Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPas op met 2cb!

Pas op met 2cb!

51 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SpaceKiddyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ja dat is een vrij gebruikelijke gedachte bij psychedelica. Je verliest gevoel voor tijd, waardoor een minuut een eeuwigheid kan lijken. Zeker als je dan een beetje angstig bent leidt dat al snel tot de gedachte dat het nooit meer over zal gaan.
Klik om te vergroten...
Ja dit vooral.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
SpaceKiddy zei:
Maar blijkt dat mijn familie psychose gevoelig is dus ik raak geen psychedelische dingen meer aan.
Neo-Shulginist zei:
Lijkt me verstandig inderdaad!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ik ben al voor voorzichtigheid als het om drugs en gezondheid gaat, maar gaan we hier niet wat te snel? OP zou ook gewoon heel voorzichtig kunnen beginnen met een lage en geteste dosis en dan verhogen weken of maanden erna om zo te kunnen zien wat het doet. Dan hoeft hij/zij toch niet meteen een psychose te krijgen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Ik ben al voor voorzichtigheid als het om drugs en gezondheid gaat, maar gaan we hier niet wat te snel? OP zou ook gewoon heel voorzichtig kunnen beginnen met een lage en geteste dosis en dan verhogen weken of maanden erna om zo te kunnen zien wat het doet. Dan hoeft hij/zij toch niet meteen een psychose te krijgen?
Klik om te vergroten...
Het is gangbaar om bij psychose-gevoeligheid in de familie gebruik van psychedelica te ontraden vanwege mogelijke genetische kwetsbaarheid voor het opdoen van een psychotische episode. Je hebt gelijkt dat het niet zeker is dat je er last van gaat krijgen, maar het is wel een risicofactor.

Overigens geldt die risicofactor ook voor middelen zoals cannabis, speed en MDMA. Dat zijn ook middelen die een psychotische episode kunnen uitlokken.

Of OP zich houdt aan die gezondheidswaarschuwing moet hij/zij zelf weten. Ik denk dat het wel belangrijk is om te benoemen dat kwetsbaarheid in de familie een risicofactor is. En als mensen zelfstandig besluiten om geen drugs meer te gebruiken dan is dat iets wat ik altijd zou aanmoedigen, wat de context ook is.
S
SpaceKiddyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Het is gangbaar om bij psychose-gevoeligheid in de familie gebruik van psychedelica te ontraden vanwege mogelijke genetische kwetsbaarheid voor het opdoen van een psychotische episode. Je hebt gelijkt dat het niet zeker is dat je er last van gaat krijgen, maar het is wel een risicofactor.

Overigens geldt die risicofactor ook voor middelen zoals cannabis, speed en MDMA. Dat zijn ook middelen die een psychotische episode kunnen uitlokken.

Of OP zich houdt aan die gezondheidswaarschuwing moet hij/zij zelf weten. Ik denk dat het wel belangrijk is om te benoemen dat kwetsbaarheid in de familie een risicofactor is. En als mensen zelfstandig besluiten om geen drugs meer te gebruiken dan is dat iets wat ik altijd zou aanmoedigen, wat de context ook is.
Klik om te vergroten...
Uppers heb ik nooit problemen mee gehad persoonlijk. Al 3-4x xtc. Stuk of 8 keer mdma en is allemaal goed gegaan. Balonnen ook gecombineerd met mdma en was super diepe space. Alleen ben met balonnen gestopt door de gezondheids risico’s. Vind het toch een Russische roulette.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
SpaceKiddy zei:
Uppers heb ik nooit problemen mee gehad persoonlijk. Al 3-4x xtc. Stuk of 8 keer mdma en is allemaal goed gegaan. Balonnen ook gecombineerd met mdma en was super diepe space. Alleen ben met balonnen gestopt door de gezondheids risico’s. Vind het toch een Russische roulette.
Klik om te vergroten...
Gelukkig waren dat fijne ervaringen!

Wel kan het zo zijn dat je er later alsnog last van krijgt. Derealisatie komt bijvoorbeeld vrij regelmatig voor na gebruik van MDMA. Dat is het gevoel dat de wereld nep is, of dat je het idee hebt dat je opgesloten zit in je lichaam en je daar niet zoveel controle over hebt (depersonalisatie). Derealisatie of personalisatie kunnen ook kenmerken zijn van een psychotische episode.

De kans daarop is vooral groot als je niet zo lekker in je vel zit, een kwetsbaarheid hebt voor psychotische episodes, en dan ook nog MDMA erbij gaat nemen. Dus misschien voor jou verstandig om je voor gebruik nog even goed af te vragen of je de laatste tijd wel lekker in je vel hebt gezeten, of dat je te maken het gehad met veel stress, liefdesverdriet, problemen op school of werk ofzo. Dat zijn dan omstandigheden waarin je beter even een colaatje kunt pakken in plaats van een xtc-pil :wink:
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpaceKiddy zei:
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...
ligt toch echt aan jou man. niet meer psychs doen dus die kan je blijkbaar niet handelen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
fffffffffffffff zei:
je had hier de juiste dosis kunen vinden, https://psychonautwiki.org/wiki/2C-B
een pil had genoeg geweest voor een normale trip.
En als het na een uur niet werkte zou ik zelf misschien nog iets wachten of eerder een halfe nemen

Threshold5 mg
Light10 - 15 mg
Common15 - 25 mg
Strong25 - 45 mg
Heavy45 mg +

Duration
Total5 - 8 hours
Onset20 - 40 minutes
Come up40 - 60 minutes
Peak2 - 3 hours
Offset1.5 - 3 hours
After effects2 - 4 hours
Klik om te vergroten...
Ik vind zelfs deze dosissen redelijk hoog ingeschaald. Ik zou common 10 a 15 en strong 15 tot 25 enz.
Ik ga al hard op 13 mg en dan staat er echt niks meer stil
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Ik vind zelfs deze dosissen redelijk hoog ingeschaald. Ik zou common 10 a 15 en strong 15 tot 25 enz.
Ik ga al hard op 13 mg en dan staat er echt niks meer stil
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Ik vind zelfs deze dosissen redelijk hoog ingeschaald. Ik zou common 10 a 15 en strong 15 tot 25 enz.
Ik ga al hard op 13 mg en dan staat er echt niks meer stil
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Helemaal mee eens!
Klik om te vergroten...
Nee hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Op 13 mg heb ik het leuk maar dat vind ik nog redelijk laag. 20 mg is voor mij een leuke maar sterke dosis.
S
SpaceKiddyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SpaceKiddy zei:
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...

geef het nog wat tijd.. dingen worden met tijd vaak beter.
mss een goed idee om er professionele hulp bij te zoeken?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#12
SpaceKiddy zei:
Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...
Het klinkt mij niet echt als een psychose, wel zou het kunnen dat je getraumatiseerd bent door deze ervaring. Het beste wat je kan doen is dit voorleggen aan je huisarts, die refereert je vanzelf naar iemand die je kan helpen hiermee om te gaan en het te verwerken.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#13
denk dat het veel indruk op je heeft gemaakt, en misschien kost het nog wat tijd om voordat je het los kan laten. kan het helpen dat je weet dat het allemaal tijdelijk was en kwam door de 2cb. Je gedrag, gedachten en de dingen die je zag waaren niet zoals je normaal ben.
om naar een psycholoog gaan kan je inderdaad misschien wel helpen om het allemaal te bespreken. je klinkt niet psychotish. en hopelijk gaat het snel beter met je gaat.
mocht je ooit nog eens psychedelica willen doen, zorg ervoor dat je veel info opzoekt over de dosis, en wat het middel doet, en een tripsitter kan ook erg handig zijn geweest. er is genoeg info te vinden op dit forum
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pas zelf op met 2C-B.. 2C-B is fantastisch!
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#15
je had hier de juiste dosis kunen vinden, https://psychonautwiki.org/wiki/2C-B
een pil had genoeg geweest voor een normale trip.
En als het na een uur niet werkte zou ik zelf misschien nog iets wachten of eerder een halfe nemen

Threshold5 mg
Light10 - 15 mg
Common15 - 25 mg
Strong25 - 45 mg
Heavy45 mg +

Duration
Total5 - 8 hours
Onset20 - 40 minutes
Come up40 - 60 minutes
Peak2 - 3 hours
Offset1.5 - 3 hours
After effects2 - 4 hours
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
er gaan (of gingen) vervuilde pillen rond.
Klik om te vergroten...
Klopt. Een paar “unlucky ones” hadden zelfs DOC in hun pillen in Nijmegen, zag ik laatst op het nieuws.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat rot voor je! Hoop dat het snel beter gaat met je.
Let volgende keer beter op doseringen, effecten van een drug en eventuele negatieve bijwerkingen. Je hebt je niet al te best voorbereid. Sowieso je pillen laten testen, er gaan (of gingen) vervuilde pillen rond.
De drug dan de schuld geven is niet echt juist. Sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hardcore_frk zei:
Pas zelf op met 2C-B.. 2C-B is fantastisch!
Klik om te vergroten...
Idd! Als je je goed voorbereid is het super leuk!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpaceKiddy zei:
In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.
Klik om te vergroten...
Zo maar 40 milligram is ook echt een heel hoge dosis (even aannemend dat er inderdaad 20 milligram in een pil zat).

Het hoogste wat ik ooit heb genomen was ergens rond de 36 milligram en toen zag alles eruit als een 2D-striptekening. Niet echt aan te raden voor beginnende trippers. Een gangbaardere dosis is ergens rond de 15-25 milligram. De dose-respons curve van 2C-B lijkt ook expontentieel te verlopen; dat betekent dus dat als je 2 keer zoveel 2C-B neemt, dat je dan naar schatting 4 keer zo hard tript.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpaceKiddy zei:
Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.
Klik om te vergroten...
Heftige psychedelische ervaringen kunnen heel eng zijn. In ernstige gevallen kan dat psychische trauma's veroorzaken inderdaad. Er zijn soms zelfs mensen die daardoor posttraumatische stressstoornis (PTSS) oplopen. Die stoornis wordt gekenmerkt door constante waakzaamheid (dus moeilijk ontspannen), herbelevingen aan het trauma, woedeuitbarstingen, vluchtgedrag of katatonie en nachtmerries.

Ik zal niet proberen om je te diagnosticeren via Drugsforum.nl, want dat kan ik niet (al was het maar omdat ik geen psychiater ben :wink: ). Maar je kunt wel last krijgen van de bovenstaande klachten in verschillende maten van ernst. Dus dat je last hebt van nachtmerries na een heel heftige 2C-B-trip kan mogelijk het resultaat zijn van heftige angsten die nog niet goed verwerkt zijn. Als je er (veel) last van hebt dan kan het eens helpen om dat met de huisarts te bespreken, die je misschien kan doorverwijzen naar een psycholoog. Dat is verder niks om je voor te schamen. Er openlijk over praten helpt juist om de ervaring te verwerken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."