Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas op met 2cb!

Pas op met 2cb!

51 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
40 mg 2cb in je mik terwijl je duidelijk niet goed in je vel zit en dan raar vinden als het niet zo lekker gaat,

Jij: “pas op met 2cb!”

Hoop dat je je weer wat beter voelt. Het is geen speelgoed. En op 40 mg kan je inderdaad rake klappen krijgen.
S
SpaceKiddyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
SpaceKiddy zei:
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...

geef het nog wat tijd.. dingen worden met tijd vaak beter.
mss een goed idee om er professionele hulp bij te zoeken?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
SpaceKiddy zei:
Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...
Het klinkt mij niet echt als een psychose, wel zou het kunnen dat je getraumatiseerd bent door deze ervaring. Het beste wat je kan doen is dit voorleggen aan je huisarts, die refereert je vanzelf naar iemand die je kan helpen hiermee om te gaan en het te verwerken.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#5
denk dat het veel indruk op je heeft gemaakt, en misschien kost het nog wat tijd om voordat je het los kan laten. kan het helpen dat je weet dat het allemaal tijdelijk was en kwam door de 2cb. Je gedrag, gedachten en de dingen die je zag waaren niet zoals je normaal ben.
om naar een psycholoog gaan kan je inderdaad misschien wel helpen om het allemaal te bespreken. je klinkt niet psychotish. en hopelijk gaat het snel beter met je gaat.
mocht je ooit nog eens psychedelica willen doen, zorg ervoor dat je veel info opzoekt over de dosis, en wat het middel doet, en een tripsitter kan ook erg handig zijn geweest. er is genoeg info te vinden op dit forum
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pas zelf op met 2C-B.. 2C-B is fantastisch!
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#7
je had hier de juiste dosis kunen vinden, https://psychonautwiki.org/wiki/2C-B
een pil had genoeg geweest voor een normale trip.
En als het na een uur niet werkte zou ik zelf misschien nog iets wachten of eerder een halfe nemen

Threshold5 mg
Light10 - 15 mg
Common15 - 25 mg
Strong25 - 45 mg
Heavy45 mg +

Duration
Total5 - 8 hours
Onset20 - 40 minutes
Come up40 - 60 minutes
Peak2 - 3 hours
Offset1.5 - 3 hours
After effects2 - 4 hours
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
er gaan (of gingen) vervuilde pillen rond.
Klik om te vergroten...
Klopt. Een paar “unlucky ones” hadden zelfs DOC in hun pillen in Nijmegen, zag ik laatst op het nieuws.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat rot voor je! Hoop dat het snel beter gaat met je.
Let volgende keer beter op doseringen, effecten van een drug en eventuele negatieve bijwerkingen. Je hebt je niet al te best voorbereid. Sowieso je pillen laten testen, er gaan (of gingen) vervuilde pillen rond.
De drug dan de schuld geven is niet echt juist. Sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hardcore_frk zei:
Pas zelf op met 2C-B.. 2C-B is fantastisch!
Klik om te vergroten...
Idd! Als je je goed voorbereid is het super leuk!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpaceKiddy zei:
In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.
Klik om te vergroten...
Zo maar 40 milligram is ook echt een heel hoge dosis (even aannemend dat er inderdaad 20 milligram in een pil zat).

Het hoogste wat ik ooit heb genomen was ergens rond de 36 milligram en toen zag alles eruit als een 2D-striptekening. Niet echt aan te raden voor beginnende trippers. Een gangbaardere dosis is ergens rond de 15-25 milligram. De dose-respons curve van 2C-B lijkt ook expontentieel te verlopen; dat betekent dus dat als je 2 keer zoveel 2C-B neemt, dat je dan naar schatting 4 keer zo hard tript.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpaceKiddy zei:
Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...
Heftige psychedelische ervaringen kunnen heel eng zijn. In ernstige gevallen kan dat psychische trauma's veroorzaken inderdaad. Er zijn soms zelfs mensen die daardoor posttraumatische stressstoornis (PTSS) oplopen. Die stoornis wordt gekenmerkt door constante waakzaamheid (dus moeilijk ontspannen), herbelevingen aan het trauma, woedeuitbarstingen, vluchtgedrag of katatonie en nachtmerries.

Ik zal niet proberen om je te diagnosticeren via Drugsforum.nl, want dat kan ik niet (al was het maar omdat ik geen psychiater ben :wink: ). Maar je kunt wel last krijgen van de bovenstaande klachten in verschillende maten van ernst. Dus dat je last hebt van nachtmerries na een heel heftige 2C-B-trip kan mogelijk het resultaat zijn van heftige angsten die nog niet goed verwerkt zijn. Als je er (veel) last van hebt dan kan het eens helpen om dat met de huisarts te bespreken, die je misschien kan doorverwijzen naar een psycholoog. Dat is verder niks om je voor te schamen. Er openlijk over praten helpt juist om de ervaring te verwerken.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
2cb is ook een heel andere kaliber dan uppers als je er voor de eerste keer aan begin, je gedachtes vliegen voorbij en welke is nou echt en welke niet.. wel naar om te horen wat voor trip je heb op geleveerd. heel veel suc6!
wat helpt als zoiets gebeuerd.. oortjes in en rustige muziek luisteren, als je dat niet geprobeerd had, zou dat mischien de volgende x jou helpen om er al eerder wat moois ervan kan maken, en als je bad gaa onder trip middele... laat je zelf meenemen vecht er niet tegen want dan wordt het erger
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Succes met je herstel. Laat je zooi gewoon testen. En test vooral op tijd zeker in de vakantieperiodes. Soms duurt het twee weken voordat je de uitslag hebt en soms krijg je helemaal geen uitslag omdat het te druk is.
Persoonlijk vind ik je titel misleidend.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Zo maar 40 milligram is ook echt een heel hoge dosis (even aannemend dat er inderdaad 20 milligram in een pil zat).

Het hoogste wat ik ooit heb genomen was ergens rond de 36 milligram en toen zag alles eruit als een 2D-striptekening. Niet echt aan te raden voor beginnende trippers. Een gangbaardere dosis is ergens rond de 15-25 milligram. De dose-respons curve van 2C-B lijkt ook expontentieel te verlopen; dat betekent dus dat als je 2 keer zoveel 2C-B neemt, dat je dan naar schatting 4 keer zo hard tript.
Klik om te vergroten...
Dat is meer een kwadratisch verloop toch
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha in de jaren 90 waren 2-cb en 2-ct-7 pillen gewoon te koop bij de smartshop. Algemeen bekend was dat een 2e pilletje slikken vragen om problemen was. Hierdoor is het ook vaak verkeerd gegaan en werden deze pillen al snel op de opiumlijst gezet. Het zelf ooit een keer een 2-ct-7 pilletje gekocht en geslikt. Duurde echt heel erg lang voordat ik er iets van voelde. Op een bepaald moment kreeg ik gewoon honger en dacht ik nog nuchter te zijn en stond bij de lokale shoarmatent m'n bestelling door te geven en ineens sloeg ie in. De bestelling liep helemaal in de soep en heb iedereen in de shoarmatent uitgelachen en voor de gek gehouden door ze te gaan imiteren en hun Brabantse accenten na te doen. Tranen van het lachen de tent maar uit gegaan voordat ik gelyncht zou worden... Een tweede pilletje zou rampzalig geweest zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
VJ_LSD72 zei:
heb iedereen in de shoarmatent uitgelachen en voor de gek gehouden door ze te gaan imiteren en hun Brabantse accenten na te doen
Klik om te vergroten...
Deze man :sweatsmile::handok1:
Lekker lachen om die gekke Brabanders
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#18
Titel; Pas op met 2CB, Als je niet weet waar je aan begint!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ikbeneenfiets zei:
is meer een kwadratisch verloop toch
Klik om te vergroten...
Kwadratisch is een exponentieel verband :wink:
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Kwadratisch is een exponentieel verband :wink:
Klik om te vergroten...
Lol goed punt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."