Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer MDMA: 500mg, per ongeluk...

Eerste keer MDMA: 500mg, per ongeluk...

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk reportje en goed dat het allemaal safe afgelopen is zonder al teveel nevenwerkingen of kater.

Mijn vriendin heeft voor haar 1ste maal ook rond de 500mg op gehad. Te zwaar gedosseerde pillen rond de 230 a 240 mg bleek achteraf uit de test. Ook onbezorgd en ongeinformeerd slikken. Na de laatste dosis kon ze enkel nog "dumdumdum" zeggen en spastische bewegingen maken. Ook levensechte hallucinaties en volledige verandering van omgeving. Na een tijdje heeft een glas puur geperst fruitsap haar eruit geholpen. Wel is ze eerst nog helemaal weggezakt, schijnt ze in die fase aan het plafond gezweeft te hebben en mensen horen praten tegen haar van "kom terug". Dat waren vrienden dus. Ze leek even outer body experience gehad te hebben. Erna nog 3 dagen derealisatie, parranoia, angsten en veel zweten en weinig slapen.

Let op met heroische mdma dosissen. De ene kan het zo handelen, de ander kan er zomaar aan dood gaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Ja, dat was wel een beetje een failure. :grimacing: Is ook de enige keer ooit dat ik een vorm van derealisatie ervaren heb. (Ik zei depersonalisatie maar dat is incorrect, ik bedoel derealisatie.) Bleek ook maar weer uit hoe giftig MDMA voor je hersenen is in overdosis. Ik las overigens later pas dat dit gevoel derealisatie heet, dus wist op dat moment zelf niet echt wat het precies was, maar was wel freaky.
Klik om te vergroten...
Gelukkig benje er weer goed bovenop gekomen! :praying1:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
🐺PsyTekz zei:
Leuk reportje en goed dat het allemaal safe afgelopen is zonder al teveel nevenwerkingen of kater.

Mijn vriendin heeft voor haar 1ste maal ook rond de 500mg op gehad. Te zwaar gedosseerde pillen rond de 230 a 240 mg bleek achteraf uit de test. Ook onbezorgd en ongeinformeerd slikken. Na de laatste dosis kon ze enkel nog "dumdumdum" zeggen en spastische bewegingen maken. Ook levensechte hallucinaties en volledige verandering van omgeving. Na een tijdje heeft een glas puur geperst fruitsap haar eruit geholpen. Wel is ze eerst nog helemaal weggezakt, schijnt ze in die fase aan het plafond gezweeft te hebben en mensen horen praten tegen haar van "kom terug". Dat waren vrienden dus. Ze leek even outer body experience gehad te hebben. Erna nog 3 dagen derealisatie, parranoia, angsten en veel zweten en weinig slapen.

Let op met heroische mdma dosissen. De ene kan het zo handelen, de ander kan er zomaar aan dood gaan.
Klik om te vergroten...

Ai. Klinkt heel herkenbaar, buiten die out of body experience om. Brrrr. Echt een zware afrader ja, onvoorzichtig omspringen met MDMA.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ai. Klinkt heel herkenbaar, buiten die out of body experience om. Brrrr. Echt een zware afrader ja, onvoorzichtig omspringen met MDMA.
Klik om te vergroten...

Ja was even schrikken. Het is gewoon heel gevaarlijk en persoonsgebonden om fel te gaan overdoseren. Ik kan bv. 400mg makkelijk handelen. Word een hevige avond. Maar de dag erna ben ik weer "normaal". Voor anderen kan dat fataal aflopen.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
O wauw je hebt pas MDMA sinds december vorig jaar ontdekt? Leuk report btw. :)
Klik om te vergroten...
Ik linkte het vroeger altijd met gabbers en discotheken :tearsofjoy: ; not my cup of tea. Ondertussen ben ik er helemaal in mee en vind ik er ook het therapeutische aspect in terug. Het psychedelische zeg maar. Het moeilijkste is de balans vinden tussen noodzaak en gebruik. Maar ook daar is flink wat vooruitgang in geboekt. Ik werk nu met schema's, om mijn gebruik onder controle te houden.
Mindless zei:
Wel een heel erg hoge dosis ja, maar het is goedgekomen en nu weet je beter. :)
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ik ga niet ontkennen dat ik er veel uit geleerd heb (en dat het hilarisch was bij momenten), maar ik weet ondertussen beter!
Mindless zei:
Je hebt mescaline gedaan zie ik. Hoe was dat?
Klik om te vergroten...
Oei, da's meer dan 20 jaar geleden! Wel een geestig avontuur! Met de cactus op de trein en dan thuis schillen, snijden, koken,enz... En kokhalzen van dat goedje, man toch! Ik herinner me nog vaag veranderingen in mijn perceptie (die waren wel vrij intens, zoals vervormingen in het interieur en vormen en kleuren die 'versterkt' werden), en uiteraard een tripperig gevoel. Maar ik was te jong toen. Ik denk dat we het effect toen quasi volledig hebben weggeblowd...
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Nice report, leuk geschreven. Niet heel handig, de actie, maar goed. :upsidedown:

Ik ken dit, lol.

Ik heb jaren geleden een keer 450 mg MDMA genomen, door een rekenfout bij het (onder invloed) afwegen van een tweede capsule toen de eerste niet genoeg deed. Echt puur per ongeluk dus, geen ‘yolo-actie’. Ben een lichtgewicht dus dit was echt veel teveel. Ik heb daar mijn lesje goed uit geleerd. Het was echt niet tof. Lopen en praten heel moeilijk, hallucineren (op een anders dan normale manier). Mijn ex maakte zich een beetje zorgen over me, wat ik vervelend vond achteraf. Ook de kater was een verschrikking, drie dagen misselijkheid, duizeligheid, angst en depersonalisatie. Hele wangen vanbinnen kapot gebeten, paar dagen moeite met eten. Nooit meer. Ik weeg sindsdien ook niks meer af nadat ik al iets heb ingenomen, was natuurlijk ook aardig dom. Maar hey, we maken allemaal wel eens een fout, niet waar. :’)

Goed om te lezen dat je je tegenwoordig aan de MDMA-regels houdt. ^^
Klik om te vergroten...
Damn, dat klinkt ook niet goed! Vooral je comedown dan seg, wat een nachtmerrie! En heel je trip naar de klote! Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat ik de dagen erna in de nagloed ben blijven hangen. Ik ben anders ook allesbehalve dik. Maar dat maakt niet altijd zoveel uit denk ik. Ik heb een vriend van me ooit eens 4 à 5 porties gedroogde mexicaantjes zien opeten waarna hij plots telefoon kreeg van zijn moeder dat ze hem onmiddellijk kwam halen voor een etentje met zijn stiefvader... Die gast heeft daar dus 3 uur lang zijn stiefvader onder tafel gepraat; geen vuiltje aan de lucht! Ach ja, toleranties hé... Voor mij hoeft het niet meer. 100-150mg is ruim voldoende voor deze jongen :wink:! (bedankt voor je compliment trouwens)
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
🐺PsyTekz zei:
Leuk reportje en goed dat het allemaal safe afgelopen is zonder al teveel nevenwerkingen of kater.

Mijn vriendin heeft voor haar 1ste maal ook rond de 500mg op gehad. Te zwaar gedosseerde pillen rond de 230 a 240 mg bleek achteraf uit de test. Ook onbezorgd en ongeinformeerd slikken. Na de laatste dosis kon ze enkel nog "dumdumdum" zeggen en spastische bewegingen maken. Ook levensechte hallucinaties en volledige verandering van omgeving. Na een tijdje heeft een glas puur geperst fruitsap haar eruit geholpen. Wel is ze eerst nog helemaal weggezakt, schijnt ze in die fase aan het plafond gezweeft te hebben en mensen horen praten tegen haar van "kom terug". Dat waren vrienden dus. Ze leek even outer body experience gehad te hebben. Erna nog 3 dagen derealisatie, parranoia, angsten en veel zweten en weinig slapen.

Let op met heroische mdma dosissen. De ene kan het zo handelen, de ander kan er zomaar aan dood gaan.
Klik om te vergroten...
Shit seg, doet me denken aan een documentaire over de geschiedenis van MDMA. In de jaren '90 was de gemiddelde dosis van een pil iets van een 60-80mg MDMA (als ik me het goed kan herinneren). Die mensen gingen toch ook uit hun dak!? Ik hoorde laatst een verhaal van pillen (ben de naam kwijt) van 730mg MDMA!!! En die kon ik zomaar krijgen, voor een habbekrats! Waar gaat dit naartoe!? Ik ben alleszins blij dat je vriendin er bovenop is gekomen. Zelfs al heeft ze een stuk meer afgezien dan mij. Ik hoop dat wij, hier in België, ook snel onze pillen kunnen laten testen...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
Shit seg, doet me denken aan een documentaire over de geschiedenis van MDMA. In de jaren '90 was de gemiddelde dosis van een pil iets van een 60-80mg MDMA (als ik me het goed kan herinneren). Die mensen gingen toch ook uit hun dak!? Ik hoorde laatst een verhaal van pillen (ben de naam kwijt) van 730mg MDMA!!! En die kon ik zomaar krijgen, voor een habbekrats! Waar gaat dit naartoe!? Ik ben alleszins blij dat je vriendin er bovenop is gekomen. Zelfs al heeft ze een stuk meer afgezien dan mij. Ik hoop dat wij, hier in België, ook snel onze pillen kunnen laten testen...
Klik om te vergroten...
730 mg is sowieso kletspraat.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
730 mg is sowieso kletspraat.
Klik om te vergroten...

Ook het feit dat 730mg een veel te hoge dosis überhaupt voor een pil kan zijn. En die inname sowieso risico is 🤷🏻‍♂️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Oei, da's meer dan 20 jaar geleden! Wel een geestig avontuur! Met de cactus op de trein en dan thuis schillen, snijden, koken,enz... En kokhalzen van dat goedje, man toch! Ik herinner me nog vaag veranderingen in mijn perceptie (die waren wel vrij intens, zoals vervormingen in het interieur en vormen en kleuren die 'versterkt' werden), en uiteraard een tripperig gevoel. Maar ik was te jong toen. Ik denk dat we het effect toen quasi volledig hebben weggeblowd...
Klik om te vergroten...
Heb hier al jaren een San Pedro staan. Is nu meer dan 50 cm lang, maar ben er te gehecht aan geraakt. :wink:

En ik kijk erg op tegen die misselijkheid... Ik dacht, ik kan ook prima trippen op paddo's en truffels. Dat is veel makkelijker voor te bereiden en daar word ik niet misselijk van. Maar toch, ben nog altijd benieuwd hoe San Pedro/Huachuma zal zijn...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een prachtig verhaal om te lezen, en mee te beleven.
Prima!!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
730 mg is sowieso kletspraat.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het. Heb ze gezien op foto, waren joekels. Maar inderdaad, klonk mij ook al als BS...
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Heb hier al jaren een San Pedro staan. Is nu meer dan 50 cm lang, maar ben er te gehecht aan geraakt. :wink:

En ik kijk erg op tegen die misselijkheid... Ik dacht, ik kan ook prima trippen op paddo's en truffels. Dat is veel makkelijker voor te bereiden en daar word ik niet misselijk van. Maar toch, ben nog altijd benieuwd hoe San Pedro/Huachuma zal zijn...
Klik om te vergroten...
De misselijkheid viel wel mee. Maar als het je broer is geworden... :tearsofjoy:
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#14
🐺PsyTekz zei:
Ik denk dat in Belgie wiet nog eerder legaal word voor we kunnen testen... nooit dus.
Klik om te vergroten...
Erg, maar waar...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
geflipt zei:
De misselijkheid viel wel mee. Maar als het je broer is geworden... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Gemene broer, hij prikt me steeds...

Hij ziet ook wat groen...

Oké flauw :laughing:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Ik hoorde laatst een verhaal van pillen (ben de naam kwijt) van 730mg MDMA!!! En die kon ik zomaar krijgen, voor een habbekrats! Waar gaat dit naartoe!? Ik ben alleszins blij dat je vriendin er bovenop is gekomen. Zelfs al heeft ze een stuk meer afgezien dan mij. Ik hoop dat wij, hier in België, ook snel onze pillen kunnen laten testen...
Klik om te vergroten...

730 is verkooppraat. De hoogste in het circuit hangen wel rond 250 a 300mg. En dat is al best hoog voor 1 persoon. Of die moet al 150kg wegen.

Haar werden de pillen verkocht als 80mg. Rekenfoutje van 150 a 160mg per pil. Blijkbaar nieuwe sterkere batch.

Ik denk dat in Belgie wiet nog eerder legaal word voor we kunnen testen... nooit dus.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk reportje!

Inderdaad teveel. Maar wel verdeeld over heel wat uurtjes. Uiteindelijk zal je waarschijnlijk alleen maar strak hebben gestaan. Als je 500mg in 1 keer in je mik gooit... oef

Mijn eerste keer was 1,5 jaar geleden. Ook kristallen en ook teveel (zo'n 400mg)
Ik had me wel ingelezen, maar wist niet goed hoe en wat. Dus ook af gegaan op mijn buddy. Ook gedipt, dus doseren? Dat lukt niet eens.
Ik heb een mega geweldige nacht gehad. Stond echter nog mega strak toen ik thuis kwam. Kon niet slapen. Moest constant plassen. En 2 dagen later mega dip. Nog 2 dagen slecht geslapen (badend in het zweet wakker worden. Niet in kunnen slapen)

Was het wel waard. sindsdien let ik op mijn dosis. Ik heb nooit meer een dip. Kan altijd slapen na gebruik.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
🐺PsyTekz zei:
Ik denk dat in Belgie wiet nog eerder legaal word voor we kunnen testen... nooit dus.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Ik heb eens een artikel gelezen over dat ze gingen experimenteren met XTC te laten testen op Pukkelpop. Maar enkel als je je slecht voeot tijdens het gebruik. Met andere woorden, als je ligt te kotsen op de grond en hyperventileren en weet ik veel wat allemaal mag je eens zo'n pil binnenbrengen om te zien of het wel MDMA is die erin zat... Na de feiten 🤣
Het zal inderdaad heel lang duren voor het beleid hier progressiever wordt qua drugs.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Leuk reportje om te lezen @geflipt ! Zoals je zelf al aangaf niet al te verstandig of verantwoord qua gebruik... maar het is duidelijk dat je er van hebt geleerd! Je hebt wel echt geluk gehad dat het zo goed uitpakte en dat een monsterkater achterwege is gebleven!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
geflipt zei:
Ik hoorde laatst een verhaal van pillen (ben de naam kwijt) van 730mg MDMA!!! En die kon ik zomaar krijgen, voor een habbekrats! Waar gaat dit naartoe!?
Klik om te vergroten...
Die pil is vast te groot om te slikken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."