Dit is een 50/50 trip/festivalervaring, mocht het bij een andere categorie horen dan hoor ik het graag.
10 september was ik met een groep van 11 vriend(inn)en op Smeerboel festival, super leuk!
Na binnenkomst de sfeer geproefd, super goede vibe.
Na een half uur het eerste kwartje X genomen, en toen richting de main stage gewandeld.
Dit was de 2e keer XTC, en ik had er weer helemaal zin in.
Na ongeveer 1 uur en 3 kwartier kickte de boel in, en was het tijd om alle liefde in de wereld te geven en ontvangen.
Heerlijk gezoend en geknuffeld met mijn vrienden. Super dansen en losgaan op de TOP MUZIEK. De lage basstonen voelde echt heerlijk in mijn buik, zoals ik nog nooit had gevoeld.
Het weer was daarnaast ook PERFECT. Een week van tevoren was er regen voorspeld maar daar hebben wij niks van gemerkt. In tegenstelling zelfs. Prachtige zon, heerlijke temperatuur. In combinatie met de zon waren de wolken ook prachtig. Ik heb sinds deze tripervaring een nieuwe voorliefde gekregen voor Golden Hours en wolken in het algemeen. Geniet nu iedere keer een beetje extra als ik een mooie lucht zie. Brengt ook gelijk de mooie momenten die ik heb gehad terug.
Ik heb echt heerlijk gevibed. Veel gewisseld tussen stages en vooral genoten van de trippy visuals en harde beuktechno van "Basis" (zo heette de techno-stage). Nooit gedacht dat ik lasers en strobe lights zo mooi zou vinden. Samen met een paar leuke spacebrillen werd dit alleen nog maar beter. Met de rustpauzes lekker gezeten in het gras met mijn vrienden en geknuffeld. Omdat ik nu met nog meer leuke mensen was t.o.v. vorige keer XTC (Sambabal festival) genoot ik extra van de XTC high.
Tegen 8 uur stonden ik en mijn groep weer bij de main (house) stage. Heerlijk dansen toen mijn timer voor bijpakken afging (heb 1 kwartje per anderhalf uur aangehouden).
Ik zei dat ik bij ging pakken en mijn beste vriend zei tegen me zal ik mee gaan? In mijn gezellige bui zei ik: "Ja natuurlijk!". 1 van de 2 groten fouten die ik zou maken in de 5 minuten die volgden. Wij liepen samen naar de dixie's, en ik en mijn maat besloten gewoon gezellig samen de dixie in te duiken.
#Vanaf hier vertel ik over een nare ervaring met een festivalbewaker, scroll maar verder naar de volgende Hashtag als dit je niks interesseert.#
2 niet homo jongens die samen de dixie in duiken, dat merkte een bewaker (ik noem hem vanaf hier Feestbederfer) op. Feestbederver besloot terwijl ik net mijn 4de kwartje doorslikte, mijn dixie open te rukken. Het slot zat blijkbaar niet helemaal goed dicht want dat ging hem veels te makkelijk af.
Ik had net mijn laatste halve pil in mijn zak gestopt.
Feestbederver beval ons naar buiten te treden en vertelde mij dat het geen zin had om mijn zooi weg te gooien. Op de meest minachtende en respectloze manier mogelijk natuurlijk.
Na een paar woordwisselingen vroeg mijn maat aan hem: "Wat stel je voor"
Feestbederver zei dat als we hem beiden 50eu per persoon zouden overhandigen, hij ons zonder verdere problemen zou laten gaan.
Ik en mijn maat stonden compleet perplex (en strak
![:)]()
) van wat Feestbederver zojuist had uitgekraamd.
Toen vroeg hij om mijn legitimatie, dus ik gaf hem mijn rijbewijs. Die probeerde hij vast te houden als extra ruilmiddel tegen de 50eu.
Ik vroeg hem om mijn rijbewijs terug en na 2x aandringen overhandigde hij hem terug.
Uiteraard hadden wij geen 50 euro bij ons en we waren dit absoluut niet van plan te betalen, maar toch zag ik hier een mogelijkheid tot ontsnapping in.
Ik vertelde hem dat ik cash in mijn kluisje had zitten (had ik niet, ik had geeneens een kluisje), en hij wel met me mee kon lopen naar de kluisjes. Ergens onderweg zou ik dan gewoon proberen de crowd in te duiken met mijn maat. Ergste geval zou ik van het terrein af worden getrapt.
Feestbederver, mijn maat en ik liepen richting de kluisjes, en ik sprong na 50m lopen de menigte van de main-stage in. Mijn maat was helaas niet zo snel als ik. En werd gelijk beetgegrepen door Feestbederver (die nog steeds geen collega's er bij had geroepen)
Feestbederver besprak met mijn maat de situatie. Feestbederver zei tegen mijn maat dat hij ook wel 50 euro kon overmaken. Mijn maat stond echter zo strak dat het hem niet lukte om zijn bankapp te openen, en zei vervolgens tegen de bewaker: "Ik geloof eigenlijk niet dat jij hier werkt als beveiliger".
Feestbederver en hij wisselde vervolgens nog een paar woorden en toen zei Feestbederver; "Weet je wat, ik gun je, geniet van je avond."
#Nu weer verder over mijn trip#
Na deze enge (extreem versterkt door de XTC) ervaring kwamen mijn groep en ik weer bij elkaar en bespraken we what the fuck er zojuist gebeurd was. Gelukkig was het dus met een sisser afgelopen. Ik en mijn maat waren beiden behoorlijk geshocked door de hele ervaring en voelde ons niet erg chill.
Na veel knuffels zijn we er weer op uit gegaan en heb ik toch nog een top-avond kunnen hebben.
Ik had over deze hele avond heen (van 15:00 tot 23:30) ongeveer 2 pillen op (CA. 250-300mg MDMA). Wat veels te veel is. Daar ben ik nu achter na zelf eens onderzoek te doen. Ik heb mijn vrienden hier ook al voor gewaarschuwd na deze ontdekking en het was de 2e wijze les die ik heb gehaald uit deze ervaring. (De eerste wijze les was natuurlijk niet samen met je maat argeloos een dixie in gaan :P)
Door deze enorme inname stond ik nog enorm strak aan het einde van de avond, wat niet chill was. Ik kon niet fietsen en moest bij een van mijn vrienden achterop.
Uiteindelijk hebben we met zijn allen tot 3 uur ongeveer gechilled en toen ging ik richting huis. Ik was erg moe en viel binnen 30 minuten in slaap.
De volgende dag had ik een goeie afterglow en ik voelde me erg nice. De maandag though....
Dipreport:
Ik werd rond zondagnacht 2:45 wakker. Ik begon terug te denken aan het festival.
Alle leuke momenten die ik heb gehad kwamen mij weer tevoren en ik was eventjes blij totdat ik terug moest denken aan Feestbederver. Ik heb de hele nacht wakker gelegen met gedachtes over die man en hoe naar die ervaring was. Mijn hele hoofd was 1 grote wirwar van gedachtes. Ik kon no way meer in slaap vallen, ookal (dwaas, achteraf) probeerde ik dat wel.
Ik heb die nacht wakker gelegen totdat mijn wekker ging om 5:45.
Uiteraard voelde ik mij ronduit kut.
Ik heb tijdens het ontbijt er over gehad met mijn vader en moest uiteindelijk huilen (doe ik bijna nooit, laatste keer was om mijn ex een jaar daarvoor).
Die dag ben ik op werk nog meerdere keren op de wc zat nog tranen uitgebarsten om de sentimentele gedachtes die ik had aan het feest. Normaal zouden het tranen van geluk zijn omdat de gedachtes zo mooi en puur waren, maar er waren simpelweg geen stofjes in mijn brein aanwezig om dat voor elkaar te krijgen.
Mijn werkdag was verder objectief wel goed dus dat had ik gelukkig nog mee
Conclusie: Voortaan doe ik wel gewoon een normale dosis, ga ik niet blowen de avond ervoor, pak ik goed slaap en doe ik voorzichtiger met het innemen van mijn drugs.
Bedankt voor het lezen
Groetjes,
GloryTripper