Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste (en laatste) keer heroine

Eerste (en laatste) keer heroine

47 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou het wel willen snuiven. Maar denk dat ik dan een kopstoot krijg hier thuis 😁😆
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Ik zou het wel willen snuiven. Maar denk dat ik dan een kopstoot krijg hier thuis 😁😆
Klik om te vergroten...

Of een klap met een deegrol. :smirk:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Ik zou het wel willen snuiven. Maar denk dat ik dan een kopstoot krijg hier thuis 😁😆
Klik om te vergroten...
Pas op:

Het verdovende effect van heroïne kan tot viermaal versterkt worden door alcohol. Het kan de ademhaling verdoven en zo een overdosis veroorzaken.
Klik om te vergroten...


Spoiler
:tonguewink:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Zo ben ik :wink:
Klik om te vergroten...
Wat goed dat je dit in je agenda hebt gezet. Ik ben ook heel benieuwd of het bij 1 keer gebleven is!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
heroine heeft een totaal ander kakarkter dan mdma. alleen de warme gevoelens en vlinders in je buik is wat imo de overeenkomsten zijn met mdma. ik refereer altijd naar mdma, omdat veel mensen xtc hebben gebruikt en dan een beetje begrijpen wat ik bedoel. maar heroine is veel meer verdoving dan warme tintelingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
C-Man zei:
Of een klap met een deegrol. :smirk:
Klik om te vergroten...
Laat ik maar niet zeggen, wat mij te wachten staat als ik aan de smack zou beginnen.
Kan ik in één woord beschrijven.
Dat is: Hell....en daar tot op de bodem van die put vol misère!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
OP ligt nu onder de brug..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk niet dat hij nog stroom heeft voor zn smartphone
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gezien de 0% nieuwsgierigheid naar heroine en dus weinige kennis ervan behalve de stereotypes valt mij een ding op; vaak wordt het met het gevoel van MDMA vergeleken. Waarom is M niet ‘goed genoeg’ dan? Gezien de dip? De lage frequentie waarin je het kan nemen gezien het herstellen van de serotonine?

Ook ik ben heel benieuwd waar de OP nu is.. ik hoop dat hij nog eens met een (positieve) update komt.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Interessant report!

Ik heb wel eens eerder met mensen gesproken die eenmalig heroine hebben geprobeerd en het daarbij hebben gelaten. Het percentage mensen dat heroine probeert en verslaafd raakt ligt lager dan ik oorspronkelijk verwachte (rond 1/3 meen ik me te herinneren) maar is nog steeds heel hoog. Zelf durf ik het niet aan in ieder geval. Ik heb teveel te verliezen en ik vermoed dat het effect mij minder kan interesseren dan bijvoorbeeld een nieuw psychedelicum.

Zullen we afspreken dat je hier over een jaar komt rapporteren dat je niet opnieuw heroine hebt gebruikt?! Dat lijkt me voor iedereen het beste :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Eén op de drie raakt verslaafd?! Dat kan toch niet waar zijn?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat heb ik ooit ergens gelezen en verbaasde me. Ik had het veel hoger verwacht. Desondanks is heroïne dus alsnog mega gevaarlijk. Zou jij een straat over durven steken als je 1/3 kans had om aangereden te worden?! 🙄
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow, ik vind 1/3 echt hoog. :openmouth:
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heroine vond ik vooral lichamelijk erg verslavend. De roes stelt in normale doseringen niet zo heel veel voor, en vooral als je problemen hebt is het lekker om het te gebruiken om je dagen door te komen. Ik werd na een week elke dag behoorlijke hogere doseringen gebruiken op ten duur licht grieperig. Had koorts, mijn stoelgang kwam langzaam weer op gang en slapen lukte niet. Ik was ook veel aan het zweten en had het koud, maar ik had geen "botkramp". Als je vraagt aan een heroinegebruiker of ie weleens botkrampen heeft gehad toen ie even zijn dosis niet kreeg, weet je dat ie verslaafd is als ie daar ja op antwoord. En in kringen van heroinedealers ben je al gauw de klos, want je wilt geen botkrampen ervaren en daardoor ga je wanhopig opzoek naar de volgende fix. Dealers weten dit, en geven je een lichte dosis om de botkramp wat ui te stellen. Vervolgens moet je iets voor ze doen en daarna krijg je je volgende fix.. In eerste instantie denk je dat heroïne een vriendelijk karakter heeft, maar al gauw kom je erachter dat de verslaving er kruipt. Voordat je heroïne gebruikt (doe het niet!) lees er veel over en dan ook verhalen van gebruikers. Mijn ervaring met heroïne is dat het een liefde is die je heel moeilijk los kan laten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat geloof ik direct. zonder meer!
Ik heb het gezien.
Ik heb in de kliniek gezien wat heroïne met je doet.
Ofwel eigenlijk alle opiaten.
Ze zijn allemaal lekker...

Dat wisten de Chinezen duizenden jaren geleden ook al.
Want het schuiven van opium doen ze al ontstellend lang...
En dan de verhalen die je leest over de oxcycodon en fentanyl...schone heroïne noemen ze het...
Ja, het is redelijk lekker. Maar ik heb een wijze les geleerd...je moet, alsbje een stevige dosis binnenhebt, geen eten op het fornuis warm gaan maken!
Want de kans bestaat, dat alles (om je heen, dus ) weleens veel , heel veel warmer zou kunnen worden, dan dat je lief is...vwb het " bruin" op de straat, daar zit zo vaak vanalles in versneden, dat zou ik nog niet voor niks willen!
Ik heb het ook van de medeclienten gehoord. In die zin, wat men ervoor doet, en ervoor over heeft.
Enorm. Gigantisch!
Dat moet toch wel.
Als je hoort, waartoe deze mensen in staat zijn, om aan hun dosis te komen, het is nogal wat....
En dan nog de mensen, die meerdere jaren clean zijn, en toch terugvallen in gebruiken...
En dan het moment, waarop zij zoveel geld dagelijks nodig hebben dat zij zich slecht, zeer slecht gaan verzorgen.
Hun lichaam teert in.
Hoeveel pijn deze mensen hebben alleen al vanwege de lichamelijke afhankelijkheid van die rotzooi, hun spieren, alles doet pijn.
Zodat zij in de nacht 4, 5 x onder een hete douche moeten gaan staan om de verkrampte spieren enigzins los te krijgen.
Dan komt er uiteraard ook nog vaak het juridische gedeelte. Criminaliteit om aan geld te komen. Nietwaar?
Anyway.
Het heeft op mij destijds een enorme indruk gemaakt dit allemaal. Jazeker!
En nog iets.. wat zeggen deze groep cliënten tegen je?
Vrijwel allemaal zeggen zij:
Begin er nooit aan!
De dope is het niet waard....doe het niet!
Ik heb het aan Theo beloofd in de kliniek, al zie ik hem nooit weer, maar toch.
Ik doe het dus niet.
Nee.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
lampenkapje zei:
Gezien de 0% nieuwsgierigheid naar heroine en dus weinige kennis ervan behalve de stereotypes valt mij een ding op; vaak wordt het met het gevoel van MDMA vergeleken. Waarom is M niet ‘goed genoeg’ dan? Gezien de dip? De lage frequentie waarin je het kan nemen gezien het herstellen van de serotonine?

Ook ik ben heel benieuwd waar de OP nu is.. ik hoop dat hij nog eens met een (positieve) update omt.
Klik om te vergroten...
Hero is een opiaat en MDMA een upper. Totaal verschillend lijkt me.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja maar qua gevoel wordt er meerdere keren beschreven ‘voelt als’
Vandaar
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
lampenkapje zei:
Ja maar qua gevoel wordt er meerdere keren beschreven ‘voelt als’
Vandaar
Klik om te vergroten...
Ah, heb het nooit zo gehoord.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
lampenkapje zei:
vaak wordt het met het gevoel van MDMA vergeleken. Waarom is M niet ‘goed genoeg’ dan? Gezien de dip? De lage frequentie waarin je het kan nemen gezien het herstellen van de serotonine?
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf geen ervaring met heroine (ook geen ambitie om dat te veranderen). Ik heb wel eens gelezen dat er ook best veel mensen zijn die M fijner en leuker vinden dan Hero. Volgens mij is het dus niet helemaal correct om te zeggen dat hero voor iedereen beter of lekkerder is dan MDMA. Heroine is lichamelijk verslavend en kan veel vaker gebruikt worden dan MDMA waardoor het verslavingspotentieel, ongeacht hoe leuk/lekker het is, veel hoger is dan bij M.

Ik heb overigens zelf wel ervaring met Opium. Dat vond ik op zich wel prettig maar niet heel erg boeiend. Leek me vooral geschikt voor mensen met een zwaar leven omdat het eigenlijk alles een beetje "wegvaagd" en je er een comfortabel gevoel voor terug geeft. Ik denk dat MDMA of psychedelica een stuk leuker zijn als je toch al een leuk leven hebt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik blijf het "eigenaardig" op zijn zachtst gezegd vinden, om ahw appelen met peren te vergelijken.
Want dat is wat we nu in de laatste posts hier in dit thread, wat we aan het doen zijn.
Zoals al is aangegeven is mdma een upper van jewelste, en dan zetten we daar tegenover een van de meest zware downers, die er bestaat.
Je zou haast zeggen: het lijkt de politiek wel tijdens een debat in de tweede kamer!
Ik heb gelukkig met geen van deze twee drugs ervaring.
Ik heb ooit weleens iets in tabletvorm gekregen dat extasy zou moeten zijn, maar het was een heel andere upper...ik kwam er wel achter later maar op zich was die ervaring domweg volkomen kut, totaal niet wat ik ervan verwacht had..
En van " de koning van de drugs" te weten heroïne, weet ik niets behalve dat wat ik ervan gelezen en gehoord heb.
En daar laat ik het verder bij omdat ik van mijzelf weet, wat er gebeuren gaat als ik me daar aan waag...
Dat je je wellicht " lekker" voelt van beide stoffen, dat kan.
Maar van een echte vergelijking kan haast geen sprake zijn vind ik.
Een appel is en blijft een appel ook al is hij toevallig van dezelfde vorm als die peer...
Voor mij geldt gewoon:
Handen af van deze middelen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb de topic starter een PM gestuurd in de hoop dat hij zo een mail krijgt en komt checken :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."