Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeuke XTC trip op Smeerboel, totdat ik betrapt werd in een Dixie :)

Leuke XTC trip op Smeerboel, totdat ik betrapt werd in een Dixie :)

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is een 50/50 trip/festivalervaring, mocht het bij een andere categorie horen dan hoor ik het graag. :grin:

10 september was ik met een groep van 11 vriend(inn)en op Smeerboel festival, super leuk!
Na binnenkomst de sfeer geproefd, super goede vibe.

Na een half uur het eerste kwartje X genomen, en toen richting de main stage gewandeld.
Dit was de 2e keer XTC, en ik had er weer helemaal zin in.
Na ongeveer 1 uur en 3 kwartier kickte de boel in, en was het tijd om alle liefde in de wereld te geven en ontvangen.

Heerlijk gezoend en geknuffeld met mijn vrienden. Super dansen en losgaan op de TOP MUZIEK. De lage basstonen voelde echt heerlijk in mijn buik, zoals ik nog nooit had gevoeld.
Het weer was daarnaast ook PERFECT. Een week van tevoren was er regen voorspeld maar daar hebben wij niks van gemerkt. In tegenstelling zelfs. Prachtige zon, heerlijke temperatuur. In combinatie met de zon waren de wolken ook prachtig. Ik heb sinds deze tripervaring een nieuwe voorliefde gekregen voor Golden Hours en wolken in het algemeen. Geniet nu iedere keer een beetje extra als ik een mooie lucht zie. Brengt ook gelijk de mooie momenten die ik heb gehad terug.

IMG_20220910_194721.jpg


Ik heb echt heerlijk gevibed. Veel gewisseld tussen stages en vooral genoten van de trippy visuals en harde beuktechno van "Basis" (zo heette de techno-stage). Nooit gedacht dat ik lasers en strobe lights zo mooi zou vinden. Samen met een paar leuke spacebrillen werd dit alleen nog maar beter. Met de rustpauzes lekker gezeten in het gras met mijn vrienden en geknuffeld. Omdat ik nu met nog meer leuke mensen was t.o.v. vorige keer XTC (Sambabal festival) genoot ik extra van de XTC high.

Tegen 8 uur stonden ik en mijn groep weer bij de main (house) stage. Heerlijk dansen toen mijn timer voor bijpakken afging (heb 1 kwartje per anderhalf uur aangehouden).
Ik zei dat ik bij ging pakken en mijn beste vriend zei tegen me zal ik mee gaan? In mijn gezellige bui zei ik: "Ja natuurlijk!". 1 van de 2 groten fouten die ik zou maken in de 5 minuten die volgden. Wij liepen samen naar de dixie's, en ik en mijn maat besloten gewoon gezellig samen de dixie in te duiken.


#Vanaf hier vertel ik over een nare ervaring met een festivalbewaker, scroll maar verder naar de volgende Hashtag als dit je niks interesseert.#

2 niet homo jongens die samen de dixie in duiken, dat merkte een bewaker (ik noem hem vanaf hier Feestbederfer) op. Feestbederver besloot terwijl ik net mijn 4de kwartje doorslikte, mijn dixie open te rukken. Het slot zat blijkbaar niet helemaal goed dicht want dat ging hem veels te makkelijk af.
Ik had net mijn laatste halve pil in mijn zak gestopt.
Feestbederver beval ons naar buiten te treden en vertelde mij dat het geen zin had om mijn zooi weg te gooien. Op de meest minachtende en respectloze manier mogelijk natuurlijk.

Na een paar woordwisselingen vroeg mijn maat aan hem: "Wat stel je voor"
Feestbederver zei dat als we hem beiden 50eu per persoon zouden overhandigen, hij ons zonder verdere problemen zou laten gaan.
Ik en mijn maat stonden compleet perplex (en strak :) ) van wat Feestbederver zojuist had uitgekraamd.
Toen vroeg hij om mijn legitimatie, dus ik gaf hem mijn rijbewijs. Die probeerde hij vast te houden als extra ruilmiddel tegen de 50eu.
Ik vroeg hem om mijn rijbewijs terug en na 2x aandringen overhandigde hij hem terug.
Uiteraard hadden wij geen 50 euro bij ons en we waren dit absoluut niet van plan te betalen, maar toch zag ik hier een mogelijkheid tot ontsnapping in.

Ik vertelde hem dat ik cash in mijn kluisje had zitten (had ik niet, ik had geeneens een kluisje), en hij wel met me mee kon lopen naar de kluisjes. Ergens onderweg zou ik dan gewoon proberen de crowd in te duiken met mijn maat. Ergste geval zou ik van het terrein af worden getrapt.
Feestbederver, mijn maat en ik liepen richting de kluisjes, en ik sprong na 50m lopen de menigte van de main-stage in. Mijn maat was helaas niet zo snel als ik. En werd gelijk beetgegrepen door Feestbederver (die nog steeds geen collega's er bij had geroepen)

Feestbederver besprak met mijn maat de situatie. Feestbederver zei tegen mijn maat dat hij ook wel 50 euro kon overmaken. Mijn maat stond echter zo strak dat het hem niet lukte om zijn bankapp te openen, en zei vervolgens tegen de bewaker: "Ik geloof eigenlijk niet dat jij hier werkt als beveiliger".
Feestbederver en hij wisselde vervolgens nog een paar woorden en toen zei Feestbederver; "Weet je wat, ik gun je, geniet van je avond."

#Nu weer verder over mijn trip#

Na deze enge (extreem versterkt door de XTC) ervaring kwamen mijn groep en ik weer bij elkaar en bespraken we what the fuck er zojuist gebeurd was. Gelukkig was het dus met een sisser afgelopen. Ik en mijn maat waren beiden behoorlijk geshocked door de hele ervaring en voelde ons niet erg chill.
Na veel knuffels zijn we er weer op uit gegaan en heb ik toch nog een top-avond kunnen hebben.

Ik had over deze hele avond heen (van 15:00 tot 23:30) ongeveer 2 pillen op (CA. 250-300mg MDMA). Wat veels te veel is. Daar ben ik nu achter na zelf eens onderzoek te doen. Ik heb mijn vrienden hier ook al voor gewaarschuwd na deze ontdekking en het was de 2e wijze les die ik heb gehaald uit deze ervaring. (De eerste wijze les was natuurlijk niet samen met je maat argeloos een dixie in gaan :P)
Door deze enorme inname stond ik nog enorm strak aan het einde van de avond, wat niet chill was. Ik kon niet fietsen en moest bij een van mijn vrienden achterop.
Uiteindelijk hebben we met zijn allen tot 3 uur ongeveer gechilled en toen ging ik richting huis. Ik was erg moe en viel binnen 30 minuten in slaap.

De volgende dag had ik een goeie afterglow en ik voelde me erg nice. De maandag though....

Dipreport:
Ik werd rond zondagnacht 2:45 wakker. Ik begon terug te denken aan het festival.
Alle leuke momenten die ik heb gehad kwamen mij weer tevoren en ik was eventjes blij totdat ik terug moest denken aan Feestbederver. Ik heb de hele nacht wakker gelegen met gedachtes over die man en hoe naar die ervaring was. Mijn hele hoofd was 1 grote wirwar van gedachtes. Ik kon no way meer in slaap vallen, ookal (dwaas, achteraf) probeerde ik dat wel.
Ik heb die nacht wakker gelegen totdat mijn wekker ging om 5:45.
Uiteraard voelde ik mij ronduit kut.
Ik heb tijdens het ontbijt er over gehad met mijn vader en moest uiteindelijk huilen (doe ik bijna nooit, laatste keer was om mijn ex een jaar daarvoor).
Die dag ben ik op werk nog meerdere keren op de wc zat nog tranen uitgebarsten om de sentimentele gedachtes die ik had aan het feest. Normaal zouden het tranen van geluk zijn omdat de gedachtes zo mooi en puur waren, maar er waren simpelweg geen stofjes in mijn brein aanwezig om dat voor elkaar te krijgen.

Mijn werkdag was verder objectief wel goed dus dat had ik gelukkig nog mee :)

Conclusie: Voortaan doe ik wel gewoon een normale dosis, ga ik niet blowen de avond ervoor, pak ik goed slaap en doe ik voorzichtiger met het innemen van mijn drugs.
Bedankt voor het lezen :grin:

Groetjes,
GloryTripper

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat hoop ik niet!
Ik had nooit verwacht dat ik zo'n corrupte/neppe bewaker tegen zou komen of überhaupt bedacht dat die er zouden kunnen zijn. Ook geen van mijn vrienden of kenissen hadden van zo'n dergelijke situatie gehoord.

Het was ook maar mijn 3e keer ooit naar een festival dus ik zou het je niet goed kunnen zeggen.

Ik kijk iig goed uit de volgende keer. :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vaag gedoe met die Feestbederver. Dit soort dingen maakt dat ik geen grote fan van xtc ben.

Dat labiele schrikgevoel in het openbaar en de daaropvolgende extreem schuldbewuste dip.

Oh! En je moet me vijftig euro geven!

Grapje!

Is dat normaal bij festivals?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
GloryTripper zei:
Dat hoop ik niet!
Ik had nooit verwacht dat ik zo'n corrupte/neppe bewaker tegen zou komen of überhaupt bedacht dat die er zouden kunnen zijn. Ook geen van mijn vrienden of kenissen hadden van zo'n dergelijke situatie gehoord.

Het was ook maar mijn 3e keer ooit naar een festival dus ik zou het je niet goed kunnen zeggen.

Ik kijk iig goed uit de volgende keer. :)
Klik om te vergroten...
De keren dat ik zelf naar een festival ben geweest zijn op de vingers van één hand te tellen en illegale drugs heb ik nooit ergens anders dan naar iemands huis of het park meegenomen.

Ben ook één keer de politie uit de trein gezet op xtc.
Had gepraat met jongens uit een weeshuis. Zag toen die besnorde agent die weeskinderen eruit trappen. Natuurlijk gingen we allemaal weer in de volgende trein.

Dat gaf ook zo'n raar gevoel... terwijl er toen, tweede helft jaren negentig allerlei aperare dingen in NS treinen gebeurden. Je zou haast denken dat je dat soort dingen aantrekt met xtc.

Nu zou ik het verspilling vinden, maar of die drie maandenregel toen bestond? Dacht het niet.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had die "bewaker" wel een outfit aan of gewone kleding? Want dan was het natuurlijk zéker niet echt iemand van de beveiliging.
Helaas veroorzaakt de illegaliteit van middelen altijd een soort smet op het gebruik wat ik zeker wel herken. Ook het mee naar binnen nemen brengt altijd een bepaalde spanning met zich mee die soms een beetje afbreuk doet op het geheel en wat stress veroorzaakt wat je trip niet ten goede komt.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blijft de vraag... waarom duiken mensen een dixi in om xtc te consumeren?
Voor dixi liefhebbers, youtube even Hans Teeuwen & Boels. Sorry, beetje off topic maar wel grappig.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Alles in 1 keer
Klik om te vergroten...
Of is het een héél, héél slecht idee?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
SneeuwStorm zei:
Blijft de vraag... waarom duiken mensen een dixi in om xtc te consumeren?
Voor dixi liefhebbers, youtube even Hans Teeuwen & Boels. Sorry, beetje off topic maar wel grappig.
Klik om te vergroten...
Omdat ik anders je dixi...

Sorry.

Zou zelf uit het zicht bijpakken. Is een dixi niet ideaal daarvoor?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
SneeuwStorm zei:
Blijft de vraag... waarom duiken mensen een dixi in om xtc te consumeren?
Klik om te vergroten...
Om extra van het proces te kunnen genieten "draaien, likken, dippen....". Ohnee dat was met een Oreo koekje. 😬
Ik weet ook niet waarom ik daaraan moest denken. 😂
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die dip komt natuurlijk door de veel te hoge dosis, maar zo te lezen weet je dit al. Bij dips, probeer ik me te beseffen dat t een reactie in t brein je vanwege t feit dat je al die serotonine hebt opgebruikt. Beetje cliché maar werkt wel.

ziek verhaal met die nepbewaker.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#11
SneeuwStorm zei:
Blijft de vraag... waarom duiken mensen een dixi in om xtc te consumeren?
Voor dixi liefhebbers, youtube even Hans Teeuwen & Boels. Sorry, beetje off topic maar wel grappig.
Klik om te vergroten...
Kan ik beter zien hoeveel ik nog heb of om nog te breken i.p.v. blind pakken/afbijten.

Vaag verhaal, zonde van je goede feestje
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
jackhan zei:
Kan ik beter zien hoeveel ik nog heb of om nog te breken i.p.v. blind pakken/afbijten.

Vaag verhaal, zonde van je goede feestje
Klik om te vergroten...
En de beveiliging ook.
l
luuukLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha wow. Net als jou proef ik ook eerst de sfeer, meestal wat langer dan een half uur. Best vaak dat die toch niet chill is, soms ook wel. Meestal word 't 'm dan dus niet.
Vroeger op Psy-Fi wel gebruikt met goede ervaring, ook psychedelica die ik enger vind om te gebruiken, maar ben er nu steeds terughoudender in, tegenwoordig alleen met goede vrienden thuis of op besloten feestjes. Kan ik beter chillen en voel ik me ook minder snel negatief als er bv genante dingen gebeuren.
Zo'n klojo tegenkomen is natuurlijk vet kut en vet pech. Maar het kan wel gebeuren, je voelt je in een ongunstige machtspositie en daar word misbruik van gemaakt. Zelf wel eens zoiets op station gehad terug naar huis. Ook een van mijn angsten dat zoiets gebeurd als ik niet stabiel ben. Best goed gereageerd, weet niet hoe ik dat zou kunnen. Ik moet trouwens best vaak janken als ik gebruik, maar dan tijdens XTC of de nacht erna, in die dip dagen daarna bijna nooit.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
luuuk zei:
Haha wow. Net als jou proef ik ook eerst de sfeer, meestal wat langer dan een half uur. Best vaak dat die toch niet chill is, soms ook wel. Meestal word 't 'm dan dus niet.
Vroeger op Psy-Fi wel gebruikt met goede ervaring, ook psychedelica die ik enger vind om te gebruiken, maar ben er nu steeds terughoudender in, tegenwoordig alleen met goede vrienden thuis of op besloten feestjes. Kan ik beter chillen en voel ik me ook minder snel negatief als er bv genante dingen gebeuren.
Zo'n klojo tegenkomen is natuurlijk vet kut en vet pech. Maar het kan wel gebeuren, je voelt je in een ongunstige machtspositie en daar word misbruik van gemaakt. Zelf wel eens zoiets op station gehad terug naar huis. Ook een van mijn angsten dat zoiets gebeurd als ik niet stabiel ben. Best goed gereageerd, weet niet hoe ik dat zou kunnen. Ik moet trouwens best vaak janken als ik gebruik, maar dan tijdens XTC of de nacht erna, in die dip dagen daarna bijna nooit.
Klik om te vergroten...
Wat kan er gebeuren? Je wordt van het feest verwijderd, of uit de trein geschopt.

Tenzij het een feest is waar je iedere keer weer terug naar toe wilt, zou ik me geen zorgen maken.
l
luuukLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik gebruik en ik ben onder invloed ben ik niet de stabielste. Ben bang dat ik in paniek raak of op andere manier bad ga. Niet echt iets wat ik wil laten gebeuren. Bovendien doe ik dan makkelijk domme dingen, in een besloten setting is dat veel relaxter. Daarom erg terughoudend om dat op een festival te doen met heel veel onbekende mensen en drukte en waar van alles met de sfeer kan gebeuren.
Ik heb snachts na een feestje waar ik van alles had gebruikt in de trein dus wel eens iemand gehad die me probeerde te beroven omdat ik er nogal ver heen uit zag. Godzijdank goed van weg gekomen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
luuuk zei:
Als ik gebruik en ik ben onder invloed ben ik niet de stabielste.
Klik om te vergroten...
Daar doe je het toch voor?
luuuk zei:
Ik heb snachts na een feestje waar ik van alles had gebruikt in de trein dus wel eens iemand gehad die me probeerde te beroven omdat ik er nogal ver heen uit zag. Godzijdank goed van weg gekomen.
Klik om te vergroten...
Zelfs als ik nuchter ben vermijd ik de nachttrein.

Veel teveel dronken studenten, leipo's en junks meegemaakt... en dan eerst ook nog een half uur in de trein wachten op Amsterdam CS.

Ga altijd op de fiets, met licht aan en helm op, en nuchter genoeg dat ik een redelijke toerekeningsvatbare verkeersdeelnemer kan zijn (op het aparte fietspad).
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chillax zei:
Had die "bewaker" wel een outfit aan of gewone kleding? Want dan was het natuurlijk zéker niet echt iemand van de beveiliging.
Helaas veroorzaakt de illegaliteit van middelen altijd een soort smet op het gebruik wat ik zeker wel herken. Ook het mee naar binnen nemen brengt altijd een bepaalde spanning met zich mee die soms een beetje afbreuk doet op het geheel en wat stress veroorzaakt wat je trip niet ten goede komt.
Klik om te vergroten...
Deze "bewaker" had idd een mooie beveiligers outfit aan, die precies leek op die van de normale beveiligers die daar rondliepen. Ik had niet opgemerkt of hij ook zo'n mooi beveiligerscheckje bij zijn hart had zitten.

FredKroket zei:
Dit was geen echte bewaker haha.
Klik om te vergroten...
Dat was de conclusie die ik en mijn vrienden uiteindelijk ook hebben getrokken. Compleet absurd concept maar mensen doen gekkere dingen voor geld...
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vaag verhaal joh. Maar om met 2 man een dixie in te gaan was natuurlijk ook niet slim. En de deur zat ook niet goed opslot dus.
Ik neem vaak gewoon midden in de zaal tussen alle mensen mijn drugs. Wel altijd even goed om je heen kijken van te voren. En het hangt er vanaf hoe groot/druk het feest is en hoeveel security er aanwezig is. Soms op kleine feestjes is het geen veilige optie.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Is van tevoren nemen geen goede optie? Het duurt toch even voor het begint te werken?

Hoef je ook niks naar binnen te smokkelen.
Klik om te vergroten...
Alles in 1 keer
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Is van tevoren nemen geen goede optie? Het duurt toch even voor het begint te werken?

Hoef je ook niks naar binnen te smokkelen.
Klik om te vergroten...
Moet zeggen dat ik dat nooit geprobeerd heb. Meestal ben ik zo'n 7-9 uur op zo'n festival. Als ik dan in 1 keer mijn hele xtc pil in mijn mik zou flikkeren dan zou ik waarschijnlijk de laatste 2 uur al merken dat ik richting de afterglow aan het gaan ben. Terwijl ik het juist chill vind om op het laatste stuk van het feest het hardst te gaan. Dan helpen kwartjes beter in mijn ervaring omdat je het over een langere tijdsperiode kan doseren.

Daarnaast merkte ik bij mijn 2x XTC die ik tot nu heb gedaan dat ik het 'inkicken' van het eerste kwartje altijd al best hard vond, ik wil me eigenlijk niet voorstellen hoe het voelt als er in 1x 150mg aan MDMA in mijn brein knalt. :tearsofjoy:

Kunnen mensen met ervaring hier over spreken? Kwartjes/halfjes vs in 1x die hele pil?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."