Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

Eerste keer XTC afgelopen weekend (heftig)

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste post, dus verwacht niet teveel.

Afgelopen zaterdagavond had ik een feest, hartstikke gezellig en ik wat wat drankjes op. De dealer kwam langs en ik was ook wel nieuwsgierig en gezien er 40 man was dacht ik dat XTC wel eens leuk en spannend zou zijn. Ik heb 4 pillen voor €20 gekocht.
Na mijn biertje nam ik een halve pil in, na een half uur merkte ik nog niks. Ik nam er nog 2 in en even later nog is 1 (totaal 3,5 pil). Ik stond buiten te roken en ik voelde mijn lichaam heel zwaar worden.
Ik ben naar binnen gegaan om op de bank te zitten en ik viel steeds even weg.

(Vanaf hier is alles mij verteld)

Uiteindelijk ben ik helemaal bewusteloos gevallen en ben ik na 10 minuten gevonden binnen, 112 is gebeld en de politie en ambulance is gekomen. Ik had een lichaamstemperatuur van 28 graden en een ademhalingsfrequentie van 4 per minuut. Ik ben met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Daar aangekomen waren ook mijn ouders er, die waren heel erg geschrokken en de arts wist niet of ik het zou halen. Ik zag de meest vreselijkste dingen zoals mensen die aan het plafond hingen.
Ik hoorde dat er iemand van dat feest de hele tijd bij me is gebleven en zij had me de hele tijd geaaid. Ik ben via Instagram met haar in contact gekomen en ik heb haar adres gekregen. Ik ben naar haar toe gegaan om haar vreselijk veel te bedanken. Ik barste in tranen uit want als zij me niet had gevonden, had ik dit berichtje nu niet meer kunnen typen.

voor mij geen drugs meer in ieder geval.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat klinkt als een vreselijke (en gevaarlijke) ervaring.
Had je je van tevoren ingelezen over XTC/MDMA? En met welke reden dacht je na een half uur al bij te moeten nemen, en dan ook nog eens twee pillen tegelijk (!?!). Je pillen waren niet getest, en hoogstwaarschijnlijk heb je dus een veel te hoge dosis binnen gekregen.

Hopelijk een goede les voor je om je in het vervolg wat beter voor te bereiden en je drugs te laten testen, om dit soort situaties, die niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen heel vervelend zijn, in het vervolg te voorkomen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Markiee zei:
Helpt 5HTP bij de aanmaak van serotonine?
Klik om te vergroten...
Ja
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat zonde dat je zo onvoorbereid was. Je hebt jezelf echt in gevaar gebracht. Dit is natuurlijk niet hoe drugs werken. Grofweg 7x de standaard dosis in 1x nemen. Je pleurt ook niet in 1x een fles wodka naar binnen.

Een vervelende les. Hopelijk knap je snel op.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Miraculeus zei:
Dat klinkt als een vreselijke (en gevaarlijke) ervaring.
Had je je van tevoren ingelezen over XTC/MDMA? En met welke reden dacht je na een half uur al bij te moeten nemen, en dan ook nog eens twee pillen tegelijk (!?!). Je pillen waren niet getest, en hoogstwaarschijnlijk heb je dus een veel te hoge dosis binnen gekregen.

Hopelijk een goede les voor je om je in het vervolg wat beter voor te bereiden en je drugs te laten testen, om dit soort situaties, die niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen heel vervelend zijn, in het vervolg te voorkomen.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat xtc snel zou werken, dacht dat een halve te weinig was. Super dom natuurlijk
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dick_van_Leeuwen zei:
Wat zonde dat je zo onvoorbereid was. Je hebt jezelf echt in gevaar gebracht. Dit is natuurlijk niet hoe drugs werken. Grofweg 7x de standaard dosis in 1x nemen. Je pleurt ook niet in 1x een fles wodka naar binnen.

Een vervelende les. Hopelijk knap je snel op.
Klik om te vergroten...
Gisteren de dinsdagdip gehad, vandaag voel ik me iets beter. Afgelopen dagen was ik vooral heel erg emotioneel (serotonine)
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Markiee zei:
Ik dacht dat xtc snel zou werken, dacht dat een halve te weinig was. Super dom natuurlijk
Klik om te vergroten...
Misschien kun je het handboek MDMA eens doorlezen voor een volgende keer, of zoek eens wat tripreports op. Sterkte met het herstel.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Miraculeus zei:
Misschien kun je het handboek MDMA eens doorlezen voor een volgende keer, of zoek eens wat tripreports op. Sterkte met het herstel.
Klik om te vergroten...
Helpt 5HTP bij de aanmaak van serotonine?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeetje, wat een verschrikkelijke afloop van iets wat in potentie heel leuk had kunnen zijn. Ik hoop dat je er spoedig van hersteld!

Het is wel aan te raden als je nog een keer iets van drugs gaat gebruiken om jezelf in te lezen en geen impulsieve beslissingen te maken, je weet nu waar dat toe kan leiden. Alle klachten die je had zijn zeer kenmerkend voor een veel te hoge dosis mdma. En helemaal als je het eerste keer is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Holy shit. Spoedig herstel gewenst!

Goed inlezen voortaan. Maar als je nooit meer drugs wil aanraken, kan ik dat heel goed begrijpen.

Goede mensen om je heen tijdens gebruik is ook zo belangrijk.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat meer mensen al zeggen goed inlezen, maar het had ook wel gesierd als mensen in je groep misschien wat hadden verteld erover.
M
MarkieeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Druggers zei:
Wat meer mensen al zeggen goed inlezen, maar het had ook wel gesierd als mensen in je groep misschien wat hadden verteld erover.
Klik om te vergroten...
Ze wisten niet dat ik het gebruikte. Ze dachten dat ik was out gegaan van de alcohol. Daardoor hebben ze me laten liggen, na 10 minuten hebben ze toch maar gebeld. (Slechte mensen dus) had m’n dood kunnen zijn
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#14
Markiee zei:
Het ging om pillen van 264mg per stuk
Klik om te vergroten...
Zo, dat is niet misselijk! Dat je het hebt overleefd is echt een wonder!
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Markiee zei:
Vandaag is het precies een week geleden en heb ik heel erg het gevoel dat ik weer een terugslag heb op het gebied van hoe ik me voel. Ik ben huilend wakker geworden en ik merk aan mezelf dat ik zo niet meer verder kan. Het vreet me echt alleen maar op
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu net je Markieee? Voel je je wat beter? Altijd rustig aan beginnen met iets nieuws en combineren niet doen als je het effect van bepaalde drugs niet kent. Maar dat weet je nu wel. Komt goed, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste x xtc op een festival duurde t dik 2 uur voordat die eindelijk inkickte
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Het is wel aan te raden als je nog een keer iets van drugs gaat gebruiken om jezelf in te lezen en geen impulsieve beslissingen te maken, je weet nu waar dat toe kan leiden. Alle klachten die je had zijn zeer kenmerkend voor een veel te hoge dosis mdma. En helemaal als je het eerste keer is.
Klik om te vergroten...

Ik vind de klachten die worden beschreven (onderkoeling/gevaarlijk lage lichaamstemperatuur en extreem trage ademhaling) juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA, paradoxaal bijna. Je verwacht eerder klachten die horen bij (extreme) oververhitting: koorts, krampen, snelle hartslag en ademhaling, insulten etc. (plus nog allerlei enge shit die secundair kan optreden, zoals rhabdomyolyse, nierinsufficiëntie…). Vind dit dus juist een wat atypisch verhaal. Maar ja, ik ben geen arts, als je echt enorm overdoseert is er veel mogelijk, dan gaat het lichaam vast allerlei gekke fratsen uithalen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt dealen @Markiee. Als de gebeurtenis door je hoofd blijft spoken zou ik er professionele hulp bij zoeken. Nooit meer zoveel nemen, uiteraard, maar zo ver was je zelf ook al. Het is wat hierboven al ergens gezegd werd: je gooit ook niet in één keer een hele fles whisky naar binnen, dan ligt de gemiddelde mens ook met grote kans op de IC… Laat dit een les zijn en hopelijk is het snel wat meer uit je gedachten. Veel sterkte!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
juist in eerste instantie niet klinken als een te hoge dosis MDMA
Klik om te vergroten...
Juist wel. Serotonine is zwaar sederend. Daarom zijn hoge dosissen down en onderkoeling is natuurlijk algemeen bekend. Het dempt dus zelfs de extreme noradrenaline.

Less is more. Daarom zijn lage dosisen MDMA veel leuker.. extreem energiek etc etc
J
JackAss69Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Markiee zei:
Ik ga wel vaak even een rondje wandelen en dan steek ik een paar sigaretten op. Verder heb ik gisteren wel gewerkt in het kader van de afleiding alleen blijf ik er maar aan denken wat ik ook doe. Maar wel bedankt voor de tips
Klik om te vergroten...
Komt goed jongen. Ik heb ook eens een te hoge dosis genomen. Je voelt je erg verward, vergeet veel dingen en voelt alsof je niet in je lichaam zit. Dit kan wel ff duren. Bij mij ongeveer 1 - 1,5 week. Je moet gezond eten, fruit, vifit drink ofzo. En geloof me het komt echt wel goed maar je lichaam heeft gewoon even een klap gekregen.
Mocht je het willen kan je mij een pb sturen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonologie zei:
Juist wel. Serotonine is zwaar sederend. Daarom zijn hoge dosissen down en onderkoeling is natuurlijk algemeen bekend. Het dempt dus zelfs de extreme noradrenaline.
Klik om te vergroten...

Bij het (potentieel levensgevaarlijke) serotoninesyndroom is oververhitting toch echt een van de meest bekende symptomen. Ik geloof meteen dat onderkoeling uiteindelijk ook op kan treden (er kan zóveel met het menselijk lichaam gebeuren als er een cascade van schadelijke complexe reacties in gang wordt gezet na een extreem event zoals een overdosis…), maar hoe jij het nu stelt lijkt het net of het (puur) de noradrenaline zou zijn die voor de oververhitting zorgt, of lees ik dat verkeerd? Dat serotonine ook sedatieve eigenschappen heeft sluit niet uit dat het de neiging heeft tot gevaarlijke hyperthermie te leiden wanneer in overdaad aanwezig; dit is juist een van de meest linke bijwerkingen van (een overkill aan) serotonerge middelen.

* Edit: denk sowieso dat het op zoveel fronten afhankelijk is van de betrokken receptoren, delen van de hersenen en tig andere factoren hoe en of serotonine tot veranderingen, stijging of daling, van de lichaamstemperatuur leidt. Je kunt de werking van serotonine (en receptoren en neurotransmitters in het algemeen) ook niet effe 123 simpel samenvatten. Ik bedoelde vooral te zeggen met mijn eerste reactie dat in de specifieke situatie van MDMA-overdosis je in eerste instantie eerder aan oververhitting dan aan onderkoeling zou denken, zonder verdere context te hebben. Daarmee wil ik niks ontkrachten m.b.t. het verhaal van TS, want dit soort processen zijn gewoon veel complexer dan wij (ik toch) kunnen beoordelen.

Ik vond het gewoon opmerkelijk dat hypothermie als kenmerkend werd beschreven voor een overdosis MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."