Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer methadon, nooit weer!

Eerste keer methadon, nooit weer!

50 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang zei:
Ieder lichaam is verschillend maar het combineren van bepaalde middelen blijft enorm schadelijk.
Klik om te vergroten...

Dat kan schadelijk zijn. Het ligt er maar net aan wat je combineerd, hoe je het combineerd en de hoeveelheid van elk middel.

Hierbij een drug-combi list:

(Zoals je kan zien staat bij opioïds samen met MDMA Low Risk and no Synergy. Cocaïne daarintegen is daar levensgevaarlijk bij)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mercedesz zei:
Dat kan schadelijk zijn. Het ligt er maar net aan wat je combineerd, hoe je het combineerd en de hoeveelheid van elk middel.

Hierbij een drug-combi list:

(Zoals je kan zien staat bij opioïds samen met MDMA Low Risk and no Synergy. Cocaïne daarintegen is daar levensgevaarlijk bij)
Klik om te vergroten...
Deze chart gaat alleen over de interactie tussen de stoffen. Vergeet het geestelijke effect niet. Juist doordat je bijvoorbeeld minder van de stimulant merkt door de opiode of andersom is het makkelijk om een overdosis te nemen.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang zei:
Deze chart gaat alleen over de interactie tussen de stoffen. Vergeet het geestelijke effect niet. Juist doordat je bijvoorbeeld minder van de stimulant merkt door de opiode of andersom is het makkelijk om een overdosis te nemen.
Klik om te vergroten...

Welk geestelijke effect? Methadon (normale dosis) als je dat sochtends inneemt en je neemt s'avonds een xtc pilletje is er niks aan de hand hoor. Het versterkt elkaar niet dus geestelijk merk je daar niks van. Je voelt gewoon het leuke XTC effect. Zit nu 5 jaar aan de methadon en heb in die 5 jaar iedere 6 maanden XTC gebruikt, dus ik weet wat het is.. zodra je methadon niet gewend bent en neemt methadon en xtc dan gaat dat zeker fout maar als je methadon dagelijks slikt in een normale hoeveelheid en alleen 1x dagelijks neemt (niet verdeeld over de hele dag) is er niks aan de hand als je heel soms eens een keer XTC slikt. Geestelijk ga je het echt niet merken want methadon en MDMA versterken elkaar niet en zwakken elkaar niet af. Dit heeft mijn verslavingsarts ook al gezegt maar dit wist ik al uit eigen ervaringen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mercedesz zei:
Welk geestelijke effect? Methadon (normale dosis) als je dat sochtends inneemt en je neemt s'avonds een xtc pilletje is er niks aan de hand hoor. Het versterkt elkaar niet dus geestelijk merk je daar niks van. Je voelt gewoon het leuke XTC effect. Zit nu 5 jaar aan de methadon en heb in die 5 jaar iedere 6 maanden XTC gebruikt, dus ik weet wat het is.. zodra je methadon niet gewend bent en neemt methadon en xtc dan gaat dat zeker fout maar als je methadon dagelijks slikt in een normale hoeveelheid en alleen 1x dagelijks neemt (niet verdeeld over de hele dag) is er niks aan de hand als je heel soms eens een keer XTC slikt. Geestelijk ga je het echt niet merken want methadon en MDMA versterken elkaar niet en zwakken elkaar niet af. Dit heeft mijn verslavingsarts ook al gezegt maar dit wist ik al uit eigen ervaringen.
Klik om te vergroten...
Ik snap je. Jij bent gewend aan je dosering methadon en je kan er verantwoord mee omgaan. Neemt niet weg dat dat je xtc gebruik wel extra schadelijk en gevaarlijk maakt maar volgens mij heb je het prima onder controle.

Ik heb het echter over bewust stimulanten en opioden combineren, zogeheten speedball.
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja k weet dat het veel is en ik weet dat ik jong ben das het punt van deze post niet haha
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach als je later terugkijkt
Ja dan heb ik nogal wat domheden begaan
Alleen, in die tijd, met de kennis van wat je toen wist , tja.
Een mens maakt fouten!
Achteraf Is rijk worden geen kunst.. nietwaar
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Methadon etc is nou niet iets wat me zou aantrekken, waarom trok jou dit wel aan?
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wie? Ik, 16 jaar, ervaren drugs gebruiker op het gebied van: amfetamines, ketamine, psychedelica, Cocaïne, benzodiazepinen, Wiet, hasj en meerdere uppers als 3mmc etc.
Lengte: 181cm
Gewicht: ±60kg en een vrij lege maag.

Wat? Methadon 10 mg, 3 druppelaars cbd 4%, 4 concentratie/ontspannings pillen, weet niet precies wat het was maar bevatte valeriaan en kwam van de kruidvat, 3 jointjes Northern Light.

Wanneer? Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.

Het begon vanochtend, had een toets en wou hem goed maken en door de dip was ik vrij zenuwachtig en niet heel goed voorbereid dus ik had wat CBD olie ter ontspanning en 4 concentratie en ontspannings pillen. Heb iets meer CBD olie dan het advies genomen en van die pillen het advies opgevolgd voor betere prestatie van concentratie.

Na de toets appte S me of ik ook methadon wou doen. Ik zelf heb geen ervaring met opiaten of soortgelijken en S ook niet. Om die reden wou ik het graag proberen.

Om 12:30 was ik heel erg ontspannen en beetje stoned geworden door de kalmerings middelen en had net de 1e joint met S gerookt, we hadden dan de 10 mg Methadon geslikt, we wisten dat het een lage dosis maar, omdat wij beiden ondergewicht zijn en geen ervaring hadden besloten wij laag te beginnen.

13:30 begon de methadon in te werken en ik voelde me vooral steeds stoned achtiger te voelen en verdween steeds dieper in een soort trances, na een tijdje wou S weer een joint roken en ik vond dat ook een goed plan. We hadden de joint gerookt door het dierenspel te spelen. Na de joint voelde ik mij ontzettend ontspannen en stoned en heel erg zwaar en dat gevoel bleef heftiger worden.

14:30 hadden S en ik dorst, dus wij hadden besloten om even bij de Mac een ice tea te halen. Eenmaal aangekomen in de Mac voelde ik me totaal niet fijn, de drukte en warmte trok ik niet goed. Dus na het bestellen toch maar buiten op het terras gaan zitten. S ging een spelletje spelen op haar telefoon en met haar ging het goed en voelde zich erg ontspannen en stoned. Ik begon me steeds wat minder fijn te voelen, zat soms paar minuten vast in een soort trance waar bij ik gewoon voor me uit bleef staren en niet bewoog.

15:00 S en ik waren ergens anders heen gelopen om te zitten, want S had zin in een joint, ik daar in tegen voelde me steeds slechter en misselijker, uiteindelijk moest ik een paar keer bijna kotsen (ik wist dat dit kon gebeuren bij methadon dus ik dacht dat het er gewoon bij hoorde), maar het gevoel ging naar niet weg. Ik mete mijn hart slag via mijn mobiel en ik weet dat het niet heel accuraat is dus deed het 3x, maar elke keer ging mij hart ongeveer 45 bpm en dat was dus erg laag, ik besloot om een grote zoete koek te gaan eten en S haalde een fles vitamine water in de hoop dat dit mij meer op mijn gemak zou laten voelen.

15:30 S moest naar huis en ik had gemerkt dat lopen mij beter liet voelen, ik heb daarna ongeveer 2 uur rond gelopen met een vriend die ik tegen kwam. Na een 1,5 uur heb ik mijn hartslag weer een paar keer gemeten en kwam hij op 108bpm. Ik voelde mijn hartslag op mijn keel en voelde inderdaad dat hij heel erg snel ging Daarna ben ik naar huis gegaan toen het wat beter ging. De rest van de tijd heb ik me gewoon heel erg moe en stonedachtig gevoeld.

Conclusie, ik denk dat mijn nare ervaring kwam door de xtc kater in combinatie met de hoeveelheid ontspanningsmiddelen, wiet en dat ik geen ervaring/tolerantie heb voor en met opiaten of soortgelijken. Normaal gezien als ik fout ga op een drugs of iets dan doe ik het later nog een keer onder andere omstandigheden, omdat mijn nieuwsgierigheid toch vaak de ultieme trips wil hebben. Maar bij Methadon is dit niet het geval, zelfs met deze kleine dosis wil ik het NIET meer doen, totaal niet mijn soort drugs en ook niet aan te raden om te doen in combinatie met kalmeringsmiddelen en wiet. Tenzij dit natuurlijk is voorgeschreven.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugdolphin zei:
Lengte: 181cm
Gewicht: ±60kg en een vrij lege maag.
Klik om te vergroten...

Dat is een behoorlijk laag gewicht voor je lengte.
En dan ben je pas 16 en ga je Methadon doen.
Ik gebruikte wel eens een pilletje op jou leeftijd.
Het is irritant als iemand je de les wilt lezen.
Maar ik zou gewoon wat rustiger aan doen als ik jou was.
Niet alles al willen proberen nu, nog tijd zat :wink:
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Dat is een behoorlijk laag gewicht voor je lengte.
En dan ben je pas 16 en ga je Methadon doen.
Ik gebruikte wel eens een pilletje op jou leeftijd.
Het is irritant als iemand je de les wilt lezen.
Maar ik zou gewoon wat rustiger aan doen als ik jou was.
Niet alles al willen proberen nu, nog tijd zat :wink:
Klik om te vergroten...

Ik weet het hoor! Ik ben ook al extreem geminderd met gebruik de afgelopen 4 maanden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugdolphin zei:
Wanneer? Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.
Klik om te vergroten...

Sorry, nog meer gezeur. Maar 550 milligram MDMA is echt veel te veel! Heel gevaarlijk om zoveel MDMA te nemen. Je kan er ernstige hart- en vaatproblemen van krijgen zoals een hersenbloeding, je kunt last krijgen van ernstige overhitting en je kunt er permanente schade aan hersenverbindingen door oplopen waardoor je bijvoorbeeld last kunt houden van HPPD of geheugenklachten.

Drugdolphin zei:
Om 12:30 was ik heel erg ontspannen en beetje stoned geworden door de kalmerings middelen en had net de 1e joint met S gerookt, we hadden dan de 10 mg Methadon geslikt, we wisten dat het een lage dosis maar, omdat wij beiden ondergewicht zijn en geen ervaring hadden besloten wij laag te beginnen.

13:30 begon de methadon in te werken en ik voelde me vooral steeds stoned achtiger te voelen en verdween steeds dieper in een soort trances, na een tijdje wou S weer een joint roken en ik vond dat ook een goed plan. We hadden de joint gerookt door het dierenspel te spelen. Na de joint voelde ik mij ontzettend ontspannen en stoned en heel erg zwaar en dat gevoel bleef heftiger worden.
Klik om te vergroten...

Cannabis + opioïden = misselijk
Dan weet je dat ook weer gelijk :wink:

Een aantal mensen die verslaafd zijn aan heroïne hebben aan me verteld dat je de eerste paar keer eigenlijk altijd wel misselijk wordt van heroïne. Dat je dan maar stil moet liggen en niet bewegen want anders moet je kotsen. En als je het op een gegeven moment lekker begint te vinden dan ben je verslaafd. Opioïden zijn echt een ernorme valkuil.

Sowieso, wie geeft jou dit soort middelen? Ik vind dat echt niet kunnen, aan 16-jarigen dit soort dingen verstrekken.
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Sorry, nog meer gezeur. Maar 550 milligram MDMA is echt veel te veel! Heel gevaarlijk om zoveel MDMA te nemen. Je kan er ernstige hart- en vaatproblemen van krijgen zoals een hersenbloeding, je kunt last krijgen van ernstige overhitting en je kunt er permanente schade aan hersenverbindingen door oplopen waardoor je bijvoorbeeld last kunt houden van HPPD of geheugenklachten.



Cannabis + opioïden = misselijk
Dan weet je dat ook weer gelijk :wink:

Een aantal mensen die verslaafd zijn aan heroïne hebben aan me verteld dat je de eerste paar keer eigenlijk altijd wel misselijk wordt van heroïne. Dat je dan maar stil moet liggen en niet bewegen want anders moet je kotsen. En als je het op een gegeven moment lekker begint te vinden dan ben je verslaafd. Opioïden zijn echt een ernorme valkuil.

Sowieso, wie geeft jou dit soort middelen? Ik vind dat echt niet kunnen, aan 16-jarigen dit soort dingen verstrekken.
Klik om te vergroten...


Ja het is inderdaad een vrij hoge dosis en weet dat het niet altijd verstandig is en ik doe het ook bijna nooit meer.

Ah ik wist inderdaad niet dat cannabis met opiaat misselijkheid veroorzaakt, aan de andere kant wist ik wel dat misselijkheid en kots neigingen erbij hoorden.

En het is voor mij als 16 jarige makkelijker om aan de zwaarste soorten drugs te komen dan aan een fles drank.

Deze methadon komt van een vriendin waar van dit een medicatie was tegen pijn van haar ouders. Ik ben de meest ervaren drugs gebruiker in mijn vriendengroepen en vandaar dat vrienden vaak naar mij komen met dingen uitproberen, omdat ik vaak wel raad weet met drugs. Alleen dus te weinig ervaring met dit soort drugs en ga het dus niet weer doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoeveel mdma? 550 mg?!?
Meen je dat
Ik ben wel verbaasd . Ja. Dit is de hoogste dosis, waar ik ooit van gehoord heb.
Waarom nou zoveel?
Toch wel link vind ik.
Methadon heeft eigenlijk geen echte euforie.
Daar is dit middel ook niet voor...
Kan je beter een ander opioide nemen maar.
Ik vind je wel wat jong...beter is niet doen.
Je moet nog een heel leven verder!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drugdolphin zei:
Ik, 16 jaar, ervaren drugs gebruiker op het gebied van: amfetamines, ketamine, psychedelica, Cocaïne, benzodiazepinen, Wiet, hasj en meerdere uppers als 3mmc etc.
Klik om te vergroten...
Drugdolphin zei:
Maandag 13-10-2019, de dipdag van een nacht xtc waarbij ik 2,5 pil heb gehad van 220 mg.
Klik om te vergroten...
Drugdolphin zei:
Lengte: 181cm
Gewicht: ±60kg en een vrij lege maag.
Klik om te vergroten...
Drugdolphin zei:
door de dip was ik vrij zenuwachtig en niet heel goed voorbereid dus ik had wat CBD olie ter ontspanning en 4 concentratie en ontspannings pillen.
Klik om te vergroten...
Vergeet niet gezond te eten hé.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#15
2,5 pil xtc in totaal en niet in een keer neem ik aan? Dat werd (wordt) in mijn omgeving ook gedaan over een hele avond/ nacht van +/- 8 uur. Geen nare ervaringen door. Wel enkele keren aan het einde van de trip wat hallucinaties. Plus de dip..
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Vergeet niet gezond te eten hé.
Klik om te vergroten...
TripJess zei:
2,5 pil xtc in totaal en niet in een keer neem ik aan? Dat werd (wordt) in mijn omgeving ook gedaan over een hele avond/ nacht van +/- 8 uur. Geen nare ervaringen door. Wel enkele keren aan het einde van de trip wat hallucinaties. Plus de dip..
Klik om te vergroten...


2,5 pil in 2 uur ongeveer over een 5 uur lange nacht, ik heb zelf geen last van dips en hallucinaties komen bekend voor idd
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je slim bent wacht je nog even 8 jaar met de drugs. Mja dat hebben wij ook allemaal niet gedaan :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Guapo Temudgin zei:
Als je slim bent wacht je nog even 8 jaar met de drugs. Mja dat hebben wij ook allemaal niet gedaan :P
Klik om te vergroten...
Met uitzondering van alcohol voor mij niet voor mijn 21e hoor. Snotaap mag wel even rustig aan doen met cool doen. Kansloze opsomming van gebruikte drugs en op je 16e Methadon uitproberen, gaat nergens over dit. Sprietje mag eerst wel wat gewicht in de schoenen krijgen en normaal leren omgaan met MDMA.
D
DrugdolphinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ah kijk mensen die denken beter te zijn om dat ze betere keuzes hebben gemaakt in 't leven.

Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond, als k de 16 had weg gelaten zouden jullie ook allemaal normaal doen. Het is niets meer dan een beschrijving en verder maakt 'tjullie toch niet uit.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drugdolphin zei:
Als je niks belangrijk te melden hebt hou dan gewoon je mond
Klik om te vergroten...
Ga maar huilen, huilen met de pet op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."