Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOkay, Okay ik snap het: Speed is leuk!

Okay, Okay ik snap het: Speed is leuk!

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk dat ik altijd op moeilijke momenten dit stemmetje zal blijven horen.
Iets waar ik echt best bang voor ben is dat als mijn dochter ooit uit huis gaat het weer mis gaat.
Daarom is het heel belangrijk dat ik straks aan de slag ga als vrijwillerger en werk aan mezelf met theraphie zodra ik dat weer krijg.
Weer doelen heb in het leven dat is heel belangrijk voor mij.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stonologie zei:
Jaa snap ik, maar de vrijheid die je nu ervaart is nog meer waard! Vind het nogsteeds zo knap dat je zolang kan stoppen!

Kan me nog dag 1 herinneren van je dagboek!
Klik om te vergroten...

Heb dat toevallig gister eens terug zitten lezen. ☺️
Dan besef ik pas dat ik best grote stappen heb gemaakt. 😊
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Heb dat toevallig gister eens terug zitten lezen. ☺
Dan besef ik pas dat ik best grote stappen heb gemaakt. 😊
Klik om te vergroten...
En daar mag je super trots op zijn!
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Denk dat ik altijd op moeilijke momenten dit stemmetje zal blijven horen.
Iets waar ik echt best bang voor ben is dat als mijn dochter ooit uit huis gaat het weer mis gaat.
Daarom is het heel belangrijk dat ik straks aan de slag ga als vrijwillerger en werk aan mezelf met theraphie zodra ik dat weer krijg.
Weer doelen heb in het leven dat is heel belangrijk voor mij.
Klik om te vergroten...
Echt een dooddoener, sorry, maar sporten is echt fantastisch. Sport buiten en je krijgr er gratis een dopamine rush bij :wink: Zoveel mensen heb ik er van op zien knappen. Hou vol joh! Je richting vf beweging is top!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Wat me verder opviel was dat de cannabis en speed prima konden samenleven in mijn hersenpan.
Klik om te vergroten...
Als ik speed op heb dan voel ik niets van wiet of hasj maar krijg er wel een ontzettend droge bek van.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
papahet zei:
Echt een dooddoener, sorry, maar sporten is echt fantastisch. Sport buiten en je krijgr er gratis een dopamine rush bij :wink: Zoveel mensen heb ik er van op zien knappen. Hou vol joh! Je richting vf beweging is top!!
Klik om te vergroten...

Klopt, ik was ook begonnen in sportschool.
Helaas zit die nog dicht.
Maar ik ga wel naar buiten om te lopen.
Zijn niet super lange afstanden ivm mijn Shin splint.
Kijk er naar uit dat sportschool weer open gaat 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Klopt, ik was ook begonnen in sportschool.
Helaas zit die nog dicht.
Maar ik ga wel naar buiten om te lopen.
Zijn niet super lange afstanden ivm mijn Shin splint.
Kijk er naar uit dat sportschool weer open gaat 😊
Klik om te vergroten...
Hebben ze daar niet buiten activiteiten? Ik zie hier overal mensen in groepjes buiten voor sportscholen oefeningen doen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hebben ze daar niet buiten activiteiten? Ik zie hier overal mensen in groepjes buiten voor sportscholen oefeningen doen.
Klik om te vergroten...

Deze sportschool beneden in een winkelcentrum.
Dus geen ruimte buiten ervoor.
Heb zelf laatst fitnessstep aangeschaft dus ben wel thuis ook bezig 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Deze sportschool beneden in een winkelcentrum.
Dus geen ruimte buiten ervoor.
Heb zelf laatst fitnessstep aangeschaft dus ben wel thuis ook bezig 😊
Klik om te vergroten...
Zolang je maar in beweging blijft. :grin::thumbsup:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Klopt, ik was ook begonnen in sportschool.
Helaas zit die nog dicht.
Maar ik ga wel naar buiten om te lopen.
Zijn niet super lange afstanden ivm mijn Shin splint.
Kijk er naar uit dat sportschool weer open gaat 😊
Klik om te vergroten...
Wellicht fietsen ipv lopen?:)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Wellicht fietsen ipv lopen?:)
Klik om te vergroten...

Door mijn astma en allergieen is fietsen lastig.
Ik krijg het erg benauwd op de fiets.
Ik heb in 2018 een revalidatie traject van 3 mnd doorlopen.
Dit ivm scheenbeenvliesontsteking en shin splint.
Heb ook oefeningen die ik nu ook thuis nog steeds doe.
Maar ondanks dat blijft die shin splint steeds terug keren.
Ik ben nu aan het uitzoeken of ik steunzolen vergoed krijg en zo niet hoe ik dat dan kan gaan doen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
Door mijn astma en allergieen is fietsen lastig.
Ik krijg het erg benauwd op de fiets.
Ik heb in 2018 een revalidatie traject van 3 mnd doorlopen.
Dit ivm scheenbeenvliesontsteking en shin splint.
Heb ook oefeningen die ik nu ook thuis nog steeds doe.
Maar ondanks dat blijft die shin splint steeds terug keren.
Ik ben nu aan het uitzoeken of ik steunzolen vergoed krijg en zo niet hoe ik dat dan kan gaan doen.
Klik om te vergroten...
Komt benauwdheid niet door een slechte conditie?:tongueout: vooral als je fietsen niet gewend bent zal je lichaam even moeten wennen. Met jouw benen als ik het zo hoor, kun je beter niet teveel lopen/rennen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Komt benauwdheid niet door een slechte conditie?:tongueout: vooral als je fietsen niet gewend bent zal je lichaam even moeten wennen. Met jouw benen als ik het zo hoor, kun je beter niet teveel lopen/rennen.
Klik om te vergroten...

Dat zou kunnen, maar ik heb dat al heel lang.
Ook in de tijd dat ik dagelijks in de sportschool was en een topconditie had.
Tis ook niet zo dat ik nooit fiets hoor, fiets geregeld.
Ik schijn ook verkeerd om te ademen.
Daardoor ben ik sneller buiten adem.
Dit is destijds bij fysio vast gesteld.
Dat is dus ook iets waar aan gewerkt moet worden.
Maar er spelen meerdere lichamelijke factoren.

*astma
*allergieen
*hoofdpijn /migraine
*shin splint
*bekkeninstabiliteit
*pds (prikkelbare darmsyndroom)
*vleesboom (7 cm)
*middenrifbreuk
*si-gewricht (word steeds geblokkeerd)
*depressie
*ptss
*te hoge bloeddruk
*te hoge cholesterol (in genen)
C
CreatiefgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik herken dit allemaal bij mezelf in principe ook...ik had héél graag willen overstappen van de spat die ik nou gebruik naar dex maar voordat ik speed deed ,was ik heftig verdwaald in het snuiven van ritalin ,..vrees beetje dat ik “hulplijn” ga misbruiken in “niet sterke momenten”
C
CreatiefgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik val onder t kopje ADD en PDD NOS btw
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Het is inderdaad de kunst er tijdig mee te stoppen. 😇
Klik om te vergroten...
Zeker weten! Ik zie nu ook het verslavende potentieel van speed wel. Maar vooralsnog geloof ik er wel in dat ik dit op mijn leeftijd wel onder controle kan houden als ik het 2 keer per jaar gebruik... :sweatsmile:

Stonologie zei:
Vertel ik je dat je rapporten leuk zijn, geef je me er nog een!
Klik om te vergroten...
Haha jouw complimentje was eigenlijk wel de directe aanleiding om toch maar een klein reportje te schrijven... meestal vind ik speed reports niet zoveel zeggend. Maar in dit geval was de combinatie met cannabis voor mij nieuw en had ik het ook nog nooit op zo'n lage dosis gedaan. Een geslaagd hedonistisch experimentje vond ik...

Stonologie zei:
Nuttig vind ik het persoonlijk zeker wel. Gevaarlijk nuttig zelfs. Dit is waarom het zo verslavend is denk ik. Het is zo makkelijk om even die vermoeidheid te verbloemen en even die neppe motivatie op te snuiven.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde "nuttig/leerzaam" meer in de zin dat het je geen levenslessen geeft of je "verder helpt" in dit leven. Als je het op een wat praktischer niveau bekijkt begrijp ik heel goed dat je speed "nuttig" in kunt zetten om werk of huishouden voor elkaar te krijgen. Dit lijkt me echter wel een hele riskante stap omdat dan de drempel om te gebruiken heel laag gaat worden. Zelf hou ik het liever bij incidenteel recreatief gebruik. Dan moet ik mijn minder productieve werkdagen maar gewoon accepteren voor wat ze zijn: minder productief...

Stonologie zei:
Ik vind het trouwens grappig dat jij wiet en speed samen fijn vind. Dat is voor mij echt een no go tegenwoordig. Tijdens de piek voel ik de wiet niet, en tijdens de comedown word ik extra parra (zelfs als ik 10mg gebruik) en kan ik me alleen focussen op mijn veel te snelle hartslag.

Zo zie je maar weer,
Iedereen is anders
Klik om te vergroten...
Ja vond het echt een zalige combi. Het voelde net alsof ze beide iets negatiefs van de ander weghaalde. Minder fysieke spanning door de cannabis en minder lui door de speed. Zalig! Ik heb zelf niet zo heel snel paranoide gevoelens dus dat helpt. Al heb ik het ooit op LSD wel eens gehad...

Neo-Shulginist zei:
Als ik speed op heb dan voel ik niet van wiet of hasj maar krijg er wel een ontzettend droge bek van.
Klik om te vergroten...
Bij mij werkte het wel... maar die droge bek was wel echt episch inderdaad! :tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
Ik schijn ook verkeerd om te ademen.
Daardoor ben ik sneller buiten adem.
Klik om te vergroten...
Wat als je nou geregeld (op verschillende momenten op de dag) even let op je ademhaling? Inademing: buik zet uit. Uitademing: buik trekt in. Het is echt een kwestie van jezelf opnieuw programmeren. Verkeerde ademhaling kan voor zó veel ellende zorgen. Ik kan het je eerder aangeraden hebben hoor, maar probeer ook de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Tijdens deze oefening herstelt de ademhaling zichzelf. Ons lichaam is intelligent genoeg om dat te doen, we moeten het alleen de mogelijkheid even geven. Zelf heb ik ook heel veel ellende ervaren met oppervlakkige ademhaling en ik ben er nog steeds niet helemaal. Maar pak dat aan en je pakt een hele hoop andere dingen automatisch ook aan. Wellicht zelfs je allergieën, PDS, depressie, etc.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Wat als je nou geregeld (op verschillende momenten op de dag) even let op je ademhaling? Inademing: buik zet uit. Uitademing: buik trekt in. Het is echt een kwestie van jezelf opnieuw programmeren. Verkeerde ademhaling kan voor zó veel ellende zorgen. Ik kan het je eerder aangeraden hebben hoor, maar probeer ook de Wim Hof Method ademhalingstechniek. Tijdens deze oefening herstelt de ademhaling zichzelf. Ons lichaam is intelligent genoeg om dat te doen, we moeten het alleen de mogelijkheid even geven. Zelf heb ik ook heel veel ellende ervaren met oppervlakkige ademhaling en ik ben er nog steeds niet helemaal. Maar pak dat aan en je pakt een hele hoop andere dingen automatisch ook aan. Wellicht zelfs je allergieën, PDS, depressie, etc.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je advies en goede tips!.
Mijn lichaam moet inderdaad opnieuw geprogrammeerd worden.
Kent het verschil niet meer tussen ontspannen en aanspannen bv.
Daarom heb ik ook grote moeite met naar de wc gaan.
Dat gaat heel moeilijk omdat ik echt de tijd moet nemen en er op moet letten dat ik alles ontspan ipv aanspan.
Ik zou hier hulp bij krijgen maar dat ligt stil nu.
Ik doe inderdaad zelf thuis ook oefenen om me er op te foccussen.
Kan me inderdaad iets heugen dat je dit al eens gezegd hebt.
Nogmaals dank voor je goede advies!! ❤
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Syl
Zelf dus ook PDS gehad en moeilijk naar de wc gaan. En dus chronische hyperventilatie. Dat is nu dus vrijwel geen probleem meer.

Ik zou jezelf aanleren even bewust op je ademhaling te letten tijdens of na bepaalde terugkerende activiteiten op een dag. Tanden poetsen bijvoorbeeld, of naar de wc gaan. Dan koppelt je geest dat aan elkaar en vergeet je het niet. Hoe vaker je het doet, hoe sneller je jezelf herprogrammeert.

Hopelijk zie je snel verandering, want ik weet het, het is echt een doffe ellende. :( Dan heb je nog wel wat kwalen, maar dat zou al zoveel schelen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
@Syl
Zelf dus ook PDS gehad en moeilijk naar de wc gaan. En dus chronische hyperventilatie. Dat is nu dus vrijwel geen probleem meer.

Ik zou jezelf aanleren even bewust op je ademhaling te letten tijdens of na bepaalde terugkerende activiteiten op een dag. Tanden poetsen bijvoorbeeld, of naar de wc gaan. Dan koppelt je geest dat aan elkaar en vergeet je het niet. Hoe vaker je het doet, hoe sneller je jezelf herprogrammeert.

Hopelijk zie je snel verandering, want ik weet het, het is echt een doffe ellende. :( Dan heb je nog wel wat kwalen, maar dat zou al zoveel schelen.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal.
Op de wc let ik er al heel bewust op.
Gaat ook geen tel mee na de wc.
Ik ga het inderdaad eens proberen zoals jij omschrijft.
Nogmaals dank ❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."