Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 16 jaar drugsvrij weer xtc (mdma) - magie

Na 16 jaar drugsvrij weer xtc (mdma) - magie

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik veel gehad aan dit forum. Ik dacht, het is leuk om mijn ervaring met jullie te delen. Vooral omdat ik veel heb gelezen over de effecten van regelmatig XTC/MDMA gebruik en het verlies van de euforische effecten (magic gone).


Intro:
Tijdens de tienerjaren op sommige momenten buitensporig veel xtc gebruikt en af toe coke. Dit voor een periode van 3-4 jaar. Soms elk weekend meerdere pillen en afteren met coke, waarbij er hoogte-(diepte)punten waren met hele vakanties elke avond vage pilletjes slikken. Toen ik een relatie kreeg met een meisje, die ook van een 'feestje' hield, samen besloten om acuut met drugs te stoppen. Verslaving lag op de loer en dit leek ons beter. Wij hadden nooit samen drugs gebruikt.

Inmiddels 16 jaar samen en drie kindjes gekregen. De gesprekken over drugs waren nooit verdwenen, echter, bij mij was er vooral een antipathie ontstaan richting drugs. Ook om mijzelf te beschermen. Dit hoort niet als ouder, maakte ik mijzelf en mijn vrouw wijs. Ergens in het voorjaar begon het toch te kriebelen. We gingen wel vaker uit en dronken daarbij best veel, maar het idee om een keer samen xtc te nemen leek ons spannend. In juli de knoop doorgehakt; we gaan naar een festival. Mijn voorwaarde was om er zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan. Ik heb me dus zeer zorgvuldig ingelezen.

Voorbereiding
Viavia wat pilletjes geregeld (Red Buli) en kaarten gekocht voor Loveland. In de week voor het festival extra gelet op voeding, sport, vitaminesupplementen en 5-HTP voor de dagen erna. Een week voor vertrek de pillen laten testen bij Jellinek, deze zouden tussen de 160-240 mg bevatten. Een brede range, ons werd geadviseerd te beginnen met een halfje. Ik dacht meteen, dit komt overeen met de 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht. Die avond gepraat over dosering en de pilletjes alvast aan stukjes gemaakt en verdeeld over twee zakjes. Op die manier zouden we niet teveel nemen, maar genoeg om een leuke avond te hebben. Ik herinnerde me mijn doseringsproblemen van vroeger.

Feest
Bij aankomst om 14.30 eerst even rustig de boel verkend en 2-3 biertjes gedronken. De verschillende tenten bezocht en zo wat van de sfeer geproeft. Wat een fantastische setting en wat een leuke mensen. Aangezien ik ook al 16 jaar niet naar een festival geweest, was ik deze sfeer ook grotendeels vergeten. Om 16.00 namen we allebei een halve pil. Bij mij begon het rond 16.30 te werken. Mijn benen werden wat zwak en ik begon de muziek te voelen. Dit was hoe de eerste keer XTC voelde toen ik 17 was. Ik wilde praten met iedereen maar vooral met mijn vrouw. Zij voelde nog niks. Ik vertelde haar dingen als, niks doet er meer toe, behalve het hier en nu met jou. Een kwartiertje later begonnen de effecten bij mijn vrouw ook te komen. Haar gezicht begon te veranderen en ze straalde puur geluk uit. We hebben geknuffeld en gedanst. Dit is hoe MDMA bedoeld is, bedacht ik me toen. Hoewel ik aanvankelijk een beetje bang was voor geilheid bij ons beiden en anderen viel dit gelukkig mee. We dansten en praatten met iedereen, maar zagen alleen elkaar. Ik was verliefd.

Na anderhalf uur dansen probeerden we te plassen en namen we wat water. Om 18.00 besloten we een ruim kwartje te nemen. Iedereen om ons heen was aan het genieten en geluksgolven bleven maar komen. De stappenteller op mijn telefoon zou de dag erna 21km aangeven. Rond 19.30 begonnen de effecten wat af te nemen had ik opeens erg veel trek in rumcola. We hadden van tevoren afgesproken dat we zo weinig mogelijk zouden mixen met alcohol, maar ik dacht de biertjes zijn inmiddels wel verdampt en 1 mixje met extra ijs moet wel kunnen. We namen het laatste kwartje tijdens een gesprek met wat Italiaanse gasten.

Ik kon nu merken wat Shulgin en de experts bedoelen met de tweede redose. De euforische effecten werden minder en ik ging meer strak staan. Ik kauwde me een ongeluk op mentos en rookte mijn pakje sigaretten leeg. Bij mijn vrouw leek het wel nu pas echt lekker te gaan. Als ik nu denk aan hoe ze danste en hoe haar ogen stonden voel ik me nog steeds puur gelukkig. Ze vroeg me steeds ijsblokjes op haar armen te houden en haar nek te masseren. Ze leek wel te zweven in die mensenmassa. Onder het genot van elke keer nieuwe raketijsjes dansten we met eensgezinden op de fantastische muziek van Stephan Bodzin. Om 23.00 was het feest afgelopen en gingen we naar huis.

Dag erna en verder
De kater viel mee. De ochtend zijn we meteen begonnen met een kiwi-smoothie en hebben de kinderen bij de oppas opgehaald. De dagen erna een heerlijke afterglow gehad. We hebben veel gepraat en besloten dit jaarlijks te gaan doen. Door deze ervaring zijn we elkaar anders gaan zien. We houden het bij een afgemeten hoeveelheid M, en bewaren het voor maximaal twee van dit soort gelegenheden per jaar. Coke en andere drugs hebben we nog steeds (gelukkig) geen behoefte aan. Door op een meer respectvolle en verantwoordelijke manier met drugs om te gaan, kan ik wel concluderen dat ik meer dan 10x van heb genoten dan vroeger met vrienden.

De volgende keer gaat het pilletje naar het lab, om zo de exacte hoeveelheid te weten. Ook twijfel of ik de volgende keer een tweede keer zal bijpakken. Hoe dan ook was dit letterlijk een dag om nooit te vergeten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dick_van_Leeuwen zei:
We wilden graag uit gaan en genieten van muziek. Ook zouden we op deze manier de ervaring verrijken, door naar een nieuwe plek te gaan met nieuwe mensen etc. Een keertje thuis staat ook nog op het lijstje.
Klik om te vergroten...

Ja ik vraag het dus omdat ik MDMA uitermate geschikt vind om een relatie uit te diepen. Je krijgt allerlei opborrelende emoties die diep verborgen zaten. Die gevoelens kun je ineens openlijk bespreken, wat een sterke toegevoegde waarde geeft.

Alleen een festivalsetting belemmert zulke gesprekken vanwege de veelheid aan prikkels. Toen ik ook nog las dat je vreesde geil te worden op een plek waar dat niet echt gepast was, dacht ik 'oh maar waarom dan niet thuis?'
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vraagje: waarom besloot je MDMA op een festival te nemen en niet thuis met je vrouw?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#4
We wilden graag uit gaan en genieten van muziek. Ook zouden we op deze manier de ervaring verrijken, door naar een nieuwe plek te gaan met nieuwe mensen etc. Een keertje thuis staat ook nog op het lijstje.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja ik vraag het dus omdat ik MDMA uitermate geschikt vind om een relatie uit te diepen. Je krijgt allerlei opborrelende emoties die diep verborgen zaten. Die gevoelens kun je ineens openlijk bespreken, wat een sterke toegevoegde waarde geeft.

Alleen een festivalsetting belemmert zulke gesprekken vanwege de veelheid aan prikkels. Toen ik ook nog las dat je vreesde geil te worden op een plek waar dat niet echt gepast was, dacht ik 'oh maar waarom dan niet thuis?'
Klik om te vergroten...

Dat is precies de reden waarom we het ook nog een keer thuis willen proberen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Xtc is inderdaad super ervaring om met een partner te doen.
Zeker gewoon thuis, de open gesprekken die gaan ontstaan en natuurlijk de sex kan ook super zijn.
Toen mijn relatie nog goed was deden we dat ook wel eens heel af en toe thuis als de kinderen uit logeren waren.
Toen de relatie slecht ging wou mijn ex ook samen Xtc thuis nemen.
Dan deed ik net of ik hem innam en spoelde hem later door de wc. :nomouth:
Mijn ex lag vrij snel al in een diepe coma tot de volgende dag smiddags.
Oooooh heerlijk waren die momenten van rust. :innocent::grin:^_^

Dus ook als relatie niet meer goed loopt kan het geweldig zijn!! :tearsofjoy:
W
Walnoot_in_spaceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit klinkt echt prachtig, en zo romantisch!
Ik wil het zeker ook een keertje proberen met mijn vriend. Ook als ik later in mijn leven een keer kinderen heb, zou ik het nog steeds willen doen.
Ik geloof niet dat er iets mis mee om als ouder op zo'n zorgvuldige en verantwoordelijke manier pschychedelica te gebruiken. Het brengt je als partners alleen maar dichter bij elkaar denk ik.
Geniet van de volgende keren dat jullie het doen samen! :)
H
HisdenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dick_van_Leeuwen zei:
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik veel gehad aan dit forum. Ik dacht, het is leuk om mijn ervaring met jullie te delen. Vooral omdat ik veel heb gelezen over de effecten van regelmatig XTC/MDMA gebruik en het verlies van de euforische effecten (magic gone).


Intro:
Tijdens de tienerjaren op sommige momenten buitensporig veel xtc gebruikt en af toe coke. Dit voor een periode van 3-4 jaar. Soms elk weekend meerdere pillen en afteren met coke, waarbij er hoogte-(diepte)punten waren met hele vakanties elke avond vage pilletjes slikken. Toen ik een relatie kreeg met een meisje, die ook van een 'feestje' hield, samen besloten om acuut met drugs te stoppen. Verslaving lag op de loer en dit leek ons beter. Wij hadden nooit samen drugs gebruikt.

Inmiddels 16 jaar samen en drie kindjes gekregen. De gesprekken over drugs waren nooit verdwenen, echter, bij mij was er vooral een antipathie ontstaan richting drugs. Ook om mijzelf te beschermen. Dit hoort niet als ouder, maakte ik mijzelf en mijn vrouw wijs. Ergens in het voorjaar begon het toch te kriebelen. We gingen wel vaker uit en dronken daarbij best veel, maar het idee om een keer samen xtc te nemen leek ons spannend. In juli de knoop doorgehakt; we gaan naar een festival. Mijn voorwaarde was om er zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan. Ik heb me dus zeer zorgvuldig ingelezen.

Voorbereiding
Viavia wat pilletjes geregeld (Red Buli) en kaarten gekocht voor Loveland. In de week voor het festival extra gelet op voeding, sport, vitaminesupplementen en 5-HTP voor de dagen erna. Een week voor vertrek de pillen laten testen bij Jellinek, deze zouden tussen de 160-240 mg bevatten. Een brede range, ons werd geadviseerd te beginnen met een halfje. Ik dacht meteen, dit komt overeen met de 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht. Die avond gepraat over dosering en de pilletjes alvast aan stukjes gemaakt en verdeeld over twee zakjes. Op die manier zouden we niet teveel nemen, maar genoeg om een leuke avond te hebben. Ik herinnerde me mijn doseringsproblemen van vroeger.

Feest
Bij aankomst om 14.30 eerst even rustig de boel verkend en 2-3 biertjes gedronken. De verschillende tenten bezocht en zo wat van de sfeer geproeft. Wat een fantastische setting en wat een leuke mensen. Aangezien ik ook al 16 jaar niet naar een festival geweest, was ik deze sfeer ook grotendeels vergeten. Om 16.00 namen we allebei een halve pil. Bij mij begon het rond 16.30 te werken. Mijn benen werden wat zwak en ik begon de muziek te voelen. Dit was hoe de eerste keer XTC voelde toen ik 17 was. Ik wilde praten met iedereen maar vooral met mijn vrouw. Zij voelde nog niks. Ik vertelde haar dingen als, niks doet er meer toe, behalve het hier en nu met jou. Een kwartiertje later begonnen de effecten bij mijn vrouw ook te komen. Haar gezicht begon te veranderen en ze straalde puur geluk uit. We hebben geknuffeld en gedanst. Dit is hoe MDMA bedoeld is, bedacht ik me toen. Hoewel ik aanvankelijk een beetje bang was voor geilheid bij ons beiden en anderen viel dit gelukkig mee. We dansten en praatten met iedereen, maar zagen alleen elkaar. Ik was verliefd.

Na anderhalf uur dansen probeerden we te plassen en namen we wat water. Om 18.00 besloten we een ruim kwartje te nemen. Iedereen om ons heen was aan het genieten en geluksgolven bleven maar komen. De stappenteller op mijn telefoon zou de dag erna 21km aangeven. Rond 19.30 begonnen de effecten wat af te nemen had ik opeens erg veel trek in rumcola. We hadden van tevoren afgesproken dat we zo weinig mogelijk zouden mixen met alcohol, maar ik dacht de biertjes zijn inmiddels wel verdampt en 1 mixje met extra ijs moet wel kunnen. We namen het laatste kwartje tijdens een gesprek met wat Italiaanse gasten.

Ik kon nu merken wat Shulgin en de experts bedoelen met de tweede redose. De euforische effecten werden minder en ik ging meer strak staan. Ik kauwde me een ongeluk op mentos en rookte mijn pakje sigaretten leeg. Bij mijn vrouw leek het wel nu pas echt lekker te gaan. Als ik nu denk aan hoe ze danste en hoe haar ogen stonden voel ik me nog steeds puur gelukkig. Ze vroeg me steeds ijsblokjes op haar armen te houden en haar nek te masseren. Ze leek wel te zweven in die mensenmassa. Onder het genot van elke keer nieuwe raketijsjes dansten we met eensgezinden op de fantastische muziek van Stephan Bodzin. Om 23.00 was het feest afgelopen en gingen we naar huis.

Dag erna en verder
De kater viel mee. De ochtend zijn we meteen begonnen met een kiwi-smoothie en hebben de kinderen bij de oppas opgehaald. De dagen erna een heerlijke afterglow gehad. We hebben veel gepraat en besloten dit jaarlijks te gaan doen. Door deze ervaring zijn we elkaar anders gaan zien. We houden het bij een afgemeten hoeveelheid M, en bewaren het voor maximaal twee van dit soort gelegenheden per jaar. Coke en andere drugs hebben we nog steeds (gelukkig) geen behoefte aan. Door op een meer respectvolle en verantwoordelijke manier met drugs om te gaan, kan ik wel concluderen dat ik meer dan 10x van heb genoten dan vroeger met vrienden.

De volgende keer gaat het pilletje naar het lab, om zo de exacte hoeveelheid te weten. Ook twijfel of ik de volgende keer een tweede keer zal bijpakken. Hoe dan ook was dit letterlijk een dag om nooit te vergeten.
Klik om te vergroten...

Mooi verhaal en dank voor het delen!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat fijn! En heerlijk om te lezen wat het jullie na zoveel jaar heeft gebracht. Een extraatje per jaar met wat empathy. Thuissetting zou ik zeker doen! Meer diepgang, praatkick en de rest.. ik hou ervan. Bedankt voor het delen en veel plezier met de volgende!
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk verslag! Over thuis doen met je liefde: DOEN!

Vorig jaar oktober ook gedaan met mijn vrouw en een goed bevriend stel. Heerlijk gegeten samen, drankje erbij, MDMA kristallen op tafel en zalig zitten spacen, chillen, dansen, masseren en op een gegeven moment zag ik mijn vrouw samen met die gezamenlijke vriendin hartstochtelijk zoenen. Nu had ik daar wel eens over gefantaseerd maar nooit gedacht dat het daadwerkelijk ooit ever eens zou kunnen gebeuren, te meer omdat mijn vrouw daar nooit iets over gezegd had. Maar man man man wat was dat geil.. :hearteyes:

Samen met je liefde is een absolute DO, maar samen met een bevriend stel kan ook heel leuk worden dus.. :wink:
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Toen de relatie slecht ging wou mijn ex ook samen Xtc thuis nemen.
Dan deed ik net of ik hem innam en spoelde hem later door de wc. :nomouth:
Mijn ex lag vrij snel al in een diepe coma tot de volgende dag smiddags.
Oooooh heerlijk waren die momenten van rust. :innocent::grin:^_^

Dus ook als relatie niet meer goed loopt kan het geweldig zijn!! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Toch jammer dat je dat niet gewoon gedaan hebt. Er zijn veel relatietherapeuten die zeggen dat er weinig zo goed is om weer tot elkaar te komen dan samen MDMA te nemen. Net zoals bij PTSS kan het erg veel voor je betekenen. Mijn vrouw en ik hebben in ieder geval al afgesproken dat mocht het ooit heel slecht gaan tussen ons, we dat een kans geven.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chillax zei:
Toch jammer dat je dat niet gewoon gedaan hebt. Er zijn veel relatietherapeuten die zeggen dat er weinig zo goed is om weer tot elkaar te komen dan samen MDMA te nemen. Net zoals bij PTSS kan het erg veel voor je betekenen. Mijn vrouw en ik hebben in ieder geval al afgesproken dat mocht het ooit heel slecht gaan tussen ons, we dat een kans geven.
Klik om te vergroten...

Er was in deze relatie sprake van geestelijke en lichamelijke mishandeling.
Dus het laatste waar ik op zat te wachten was samen met zo'n monster Xtc gebruiken.
Ik weet uit betere tijden dat het inderdaad erg goed kan doen in de relatie.
Als je samen Xtc neemt is het vooral erg prettig dat je de ander vertrouwd en je er bij op je gemak voelt.
Vandaar dat ik er op deze manier gebruik van maakte.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#13
OK, dat veranderd de situatie. Dan begrijp ik je keuze.
N
NaamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Om tegenklank te geven op de (correcte) suggesties hier om het thuis te doen:
Een keer per jaar lijkt me deftig, het praten en samen genieten onder mdma kan je relatie fel helpen: vergeet nooit dat je dit de dagen/weken/maanden nadien actief moet doen zonder mdma. Gevaarlijk aan dit op die manier doen is namelijk dat je de nuchtere ervaring minder leuk gaat vinden.
Seks onder mdma is soms zo geweldig dat seks zonder mdma ā€˜mjeh’ kan beginnen lijken. Op dat punt is er een probleem en moet je zeker stoppen.
Dus ergens denk ik dat het goed is om dit samen op een feestje te doen, en dan eens thuis, en dan weer eens op een feestje mss... en vooral opmerken als je ā€˜net iets te fel’ naar die ene dag per jaar gaat toeleven... Zeker als je een probleem hebt gehad met deze stoffen.(btw drugslabo enz is enorm slim van je, en een must...)
Indien echt noodzakelijk voor de relatie en moeilijk zelf id hand te houden kan je ook een therapeut zoeken die de sessie en gesprekken begeleid.
R
RhuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chillax zei:
Toch jammer dat je dat niet gewoon gedaan hebt. Er zijn veel relatietherapeuten die zeggen dat er weinig zo goed is om weer tot elkaar te komen dan samen MDMA te nemen. Net zoals bij PTSS kan het erg veel voor je betekenen. Mijn vrouw en ik hebben in ieder geval al afgesproken dat mocht het ooit heel slecht gaan tussen ons, we dat een kans geven.
Klik om te vergroten...
Ja dat is echt wel een aanrader, als een relatie mis gaat, moet je echt alles willen proberen en met mdma valt he vooringenomenheid weg en komt er een hoop moois uit de diepte naar boven.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rhu zei:
Ja dat is echt wel een aanrader, als een relatie mis gaat, moet je echt alles willen proberen en met mdma valt he vooringenomenheid weg en komt er een hoop moois uit de diepte naar boven.
Klik om te vergroten...
MDMA om je relatie te redden kan ook juist een giftige co-afhankelijkheid creƫren omdat de relatie dan gebaseerd raakt op openhartigheid die alleen aanwezig was tijdens de space van MDMA. Dat is dus soms een voedingsbodem voor valse verwachtingen, niet nagekomen beloftes, verwijten, of een gezamenlijke afhankelijkheid aan middelengebruik.

Ik ben ook niet met je eens dat je alles moet willen proberen om een relatie te redden. Soms is er (herhaaldelijk) een grens overschreden. Als je dan die relatie gaat redden dan kan een van de partijen inboeten aan zelfrespect, wat ook een voedingsbodem is voor toxische afhankelijkheid.

Soms is het gewoon beter om er een punt achter te zetten, ook al is dat vaak moeilijk. Maar aan de andere kant is het inderdaad ook wel eens moeilijk om bij elkaar te blijven. Dan kan uit elkaar gaan ook een toxische vlucht zijn :wink:

Het gaat dus om de balans.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
MDMA om je relatie te redden kan ook juist een giftige co-afhankelijkheid creƫren omdat de relatie dan gebaseerd raakt op openhartigheid die alleen aanwezig was tijdens de space van MDMA. Dat is dus soms een voedingsbodem voor valse verwachtingen, niet nagekomen beloftes, verwijten, of een gezamenlijke afhankelijkheid aan middelengebruik.

Ik ben ook niet met je eens dat je alles moet willen proberen om een relatie te redden. Soms is er (herhaaldelijk) een grens overschreden. Als je dan die relatie gaat redden dan kan een van de partijen inboeten aan zelfrespect, wat ook een voedingsbodem is voor toxische afhankelijkheid.

Soms is het gewoon beter om er een punt achter te zetten, ook al is dat vaak moeilijk. Maar aan de andere kant is het inderdaad ook wel eens moeilijk om bij elkaar te blijven. Dan kan uit elkaar gaan ook een toxische vlucht zijn :wink:

Het gaat dus om de balans.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit al eens verteld, maar toen mijn vorige relatie een hel was, hielp de xtc wel goed... šŸ˜„
Mijn ex wou dan ook xtc samen doen...
Ik deed dan net alsof ik het innam, wat niet zo was.
Hij lag in coma door de xtc en ook de dag erna.
En ik.... Ik had heeeeeerlijk rust... 😌😁
R
RhuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
MDMA om je relatie te redden kan ook juist een giftige co-afhankelijkheid creƫren omdat de relatie dan gebaseerd raakt op openhartigheid die alleen aanwezig was tijdens de space van MDMA. Dat is dus soms een voedingsbodem voor valse verwachtingen, niet nagekomen beloftes, verwijten, of een gezamenlijke afhankelijkheid aan middelengebruik.

Ik ben ook niet met je eens dat je alles moet willen proberen om een relatie te redden. Soms is er (herhaaldelijk) een grens overschreden. Als je dan die relatie gaat redden dan kan een van de partijen inboeten aan zelfrespect, wat ook een voedingsbodem is voor toxische afhankelijkheid.

Soms is het gewoon beter om er een punt achter te zetten, ook al is dat vaak moeilijk. Maar aan de andere kant is het inderdaad ook wel eens moeilijk om bij elkaar te blijven. Dan kan uit elkaar gaan ook een toxische vlucht zijn :wink:

Het gaat dus om de balans.
Klik om te vergroten...
Dat is wel een waardevolle aanvulling, ik had dat erbij moeten zetten, maar vond de balans even te vanzelfsprekend. En inderdaad als iets te toxisch is moet je stoppen, wel heb ik gemerkt dat het nou eenmaal zo is dat sommige mensen een zetje nodig hebben om verborgen problemen te benoemen en dat kan heel waardevol zijn, zolang je jouw mitsen en maren heel goed in acht neemt.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Relatie gaat uitstekend hier. Misschien nu er een lockdown is, toch het keer in het rustige setting doen met zn tweeƫn. Hotelkamertje boeken ofzo.
R
RhuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dick_van_Leeuwen zei:
Relatie gaat uitstekend hier. Misschien nu er een lockdown is, toch het keer in het rustige setting doen met zn tweeƫn. Hotelkamertje boeken ofzo.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed, veel plezier

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."