Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport, eerste keer LSD: ontzettend heftig

Tripreport, eerste keer LSD: ontzettend heftig

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed voorbeeld van waarom je echt moet oppassen met het combineren van LSD en wiet. (Imo: beter helemaal niet doen deze combinatie)

Gelukkig kijk je er achteraf toch op terug als een ervaring die je niet had willen missen. :grin: Bijzonder is het hĂš, LSD? :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Goed voorbeeld van waarom je echt moet oppassen met het combineren van LSD en wiet. (Imo: beter helemaal niet doen deze combinatie)

Gelukkig kijk je er achteraf toch op terug als een ervaring die je niet had willen missen. :grin: Bijzonder is het hĂš, LSD? :grin:
Klik om te vergroten...
Precies wat ik ook zou zeggen.

Mooi report!

Volgende keer wordt vast leuker als je meer tijd ertussen houdt en een goede dosering neemt
Peace😇
T
TomorrowneverknowsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk report! Ik krijg ook meteen weer zin om te trippen.. Even in de agenda kijken dalijk 😜
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @cindy45 , welkom op het forum!

Wat een leuk geschreven report zeg! Blijft bijzonder om te lezen over iemands eerste psychedelische ervaring. Ik kan de mijne van 23 jaar geleden ook nog heel goed herinneren 😅

Volgens mij gingen jullie redelijk goed voorbereid de trip in. Een goed humeur, een opgeruimd huis, vertrouwd gezelschap en een bescheiden dosis. Goed hoor!

Erg grappig en herkenbaar wat je allemaal beschrijft. Ik durf zelf ook meestal niet naar buiten te gaan tijdens de piek van de trip. Nuchtere mensen vind ik dan veel te eng 😳

Ik ben het ook helemaal eens met de lessen die je trekt na je eerste keer! Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je alleen gaat trippen als je lekker in je vel zit! Negatieve emoties of problemen kunnen namelijk gigantisch uitvergroot worden.

Mooi ook dat je zo dankbaar bent! Dat is echt een recept voor een gelukkig leven đŸ€©

Ps het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat wetenschappelijk is bewezen dat er tijdens lsd iets “niet goed gaat” in je hersenen. Je hersenen werken totaal anders op lsd. Dat klopt. Maar ik zou het niet willen beoordelen als beter of slechter dan “normaal”. LSD geeft je een ander perspectief op jezelf, de wereld en de maatschappij. Dat is volgens mij niet per se goed of fout, maar wel heel leerzaam 😉
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed rapport. En inderdaad geen wiet combineren met lsd!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Goed rapport. En inderdaad geen wiet combineren met lsd!
Klik om te vergroten...
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
Klik om te vergroten...
Wiet versterkt de lsd idd maar zorgt ook voor paranoia en angst.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
1595246092328.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik vond dat juist wel chill. Het enhancede echt de visuals bij mij. En af en toe een ballonnetje erbij, toen werd het pas echt een spektakelstuk.
Klik om te vergroten...

Ik heb er redelijk goede ervaring mee in de staart van LSD. Even terug pieken maar dan met die eigenzinnige cannabis-vibe. Na een paar negatieve reports te hebben gelezen hier op het forum van LSD (o.a.) + wiet durf ik het niet in de piek van psychedelica en hou ik het bij de nawerking. Het lijkt me wel het handigst om de eerste keer/keren sowieso niet te combineren. Kan gemakkelijk een angstig randje toevoegen.
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Wiet versterkt de lsd idd maar zorgt ook voor paranoia en angst.
Klik om te vergroten...

Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nystagmus zei:
Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
Klik om te vergroten...
Er is een kans maar dit gebeurt lang niet bij iedereen. Ik kan altijd prima blowen bij psychedelica.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
heyol zei:
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
Klik om te vergroten...

Als je echt een trip wil, zou ik geen 50 ug aanraden. Dit is voor velen ‘net niet’ wat ongemakkelijk kan aanvoelen. Er zijn mensen hier op het forum geweest die op dat soort dosissen slechts de lichamelijke stimulatie kregen waarbij ze te weinig afgeleid werden door psychedelische effecten (omdat die er nauwelijks tot niet waren), en hun ervaring werd hierdoor onaangenaam.

Mijn eigen ervaring met LSD is dat ik het ofwel liever op microdosis doe (10-15 ug) ofwel gelijk vanaf 100 ug. De ‘in between’ dosissen vind ik het minst prettig. Je zit dan een beetje tussen twee werelden in, wat niet zo fijn is (beetje vergelijkbaar met het opkomststadium bij een normale LSD-trip, dit is ook vaak wat ongemakkelijk omdat je nog half nuchter bent maar ook al deels niet meer... echter, dan weet je dat het snel opbouwt, en bij zo’n ‘in between’ dosis blijf ik daar dan gevoelsmatig een beetje steken). Voor een beginner raad ik dan ook meestal rond de 100 ug aan. Je hebt een volwaardige ervaring, een echte trip, maar te behappen.

Maar dit is slechts mijn persoonlijke visie hierop, misschien hebben andere leden hier andere ervaringen.

P.S.: Visuele effecten zijn nooit helemaal gegarandeerd. De een is er heel gevoelig voor, de ander minder. De kans dat je van 100 ug meer visuele effecten zal krijgen is wel zeker hoger dan bij 50 ug.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwatzakottel zei:
LSD is een zachte en heel heldere substantie, wiet is een bedwelmende moerasgeest. Waarom zou je die twee willen combineren? Wiet is een systeemdrug, kijk naar de rastafaris, hun hele leven lang stoned de bijbel voorlezen en denken dat ze daarmee de wereld veranderen.
Klik om te vergroten...
Ik snap het combineren op zich, omdat je met een paar trekjes je trip weer even kunt doen oplaaien en vaak ook veel visueler kunt maken. Al verandert het gevoel er wel door en de helderheid van puur LSD verdwijnt er ook door. Iets wat ik nu ook doodzonde vind. Want voor mij is een van de "lessen" van LSD altijd dat helderheid van geest een van de belangrijkste dingen is om echt geluk tot stand te brengen. En wiet vertroebeld dat allemaal. Ik vind "bedwelmende moerasgeest" wel een toepasselijke benaming eigenlijk. :sweatsmile: Die vibe heeft het vaak wel wat, al sta ik ook weer niet helemaal negatief tegenover wiet per se.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nystagmus zei:
Is dit vooral bij lsd het geval? Want ik heb pas voor het eerst 4-ho-met genomen en op het einde van een heftige trip ook wat wiet gerookt en had nergens last van.
Klik om te vergroten...
Wiet combineren met elk psychedelicum is risicovol. Heb zelf het idee dat LSD wel meer dan andere tripmiddelen een versterker van je ervaring is. Zicht wordt versterkt, gehoor, reuk, gedachten, emoties. Brengt wiet dan een element van paranoia in de mix, dan kan dat mogelijk helemaal opgeblazen worden in je psyche.

Dat het altijd goed gaat zegt ook niet alles. Ik heb vaak wiet gecombineerd met LSD en toen was er niks aan de hand. Tot die ene keer dat het ineens helemaal misging toen de wiet erbij kwam. Nu de laatste tijd ervaar ik eigenlijk nooit paranoia op wiet maar eerder wel geregeld. Nog eerder echter ervoer ik het ook niet. Je weet het gewoon niet, hoe het die keer gaat vallen. Ervaar ik nu met wiet alleen een beetje paranoia dan is er niet meteen wat aan de hand. Maar had ik al LSD genomen die die paranoia 10 keer versterkt, dan zou ik heel snel een groot probleem kunnen hebben als ik dat gevoel niet direct kan relativeren. Dan overmeesterd je dat mogelijk en eenmaal je in dat negatieve denken komt is het heel makkelijk om jezelf daarin vast te denken.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwatzakottel zei:
LSD is een zachte en heel heldere substantie, wiet is een bedwelmende moerasgeest. Waarom zou je die twee willen combineren? Wiet is een systeemdrug, kijk naar de rastafaris, hun hele leven lang stoned de bijbel voorlezen en denken dat ze daarmee de wereld veranderen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp ergens wel je vergelijking, maar daarom hoef je nog geen andere culturen te beledigen...
Wat bedoel je trouwens met systeemdrug? Klinkt interessant.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kwatzakottel zei:
Voor mij zijn systeemdrugs die drugs die wezenlijk het systeem helpen ipv jou, eigenlijk alle geaccepteerde drugs, alcohol wiet koffie etc.
Ik ken bijv. een gast die zit al 15 jaar stoned de wikipedia voor te lezen op facebook. Het gaat me er niet om culturen te beledigen, maar
ik zie weinig goeds uit de substantie komen.
Klik om te vergroten...
Maar veel mensen hebben er toch baat bij? Kan enkel voor mezelf spreken, maar jaren geleden kon ik door een chronische ziekte niet meer inslapen. Heb tientallen pillen en cocktails gehad. Één ding bleek dan toch te werken, en dat was een jointje. Voorts blow ik niet. Ik denk dat het niet ligt aan de drug, maar aan hoe ermee wordt omgegaan. Cannabis heeft niet voor niets zo'n oude en rijke geschiedenis...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
geflipt zei:
Ik begrijp ergens wel je vergelijking, maar daarom hoef je nog geen andere culturen te beledigen...
Wat bedoel je trouwens met systeemdrug? Klinkt interessant.
Klik om te vergroten...

Voor mij zijn systeemdrugs die drugs die wezenlijk het systeem helpen ipv jou, eigenlijk alle geaccepteerde drugs, alcohol wiet koffie etc.
Ik ken bijv. een gast die zit al 15 jaar stoned de wikipedia voor te lezen op facebook. Het gaat me er niet om culturen te beledigen, maar
ik zie weinig goeds uit de substantie komen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
Voor mij zijn systeemdrugs die drugs die wezenlijk het systeem helpen ipv jou, eigenlijk alle geaccepteerde drugs, alcohol wiet koffie etc.
Ik ken bijv. een gast die zit al 15 jaar stoned de wikipedia voor te lezen op facebook. Het gaat me er niet om culturen te beledigen, maar
ik zie weinig goeds uit de substantie komen.
Klik om te vergroten...
Als je wiet op dezelfde manier gebruikt als psychedelica: sporadisch en met intentie, dan helpt het je juist uit het systeemdenken. Dan is het (licht) psychedelisch/geestverruimend. Probleem is, je kunt het elke dag weer doen en omdat het naast psychedelisch ook verdovend werkt, is het heel aantrekkelijk als middel om te ontsnappen aan dingen. Maar dan gaat al gauw het bedwelmende de overhand spelen en niet het geestverruimende aspect...
c
cindy45Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Fijn om er toch op deze manier over te praten want ik heb weinig (geen) mensen in mijn omgeving die geĂŻnteresseerd zijn in dit soort dingen.

Eik zei:
Ik ben het ook helemaal eens met de lessen die je trekt na je eerste keer! Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je alleen gaat trippen als je lekker in je vel zit! Negatieve emoties of problemen kunnen namelijk gigantisch uitvergroot worden.

Mooi ook dat je zo dankbaar bent! Dat is echt een recept voor een gelukkig leven đŸ€©

Ps het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat wetenschappelijk is bewezen dat er tijdens lsd iets “niet goed gaat” in je hersenen. Je hersenen werken totaal anders op lsd. Dat klopt. Maar ik zou het niet willen beoordelen als beter of slechter dan “normaal”. LSD geeft je een ander perspectief op jezelf, de wereld en de maatschappij. Dat is volgens mij niet per se goed of fout, maar wel heel leerzaam 😉
Klik om te vergroten...

Zeker, dat is super belangrijk. Wij hebben dit ook bewust gedaan en besloten om te doen omdat we allebei heel goed in ons vel zitten. In het nare gedeelte van mijn trip kwamen alle negatieve dingen in mijn leven zeker terug in mijn ''gedachten''. Gelukkig kon ik dit snel relativeren omdat ik denk ik goed in mijn vel zit.

Thanks voor je toevoeging over dat ''iets niet goed gaat'' in je hersenen tijdens LSD, dat klinkt inderdaad te negatief. Ik denk dat ik het beter had kunnen benoemen als iets dat ''anders'' gaat in je hersenen.

heyol zei:
Hoeveel microgram was je zegeltje? Want wil binnenkort ook eens doen, maar ik lees dat van 50ug mensen geen visuele veranderingen waarnemen maar zich slechts euforisch voelen. Ik zou wel visuele veranderingen willen zien.
Klik om te vergroten...

Geen idee. De persoon waarvan ik ze kreeg vertelde mij dat je op een halve zegel al behoorlijk gaat trippen (zelf getest). Dus voor een eerste keer leek dit me wel voldoende. Achteraf denk ik dat het een goede hoeveelheid was voor een eerste keer. Over het algemeen waren we nog wel in de ''realiteit'' maar we hadden wel visuals en het gevoel dat we in een trip zaten.

...

Over de wiet, ik denk zeker dat ieder persoon hier anders op reageert en ook dat iedere keer dat je het doet ''anders'' kan zijn. Mijn vriend voelde weinig tot niets van de wiet. Ik reageer altijd sterker op drugs dan mijn vriend, in het algemeen, ik denk ook omdat ik vrouw ben en minder zwaar. Ik vind de benaming "bedwelmende moerasgeest" ook herkenbaar. Voor mijn gevoel was ik tijdens de LSD best wel helder, ik had goed in de gaten dat ik het middel had gebruikt en waarom ik bepaalde dingen anders zag. Na de wiet was ik compleet de weg kwijt en verloor ik de controle helemaal. Hierdoor ben ik denk ik in een nare trip beland, wat uiteindelijk wel een bijzondere ervaring werd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."