Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgelost!! (Changa trip report)

Opgelost!! (Changa trip report)

58 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Tijdens mijn eerste keer dmt zag ik ook een boom die uit blokjes bestond, precies zoals jij omschrijft! Net zoals lego ofzo. Maar ik zag ook een paprikaplant op tafel, waarvan de bladeren en takken heel druk om elkaar heen krioelen. Daar schrok ik wel van! Het was zo anders dan met andere tripmiddelen. Ik zag ook patronen, maar ik vond dat planten en bomen er wel heel anders uitzagen dan tijdens een 'normale' trip. Ik kan dit niet verklaren en vind dat toch wel heel
Klik om te vergroten...
Dat Arcade/digitale heeft mijn maatje ook. Bij de comup en de afterglow wordt alles digitaal lijkt wel. En ultra HD! Het is heel herkenbaar bij Changa. Ik denk dat het de transitie is tussen de 2 werelden. Alsof je switcht tussen 2 zenders dat gepaard gaat met ruis. Zo interpreteer ik het iig. Een paar dagen geleden heb ik midden op de dag een klein beetje Changa gerookt op een mooie warme dag. Ik heb het tot nu toe alleen nog maar met schemer of donker gedaan, en wilde het wel eens in het volle licht ervaren. Nou ik heb me verbaast over de wolken. Exact het zelfde. Opgebouwd uit blokjes. Heel erg fascinerend was dat. Een aanrader!!

bedankt voor je leuke reactie 😍
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Chr0nic zei:
Vraag 1: Ik heb met change vaak het gevoel alsof mijn tanden niet mijn eigen tanden zijn, alsof er vreemde objecten in mijn mond zitten. Meestal begint de trip dan al zo intens te worden dat ik er niet eens meer op kan letten.
Klik om te vergroten...
Ja exact dat. Ik merk het vaak pas op als ik weer ga landen. Tijdens de trip is mijn lichaam opgelost. En ben ik een met alles.

bedankt voor je leuke reactie 🙏
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Nee eigenlijk niet. Komt dat niet gewoon dat je ook letterlijk wat droog kruid of poeder inhaleert? Misschien wel even ff opvallend droge mond, dat herken ik wel.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik eerst wel. Maar mijn maatje heeft het ook! Hoe we de Changa ook roken, er zit altijd iets in mijn mond wat lijkt op zand of stukjes iets? Met DMT puur heb ik dat nog niet echt kunnen opmerken. Dat kan zijn omdat het andere koek is. En ik zo onder de indruk ben dat ik het helemaal niet opmerk..

Ik heb ook nog gedacht aan de hoeveelheid DMT die in Changa zit. Dat is aanzienlijk meer als dat je het puur rookt.
En het grootste gedeelte verbrand. En wellicht daalt de helft daar van wel in je mond neer.

ik heb wel eens wat DMT puur op mijn tong gedaan en dat gaf ook een soort gelijk prikkelend gevoel.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Echt hard bewijs is er volgens mij niet voor. Maar dan zou ik er echt even voor moeten gaan zitten en wetenschappelijke artikelen induiken. En ik heb vandaag al genoeg hooi op m'n vork genomen haha
Klik om te vergroten...
Daar ga ik wel even induiken. Heb nog niet heel serieus erna gezocht. Maar vond het ook leuk om hier over te discussiëren op DF.
Bedankt voor je leuke reactie 🙏
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik heb het van heel veel drugs. Zelfs bij pep dat ik initieel (het eerste uur) in de come-up slaperig/suf/gaperig word, trekt later wel bij.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook met stimulerende middelen. Maar vaak voor ik het naar binnen heb gewerkt. Alsof mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op wat gaat komen. Nooit als ik het net op heb. Na inname verdwijnt het. Maar met psygidelica is het als het begint te werken, en uitgewerkt is. Bij mij althans 😊
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant en leuk geschreven report. Ben wel benieuwd naar de ervaring van Changa tov DMT verdampt. Heb wel een keer een klein experiment gedaan om de ervaring iets te verlengen door vooraf een MAIO, zaadjes van baapi dacht ik, iig Harmaline, te kauwen. Had wel een verlengend effect maar durfde daar niet verder mee te proberen was meer als proof of concept.

Zo te lezen wel vergelijkbaar maar toch een wat andere ervaring dit. Misschien ook wat makkelijker 'schaalbaar' in niveaus voor een wat minder heftige ervaring als ik het zo lees.

Voelt wel een soort van 'zonde' van je DMT als je het eenmaal gemaakt hebt aangezien er zoveel verbrand, het is net dat beetje goud voor me na een succesvolle en schone extractie. Maar ok, tegelijk klinkt het erg boeiend. (de inefficiency van het verbranden lijkt me ook de veroorzaker van die grafsmaak..? Als er tijdens het verdampen wat verbrand door niet goed warm element of er iets dript op een coil is dat ook echt niet tof en super harsh in je keel).
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lucy100 zei:
Ja exact dat. Ik merk het vaak pas op als ik weer ga landen. Tijdens de trip is mijn lichaam opgelost. En ben ik een met alles.
Klik om te vergroten...

Je was wel 'gewoon' tijdens bij bewustzijn tijdens de trip op de piek ? Als in: je ziet gewoon met je stoffelijke ogen neem ik aan?

Wat ik me ook afvroeg net: 1 van de heel typerende dingen tijdens een DMT trip is dat ik me niet 'high' voel, maar eigenlijk vrijwel net zo nuchter als ik dit nu type. Hoe is dat met Changa?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
djiego zei:
Wat ik me ook afvroeg net: 1 van de heel typerende dingen tijdens een DMT trip is dat ik me niet 'high' voel, maar eigenlijk vrijwel net zo nuchter als ik dit nu type. Hoe is dat met Changa?
Klik om te vergroten...
Nuchter? DMT is toch juist mentaal ook heel sterk? Gewoon uit interesse vraag ik me af hoe je dat dan precies bedoeld. Ik heb zelf nog geen DMT gedaan, maar wil het wel gaan plannen van de zomer. Also, als ik het goed begrijp heeft Changa alleen invloed op de werkingsduur en intensiteit tov DMT freebase, maar niet op het effect?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
djiego zei:
Wat ik me ook afvroeg net: 1 van de heel typerende dingen tijdens een DMT trip is dat ik me niet 'high' voel, maar eigenlijk vrijwel net zo nuchter als ik dit nu type. Hoe is dat met Changa?
Klik om te vergroten...
Pfoeh, ik heb nog nooit DMT freebase gerookt. Wel een aantal keer Changa. Maar ik voel me dan alles behalve nuchter. Ik vind het zelfs een vrij heftige body load. Wel een chille bodyload ivm andere psychs.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Begrijp me niet verkeerd, het is (op dat moment :wink: duidelijk dat ik net een omnipotent psychedilicum heb gebruikt en ben flabbergasted (zeker bij een breakthrough, echt volkomen niet te voorspellen, de 'wachtkamer' lijkt meer voorspelbaar en ook herkenbaar iedere keer) maar tegelijk 'voel' ik me niet echt 'high' in m'n hoofd zoals met andere middelen en lijken m'n gedachten vrij normaal op orde te zijn en te functioneren, waardoor ik wat dat betreft het gevoel, idee heb 'nuchter' te zijn na een check van het is goed hierbinnen. Het is echt anders. Real. Het voelt iedere keer meer als een' shift' naar een andere manier van waarnemen, zijn, realiteit en dimensie. Ik blaas uit en boem. Ik ben er. Wel wat bodyload soms ja.

Gek genoeg voelt het, alhoewel qua impact en kracht superlatief aan al het andere wat ik geprobeerd heb, minder als een 'drug' wat dat betreft. Ik voel me niet 'drugged', misschien ook een bewoording. (hoe ervaren anderen dit trouwens?). Zo'n ding wat lastig uit te leggen is, maar als je het ervaart begrijp je het denk ik meteen wat ik bedoel.

De vergelijking met ayahuasca of Changa kan ik niet maken want heb ik nooit gedaan.(De lange duur schrok me altijd af) Maar heb wel vaak gelezen dat de ervaring van ayahuasca anders is.

Dus vandaar ook super benieuwd naar dit als een soort van ayahuasca - light(er?) variant..?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw klinkt echt super nice, Bedankt voor het delen denk dat je niet echt iets over het proces mag delen maar is het super ingewikkeld om het te extraheren?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
Begrijp me niet verkeerd, het is duidelijk dat ik net een omnipotent psychedilicum heb gebruikt en ben flabbergasted (zeker bij een breakthrough, echt volkomen niet te voorspellen, de 'wachtkamer' lijkt meer voorspelbaar en ook herkenbaar iedere keer) maar tegelijk 'voel' ik me niet echt 'high' in m'n hoofd zoals met andere middelen en lijken m'n gedachten vrij normaal op orde te zijn en te functioneren, waardoor ik wat dat betreft het gevoel, idee heb 'nuchter' te zijn na een check van het is goed hierbinnen. Het is echt anders. Real. Het voelt iedere keer meer als een' shift' naar een andere manier van waarnemen, zijn, realiteit en dimensie. Ik blaas uit en boem. Ik ben er. Wel wat bodyload soms ja.

Gek genoeg voelt het, alhoewel qua impact en kracht superlatief aan al het andere wat ik geprobeerd heb, minder als een 'drug' wat dat betreft. Ik voel me niet 'drugged', misschien ook een bewoording. (hoe ervaren anderen dit trouwens?). Zo'n ding wat lastig uit te leggen is, maar als je het ervaart begrijp je het denk ik meteen wat ik bedoel.

De vergelijking met ayahuasca of Changa kan ik niet maken want heb ik nooit gedaan.(De lange duur schrok me altijd af) Maar heb wel vaak gelezen dat de ervaring van ayahuasca anders is.

Dus vandaar ook super benieuwd naar dit als een soort van ayahuasca - light(er?) variant..?
Klik om te vergroten...
Wacht, je hebt net DMT gebruikt? Dat zou wel alles verklaren.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Wacht, je hebt net DMT gebruikt? Dat zou wel alles verklaren.
Klik om te vergroten...

haha ik sprak in tegenwoordige tijd maar nee.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#14
djiego zei:
Wat ik me ook afvroeg net: 1 van de heel typerende dingen tijdens een DMT trip is dat ik me niet 'high' voel, maar eigenlijk vrijwel net zo nuchter als ik dit nu type. Hoe is dat met Changa?
Klik om te vergroten...
Dat heb ik met Changa juist :blush:
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Pfoeh, ik heb nog nooit DMT freebase gerookt. Wel een aantal keer Changa. Maar ik voel me dan alles behalve nuchter. Ik vind het zelfs een vrij heftige body load. Wel een chille bodyload ivm andere psychs.
Klik om te vergroten...
Dat is herkenbaar! ik voel ook altijd die sterke boddyload. ik ben er nu eindelijk een beetje aan gewend geraakt. Mijn eerste kennismaking met DMT was in pure vorm. Dan heb je die boddyload nog intenser en komt het veel sneller opzetten. Ik ben daar door een beetje angstig geworden. En heb het pure even laten liggen voor wat het is. Ik kwam er achter dat je er ook Changa van kon maken. Dat is om mee te beginnen iets vriendelijker (afhankelijk hoe sterk je het maakt) maar je zal niet snel een breakthrough krijgen op Changa.
Op changa voelt mijn lichaam niet nuchter nee. Maar op de een of andere manier voelt de geest wakker aan en is de observatiemodes ingeschakeld. Het lichaam schakelt vaak uit bij mij, daar kan ik tijdelijk niet veel mee. ik heb soms zelfs het gevoel dat mijn lichaam helemaal niet van mij is, of juist totaal opgelost is. Maar de geest niet!! Ons lichaam is maar een voertuig. dat hebben we helemaal niet nodig in die wereld! :wink:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lucy100 zei:
ik heb soms zelfs het gevoel dat mijn lichaam helemaal niet van mij is, of juist totaal opgelost is.
Klik om te vergroten...
Dat lees ik meer bij Changa reports, dat is wel opvalllend en anders volgens mij.. althans kan me niet herinneren dat ik me daar op dit manier van bewust was tijdens (non-breakthrogh) trips. Interessant.

Ik ben erg nieuwsgierig geworden om dit de volgende keer eens te gaan doen!

Hoe lang duurde je uiteindelijke trip trouwens in aardse minuten en kun je iets vertellen over gebruikte hoeveelheid DTM en verhouding MAOI's tijdens bovenstaande ervaringen?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
djiego zei:
Je was wel 'gewoon' tijdens bewustzijn tijdens de trip op de piek ? Als in: je ziet gewoon met je stoffelijke ogen neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Ik kom wel degelijk in een ander bewustzijn. het is niet het "gewone" bewust zijn. Vaak voel ik mijn lichaam niet meer maar lijkt de geest helder, maar dan in een ander bewustzijn.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lucy100 zei:
Ik kom wel degelijk in een ander bewustzijn. het is niet het "gewone" bewust zijn. Vaak voel ik mijn lichaam niet meer maar lijkt de geest helder, maar dan in een ander bewustzijn.
Klik om te vergroten...

Er moest staan 'bij' bewustzijn trouwens in mijn post.. net aangepast. maar ok ik snap het Ik dacht even dat je bedoelde dat je ook echt even 'weg' was :) Wel een soort van dissociatie zoals je het beschrijft. Interessant. Dat heb ik eigenlijk alleen ervaren met een breakthrough, maar dan is het ook echt even helemaal 'he left the building'.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Hoe lang duurde je uiteindelijke trip trouwens in aardse minuten en kun je iets vertellen over gebruikte hoeveelheid DTM en verhouding MAOI's tijdens bovenstaande ervaringen?
Klik om te vergroten...
Gek genoeg weet ik dat nooit precies. ik ben op dat moment niet meer met tijd bezig. maar ik denk met afterglow iets van 45 min. dan voel ik me vaak weer normaal en zijn mijn zintuigen weer normaal. Althans wat we normaal vinden? :wink:

De hoeveelheid DMT is persoonlijk denk ik. De een heeft meer nodig of kan meer aan dan de ander. Mijn recept is met 30% DMT Ik draai dan het mengsel (zonder tabak) in een joint en rook ervan tot ik het genoeg vind en mijn sweet spot heb bereikt. ik doe er meestal 2x mee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat is changa eigenlijk voor iets?
Ik ken het niet en ik ben altijd nieuwsgierig...
Is het legaal?
DMT, ook weer zoiets, is dat legaal en wat is het precies?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."