met welke sterktefactor zou je meth - oraal - vergelijken met zuivere (!) amfetamine? Hoeveel keer sterker voelt het aan?
Paar keer in de vriendenkring genomen, begin jaren 90.
'Meth' bestond nog niet, alleen de verzamelnaam speed, soms was dat methamfetamine.
Dan namen we een half likje ipv een heel, weegschalen bestonden ook nog niet.
Amfetamine namen we 100/125 mg, dus in het geval van methamfetamine de helft hier van.
Kan niks over de puurheid zeggen maar dat was vast goed.
Het werkt niet zozeer sterker maar anders; op het einde van het feestje; "ik weet niet wat het is met dat spul maar ik ben helemaal vergeten m'n pil in te nemen".
Zoiets.
Paar jaar geleden dex-methamfetamine geprobeerd.
Daar weet ik wel de zuiverheid van, net als van de amfetamine van die avonden, uitstekend.
100/125 mg dl-amfetamine vs 30/40 mg d-methamfetamine.
Heb nog nooit een crash gehad na amfetamine, na methamfetamine voelde ik me niet helemaal ok.
Dat hoorde ik ook van een vriend.
Zou kunnen dat zelfs deze dosis neurotoxisch is.
Ik zou niet veel hoger gaan, denk dat dan bijwerkingen toenemen.