Ik was de afgelopen dagen nogal druk met andere zaken dus ik kom nu pas toe aan lezen en reageren. Wat een dijk van een tripreport zeg! Goede kanshebber voor report van de maand wat mij betreft... Heel interessant om jouw trip zo gedetailleerd mee te mogen beleven. Interessant ook dat je je innerlijke gedachten zo duidelijk aangeeft.
Bedankt voor je compliment! Het helpt dat ik deze keer niet moest knippen in mijn report omdat het origineel niet te lang was
![:)]()
dus het eindresultaat is dieper wegens niet afgevlakt.
Die twijfel over wat nu de "echte" werkelijkheid is vind ik heel herkenbaar. Daar kan ik me ook eindeloos mee bezighouden. Omdat de "nuchtere werkelijkheid" en "psychedelische werkelijkheid" zo ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ze beide waar kunnen zijn. Voor mij is het nog een groot mysterie. Zodra ik trip ben ik ervan overtuigd dat ik de waarheid "helderder" en duidelijker zie dan dat ik nuchter ben. Maar als de trip dan afgelopen is begin ik toch weer te twijfelen.
Ja, hoe je het zegt heb ik exact ook. Vanaf ik begon te trippen was het gevoel van "het zijn maar trips" compleet weg, en ben ik helemaal overtuigd een les te krijgen van hoe het universum ECHT werkt. Als ik uitgetript ben, komt de twijfel binnen van wat is nu echt en wat niet. Vorige keer was ik overtuigd dat alles een illusie was in de trip. Gezien ik nu dezelfde concepten en illusies had, begint de zekerheid dat het maar een illusie was een beetje wegvallen.
Waarom ik zeg dat het alletwee werkelijkheid kan zijn: omdat het moeilijk is "werkelijkheid" of "echt" te definiëren (zeker als het universum niet echt fysiek bestaat, maar gewoon data is zoals een hologram). Kwantummechanica zegt dat dingen pas "manifesteren" als ze waargenomen worden. Misschien als je mijn leven in 4D zou bekijken, dat je gedurende mijn trips de vormen anders zou zien van buitenaf. Of misschien zelfs niet. Misschien zou een buitenstaander van ons universum geen kwalitatieve of kwantitatieve verschillen zien tussen mijn tijdlijn en iemand die nooit getript heeft, omdat alles abstract is voor diegene. Maar evenzeer gewoon een 4D vorm. Moeilijk uit te leggen hoe ik het voor ogen zie.
Of nog een ander concept: wat als onze hersenen een soort van antenne zijn die de structuur van het universum waarnemen, en psychedelica luisteren op een andere frequentie dan de chemische cocktail die normaal door onze hersenen gaat. Dan zijn beide waarnemingen echt, gewoon op een andere frequentie. Te vergelijken met een radio die afgestemd is om op frequentie 96 MHz te luisteren. Zet hem op 96.1 MHz en je kunt de muziek nog steeds horen, maar met ruis. Dit kan vergelijkbaar zijn met je hersenen afstemmen op 95% serotonine en 5% 2C-B (simplistisch uitgedrukt), en daarom zie je vervormde visuals, vergelijkbaar met storing. Maar die storing hoeft niet fake te zijn. Als je radio uiteindelijk op 104 MHz zet hoor je een ander liedje. Maar zowel het liedje op 96 MHz en 104 MHz is echt. Het kan dus ook zijn dat alle info die binnenkomt als je hersenen propvol met de psychedelische stof zitten even echt is, gewoon een andere frequentie.
Kan zijn dat er wetenschappelijke feiten enkele dingen ontkrachten die ik hier zeg, of op zijn minst iets ingewikkelder zijn dan de simplistische manier die ik hier voorstel, ben maar aan het filosoferen
De meest bizarre ervaring in dit kader vond ik toch wel mijn kortstondige maar zeer heftige DMT ervaring. Dat voelde zo bizar "tastbaar" en "echt" aan! Ik heb geen enkele goede reden om aan te nemen dat dat niet echt is en de "nuchtere" werkelijkheid wel. Ik zet "nuchtere" hierbij tussen " " omdat we ook nuchter een chemische cocktail in onze hersenen hebben.
Hilarisch. Dit is exact dezelfde reden waarom ik nuchter overal tussen aanhalingstekens zette in mijn trip report.
Ik sta trouwens wel te kijken over de kracht van je trip. Zelf heb ik vaak op 18 en ook wel eens op 26mg 2-CB getript en vond ik deze altijd milder en minder diepgaand dan mijn psilocybine en LSD trips. Toch lees ik hier ook regelmatig mensen die juist wel heel diep trippen op 2-CB. Lijkt haast alsof de spreiding en persoonlijke gevoeligheid bij 2-CB een grotere rol speelt dan bij andere psychedelica.
Wat was de setting tijdens je 28 mg trip? Was je ook alleen thuis, zonder teveel prikkels? Misschien is het zoals
@TweeChocoladeBiertjes zegt. Dat meer prikkels meer van de drug nodig hebben om even hard te trippen. Maar persoonlijke gevoeligheid speelt heel zeker een rol. Ik sta echter ook te kijken van de intensiteit van mijn trip, dus als jij toen op een feestje was ofzo, kan dat het verschil verklaren ook.
Loslaten en accepteren van de trip blijft toch wel een dingetje. Juist omdat je elk relativeringsvermogen schijnt te verliezen. Ik heb het meeste ervaring met soepele, leuke trips waarin dit goed gaat maar heb ook wel echt momenten van angst en zelfs blinde paniek gehad tijdens het trippen. Het blijft toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan dat accepteren.
Ja. Je trip accepteren, zoals je overal leest, is misschien dan verkeerd verwoord. Je moet niet je trip accepteren, maar de "werkelijkheid" die je trip toont accepteren. Als je bv zou trippen dat een monster je opeet is het niet louter die visual accepteren maar accepteren dat het effectief aan het gebeuren is dat een monster je opeet en je dus aan het sterven bent. Of dat is toch mijn visie nu met mijn ervaring dat ik bad ging omdat ik niet wou accepteren dat ik alleen in het universum ben. Accepteren dat ik in een trip zat en rare effecten waarnam was niet genoeg.
Ik vraag me dat wel echt af. Ik heb het idee dat de meeste psychedelica je richting een soort "een-met-alles" ego-dood brengt. Toch vond ik bijvoorbeeld bij DMT juist dat er sprake was van ego-vervaging/dood zonder dat het tot die eenheid overging. Het voelde echt alsof er een andere complexe wereld/dimensie voor terug kwam.
Hoe was je dosering? Misschien is dat omdat DMT "kort maar krachtig" is. Mensen gaan er anders mee om. Ze proberen doseren voor een breakthrough. Het is zo kort, dus mensen durven meer. Bij andere psychedelica doseren mensen wat ze denken aan te kunnen, gezien het uren duurt. Misschien als ik 45 mg 2C-B genomen had dat ik nog harder ging, en een egodood ging meemaken zonder dat ik er veel voor moest doen. De gigantische hoeveelheid 2C-B zou het dan voor mij doen en ik ging een keiharde trip krijgen die ik niet snap en misschien amper iets van herinneren erna. Zoiets zegt PsychedSubstance op Youtube ook in een van zijn video's over DMT (denk deze:
, maar kan het nu niet verifiëren). Als je te weinig DMT binnenrookt moet je meer je best doen je trip te accepteren om een egodood te ervaren (als je al in die buurt komt), terwijl als je veel doseert je een trip gaat krijgen die je overvalt zonder dat je controle hebt, tijd om te denken, en misschien zelfs niet gaat snappen en niet herinneren, maar zo wel de egodood forceert. Hij zegt dus dat er meer kans is op een bad trip als je net onder de breakthrough dosering doseert.
Ergens hoop ik toch dat je gelijk hebt. Misschien als ik leer dat DMT me ergens totaal anders brengt, dat ik minder solipsistische vrezen krijg tijdens trips omdat ik minder ga vrezen dat psychedelische trips je de waarheid tonen
Maar desondanks dat ik DMT eerst zo graag wou doen, ga ik voor de veiligheid nu toch maar even wachten tot ik afgelopen trip verwerkt heb, want het solipsisme overvalt me toch als ik alleen in slaap probeer te raken de laatste tijd 🤷🏻♂️
Nogmaals dank voor het prachtige tripreport. Ik vond het erg leerzaam.
Jij ook bedankt voor je reactie! Was al nieuwsgierig naar je reactie gezien we vorige keer een interessante conversatie hadden
P.S. Natuurlijk ook bonuspunten voor het benoemen van Rick & Morty (waar meer mensen naar moeten kijken) en het Dunning-Kruger effect (waar meer mensen rekening mee moeten houden)... I'm loving it!
Mijn favoriete afleveringen zijn grappig genoeg die met de aliens die Rick in een simulatie staken, die met de batterij van Ricks vliegende auto die plat was, en die met de alien parasites die herinneringen in je geheugen planten (= vergelijkbaar met trippen maar twijfelen over wat echt is en wat je trip is). En ik bekeek die afleveringen voor ik ook maar voor het eerst psychedelica aanraakte
![:)]()