waren je LSD en 2-CB getest?
Klik om te vergroten...
Yes, dat bedoel ik. LSD (en bijvoorbeeld 2C-I) kan ik veel beter sturen en voelt veel fijner aan. 2C-B is in mijn ogen veel chaotischer en meer onvoorspelbaar.

M’n 2C-B is overigens niet getest. Heb in een ver verleden ooit een gram gekocht samen met twee vrienden en daar teer ik nog steeds op omdat ik het maar weinig gebruik. Zegels laten testen is een lastige (weinig kans op slagen) en derhalve kies ik daar ook niet voor. Echter heb ik inmiddels al heel wat verschillende zegels van verschillende mensen geprobeerd, dus ik durf wel te beweren dat ik weet hoe ca. 100 ug aanvoelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."