Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip report 3MMC verslaving

Trip report 3MMC verslaving

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Ik wel hoor @Zeelanddude (tenzij je zo’n ‘do not perform cpr’ ketting hebt)
Klik om te vergroten...
Totdat diegene die je reanimeerde dood gaat, je niet bevoegd was en doodslag op je geweten hebt. It happens
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die ene zei:
Totdat diegene die je reanimeerde dood gaat, je niet bevoegd was en doodslag op je geweten hebt. It happens
Klik om te vergroten...

Iemand die gereanimeerd moet worden, dus geen bloedsomloop heeft, is op dat moment - klinisch - dood. Dit kan alleen ‘omgekeerd worden’ door een geslaagde reanimatie (en daarbij een portie geluk). Je kunt dus geen doodslag op je dak krijgen omdat je iemand die klinisch dood was zonder succes probeerde te reanimeren terwijl je geen bevoegdheid had. Er valt in zo’n geval alleen winst te behalen. Het ‘verlies’ kunnen een aantal gebroken ribben zijn maar nogmaals; iemand zou sowieso dood zijn (gebleven) zonder interventie, dus als iemand een reanimatie niet te boven komt wordt jou niets verweten, of je nu perfect kon reanimeren of niet.

Niets doen is altijd de minst goede keuze, in dit geval.

@Lavida22: sorry voor deze off-topic post. Heel veel sterkte gewenst. 🍀
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Iemand die gereanimeerd moet worden, dus geen bloedsomloop heeft, is op dat moment - klinisch - dood. Dit kan alleen ‘omgekeerd worden’ door een geslaagde reanimatie (en een portie geluk). Je kunt dus geen doodslag op je dak krijgen omdat je iemand die klinisch dood was zonder succes probeerde te reanimeren terwijl je geen bevoegdheid had. Er valt in zo’n geval alleen winst te behalen. Het ‘verlies’ kunnen een aantal gebroken ribben zijn maar nogmaals; iemand zou sowieso dood zijn (gebleven) zonder interventie, dus als iemand een reanimatie niet te boven komt wordt jou niets verweten, of je nu perfect kon reanimeren of niet.

Niets doen is altijd de minst goede keuze, in dit geval.
Klik om te vergroten...
Hmm ik weet niet hoe het zit met iemand die klinisch dood is. Ik geloof je direct, want als iemand klinisch dood is kan je ook niet iemand verder doden đŸ€”

Mijn vrouw werd op de opleiding verteld dat als je niet bevoegd bent te reanimeren, je dat beter niet kan doen omdat je dan veroordeeld kan worden voor doodslag.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die ene zei:
Hmm ik weet niet hoe het zit met iemand die klinisch dood is. Ik geloof je direct, want als iemand klinisch dood is kan je ook niet iemand verder doden đŸ€”

Mijn vrouw werd op de opleiding verteld dat als je niet bevoegd bent te reanimeren, je dat beter niet kan doen omdat je dan veroordeeld kan worden voor doodslag.
Klik om te vergroten...

Nee precies, net daarom is een mislukte reanimatie dus ook nooit strafbaar. Je kunt iemand die dood is niet nog doder maken.

Het kan zijn dat dit (strafbaar wanneer niet bevoegd) vroeger zo verteld werd op opleidingen, maar dat is tegenwoordig zeker niet meer het geval.

Het is uiteraard wel goed als zoveel mogelijk mensen een reanimatiecursus volgen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die ene zei:
Hmm ik weet niet hoe het zit met iemand die klinisch dood is. Ik geloof je direct, want als iemand klinisch dood is kan je ook niet iemand verder doden đŸ€”

Mijn vrouw werd op de opleiding verteld dat als je niet bevoegd bent te reanimeren, je dat beter niet kan doen omdat je dan veroordeeld kan worden voor doodslag.
Klik om te vergroten...
Ik zei dat het niet verstandig is en je het beter over kan laten aan iemand die het wel kan/er bevoegd voor is. Smartass đŸ€Ș
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker zei:
Ik zei dat het niet verstandig is en je het beter over kan laten aan iemand die het wel kan/er bevoegd voor is. Smartass đŸ€Ș
Klik om te vergroten...

Als zo iemand in de buurt is, is dat altijd het beste, uiteraard. Maar als je de enige aanwezige persoon bent, dan kun je beter wel gaan reanimeren, ook al heb je geen diploma. Moet je natuurlijk wel zeker weten dat die persoon geen pols meer heeft.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Als zo iemand in de buurt is, is dat altijd het beste, uiteraard. Maar als je de enige aanwezige persoon bent, dan kun je beter wel gaan reanimeren, ook al heb je geen diploma.
Klik om te vergroten...
Scheelt dat hulpdiensten ook mensen zonder diploma o.i.d via de telefoon kunnen begeleiden đŸ‘đŸ»
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Druktemaker zei:
Scheelt dat hulpdiensten ook mensen zonder diploma o.i.d via de telefoon kunnen begeleiden đŸ‘đŸ»
Klik om te vergroten...

Zeker! Via telefonische instructies kunnen al veel levens worden gered. :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Druktemaker zei:
Ik zei dat het niet verstandig is en je het beter over kan laten aan iemand die het wel kan/er bevoegd voor is. Smartass đŸ€Ș
Klik om te vergroten...
Je hebt de woorden ‘veroordeeld’ en ‘doodslag’ beiden in een zin gebruikt na de les. Echt waar! Mijn geheugen laat me nooit in de steek hoor!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Zeker! Via telefonische instructies kunnen al veel levens worden gered. :)
Klik om te vergroten...
dat dus dankzij telefonische hulp is het mijn gelukt om paar jaren geleden mijn vader te reanimeren 15 min lang
later in het ziekenhuis werd gezegd als je dat niet had gedaan had hij zeker dood geweest
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Nope, but I smoked dope in the cab
I'll stab you with the sharpest knife I can grab
Come back the next week and re-open your scab
Klik om te vergroten...
Je bent echt vreemd maat, stop met deze act.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#12
A'dam student zei:
Je bent echt vreemd maat, stop met deze act.
Klik om te vergroten...
Eminem.. die meent ook niet alles wat hij schrijft.
A
A'dam studentLid
01-01-2024, 00:00
#13
SneeuwStorm zei:
Eminem.. die meent ook niet alles wat hij schrijft.
Klik om te vergroten...
Je begrijpt het principe niet, ik ga daar geen woorden meer aan vuil maken.
Joe
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
gekkemanlol zei:
dat dus dankzij telefonische hulp is het mijn gelukt om paar jaren geleden mijn vader te reanimeren 15 min lang
later in het ziekenhuis werd gezegd als je dat niet had gedaan had hij zeker dood geweest
Klik om te vergroten...

Wow, wat bijzonder! Heb je echt goed gedaan dan. Kan me niet voorstellen hoe heftig het is je eigen vader te moeten reanimeren. Gelukkig dat-ie het heeft overleefd!
M
Mevrouw PlĂžpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die ene zei:
Je hebt de woorden ‘veroordeeld’ en ‘doodslag’ beiden in een zin gebruikt na de les. Echt waar! Mijn geheugen laat me nooit in de steek hoor!
Klik om te vergroten...
Was dat niet een volstrekt andere zin? Zoals 'nooit iemand zijn helm af doen na een ongeluk, want als hij nekletsel heeft kan hij verlamd raken en kun je veroordeeld worden voor doodslag'?
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lavida22 zei:
nou was mn vraag, mensen die dit ook herkennen of iets ik die richting, tips of dingen die fijn zijn zodat je er niet aam denkt.
Klik om te vergroten...
Alles, ik herken alles in je verhaal.
Dacht even dat ik hem zelf geschreven had. De dosissen, leeftijd, 2 jaar al 3m misbruiken, klachten, het doorhalen, die slaapverlamming, praktisch alles ervaarde ik precies hetzelfde behalve het niet meer omhoog krijgen.

Nu houd ik het soms wat langer vol maar het gebruik blijft ongeveer wekelijks, en wanneer ik dan gebruik is het altijd doorhalen en word het wel 2 gram. Afgelopen 2 weken ging het weer helemaal mis na wat drama in m'n situatie en voor ik het wist zat ik weer met dezelfde klachten e.d

Ik kan weinig aan je verhaal toevoegen maar ik vroeg me wel af;
Heb je ook dat je hart nuchter soms ineens heel hoog is en dan weer rustig word?
Bij mij is een hartritmestoornis geconstateerd, AVNRT, als gevolg van het misbruik. Dit is helaas nooit weggegaan.

Tevens vroeg ik me dit af; de brainzaps gingen bij mij over in een soort slaapverlamming terwijl ik nog niet sliep maar gewoon even ging liggen. Heb jij dit ook, dat je dan spontaan niet meer bewegen kan? Op een gegeven moment gebeurden er dan ook dingen, mensen die op me af kwamen, geklop op de deur, een gestalte in de hoek van m'n kamer etc.

Dit heeft uiteindelijk ook tot een psychose geleid.
Heftige shit, hoe gaat het nu met je en het gebruik?
L
Lavida22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedenavond mensen,

ik ben een jonge van 19, en ben al zo 2 jaar bezig met miauw gebruike, eerst kon ik met een gram 2 weekenden doen. Ik ben door de corona ook thuis te komen zitte, dus dan was t vaak vanaf vrijdag biertje drinkem dan op de vrijdag avond en dan trok ik hem door tot zondag soms een uitschieter tot maandag en dan was ik van. Vrijdag tot maandag avond wakker. In t begin gebeurde dat 1x per maand, maar nu lig ik ook gewoon doordeweeks wakker ik ben het hele regelmaat kwijt. Eerst snoof ik alleen, maar nu doe ik een bommetje op gevoel maken en innemen, het is nu sins 3maanden ongeveer dat ik zegmaar losgeslagen ben. Ik dacht ik doe de rem dr wel ff op. Maar dat gaat dus niet zo makkelijk


Het is nu vrijdag avond 10 september 2021.
Ik lig nu vanaf donderdagmorgen wakker, die dag daarvoor had ik niet gebruikt. Als k zelf voorneem om niet te gaan gebruiken, gaat het ALTIJD mis. Ik fix t toch altijd weer, en trek altijd minimaal 1 nacht/dag door. Ik kan gewoon niet meer stoppe. Ik gebruik veel dat zei ik net al, mijn record was 12gram over 4 dage wakker. (Ben er niet trots op) ik schrok me rot die ochtend toen ik met koppijn en helemaal vaag wakker werd. Ik vermoed ook dat ik t spul zo erg heb misbruikt dat het op me serotonine begint te werken. Ik heb de symptomen opgezocht.

(plotselinge, rukachtige spiersamentrekkingen), hyperreflexie, ataxie (coördinatiestoornis van de spieren) bewegingsonrust, insulten, slaapverlamming.

zoals dit bijvoorbeeld zijn er een paar. Ik zit nu op 4 gram vanaf donderdagavond, ik voel dat mn bloedvaten vernauwend aanvoelen. Ook zweet ik soms heel erg en soms zweet k helemaal niet. Ik voel de euforie die ik eerst voelde al 1,5jaar niet meer. Ook als k nu een nachtje doorhaal krijg ik koppijn, krijg hem heel moeilijk omhoog, heb 2jaar lang elk weekend gebruikt em ik had toem nog een vriendin en ik merkte gewoon dat de seks nuchter steeds minder werd. Ik heb t denkik ff verkloot en te erg misbruikt, ik ben mezelf niet ik zit in mijn eigen bubbel en daar wil ik uit. En dat wil en ga k helemaal zelf doen. Ben ik x eerder 2/3maand gestopt. Na een week ging t makkelijk af, maar na 2,5maand kwam ik op een feestje en bood iemand t aan, en dan verzin je zelf van “jaa eentje kan wel” hoe stom kann je zijn als je 3maand gestopt bent. Maarja dus toen een terugval, ik heb nu ook werk vanaf deze weeek dus dat zal ook wel helpen om er niet doordeweeks overna te denken. En niet meer te gebruiken. Ook heeft dat spul ofja heb ik zelf gedaan uiteindelijk maar kom op dat goedje neemt je gewoon over, en ja
. Voor ik t weet ben k weer 2 nachten verder en is er 8 gram doorheen, ik ben zo blijn dat ik eigenlijk nooit nog last heb gehad van mn hart of mn longen. Ik merkte wel dat het voetballen zowat niet meer ging. Mn conditie is echt ver zoek. Nouja verder eet en drink ik wel gewoon als k doorhaal.

nou was mn vraag, mensen die dit ook herkennen of iets ik die richting, tips of dingen die fijn zijn zodat je er niet aam denkt. Ik wil echt kappen en ik weet het dat moet ik zelf doen en ik ga jullie op de hoogte houden.

ik heb geen zin in discussie over de aantal grammen ik weet dat ‘t absurt is, maarja t gebeurd en t word steeds meer ik ga en wil nu een einde aan dit leven maken, en weer normaal blij kunnen zijn om iets kleins bijvoorbeeld.

Ook merk ik dat de jeugd die 3MMC gebruikt steeds jonger worden. Ik zeg het je dat het nog eem flink zooitje gaat worden.

alvast bedankt
m
magnetarLid
01-01-2024, 00:00
#18
man ik heb voor de eerste keer die 3 mmc geanalyseerd het is een raar smaakje dat wel!
ben benieuwd naar het gevoel na al die comments!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."