Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer methadon, nooit weer!

Eerste keer methadon, nooit weer!

50 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugdolphin zei:
Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.

Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.
Klik om te vergroten...

Ja ik ben hypocriet maar ik bedoel het goed. Ik ben te vroeg met de drugs begonnen en kamp met allemaal domme problemen. Als ik dat een ander kan besparen dan graag. Dus ja het maakt mij wel uit, en de anderen vast ook anders hadden ze echt niet gereageerd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op zich is het van enig respect in de laatste reacties het punt, dat hij l zijn leeftijd vermeld heeft. Errug jong,
En ja. Daar krijg je dan reacties op.
Of, het moet juist hierom te doen zijn geweest..
En natuurlijk maakt het ons hier wat uit.
Laat dit duidelijk zijn...
Anders had niemand gereageerd zoals vermeld is.
.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugdolphin zei:
2,5 pil in 2 uur ongeveer over een 5 uur lange nacht, ik heb zelf geen last van dips en hallucinaties komen bekend voor idd
Klik om te vergroten...
Je hebt geen last van dips maar ging niet lekker door de MDMA dip?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugdolphin zei:
Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.

Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.
Klik om te vergroten...
Als je er geen 16 bij had gezet zagen we nogsteeds dat je minderjarig bent, door de onnodige opsomming van de drugs (die niet nodig waren voor dit verhaal) en de manier hoe je erover praat (lees: stoer praten). Ik ben zeker niet heilig en net pas 18, maar kijk gewoon uit oke, daar is dit forum voor. Het is niet iets om trots op te zijn (bijv. dat vrienden naar jou komen want "jij weet wel raad". ) Wij zijn hier om jou te helpen.

Als je net als ik wil beginnen voor je 18e, hou je aan de regels, de dosissen etc. Doe volwassen en denk niet dat je dat daadwerkelijk bent. Doe onderzoek, zorg voor nuchtere vrienden etc.

Ik heb door de tijd (en dit forum) achter de nadelige effecten gekomen van drugs, en ik verzeker je dat dit ook gaat gebeuren als je zo door gaat. Je kan dit beter voor zijn, de schade duurt lang om weg te gaan, of gaat nooit weg. Ik heb zelf spijt van het vroeger beginnen, omdat ik niet de nadelen tegen de voordelen heb overwogen.

Eerst lijkt het een openbaring, zo iets leuks. Waarom is iedereen er tegen? Wat is er mis mee?

Later komen de realisaties dat er een addertje onder het gras licht.. verslaving, somberheid, HPPD, onzekerheid, afkick, minder sociaal etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een adder onder de zoden?,
Een ratelslang !
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voordat je het weet heb je beren op de weg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zolang ze op de weg blijven, dan is er nog niet zoveel aan de hand.
Het wordt erger als ze hongerig zijn.
Dan worden ze heeel onvoorspelbaar.
En dan....ja.
Ik denk even aan mijn ex zwager.
Die heeft óók een keer teveel mdma genomen.
En. Voorgoed hersenschade. Niet zo'n beetje óók.
Met deze man is geen normaal contact meer mogelijk ....
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zijn toch wel knuffelberen dan he.

Maar goed als je jong bent zie je die beren niet ook al denk je van wel. Als je 15 jaar later ofzo terug kijkt vind je jezelf vaak ook een beetje dom en naïef dan blijkt vaak dat je met alle gekke dingen die je hebt gedaan geluk hebt dat je er zo goed vanaf bent gekomen.

Uit de reacties kun je zien dat de reageerders iig het beste met je voor hebben.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee broodjessmeerders. :tearsofjoy:
@Legio Patria Nostra wat? oof heftig man, combi?
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Hoeveel mdma? 550 mg?!?
Meen je dat
Ik ben wel verbaasd . Ja. Dit is de hoogste dosis, waar ik ooit van gehoord heb.
Waarom nou zoveel?
Toch wel link vind ik.
Methadon heeft eigenlijk geen echte euforie.
Daar is dit middel ook niet voor...
Kan je beter een ander opioide nemen maar.
Ik vind je wel wat jong...beter is niet doen.
Je moet nog een heel leven verder!
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad belachelijk veel...

Methadon kan zeker wel euforie geven zoals bij mij in het begin.
Kreeg er juist ontzettend veel euforie van en vond het een geweldig middel. Ook kreeg ik er veel
Energie van dus dit was echt mijn middel.. Als je begint met methadon begin van met 5 a 10mg
Want je hebt totaal nog geen tolerantie dus 30mg kan al fataal aflopen en dan word het erg
Onaangenaam.


Inmiddels sta ik op 75mg per dag, wat eerst veel hoger was maar nu doet het niets meer dan een paracetamol, omdat ik er al 5 jaar aan gewend ben en voel me er broodje nuchter op. Maar in het begin is het echt geweldig spul (tenminste dat heb ik ervaard). In het begin toen ik methadon nog recreatief gebruiktte, had ik een nacht xtc gehad en de volgende dag een joint en methadon.. hier werd ik heel erg naar van en dacht dat ik dood ging.. Methadon gebruiken als je nog xtc in je lichaam hebt is zeer af te raden als je geen dagelijkse gebruiker bent van Methadon.

Pas als je Methadon dagelijks slikt tot een dosering van ongeveer 60mg (wat je zeker niet moet doen) kan je XTC er bij gebruiken heel af en toe, want dit gaat wel samen als je tolerantie hebt voor methadon. Doe het zelf 1x per halfjaar terwijl ik methadon dagelijks slik en dit gaat heel goed samen. Geen enkel probleem. Maar zodra je dit te vaak doet loop je een groot risico op het serotonine -syndroom en meerdere lichamelijke klachten en hersenschade tot gevolg. Dus als je zo nodig methadon wilt slikken zorg er dan voor dat je het bij 5 a 10mg houdt (max. 20.) En gebruik de dagen ervoor geen andere drugs/medicijnen

Wat ik je wil afraden is: Gebruik van methadon en (veel) hogere doseringen xtc dan 1 a 2mg per kilo/lichaamsgewicht. Dat is voldoende en een veiligere dosering. Hoe hoger je doseert met XTC
hoe meer strak je gaat staan en de euforie verdwijnt. Al helemaal met zulke belachelijke
hoeveelheden. De kans op hersenschade en andere klachten nemen toe, als je veek XTC slikt
al helemaal met de hoeveelheid die je opnoemde. Je hebt ook de kans, dat als je vaker zulke
hoeveelheden slikt, dat je op ten duur niks meer gaat voelen van het leuke effect van XTC
en zul je je alleen maar naar gaan voelen.

Wees verstandig.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Snotaap mag wel even rustig aan doen met cool doen
Klik om te vergroten...
Legio Patria Nostra zei:
Wij kraken je niet af
Maar proberen je ergens op te wijzen.
Klik om te vergroten...
Sniffle88 zei:
Zit volgens mij een hoop stoere praat in dit verhaal
Klik om te vergroten...

Ik begrijp dit niet helemaal.
Is dat allemaal zo stoer wat hij verteld?
Hij komt met een trip rapport waar hij verteld dat er een hoop mis is. Leeftijd het gebruik etc.
Maar hem dan gelijk snotaap te noemen en dom en stoere praatjes...

Zou dat helpen?
Of werkt dat averechts?
Je zou verwachten van de ervaren drugsgebruikers hier dat als je hoort dat iemand op deze leeftijd totaal verkeerd bezig is om hem genuanceerd wat mee te geven.

Ja een puber komt anders over dan een volwassene.
Maar lees het als een volwassenen.
Ik vind als iemand van je een jonge leeftijd op dit forum komt met zulk gebruik dat je juist met jou ervaring en leeftijd je best anders kan opstellen dan wat ik hier allemaal lees.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
De vraag is meer, waarom gebruik je op zulke jonge leeftijd al zo veel verschillende soorten drugs? Vaak gaat het mis door een trauma of slechte thuissituatie. Ik hoop dat dat bij OP niet aan de hand is en dat hij of zij gaat wachten tot de hersens volgroeid zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uitstekende reactie. Idd.
Laten we dit hopen....
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#14
En trouwens.. combineer methadon nooit met andere middelen. Heel logisch dat dit fout ging. Als je alleen methadon had gebruikt was er niks aan de hand geweest en had je je misschien wel euforisch en energiek gevoeld. De eerste keren dat ik methadon gebruiktte waren zalig echt... ik kan zo wel een heel boek volschrijven met de leuke herinneringen ik daar aan gehad heb toen ik het recreatief gebruiktte. Ik snap niet waarom mensen gelijk van alles met elkaar willen combineren terwijl 1 middel al perfect kan zijn en door het te combineren met amdere middelen heb je juist dikke kans dat het onaangenaam word en kan zelfs dodelijk aflopen. Het enige waar ik methadon mee combineerde is een joint en dat voelde echt geweldig maar dit is heel verschillend bij andere mensen. Iedereen reageert anders op drugs/medicijnen. Als je methadon weer wilt nemen, neem dan ook alleen methadon. Wedden dat je je een heel stuk beter voelt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Idd.
Combi nemen is naast gevaarlijk, ook nog eens volkomen onvoorspelbaar.de ene dag is een combi hemels goed, de navolgende keer is het nemen van de zelfde combi een nachtmerrie ervaring.
Dat is tenminste mijn ervaring!
Methadon is tamelijk sterk, men zegt 2 x die van morfine, en daar dan nog iets anders bijnemen, tja....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
En dan, ik noem het toch nog even.
Combi alcohol.
Werkelijk. Volkomen laveloos worden van slechts enkele glazen icm ren benzo....
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Idd.
Combi nemen is naast gevaarlijk, ook nog eens volkomen onvoorspelbaar.de ene dag is een combi hemels goed, de navolgende keer is het nemen van de zelfde combi een nachtmerrie ervaring.
Dat is tenminste mijn ervaring!
Methadon is tamelijk sterk, men zegt 2 x die van morfine, en daar dan nog iets anders bijnemen, tja....
Klik om te vergroten...

Ik heb terwijl ik op mijn dagelijkse dosis methadon sta, een aantal keer xtc en speed gebruikt zonder enige problemen. Maar als je methadon heel soms slikt of een keer neemt en daarbij ook nog eens xtc of speed of wat dan ook bij neemt, weet ik heel zeker dat dat fout gaat.. want inderdaad, methadon is al sterk van zichzelf en levensgevaarlijk als je gaat combineren zonder dat je tolerantie voor methadon hebt. Methadon moet je echt alleen zo gebruiken zonder iets erbij als je er geen tolerantie en geen ervaring er mee hebt. Het is inderdaad ook erg onvoorspelbaar maar ik weet zeker als iemand voor de eerste keer methadon gebruikt of zo heel af en toe gebruikt, gaat dat sowieso mis als je daar bijvoorbeeld xtc, speed etc bij neemt. Ik heb een drug combi list daaraan kan je zien wat samen gaat en wat niet. Dat zegt natuurlijk ook niet alles, want iedereen reageert anders op eem combinatie. Zodra je coke, ketamime of 2cb een keer gebruikt terwijl je op je dagelijkse dosis methadon zit, gaat dat ook fout. Sommige middelen gaan gewoon echt niet met elkaar samen. Daarom is het altijd oppassen geblazen. Ik heb dus eens de fout genomen om 2cb te nemen en werd daar helemaal niet goed van. Daar kreeg ik een ontzettend naar gevoel van echt heel naar en misselijk.. dus dat doe ik nooit weer. Xtc en speed gaan gewoon prima maar natuurlijk niet als je niet aan methadon gewend bent of een extreem hoge dosis per dag neemt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mercedesz zei:
Ik heb terwijl ik op mijn dagelijkse dosis methadon sta, een aantal keer xtc en speed gebruikt zonder enige problemen.
Klik om te vergroten...
Op dat moment betreed je eigenlijk al het gebied van speedballen, wat ik persoonlijk wat plat omschrijf als zware opioiden in combinatie met stimulanten. Een gebied dat ook voor de meer geharde en ervaren drugsgebruiker vrij gevaarlijk kan wezen.

Als mensen in staat zouden wezen om hun Morfine, Diacetylmorfine (Heroïne), Oxycodon, Fentanyl, Methadon, etc gebruik stabiel te houden zouden het inderdaad vrij ideale middelen wezen met relatief zeer weinig bijwerkingen.

Dat je aangeeft dat Methadon in combinatie met MDMA of Amfetamine prima gaat vind ik eerlijk gezegd wat opmerkelijk.

Ik ben het dan ook met je eens dat opioiden op zichzelf het meest vermakelijk/de moeite zijn. Opioiden staat er vrij berucht om dat ze slecht combineren met andere drugs om verschillende redenen. Cocaïne in combinatie met zwaardere opioiden staat misschien wel bekend als de meest gevaarlijke combinatie, van wat ik mee kreeg wagen enkel mensen zich hier aan die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ooooii dat is nogal een stevige uitspraak ...
" mensen, die toch al niet veel waarde meer hechten aan hun leven ".....
Ik denk, dat het ook mensen zijn, die gewoon een keertje erg hard, of nee, super keihard willen gaan..!
Dat het linky linky is, staat buiten twijfel.
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Methadon etc is nou niet iets wat me zou aantrekken, waarom trok jou dit wel aan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."