Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Fijn om er toch op deze manier over te praten want ik heb weinig (geen) mensen in mijn omgeving die geĂŻnteresseerd zijn in dit soort dingen.
Ik ben het ook helemaal eens met de lessen die je trekt na je eerste keer! Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je alleen gaat trippen als je lekker in je vel zit! Negatieve emoties of problemen kunnen namelijk gigantisch uitvergroot worden.
Mooi ook dat je zo dankbaar bent! Dat is echt een recept voor een gelukkig leven đ€©
Ps het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat wetenschappelijk is bewezen dat er tijdens lsd iets âniet goed gaatâ in je hersenen. Je hersenen werken totaal anders op lsd. Dat klopt. Maar ik zou het niet willen beoordelen als beter of slechter dan ânormaalâ. LSD geeft je een ander perspectief op jezelf, de wereld en de maatschappij. Dat is volgens mij niet per se goed of fout, maar wel heel leerzaam đ
Zeker, dat is super belangrijk. Wij hebben dit ook bewust gedaan en besloten om te doen omdat we allebei heel goed in ons vel zitten. In het nare gedeelte van mijn trip kwamen alle negatieve dingen in mijn leven zeker terug in mijn ''gedachten''. Gelukkig kon ik dit snel relativeren omdat ik denk ik goed in mijn vel zit.
Thanks voor je toevoeging over dat ''iets niet goed gaat'' in je hersenen tijdens LSD, dat klinkt inderdaad te negatief. Ik denk dat ik het beter had kunnen benoemen als iets dat ''anders'' gaat in je hersenen.
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
Geen idee. De persoon waarvan ik ze kreeg vertelde mij dat je op een halve zegel al behoorlijk gaat trippen (zelf getest). Dus voor een eerste keer leek dit me wel voldoende. Achteraf denk ik dat het een goede hoeveelheid was voor een eerste keer. Over het algemeen waren we nog wel in de ''realiteit'' maar we hadden wel visuals en het gevoel dat we in een trip zaten.
...
Over de wiet, ik denk zeker dat ieder persoon hier anders op reageert en ook dat iedere keer dat je het doet ''anders'' kan zijn. Mijn vriend voelde weinig tot niets van de wiet. Ik reageer altijd sterker op drugs dan mijn vriend, in het algemeen, ik denk ook omdat ik vrouw ben en minder zwaar. Ik vind de benaming "bedwelmende moerasgeest" ook herkenbaar. Voor mijn gevoel was ik tijdens de LSD best wel helder, ik had goed in de gaten dat ik het middel had gebruikt en waarom ik bepaalde dingen anders zag. Na de wiet was ik compleet de weg kwijt en verloor ik de controle helemaal. Hierdoor ben ik denk ik in een nare trip beland, wat uiteindelijk wel een bijzondere ervaring werd.