Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums30 mg 2C-B: Dysforische eenzaamheid in het universum

30 mg 2C-B: Dysforische eenzaamheid in het universum

31 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ziet eruit dat je een heftige, maar ook leerzame trip hebt gehad man!

Report lees voor mij in ieder geval lekker weg, ik kon mee met je avontuur. Ik had het zelfde met 2CB, 17 mg deed weinig met me, maar nu ik dit lees ga ik toch iets voorzichtiger doen.

Geef jezelf ook even de tijd dit te verwerken!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor het compliment! Ja, ik zou je portie niet gelijk verdubbelen inderdaad. En ik denk ook dat omgeving een grote rol speelt. Veel prikkels = de drug lijkt minder te doen. Weinig prikkels (ik alleen in mijn slaapkamer bijvoorbeeld) = de drug heeft meer speling om veel te doen. Misschien als ik opnieuw 15 mg genomen had dat de trip toch intenser geweest was dan op dat huisfeest. Ik dacht wel dat dit heftig kon worden, maar dat het van dezelfde intensiteit ging zijn als mijn 21 gram truffels trip en zo snel ging opkomen had ik even niet verwacht.
Het vreemde is dan weer dat ik op Psy-Fi een super goede trip had op slechts 10 mg, wat mijn kleinste portie is en daar zijn veel prikkels. Maar ik kreeg die pil van een vriendin, dus ik moet vertrouwen dat de hoeveelheid die zij zegt klopt.

Newbie070 zei:
Geef jezelf ook even de tijd dit te verwerken!
Klik om te vergroten...

Raar genoeg heb ik niet het gevoel veel tijd nodig te hebben dit te verwerken. Ik zou zo weer kunnen trippen. Maar dan wel met enkele vrienden erbij. In tegenstelling tot mijn 21 gram truffeltrip dus waar ik een paar maand voor nodig had te verwerken (en het was een goeie trip, met slechts enkele moeilijke momenten). Misschien is dat omdat deze 30 mg 2C-B trip niet per se dieper was als die truffeltrip. Het was gewoon negatiever omdat ik alleen was (en op een of andere manier in mijn kop haalde dat ik om middernacht nam, hoe ik dat deed is me een raadsel maar daar heb ik mezelf toch dik mee gemindfucked). Desalniettemin zal ik verstandig doen en een volgende diepe trip toch even op zich laten wachten. Ik moet misschien sowieso zorgen dat wat ik geleerd heb, ik kan verwerken in mijn leven, voor ik weer overweeg om diep te gaan.
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
2CB is een echte flow drug. Het speelt op zijn sterkst als je veel positieve prikkels om je heen hebt en weinig negatieve, dan kom je in een immersieve flow zonder vervelende afleidingen. Ik denk dat je 2cb-trip zowel weinig positieve prikkels als negatieve prikkels had, waardoor je er wel diep in kwam, zonder genoeg chills om je aan vast te houden. Daarnaast is het spul verrassend intens bij je aangekomen. Doet mij denken aan reports waarbij 2cb nasaal werd genomen, waardoor de trip direct aankomt, heftiger is en korter duurt. Verrassend dat je dit dan oraal zo meemaakt.

Belangrijk bij 2CB is ook dat iedere gram uitmaakt voor je trip. Wat extra moeilijk is omdat je zelden tot nooit precies weet hoeveel er in je pil zit, dat varieert ook. Bij truffels kan je de grammen bijvoorbeeld veel makkelijker wegen. Mijn zwaarste trip is op papier tussen de 16 en 22 mg geweest en mijn ervaring is veel lichter geweest dan die van jou, terwijl wij van elkaar weten dat jij iets meer nodig hebt dan ik. Anyway, volgende keer 2c-b zou ik inderdaad weer met mensen erbij doen, want een deel van je slechte trip is gewoon geweest dat je geloofde in je eigen waanideëen. Dan helpt een persoon bij je gewoon heel erg :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw, vet report!

Dit is zo herkenbaar allemaal. Accepteren dat je alleen bent, altijd alleen bent geweest, altijd alleen zult zijn, nooit echt bestaan hebt in 'tijd', is op zijn zachtst gezegd intimiderend. Op momenten smeek je om de blauwe pil die je weer de matrix in brengt. De truc is imo om je alleen te richten op het gevoel van je eigen zijn. Dat zal die oneindige leegte en eenzaamheid transformeren in de volheid en vreugde van jouw eigen liefde. Maar ja, vanuit jou gezien ben ik natuurlijk zo'n onderdeel van de illusionaire werkelijkheid, net zoals mijn techniek/trucje dat voor jou is. Wanneer je daar dan écht bent, dan moet je het inderdaad helemaal zelf doen! Dat is helemaal waar wat je daar over zei. Geen mindtricks meer, geen shortcuts, geen geleerde technieken. Geen manieren waarop je de boel kunt manipuleren zoals in de "werkelijkheid" van tijd en ruimte. Nee, daar sta je er alleen voor en is volhartige acceptatie van jouw absolute alleen-zijn je enige redding.

Echt prachtig verhaal man en ik vond het leuk hoe je met jezelf in gesprek ging in het report. Dat verdiepte het nog verder. Ik denk trouwens ook dat heel veel drugs je uiteindelijk naar diezelfde plek brengen, op verschillende manieren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg heftig, maar fantastisch mooi report + analyse. :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank voor jullie reacties!

TweeChocoladeBiertjes zei:
2CB is een echte flow drug. Het speelt op zijn sterkst als je veel positieve prikkels om je heen hebt en weinig negatieve, dan kom je in een immersieve flow zonder vervelende afleidingen. Ik denk dat je 2cb-trip zowel weinig positieve prikkels als negatieve prikkels had, waardoor je er wel diep in kwam, zonder genoeg chills om je aan vast te houden. Daarnaast is het spul verrassend intens bij je aangekomen. Doet mij denken aan reports waarbij 2cb nasaal werd genomen, waardoor de trip direct aankomt, heftiger is en korter duurt. Verrassend dat je dit dan oraal zo meemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je gelijk hebt over het eerste deel. Maar laat ik voor de veiligheid maar geen 30 mg nemen op een festival volgende keer :) en in verband met snel opkomen, zou het misschien zijn omdat ik de pillen enkele seconden op mijn tong liet liggen om de smaak te proeven? Dat er een stuk via mijn tong oogenomen werd, gelijkaardig aan LSD sublinguaal innemen. Maar dit lijkt me zo basisnieuwsgierigheid dat ik niet de enige kan zijn die dit doet.

TweeChocoladeBiertjes zei:
Belangrijk bij 2CB is ook dat iedere gram uitmaakt voor je trip. Wat extra moeilijk is omdat je zelden tot nooit precies weet hoeveel er in je pil zit, dat varieert ook. Bij truffels kan je de grammen bijvoorbeeld veel makkelijker wegen. Mijn zwaarste trip is op papier tussen de 16 en 22 mg geweest en mijn ervaring is veel lichter geweest dan die van jou, terwijl wij van elkaar weten dat jij iets meer nodig hebt dan ik. Anyway, volgende keer 2c-b zou ik inderdaad weer met mensen erbij doen, want een deel van je slechte trip is gewoon geweest dat je geloofde in je eigen waanideëen. Dan helpt een persoon bij je gewoon heel erg :)
Klik om te vergroten...

Je kunt je grammen wegen bij truffels, maar niet hoeveel psilocybine erin zit. Hangt van de natuur af. Inderdaad. Ik weet niet exact hoeveel mg. Mijn pillen zouden 12 tot 15 moeten zijn, en ze zijn verkocht als 15 mg. Dus op papier was dit een 24 tot 30 mg trip :) of ik zou een uitschieter naar boven moeten genomen hebben bij een van de twee.

En inderdaad bad trip is om drie redenen:
- Snelle werking, wat mij angst gaf want het was TE vroeg TE snel aan het opkomen
- Alleen zijn
- Op een of andere manier in mijn hoofd hebben dat ik om middernacht nam. Had ik het juiste tijdstip in gedachten was ik misschien gestopt met panikeren toen ik 22:50 aflas halverwege en kon ik meer genieten. Maar goed dat waanidee is misschien een gevolg van de eerste twee. Als er iemand bijwas kon diegene me corrigeren. Dat ik 21:30 innam.

Tegen volgende keer maar een computerprogramma regelen die een gigantische progress bar op mijn computerscherm toont hoeveel tijd van de 5 uur reeds verstreken is? Dus een balk die volloopt, letterlijk schrijven hoeveel procent en uur. Misschien nog een taartdiagram :grin: Heb ik tenminste een houvast.

Mindless zei:
Wauw, vet report!

Dit is zo herkenbaar allemaal. Accepteren dat je alleen bent, altijd alleen bent geweest, altijd alleen zult zijn, nooit echt bestaan hebt in 'tijd', is op zijn zachtst gezegd intimiderend. Op momenten smeek je om de blauwe pil die je weer de matrix in brengt. De truc is imo om je alleen te richten op het gevoel van je eigen zijn. Dat zal die oneindige leegte en eenzaamheid transformeren in de volheid en vreugde van jouw eigen liefde. Maar ja, vanuit jou gezien ben ik natuurlijk zo'n onderdeel van de illusionaire werkelijkheid, net zoals mijn techniek/trucje dat voor jou is. Wanneer je daar dan écht bent, dan moet je het inderdaad helemaal zelf doen! Dat is helemaal waar wat je daar over zei. Geen mindtricks meer, geen shortcuts, geen geleerde technieken. Geen manieren waarop je de boel kunt manipuleren zoals in de "werkelijkheid" van tijd en ruimte. Nee, daar sta je er alleen voor en is volhartige acceptatie van jouw absolute alleen-zijn je enige redding.
Klik om te vergroten...

Nu ik weet hoe het is om er te zijn, vraag ik me toch af hoe ik dat ooit ga doen. Toch is een egodood een soort van iets die me aantrekt, een target om te halen. Maar als het mijn mentale gezondheid kost zal ik er toch even over nadenken. Gisteren ook gaan slapen met een sneller bonkend hart omdat het gevoel weer boven kwam dat alles een illusie is. Ik kon me weer voorstellen hoe het is om samensmelting te hebben tussen zintuigen, ik beelde mij het gevoel van tussen mijn lakens liggen in als een lijn in plaats van zoals je het normaal aanvoelt (in 3D over je lichaam). Ik heb toch wat tijd nodig om de indruk te verwerken van in de trip.

De trucs van op internet meezien als deel van de illusie is inderdaad moeilijk. Maar toch denk ik dat ze mij enorm geholpen hebben de trip door te komen, gezien hoe ik ermee omging in de trip. Als ik van niets wist had ik misschien harder gepanikeerd tot huilens toe. Nu wist ik, hoe bang ik me ook maakte met doemtheorieën, heeeel diep vanbinnen toch dat de trip zou eindigen. Ik wist alleen niet wanneer. Dus het was vooral tandenbijten. Ook goed dat ik dit niveau van trippen reeds eerder gedaan heb met een vriend erbij, dus ik had al ervaring met dat de trip afloopt.

Zou dus aanraden aan iedereen die dit niveau ook wilt behalen qua diepte: zorg dat je eerste keer of keren met vrienden is die trippen snappen, vooraleer je overweegt het alleen te doen.

Mindless zei:
Echt prachtig verhaal man en ik vond het leuk hoe je met jezelf in gesprek ging in het report. Dat verdiepte het nog verder. Ik denk trouwens ook dat heel veel drugs je uiteindelijk naar diezelfde plek brengen, op verschillende manieren.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. De rit is anders, en iedere drug heeft zijn eigen kenmerkende visuals, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt. Dit heb ik van verschillende mensen gelezen op internet, dit heb ik nu zelf ervaren.

Hoe denk jij trouwens over de alledaagse nuchtere werkelijkheid? Vraag je je soms ook af of alles een illusie is, of neig je meer te denken dat onze hersenen ons beetnemen onder invloed van de psychedelica? Een illusie omdat enkele hersenfuncties vervagen/weggaan maar niet allemaal?

Het ironische is wel, gelijk wat je zegt, kan ik blijven denken dat het een illusie is, inclusief welke theorie je zelf ook hebt, deel van de illusie :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Nu ik weet hoe het is om er te zijn, vraag ik me toch af hoe ik dat ooit ga doen. Toch is een egodood een soort van iets die me aantrekt, een target om te halen. Maar als het mijn mentale gezondheid kost zal ik er toch even over nadenken.
Klik om te vergroten...
Veel mediteren, ook nuchter.

De veiligheid is daar waar je bent. Het gevaar ligt in de geest, in de voorstelling. Als je weet waar je steeds naar terug moet komen (jezelf), dan ben je safe. Niet dat je ooit kunt zeggen dat trippen safe is, want soms kun je jezelf (niet je ego) toch weer kwijtraken en dan heeft het je. In paniek kun je dan vergeten dat je gewoon weer terug naar jezelf moet komen, waar het veilig is.


Cerberus zei:
Hoe denk jij trouwens over de alledaagse nuchtere werkelijkheid? Vraag je je soms ook af of alles een illusie is, of neig je meer te denken dat onze hersenen ons beetnemen onder invloed van de psychedelica? Een illusie omdat enkele hersenfuncties vervagen/weggaan maar niet allemaal?
Klik om te vergroten...
Het is een illusie. Tijd bestaat niet. Het moment dat ik geboren was, is hetzelfde moment als nu. Hoe absurd dat ook lijkt, waar eindigt het ene moment en begint het andere? Waar is ooit een harde grens te vinden? Er is geen grens. Het nu is het punt waar tijd (horizontaal) en eeuwigheid (verticaal) kruisen.

Maar hoewel ik dat weet, voel ik dat lang niet altijd zo. Het is een constant opnieuw herinneren dat het een illusie is. Het verleden ligt opgeslagen in het lichaam als gevoelens en het is een voortdurend proces om dat stukje bij beetje los te laten.

Ik geloof trouwens dat bewustzijn fundamenteel is en materie (ook hersenen dus) secundair. En zelfs al zouden psychedelica onze geest op die manier voor de gek houden, ik ervaar hetzelfde met nuchtere meditatie. Het ervaren van eeuwigheid is denk ik dan ook geen effect van een drug, maar de drug zorgt ervoor dat het makkelijker is om de illusie van tijd (en ruimte) te doorbreken. Daarom is het denk ik ook zoals jij zegt dat verschillende drugs je naar hetzelfde brengen. Tijd en ruimte bestaan alleen tijdens denken. Daarom zorgt meditatie er ook voor dat hetzelfde gebeurd: door het denken te ontstijgen, wordt ook tijd en ruimte ontstegen en worden deze gezien voor wat het is: eeuwigheid/oneindigheid. Wat de simpele ervaring van bewustzijn (jezelf) is.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan zeg je eigenlijk ook hetzelfde: nuchter zijn is de drug.
En als je mediteert, kun je de drug ook doorbreken, net als ik als ik mij concentreer de tijd van de klok kan aflezen tijdens een trip in plaats van enkel dansende streepjes te zien.

Ik ben mijn hele leven gefascineerd geweest door theorieën die het universum proberen verklaren. Of delen ervan. Zoals de theorie dat het universum een hologram is, en alle gegevens bijvoorbeeld massa digitaal opgeslagen. Zo voelde het ook tijdens het trippen. Zowel deze trip als mijn vorige diepe trip. Als je als mens "in de matrix" erover leest is het fascinerend. Als je het MEEMAAKT, en voelt hoe al je zintuigen tot een lijn samensmelten, doet het toch wat met je, ookal is de conclusie dezelfde.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.

Ik vind dat je er goed mee bent omgegaan. Geen echte paniek enzo en dat is best knap zo in je uppie. Ik met bijna 18 jaar psychedelica ervaring waarvan ook vaak 2C-B, heb nog nooit meer dan 20 a 22mg 2C-B gehad in 1x. Nou zal ik vast gevoeliger zijn want mij bij draait en ademt alles al bij 13mg, neemt niet weg dat 30mg echt wel een hoge dosis is.

Bijzondere ervaring rijker ben je in ieder geval en zo te lezen een stuk wijzer :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Dan zeg je eigenlijk ook hetzelfde: nuchter zijn is de drug.
En als je mediteert, kun je de drug ook doorbreken, net als ik als ik mij concentreer de tijd van de klok kan aflezen tijdens een trip in plaats van enkel dansende streepjes te zien.
Klik om te vergroten...
Ik zie het zelf niet helemaal op die manier. Om de reden die je zelf ook al noemt: meditatie kan ook compleet nuchter. Dus de nuchterheid op zichzelf is het probleem niet. Het is imo het ego-bewustzijn wat de illusie, de 'matrix' is. Maar ik begrijp wel dat je zegt dat nuchterheid de 'drug' is, want in vrijwel alle gevallen zitten nuchtere mensen dieper in de ego-matrix, vergeleken bij bijvoorbeeld een psychedelische trip. Mijzelf meestal includerend.

Cerberus zei:
Ik ben mijn hele leven gefascineerd geweest door theorieën die het universum proberen verklaren. Of delen ervan. Zoals de theorie dat het universum een hologram is, en alle gegevens bijvoorbeeld massa digitaal opgeslagen. Zo voelde het ook tijdens het trippen. Zowel deze trip als mijn vorige diepe trip. Als je als mens "in de matrix" erover leest is het fascinerend. Als je het MEEMAAKT, en voelt hoe al je zintuigen tot een lijn samensmelten, doet het toch wat met je, ookal is de conclusie dezelfde.
Klik om te vergroten...
Het universum als een hologram ervaren is een terugkerend thema in mijn trips. :) Een hologram gemaakt van niets anders dan bewustzijn zelf. Ik geloof zelf trouwens niet zozeer dat we in een digitale matrix gemaakt door de mens (of "aliens") leven, maar dat ben ik.

"In de matrix" wat is dat? Kan het zo snel niet vinden.


Mezelf zei:
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.
Klik om te vergroten...
Het leest voor mij ook niet als een echte bad trip. Ben het met je eens dat 'bad trips' niet bestaan in de zin van dat je ze objectief niet kunt bestempelen als "slecht", maar voor mij is "bad gaan" toch wel een ding. Als je in hevige paniek raakt en (voor je gevoel) door je gedachten in een neerwaartse spiraal komt waar je niet meer uit lijkt te komen. Min of meer een trip naar je persoonlijke hel.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Ik moet nagaan of ik het enige bewustzijn ben.
Klik om te vergroten...
Dat is praktisch onmogelijk. Dat idee heet het solipsisme. Het gaat ervanuit dat je nooit zeker kunt weten of er iemand anders bestaat die net als jij een bewustzijn ervaart, of dat alles waarvan je onderstelt dat het leeft slechts een onderdeel is van jouw illusie. Een kille, eenzame gedachte, maar de enige stelling die geen verdere aannames behoeft.

Cerberus zei:
Ze vriendelijk uitleggen hoe het zit en waarom want ook zij proberen goed doen binnen de limieten van hun kennis en intelligentie.
Klik om te vergroten...
En trap niet in de valkuil dat jij het beter weet dan zij. Ook jij hebt je limieten, en hoe overtuigd je soms ook kunt zijn, soms kun je heel veel van een ander leren.

Cerberus zei:
Wat was het leuk geweest als er hier nu een entiteit was die meer wist dan mij, slimmer was dan mij, al verder stond in het kennis verzamelen over het universum, om mij een helpende hand toe te reiken.
Klik om te vergroten...
Misschien bestaat die entiteit ook wel, en vormt het bestaan van psychedelische substanties die helpende hand. Je moet er wel zelf iets voor doen, je moet er lef voor hebben, je moet ervoor willen offeren. Maar de handreiking is er, het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden.

Cerberus zei:
Is deze bad trip dan toch een goeie trip in vermomming?
Klik om te vergroten...
Als ik het zo lees was het een heel goede trip. Moeilijk, maar zeker niet slecht.

Soms lijkt een trip een onmogelijke opgave. Een veel te grote investering. Veel te eng. Maar dat zijn nu juist de trips die veel kunnen opleveren.

Pas als je loslaat kun je vrij zijn.

Cerberus zei:
Ik ben gewoonweg rijp voor het gesticht in deze toestand.
Klik om te vergroten...
Gek en geniaal liggen soms dicht bij elkaar. Gefeliciteerd, je bent niet normaal! Verbrand nu ritueel een exemplaar van DSM-5 en omarm jezelf.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leest als een heftige ervaring voor je. Vind het zelf niet echt een ‘bad trip’ weg lezen eigenlijk. Allemaal heel herkenbaar maar heb dat nooit als bad ervaren.
leuk dat mensen zo verschillend zijn :)
Zelf trip ik het liefste alleen 😅
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.
Klik om te vergroten...

Ja, dat is dus wat ik niet kon doen. Misschien was de trip te kort. Of misschien nu ik de "mogelijke waarheid" geleerd heb moet ik eerst leren die visie nuchter te accepteren, zodat ik beter ga als ik nog eens in zo'n diepe trip kom. Daarom zal ik nog wat wachten voor ik nog eens zo diep ga, en nadenken over wat ik meemaakte.

Mindless zei:
Ik zie het zelf niet helemaal op die manier. Om de reden die je zelf ook al noemt: meditatie kan ook compleet nuchter. Dus de nuchterheid op zichzelf is het probleem niet. Het is imo het ego-bewustzijn wat de illusie, de 'matrix' is. Maar ik begrijp wel dat je zegt dat nuchterheid de 'drug' is, want in vrijwel alle gevallen zitten nuchtere mensen dieper in de ego-matrix, vergeleken bij bijvoorbeeld een psychedelische trip. Mijzelf meestal includerend.
Klik om te vergroten...

Ja, hoe je het beschrijft is inderdaad wat ik bedoel. Je verwoordt het beter.

Mindless zei:
Het universum als een hologram ervaren is een terugkerend thema in mijn trips. :) Een hologram gemaakt van niets anders dan bewustzijn zelf. Ik geloof zelf trouwens niet zozeer dat we in een digitale matrix gemaakt door de mens (of "aliens") leven, maar dat ben ik.

"In de matrix" wat is dat? Kan het zo snel niet vinden.
Klik om te vergroten...

Ik geloof ook niet dat we in een matrix gemaakt door andere mensen zitten, maar we kunnen altijd in een simulatie zitten gebouwd in een "overkoepelend universum" (niet dat ik dat per se denk). Met "in de matrix" bedoelde ik gewoon wanneer je nog 100% in je ego gelooft binnen deze "nuchtere" werkelijkheid.

verwondering zei:
Dat is praktisch onmogelijk. Dat idee heet het solipsisme. Het gaat ervanuit dat je nooit zeker kunt weten of er iemand anders bestaat die net als jij een bewustzijn ervaart, of dat alles waarvan je onderstelt dat het leeft slechts een onderdeel is van jouw illusie. Een kille, eenzame gedachte, maar de enige stelling die geen verdere aannames behoeft.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de term. Zeer interessant, ik zal er meer over opzoeken en lezen. En inderdaad, dat kan niet, daarom dat ik op dat moment ook besefte dat gelijk wat die vriendin ging antwoorden, het niet zou helpen.

verwondering zei:
En trap niet in de valkuil dat jij het beter weet dan zij. Ook jij hebt je limieten, en hoe overtuigd je soms ook kunt zijn, soms kun je heel veel van een ander leren.
Klik om te vergroten...

Doe ik niet, ben zeer op mijn hoede voor het Dunning-Kruger effect. Normaal heb ik wel door wanneer mensenmet meer kennis van zaken praten dan mij.

verwondering zei:
Misschien bestaat die entiteit ook wel, en vormt het bestaan van psychedelische substanties die helpende hand. Je moet er wel zelf iets voor doen, je moet er lef voor hebben, je moet ervoor willen offeren. Maar de handreiking is er, het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden.
Klik om te vergroten...

Hmm, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Je denkt nog steeds alles onder invloed zelf. Psychedelica toont je niet per se de waarheid vind ik. Anders zou iedereen dezelfde trip met conclusie hebben. Het is sowieso een veelvoorkomend fenomeen, maar sommige mensen trippen ook dat ze gestorven zijn enzo. Het blijft hoe je interpreteert wat je ziet.

Maar waar ik vooral op doelde is dat sommige mensen in hun trip in contact komen met andere entiteiten of deities. Soms zelfs behulpzame. Zo eentje had ik kunnen gebruiken :)

Zeelanddude zei:
Leest als een heftige ervaring voor je. Vind het zelf niet echt een ‘bad trip’ weg lezen eigenlijk. Allemaal heel herkenbaar maar heb dat nooit als bad ervaren.
leuk dat mensen zo verschillend zijn :)
Zelf trip ik het liefste alleen 😅
Klik om te vergroten...

Ja, de trip kan niet objectief bad zijn. Maar omdat ik panikeerde bij de realisatie van het alleen zijn, ging ik bad, want ik wil dat niet. Als alleen zijn mijn grote droom was dan was identiek dezelfde trip een good trip geweest :)
Misschien als ik het idee ooit accepteer, of ik mijzelf van iets anders overtuigd heb en mijn trips misschien mee veranderen, dat dat ook anders zal zijn. Maar vorige diepe trip ging ik veel beter omdat ik snel besefte dat ik niet alleen was, omdat er ook daadwerkelijk iemand bij me was.

Dank voor jullie reacties!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi @Cerberus,

Ik was de afgelopen dagen nogal druk met andere zaken dus ik kom nu pas toe aan lezen en reageren. Wat een dijk van een tripreport zeg! Goede kanshebber voor report van de maand wat mij betreft... Heel interessant om jouw trip zo gedetailleerd mee te mogen beleven. Interessant ook dat je je innerlijke gedachten zo duidelijk aangeeft.

Die twijfel over wat nu de "echte" werkelijkheid is vind ik heel herkenbaar. Daar kan ik me ook eindeloos mee bezighouden. Omdat de "nuchtere werkelijkheid" en "psychedelische werkelijkheid" zo ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ze beide waar kunnen zijn. Voor mij is het nog een groot mysterie. Zodra ik trip ben ik ervan overtuigd dat ik de waarheid "helderder" en duidelijker zie dan dat ik nuchter ben. Maar als de trip dan afgelopen is begin ik toch weer te twijfelen.

De meest bizarre ervaring in dit kader vond ik toch wel mijn kortstondige maar zeer heftige DMT ervaring. Dat voelde zo bizar "tastbaar" en "echt" aan! Ik heb geen enkele goede reden om aan te nemen dat dat niet echt is en de "nuchtere" werkelijkheid wel. Ik zet "nuchtere" hierbij tussen " " omdat we ook nuchter een chemische cocktail in onze hersenen hebben.

Ik sta trouwens wel te kijken over de kracht van je trip. Zelf heb ik vaak op 18 en ook wel eens op 26mg 2-CB getript en vond ik deze altijd milder en minder diepgaand dan mijn psilocybine en LSD trips. Toch lees ik hier ook regelmatig mensen die juist wel heel diep trippen op 2-CB. Lijkt haast alsof de spreiding en persoonlijke gevoeligheid bij 2-CB een grotere rol speelt dan bij andere psychedelica.

Loslaten en accepteren van de trip blijft toch wel een dingetje. Juist omdat je elk relativeringsvermogen schijnt te verliezen. Ik heb het meeste ervaring met soepele, leuke trips waarin dit goed gaat maar heb ook wel echt momenten van angst en zelfs blinde paniek gehad tijdens het trippen. Het blijft toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan dat accepteren.

Cerberus zei:
Inderdaad. De rit is anders, en iedere drug heeft zijn eigen kenmerkende visuals, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt. Dit heb ik van verschillende mensen gelezen op internet, dit heb ik nu zelf ervaren.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me dat wel echt af. Ik heb het idee dat de meeste psychedelica je richting een soort "een-met-alles" ego-dood brengt. Toch vond ik bijvoorbeeld bij DMT juist dat er sprake was van ego-vervaging/dood zonder dat het tot die eenheid overging. Het voelde echt alsof er een andere complexe wereld/dimensie voor terug kwam.

Nogmaals dank voor het prachtige tripreport. Ik vond het erg leerzaam.

P.S. Natuurlijk ook bonuspunten voor het benoemen van Rick & Morty (waar meer mensen naar moeten kijken) en het Dunning-Kruger effect (waar meer mensen rekening mee moeten houden)... I'm loving it! :handok1:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Ik was de afgelopen dagen nogal druk met andere zaken dus ik kom nu pas toe aan lezen en reageren. Wat een dijk van een tripreport zeg! Goede kanshebber voor report van de maand wat mij betreft... Heel interessant om jouw trip zo gedetailleerd mee te mogen beleven. Interessant ook dat je je innerlijke gedachten zo duidelijk aangeeft.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je compliment! Het helpt dat ik deze keer niet moest knippen in mijn report omdat het origineel niet te lang was :) dus het eindresultaat is dieper wegens niet afgevlakt.

Eik zei:
Die twijfel over wat nu de "echte" werkelijkheid is vind ik heel herkenbaar. Daar kan ik me ook eindeloos mee bezighouden. Omdat de "nuchtere werkelijkheid" en "psychedelische werkelijkheid" zo ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ze beide waar kunnen zijn. Voor mij is het nog een groot mysterie. Zodra ik trip ben ik ervan overtuigd dat ik de waarheid "helderder" en duidelijker zie dan dat ik nuchter ben. Maar als de trip dan afgelopen is begin ik toch weer te twijfelen.
Klik om te vergroten...

Ja, hoe je het zegt heb ik exact ook. Vanaf ik begon te trippen was het gevoel van "het zijn maar trips" compleet weg, en ben ik helemaal overtuigd een les te krijgen van hoe het universum ECHT werkt. Als ik uitgetript ben, komt de twijfel binnen van wat is nu echt en wat niet. Vorige keer was ik overtuigd dat alles een illusie was in de trip. Gezien ik nu dezelfde concepten en illusies had, begint de zekerheid dat het maar een illusie was een beetje wegvallen.

Waarom ik zeg dat het alletwee werkelijkheid kan zijn: omdat het moeilijk is "werkelijkheid" of "echt" te definiëren (zeker als het universum niet echt fysiek bestaat, maar gewoon data is zoals een hologram). Kwantummechanica zegt dat dingen pas "manifesteren" als ze waargenomen worden. Misschien als je mijn leven in 4D zou bekijken, dat je gedurende mijn trips de vormen anders zou zien van buitenaf. Of misschien zelfs niet. Misschien zou een buitenstaander van ons universum geen kwalitatieve of kwantitatieve verschillen zien tussen mijn tijdlijn en iemand die nooit getript heeft, omdat alles abstract is voor diegene. Maar evenzeer gewoon een 4D vorm. Moeilijk uit te leggen hoe ik het voor ogen zie.

Of nog een ander concept: wat als onze hersenen een soort van antenne zijn die de structuur van het universum waarnemen, en psychedelica luisteren op een andere frequentie dan de chemische cocktail die normaal door onze hersenen gaat. Dan zijn beide waarnemingen echt, gewoon op een andere frequentie. Te vergelijken met een radio die afgestemd is om op frequentie 96 MHz te luisteren. Zet hem op 96.1 MHz en je kunt de muziek nog steeds horen, maar met ruis. Dit kan vergelijkbaar zijn met je hersenen afstemmen op 95% serotonine en 5% 2C-B (simplistisch uitgedrukt), en daarom zie je vervormde visuals, vergelijkbaar met storing. Maar die storing hoeft niet fake te zijn. Als je radio uiteindelijk op 104 MHz zet hoor je een ander liedje. Maar zowel het liedje op 96 MHz en 104 MHz is echt. Het kan dus ook zijn dat alle info die binnenkomt als je hersenen propvol met de psychedelische stof zitten even echt is, gewoon een andere frequentie.

Kan zijn dat er wetenschappelijke feiten enkele dingen ontkrachten die ik hier zeg, of op zijn minst iets ingewikkelder zijn dan de simplistische manier die ik hier voorstel, ben maar aan het filosoferen :)

Eik zei:
De meest bizarre ervaring in dit kader vond ik toch wel mijn kortstondige maar zeer heftige DMT ervaring. Dat voelde zo bizar "tastbaar" en "echt" aan! Ik heb geen enkele goede reden om aan te nemen dat dat niet echt is en de "nuchtere" werkelijkheid wel. Ik zet "nuchtere" hierbij tussen " " omdat we ook nuchter een chemische cocktail in onze hersenen hebben.
Klik om te vergroten...

Hilarisch. Dit is exact dezelfde reden waarom ik nuchter overal tussen aanhalingstekens zette in mijn trip report.

Eik zei:
Ik sta trouwens wel te kijken over de kracht van je trip. Zelf heb ik vaak op 18 en ook wel eens op 26mg 2-CB getript en vond ik deze altijd milder en minder diepgaand dan mijn psilocybine en LSD trips. Toch lees ik hier ook regelmatig mensen die juist wel heel diep trippen op 2-CB. Lijkt haast alsof de spreiding en persoonlijke gevoeligheid bij 2-CB een grotere rol speelt dan bij andere psychedelica.
Klik om te vergroten...

Wat was de setting tijdens je 28 mg trip? Was je ook alleen thuis, zonder teveel prikkels? Misschien is het zoals @TweeChocoladeBiertjes zegt. Dat meer prikkels meer van de drug nodig hebben om even hard te trippen. Maar persoonlijke gevoeligheid speelt heel zeker een rol. Ik sta echter ook te kijken van de intensiteit van mijn trip, dus als jij toen op een feestje was ofzo, kan dat het verschil verklaren ook.

Eik zei:
Loslaten en accepteren van de trip blijft toch wel een dingetje. Juist omdat je elk relativeringsvermogen schijnt te verliezen. Ik heb het meeste ervaring met soepele, leuke trips waarin dit goed gaat maar heb ook wel echt momenten van angst en zelfs blinde paniek gehad tijdens het trippen. Het blijft toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan dat accepteren.
Klik om te vergroten...

Ja. Je trip accepteren, zoals je overal leest, is misschien dan verkeerd verwoord. Je moet niet je trip accepteren, maar de "werkelijkheid" die je trip toont accepteren. Als je bv zou trippen dat een monster je opeet is het niet louter die visual accepteren maar accepteren dat het effectief aan het gebeuren is dat een monster je opeet en je dus aan het sterven bent. Of dat is toch mijn visie nu met mijn ervaring dat ik bad ging omdat ik niet wou accepteren dat ik alleen in het universum ben. Accepteren dat ik in een trip zat en rare effecten waarnam was niet genoeg.

Eik zei:
Ik vraag me dat wel echt af. Ik heb het idee dat de meeste psychedelica je richting een soort "een-met-alles" ego-dood brengt. Toch vond ik bijvoorbeeld bij DMT juist dat er sprake was van ego-vervaging/dood zonder dat het tot die eenheid overging. Het voelde echt alsof er een andere complexe wereld/dimensie voor terug kwam.
Klik om te vergroten...

Hoe was je dosering? Misschien is dat omdat DMT "kort maar krachtig" is. Mensen gaan er anders mee om. Ze proberen doseren voor een breakthrough. Het is zo kort, dus mensen durven meer. Bij andere psychedelica doseren mensen wat ze denken aan te kunnen, gezien het uren duurt. Misschien als ik 45 mg 2C-B genomen had dat ik nog harder ging, en een egodood ging meemaken zonder dat ik er veel voor moest doen. De gigantische hoeveelheid 2C-B zou het dan voor mij doen en ik ging een keiharde trip krijgen die ik niet snap en misschien amper iets van herinneren erna. Zoiets zegt PsychedSubstance op Youtube ook in een van zijn video's over DMT (denk deze: , maar kan het nu niet verifiëren). Als je te weinig DMT binnenrookt moet je meer je best doen je trip te accepteren om een egodood te ervaren (als je al in die buurt komt), terwijl als je veel doseert je een trip gaat krijgen die je overvalt zonder dat je controle hebt, tijd om te denken, en misschien zelfs niet gaat snappen en niet herinneren, maar zo wel de egodood forceert. Hij zegt dus dat er meer kans is op een bad trip als je net onder de breakthrough dosering doseert.

Ergens hoop ik toch dat je gelijk hebt. Misschien als ik leer dat DMT me ergens totaal anders brengt, dat ik minder solipsistische vrezen krijg tijdens trips omdat ik minder ga vrezen dat psychedelische trips je de waarheid tonen :)

Maar desondanks dat ik DMT eerst zo graag wou doen, ga ik voor de veiligheid nu toch maar even wachten tot ik afgelopen trip verwerkt heb, want het solipsisme overvalt me toch als ik alleen in slaap probeer te raken de laatste tijd 🤷🏻‍♂️

Eik zei:
Nogmaals dank voor het prachtige tripreport. Ik vond het erg leerzaam.
Klik om te vergroten...

Jij ook bedankt voor je reactie! Was al nieuwsgierig naar je reactie gezien we vorige keer een interessante conversatie hadden :)

Eik zei:
P.S. Natuurlijk ook bonuspunten voor het benoemen van Rick & Morty (waar meer mensen naar moeten kijken) en het Dunning-Kruger effect (waar meer mensen rekening mee moeten houden)... I'm loving it! :handok1:
Klik om te vergroten...

Mijn favoriete afleveringen zijn grappig genoeg die met de aliens die Rick in een simulatie staken, die met de batterij van Ricks vliegende auto die plat was, en die met de alien parasites die herinneringen in je geheugen planten (= vergelijkbaar met trippen maar twijfelen over wat echt is en wat je trip is). En ik bekeek die afleveringen voor ik ook maar voor het eerst psychedelica aanraakte :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
Ja, hoe je het zegt heb ik exact ook. Vanaf ik begon te trippen was het gevoel van "het zijn maar trips" compleet weg, en ben ik helemaal overtuigd een les te krijgen van hoe het universum ECHT werkt. Als ik uitgetript ben, komt de twijfel binnen van wat is nu echt en wat niet. Vorige keer was ik overtuigd dat alles een illusie was in de trip. Gezien ik nu dezelfde concepten en illusies had, begint de zekerheid dat het maar een illusie was een beetje wegvallen.
Klik om te vergroten...
Toen ik op mijn 19de voor het eerst ging trippen deed ik het vooral omdat het me wel "geinig" leek. Een soort van alcohol of cannabis maar dan een beetje anders of heftiger. Wist ik veel dat het mijn perceptie op de werkelijkheid zou veranderen?! Vanaf mijn eerste zware trip die meteen ook deels "bad trip" was en eindigde in mijn enige "ego-dood/oplossing" heb ik het geloof gehad dat het trippen je meer laat zien dan zomaar wat waanbeelden. Kan ik dit bewijzen? Absoluut niet! Dit geloof komt voor uit directe ervaringen met psychedelica in combinatie met een brede interesse in religie, filosofie en wetenschap. Ik hou er ook serieus rekening mee dat ik totaal ongelijk heb. "Geloof" is dus misschien niet het goede woord. Eigenlijk zou ik moeten spreken over de "voor-mij-meest-waarschijnlijke-waarheid". Maar dat bekt niet zo lekker weg... :sweatsmile:

Cerberus zei:
Kan zijn dat er wetenschappelijke feiten enkele dingen ontkrachten die ik hier zeg, of op zijn minst iets ingewikkelder zijn dan de simplistische manier die ik hier voorstel, ben maar aan het filosoferen :)
Klik om te vergroten...
Wetenschap is volgens mij waanzinnig waardevol maar wel beperkt. Er zijn zoveel cruciale zaken waar de wetenschap nog geen enkel antwoord op heeft dat we genoodzaakt zijn hierover te filosoferen. Denk hierbij aan: wat is bewustzijn? Waarom bestaat er überhaupt een universum? Wat is leven en dood? etc etc

Ik begin het idee van non-dualisme ondertussen steeds meer plausibel te vinden. Dit is het idee dat alles wat bestaat in het universum eigenlijk maar 1 entiteit is. Je zou echt dit filmpje van Martin Ball eens moeten bekijken:

Dit idee is zo eenvoudig en verklaart potentieel zoveel dat het me enorm aanspreekt. Ik heb het vermoeden dat een flinke doorbraak op 5-Meo DMT me hier meer inzichten in zou kunnen geven. Maar ik ben op dit moment nog te angstig en teveel gebonden aan de normale realiteit om een dergelijk zwaar middel te proberen.

Cerberus zei:
Je moet niet je trip accepteren, maar de "werkelijkheid" die je trip toont accepteren.
Klik om te vergroten...
Absoluut! Dat is exact wat ik bedoelde met "je kunt niet meer relativeren tijdens een trip". De trip is op dat moment je werkelijkheid en die moet je dan maar accepteren. Ik blijf dat toch echt wel moeilijk vinden. Maar goed... ik ben dan ook niet zo dapper...

Cerberus zei:
Hoe was je dosering? Misschien is dat omdat DMT "kort maar krachtig" is. Mensen gaan er anders mee om. Ze proberen doseren voor een breakthrough. Het is zo kort, dus mensen durven meer. Bij andere psychedelica doseren mensen wat ze denken aan te kunnen, gezien het uren duurt.
Klik om te vergroten...
Dosering bij DMT werkt iets anders dan dosering bij een oraal middel. Hoeveel je in je pijpje stopt zegt namelijk niet zo heel veel over hoeveel je binnenkrijgt. Ik heb twee keer pure DMT gerookt. De eerste keer twee trekken van een pijp met 40mg. De tweede keer 4 of 5 hijsen van een pijp met 50mg. Die tweede trip was echt heftig, afhankelijk van je definitie breakthrough of nog net sub-breakthrough.

Mensen durven waarschijnlijk inderdaad meer omdat het, bezien vanuit onze realiteit, maar kort duurt.
Cerberus zei:
Als je te weinig DMT binnenrookt moet je meer je best doen je trip te accepteren om een egodood te ervaren (als je al in die buurt komt), terwijl als je veel doseert je een trip gaat krijgen die je overvalt zonder dat je controle hebt, tijd om te denken, en misschien zelfs niet gaat snappen en niet herinneren, maar zo wel de egodood forceert. Hij zegt dus dat er meer kans is op een bad trip als je net onder de breakthrough dosering doseert.
Klik om te vergroten...
Dit idee hoor je vaak inderdaad. Terence Mc.Kenna zegt hetzelfde. Ik begrijp wel wat ze bedoelen. Ik vond mijn tweede trip wel echt waanzinnig beangstigend. Raakte eventjes echt in paniek. Gelukkig kon ik toen loslaten en was ik daarna niet meer in deze dimensie. Althans zo voelde het.

Cerberus zei:
Ergens hoop ik toch dat je gelijk hebt. Misschien als ik leer dat DMT me ergens totaal anders brengt, dat ik minder solipsistische vrezen krijg tijdens trips omdat ik minder ga vrezen dat psychedelische trips je de waarheid tonen :)
Klik om te vergroten...
Op basis van wat ik gelezen heb en ervaren heb is mijn vermoeden dat je met hoge dossissen LSD en 2-CB niet uitkomt op het niveau van DMT maar dat je met (bizar) hoge dosissen Psilocybine daar wel kunt komen of toch in ieder geval in de buurt kunt komen. Maar als je van plan bent DMT te gebruiken om minder in de "waarheid van psychedelica" te gaan geloven ben je denk ik niet goed bezig. Het meest opvallende kenmerk van DMT vond ik juist hoe waanzinnig overtuigend en "echt" het aanvoelt. DMT heeft er juist voor gezorgd dat ik meer, niet minder, ben gaan geloven in de "echtheid" van mijn tripervaringen!

Cerberus zei:
Maar desondanks dat ik DMT eerst zo graag wou doen, ga ik voor de veiligheid nu toch maar even wachten tot ik afgelopen trip verwerkt heb, want het solipsisme overvalt me toch als ik alleen in slaap probeer te raken de laatste tijd 🤷🏻‍♂️
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het altijd verstandig is om eerst je vorige trip te verwerken. Soms kan dat een weekje kosten, soms enkele jaren... Dat is toch iets dat je op gevoel moet doen denk ik. DMT is interessant maar loopt niet weg!

Cerberus zei:
Jij ook bedankt voor je reactie! Was al nieuwsgierig naar je reactie gezien we vorige keer een interessante conversatie hadden
Klik om te vergroten...
Thanks. Alweer een leuke discussie inderdaad! Ben al benieuwd naar je volgende ervaringen... Ga je trouwens ook naar Psy-Fi volgende zomer?!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Toen ik op mijn 19de voor het eerst ging trippen deed ik het vooral omdat het me wel "geinig" leek. Een soort van alcohol of cannabis maar dan een beetje anders of heftiger. Wist ik veel dat het mijn perceptie op de werkelijkheid zou veranderen?!
Klik om te vergroten...

Gelijkaardig hier. Ik wist wel dat psychedelica je allerlei "inzichten" kon geven, en inzicht in de werking van het universum kon geven, maar ik had geen idee wat anderen bedoelden met "inzichten". Dat mijn mentale staat zo aangepast zou worden (dat ik ook echt kan inleven in die alternatieve weergaven van de realiteit) was een verrassing. Een verrassing die ik gelukkig eerder ontdekte dan de eerste keer dat ik diep tripte, omdat ik mijn porties geleidelijk opbouwde. Maar de eerste keren dat ik tripte deed ik het vooral omdat ik visuals wou (nadat vriendinnen vol lof over hun eerste LSD trip praatten en beschreven hoe ze het gras in de vijver zagen overlopen en de vijver in de lucht). Toen ik zelf tripte kreeg ik toen geen visuals helaas, maar het was wel de beste dag van het jaar en een openbaring dat drugs niet het evil gevaarlijke is zoals ik geconditioneerd was te geloven.

Eik zei:
Wetenschap is volgens mij waanzinnig waardevol maar wel beperkt. Er zijn zoveel cruciale zaken waar de wetenschap nog geen enkel antwoord op heeft dat we genoodzaakt zijn hierover te filosoferen. Denk hierbij aan: wat is bewustzijn? Waarom bestaat er
Klik om te vergroten...

Klopt, maar mogelijk heeft de wetenschap wel antwoord op de vraag waarom je dingen ziet tijdens trippen. Omdat hersendelen dia normaal niet echt communiceren plots beginnen communiceren (bv het gedeelte die instaat voor je zicht en dat die instaat voor je gehoor). Daarom kun je soms geluiden zien als je tript. Misschien zie ik daarom objecten ademen ook. En heel misschien is dat de verklaring van waarom ik vorige week ervaarde dat al mijn zintuigen naar 1 lijn overgingen. Dat zou mijn gefilosofeer ontkrachten van in mijn vorige post.

Ik zal het filmpje vanavond eens bekijken.

Eik zei:
Op basis van wat ik gelezen heb en ervaren heb is mijn vermoeden dat je met hoge dossissen LSD en 2-CB niet uitkomt op het niveau van DMT maar dat je met (bizar) hoge dosissen Psilocybine daar wel kunt komen of toch in ieder geval in de buurt kunt komen. Maar als je van plan bent DMT te gebruiken om minder in de "waarheid van psychedelica" te gaan geloven ben je denk ik niet goed bezig. Het meest opvallende kenmerk van DMT vond ik juist hoe waanzinnig overtuigend en "echt" het aanvoelt. DMT heeft er juist voor gezorgd dat ik meer, niet minder, ben gaan geloven in de "echtheid" van mijn tripervaringen!
Klik om te vergroten...

Haha, als je het zo verwoordt klinkt het inderdaad belachelijk, DMT nemen om te geloven in de echte werkelijkheid :grin: maar daarom wil ik het niet, het is eerder brandende nieuwsgierigheid en lust voor een avontuur/belevenis. Ik bedoel eerder, als verschillende psychedelica mij een andere werkelijkheid zouden tonen, zou ik minder geloven dat het de echte is, want het zou bizar zijn als er zoveel verschillende de echte werkelijkheid zijn. Maar als ieder psychedelicum je naar hetzelfde brengt, is het intuïtief voor me om de "nuchtere" werkelijkheid als de valse aan te nemen. Maar ik zou niet afwisselen van psychedelicum met specifiek doel dit te ontdekken ofzo.

Eik zei:
Ik denk dat het altijd verstandig is om eerst je vorige trip te verwerken. Soms kan dat een weekje kosten, soms enkele jaren... Dat is toch iets dat je op gevoel moet doen denk ik. DMT is interessant maar loopt niet weg!
Klik om te vergroten...

En hoe kijk je tegenover trippen op lagere porties terwijl je nog in je verwerkingsperiode van een diepe trip zit? Recreatief gebruik dus, bv op een festival zoals Psy-fi, om gewoon wat visuals en sterkere connectie te ervaren ofzo.

Eik zei:
Thanks. Alweer een leuke discussie inderdaad! Ben al benieuwd naar je volgende ervaringen... Ga je trouwens ook naar Psy-Fi volgende zomer?!
Klik om te vergroten...

Ben ook benieuwd naar mijn volgende ervaringen :) en ook naar de jouwe. Wat zijn jouw favoriete trip reports van jezelf?
Ik ga zeker naar Psy-Fi, het was afgelopen editie zo leuk dat ik het voor geen geld wil missen. Heb mijn ticket gekocht de minuut dat ze online kwamen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Klopt, maar mogelijk heeft de wetenschap wel antwoord op de vraag waarom je dingen ziet tijdens trippen. Omdat hersendelen dia normaal niet echt communiceren plots beginnen communiceren (bv het gedeelte die instaat voor je zicht en dat die instaat voor je gehoor). Daarom kun je soms geluiden zien als je tript. Misschien zie ik daarom objecten ademen ook. En heel misschien is dat de verklaring van waarom ik vorige week ervaarde dat al mijn zintuigen naar 1 lijn overgingen. Dat zou mijn gefilosofeer ontkrachten van in mijn vorige post.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat inderdaad een logische verklaring is voor synesthesie en dergelijke. Maar voor de echte grote vragen over leven, dood, het universum en de kosmos weten we eigenlijk nog maar bar weinig met zekerheid te zeggen. Maar goed dat maakt het filosoferen erover ook zo leuk!

Cerberus zei:
het is eerder brandende nieuwsgierigheid en lust voor een avontuur/belevenis
Klik om te vergroten...
Kijk. Dat lijkt me een veel logischere motivatie om DMT te willen proberen!

Cerberus zei:
Maar als ieder psychedelicum je naar hetzelfde brengt, is het intuïtief voor me om de "nuchtere" werkelijkheid als de valse aan te nemen.
Klik om te vergroten...
Zelf denk ik op dit moment dat zowel onze "nuchtere" werkelijkheid als de psychedelische werkelijkheid waarheid bevatten. Een beetje zoals je een radio of televisie met je antenne af kunt stellen op verschillende kanalen.

Cerberus zei:
En hoe kijk je tegenover trippen op lagere porties terwijl je nog in je verwerkingsperiode van een diepe trip zit? Recreatief gebruik dus, bv op een festival zoals Psy-fi, om gewoon wat visuals en sterkere connectie te ervaren ofzo.
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik geen probleem met recreatief trippen voor het plezier. Zolang je maar respectvol omgaat met jezelf, het middel en eventuele andere aanwezigen is er volgens mij niets mis met een beetje genieten van het leven. Ik denk dat juist psychedelica mensen kunnen helpen om meer "open", empathisch, natuurvriendelijk en liefdevol in het leven te staan. Trippen kan hele wijze lessen opleveren maar kan ook echt een feestje zijn. Ik vind beide ervaringen waardevol!

Cerberus zei:
Ik ga zeker naar Psy-Fi, het was afgelopen editie zo leuk dat ik het voor geen geld wil missen. Heb mijn ticket gekocht de minuut dat ze online kwamen.
Klik om te vergroten...

Ooh leuk! Misschien elkaar een keertje "live" ontmoeten daar als je daar open voor staat...?

Ik probeer zo nog wel even wat oude tripreports op te snorren...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoals beloofd nog even een paar van mijn tripreports... Hopelijk kun je er wat mee :sweatsmile:

Een LSD trip met moeilijke momenten:

Tripreport v/d Maand - LSD - de relativiteit van geluk

Zaterdagmiddag 14.00 uur. Vrouw en kindjes zijn net weg en papa heeft het huis alleen! Ik ben al de hele week aan het twijfelen: zal ik nu wel of geen LSD trip doen? Mijn afgelopen LSD trips waren elke keer zo fantastisch dat ik weer terug wil naar die fantastische plek waar alles mooi, nieuw en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Mijn eerste serieuze Psychedelica ervaring met een reguliere portie gedroogde paddo's:

20 jaar na dato een tripverhaal uit 1997

Beste forumleden, Ik ga jullie meenemen naar het jaar 1997. Een tijdperk waarin ik de wereld begon te ontdekken als 19 jarige student van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 1997 was tevens het jaar waarin mijn blijvende interesse in psychedelica is opgewekt. Voorbereiding Als 18 jarige had...
drugsforum.nl drugsforum.nl

En jaren later mijn eerste keer truffels:

Een bezoek aan de Hemel - 15 gr Truffels

Wie: Ei en Eik (mannen van 37/38 jaar oud) Wat: 15 gram Dragons Dynamite Truffels Waar: Utrecht in het huis van Ei Ervaring met: Canabis, Psiolycibine (dit was de 9de trip), MDMA en Opium. Drie weken geleden belde mijn vriend Ei me op met het voorstel om weer eens een trip samen te doen. In de...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Mijn kennismaking met DMT:

Tripreport v/d Maand - DMT - "jij=weg"

Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Deze ervaring werd gedeeld met twee andere DF leden. Bij deze ook hun reports over dezelfde dag:

Tripreport v/d Maand - DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

Wie – @Eik @Roze olifant en ikzelf Wat – 60mg DMT Waar – Bij eik thuis Wanneer – 2-6-2018 Inleiding Ik heb al lang contact met zowel Eik als Roze Olifant buiten het forum en het klikt zo goed dat we al langer elkaar een keer in het echt wilde ontmoeten. Vandaar dat dan ook een tijd geleden het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Tripreport v/d Maand - DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

Wie – @Eik @Roze olifant en ikzelf Wat – 60mg DMT Waar – Bij eik thuis Wanneer – 2-6-2018 Inleiding Ik heb al lang contact met zowel Eik als Roze Olifant buiten het forum en het klikt zo goed dat we al langer elkaar een keer in het echt wilde ontmoeten. Vandaar dat dan ook een tijd geleden het...
drugsforum.nl drugsforum.nl
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Zelf heb ik geen probleem met recreatief trippen voor het plezier. Zolang je maar respectvol omgaat met jezelf, het middel en eventuele andere aanwezigen is er volgens mij niets mis met een beetje genieten van het leven. Ik denk dat juist psychedelica mensen kunnen helpen om meer "open", empathisch, natuurvriendelijk en liefdevol in het leven te staan. Trippen kan hele wijze lessen opleveren maar kan ook echt een feestje zijn. Ik vind beide ervaringen waardevol!
Klik om te vergroten...

Zo denk ik er 100% hetzelfde over, over recreatief trippen in het algemeen. Maar had het specifiek over recreatief trippen wanneer je nog in de verwerkingsperiode van een diepe trip zit. Weer diep trippen terwijl je de vorige trip nog volop aan het verwerken bent is gevaarlijk om duidelijke redenen, maar kan recreatief trippen kwaad als je nog bezig bent met een diepe trip verwerken? Mijn intuïtie zegt van niet omdat je normaal wel op aarde blijft mentaal (in het ergste geval een alternatieve dimensie versie van de aarde :)) en realiteit en trippen kan onderscheiden, mits je niet per ongeluk toch teveel doseert of je trip sterker uitvalt dan verwacht. Maar misschien zie ik uit onervarenheid nog iets uit het oog.

Eik zei:
Ooh leuk! Misschien elkaar een keertje "live" ontmoeten daar als je daar open voor staat...?
Klik om te vergroten...

Natuurlijk! Zullen we regelen. Ik kom ook naar de meeting van de sitezoals aangekondigd in het Psy-Fi topic in het uitgaan subforum.

Zal binnenkort eens je trip reports inzien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."