#1
Hoi allemaal,
Een tijdje geleden heb ik veel gehad aan dit forum. Ik dacht, het is leuk om mijn ervaring met jullie te delen. Vooral omdat ik veel heb gelezen over de effecten van regelmatig XTC/MDMA gebruik en het verlies van de euforische effecten (magic gone).
Intro:
Tijdens de tienerjaren op sommige momenten buitensporig veel xtc gebruikt en af toe coke. Dit voor een periode van 3-4 jaar. Soms elk weekend meerdere pillen en afteren met coke, waarbij er hoogte-(diepte)punten waren met hele vakanties elke avond vage pilletjes slikken. Toen ik een relatie kreeg met een meisje, die ook van een 'feestje' hield, samen besloten om acuut met drugs te stoppen. Verslaving lag op de loer en dit leek ons beter. Wij hadden nooit samen drugs gebruikt.
Inmiddels 16 jaar samen en drie kindjes gekregen. De gesprekken over drugs waren nooit verdwenen, echter, bij mij was er vooral een antipathie ontstaan richting drugs. Ook om mijzelf te beschermen. Dit hoort niet als ouder, maakte ik mijzelf en mijn vrouw wijs. Ergens in het voorjaar begon het toch te kriebelen. We gingen wel vaker uit en dronken daarbij best veel, maar het idee om een keer samen xtc te nemen leek ons spannend. In juli de knoop doorgehakt; we gaan naar een festival. Mijn voorwaarde was om er zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan. Ik heb me dus zeer zorgvuldig ingelezen.
Voorbereiding
Viavia wat pilletjes geregeld (Red Buli) en kaarten gekocht voor Loveland. In de week voor het festival extra gelet op voeding, sport, vitaminesupplementen en 5-HTP voor de dagen erna. Een week voor vertrek de pillen laten testen bij Jellinek, deze zouden tussen de 160-240 mg bevatten. Een brede range, ons werd geadviseerd te beginnen met een halfje. Ik dacht meteen, dit komt overeen met de 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht. Die avond gepraat over dosering en de pilletjes alvast aan stukjes gemaakt en verdeeld over twee zakjes. Op die manier zouden we niet teveel nemen, maar genoeg om een leuke avond te hebben. Ik herinnerde me mijn doseringsproblemen van vroeger.
Feest
Bij aankomst om 14.30 eerst even rustig de boel verkend en 2-3 biertjes gedronken. De verschillende tenten bezocht en zo wat van de sfeer geproeft. Wat een fantastische setting en wat een leuke mensen. Aangezien ik ook al 16 jaar niet naar een festival geweest, was ik deze sfeer ook grotendeels vergeten. Om 16.00 namen we allebei een halve pil. Bij mij begon het rond 16.30 te werken. Mijn benen werden wat zwak en ik begon de muziek te voelen. Dit was hoe de eerste keer XTC voelde toen ik 17 was. Ik wilde praten met iedereen maar vooral met mijn vrouw. Zij voelde nog niks. Ik vertelde haar dingen als, niks doet er meer toe, behalve het hier en nu met jou. Een kwartiertje later begonnen de effecten bij mijn vrouw ook te komen. Haar gezicht begon te veranderen en ze straalde puur geluk uit. We hebben geknuffeld en gedanst. Dit is hoe MDMA bedoeld is, bedacht ik me toen. Hoewel ik aanvankelijk een beetje bang was voor geilheid bij ons beiden en anderen viel dit gelukkig mee. We dansten en praatten met iedereen, maar zagen alleen elkaar. Ik was verliefd.
Na anderhalf uur dansen probeerden we te plassen en namen we wat water. Om 18.00 besloten we een ruim kwartje te nemen. Iedereen om ons heen was aan het genieten en geluksgolven bleven maar komen. De stappenteller op mijn telefoon zou de dag erna 21km aangeven. Rond 19.30 begonnen de effecten wat af te nemen had ik opeens erg veel trek in rumcola. We hadden van tevoren afgesproken dat we zo weinig mogelijk zouden mixen met alcohol, maar ik dacht de biertjes zijn inmiddels wel verdampt en 1 mixje met extra ijs moet wel kunnen. We namen het laatste kwartje tijdens een gesprek met wat Italiaanse gasten.
Ik kon nu merken wat Shulgin en de experts bedoelen met de tweede redose. De euforische effecten werden minder en ik ging meer strak staan. Ik kauwde me een ongeluk op mentos en rookte mijn pakje sigaretten leeg. Bij mijn vrouw leek het wel nu pas echt lekker te gaan. Als ik nu denk aan hoe ze danste en hoe haar ogen stonden voel ik me nog steeds puur gelukkig. Ze vroeg me steeds ijsblokjes op haar armen te houden en haar nek te masseren. Ze leek wel te zweven in die mensenmassa. Onder het genot van elke keer nieuwe raketijsjes dansten we met eensgezinden op de fantastische muziek van Stephan Bodzin. Om 23.00 was het feest afgelopen en gingen we naar huis.
Dag erna en verder
De kater viel mee. De ochtend zijn we meteen begonnen met een kiwi-smoothie en hebben de kinderen bij de oppas opgehaald. De dagen erna een heerlijke afterglow gehad. We hebben veel gepraat en besloten dit jaarlijks te gaan doen. Door deze ervaring zijn we elkaar anders gaan zien. We houden het bij een afgemeten hoeveelheid M, en bewaren het voor maximaal twee van dit soort gelegenheden per jaar. Coke en andere drugs hebben we nog steeds (gelukkig) geen behoefte aan. Door op een meer respectvolle en verantwoordelijke manier met drugs om te gaan, kan ik wel concluderen dat ik meer dan 10x van heb genoten dan vroeger met vrienden.
De volgende keer gaat het pilletje naar het lab, om zo de exacte hoeveelheid te weten. Ook twijfel of ik de volgende keer een tweede keer zal bijpakken. Hoe dan ook was dit letterlijk een dag om nooit te vergeten.
Een tijdje geleden heb ik veel gehad aan dit forum. Ik dacht, het is leuk om mijn ervaring met jullie te delen. Vooral omdat ik veel heb gelezen over de effecten van regelmatig XTC/MDMA gebruik en het verlies van de euforische effecten (magic gone).
Intro:
Tijdens de tienerjaren op sommige momenten buitensporig veel xtc gebruikt en af toe coke. Dit voor een periode van 3-4 jaar. Soms elk weekend meerdere pillen en afteren met coke, waarbij er hoogte-(diepte)punten waren met hele vakanties elke avond vage pilletjes slikken. Toen ik een relatie kreeg met een meisje, die ook van een 'feestje' hield, samen besloten om acuut met drugs te stoppen. Verslaving lag op de loer en dit leek ons beter. Wij hadden nooit samen drugs gebruikt.
Inmiddels 16 jaar samen en drie kindjes gekregen. De gesprekken over drugs waren nooit verdwenen, echter, bij mij was er vooral een antipathie ontstaan richting drugs. Ook om mijzelf te beschermen. Dit hoort niet als ouder, maakte ik mijzelf en mijn vrouw wijs. Ergens in het voorjaar begon het toch te kriebelen. We gingen wel vaker uit en dronken daarbij best veel, maar het idee om een keer samen xtc te nemen leek ons spannend. In juli de knoop doorgehakt; we gaan naar een festival. Mijn voorwaarde was om er zo verantwoordelijk mogelijk mee om te gaan. Ik heb me dus zeer zorgvuldig ingelezen.
Voorbereiding
Viavia wat pilletjes geregeld (Red Buli) en kaarten gekocht voor Loveland. In de week voor het festival extra gelet op voeding, sport, vitaminesupplementen en 5-HTP voor de dagen erna. Een week voor vertrek de pillen laten testen bij Jellinek, deze zouden tussen de 160-240 mg bevatten. Een brede range, ons werd geadviseerd te beginnen met een halfje. Ik dacht meteen, dit komt overeen met de 1-1,5mg per kg lichaamsgewicht. Die avond gepraat over dosering en de pilletjes alvast aan stukjes gemaakt en verdeeld over twee zakjes. Op die manier zouden we niet teveel nemen, maar genoeg om een leuke avond te hebben. Ik herinnerde me mijn doseringsproblemen van vroeger.
Feest
Bij aankomst om 14.30 eerst even rustig de boel verkend en 2-3 biertjes gedronken. De verschillende tenten bezocht en zo wat van de sfeer geproeft. Wat een fantastische setting en wat een leuke mensen. Aangezien ik ook al 16 jaar niet naar een festival geweest, was ik deze sfeer ook grotendeels vergeten. Om 16.00 namen we allebei een halve pil. Bij mij begon het rond 16.30 te werken. Mijn benen werden wat zwak en ik begon de muziek te voelen. Dit was hoe de eerste keer XTC voelde toen ik 17 was. Ik wilde praten met iedereen maar vooral met mijn vrouw. Zij voelde nog niks. Ik vertelde haar dingen als, niks doet er meer toe, behalve het hier en nu met jou. Een kwartiertje later begonnen de effecten bij mijn vrouw ook te komen. Haar gezicht begon te veranderen en ze straalde puur geluk uit. We hebben geknuffeld en gedanst. Dit is hoe MDMA bedoeld is, bedacht ik me toen. Hoewel ik aanvankelijk een beetje bang was voor geilheid bij ons beiden en anderen viel dit gelukkig mee. We dansten en praatten met iedereen, maar zagen alleen elkaar. Ik was verliefd.
Na anderhalf uur dansen probeerden we te plassen en namen we wat water. Om 18.00 besloten we een ruim kwartje te nemen. Iedereen om ons heen was aan het genieten en geluksgolven bleven maar komen. De stappenteller op mijn telefoon zou de dag erna 21km aangeven. Rond 19.30 begonnen de effecten wat af te nemen had ik opeens erg veel trek in rumcola. We hadden van tevoren afgesproken dat we zo weinig mogelijk zouden mixen met alcohol, maar ik dacht de biertjes zijn inmiddels wel verdampt en 1 mixje met extra ijs moet wel kunnen. We namen het laatste kwartje tijdens een gesprek met wat Italiaanse gasten.
Ik kon nu merken wat Shulgin en de experts bedoelen met de tweede redose. De euforische effecten werden minder en ik ging meer strak staan. Ik kauwde me een ongeluk op mentos en rookte mijn pakje sigaretten leeg. Bij mijn vrouw leek het wel nu pas echt lekker te gaan. Als ik nu denk aan hoe ze danste en hoe haar ogen stonden voel ik me nog steeds puur gelukkig. Ze vroeg me steeds ijsblokjes op haar armen te houden en haar nek te masseren. Ze leek wel te zweven in die mensenmassa. Onder het genot van elke keer nieuwe raketijsjes dansten we met eensgezinden op de fantastische muziek van Stephan Bodzin. Om 23.00 was het feest afgelopen en gingen we naar huis.
Dag erna en verder
De kater viel mee. De ochtend zijn we meteen begonnen met een kiwi-smoothie en hebben de kinderen bij de oppas opgehaald. De dagen erna een heerlijke afterglow gehad. We hebben veel gepraat en besloten dit jaarlijks te gaan doen. Door deze ervaring zijn we elkaar anders gaan zien. We houden het bij een afgemeten hoeveelheid M, en bewaren het voor maximaal twee van dit soort gelegenheden per jaar. Coke en andere drugs hebben we nog steeds (gelukkig) geen behoefte aan. Door op een meer respectvolle en verantwoordelijke manier met drugs om te gaan, kan ik wel concluderen dat ik meer dan 10x van heb genoten dan vroeger met vrienden.
De volgende keer gaat het pilletje naar het lab, om zo de exacte hoeveelheid te weten. Ook twijfel of ik de volgende keer een tweede keer zal bijpakken. Hoe dan ook was dit letterlijk een dag om nooit te vergeten.