Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend gaat bad op truffels

vriend gaat bad op truffels

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry ik moest wel een beetje lachen om dat "Geert" steeds iedereen er van verdacht homo te zijn. :sweatsmile: (vreemd trouwens, ik heb ooit eens een soortgelijk verhaal gehoord/gelezen, misschien ook hier op DF...)

Maar dat is wel echt super vervelend allemaal. Je zou zeggen dat "Geert" er zo zelf ook niet zoveel plezier aan beleeft, dus waarom steeds drugs blijven gebruiken? Wat me trouwens opvalt is dat jullie overal wiet bij gebruiken. Dit doen heel veel mensen, maar het verhoogt de kans dat je bad gaat enorm wanneer je dit combineert met psychedelica. En het is maar een klein gokje hoor, maar ik schat zo voorzichtig in dat "Geert" tijdens die ongelukkige LSD trip ook wiet heeft gebruikt. Zelf heb ik ervaring met een gruwelijke 'bad trip' ervaring op LSD in combinatie met wiet, dus ik kan me voorstellen dat hij op een vergelijkbare manier heel erg verkeerd is gegaan of zelfs erger dan ik mee heb gemaakt.

Ik zou jullie aanraden sowieso niet meer psychedelica en wiet te combineren. Je danst echt met de duivel op die manier. Alleen LSD of paddo's/truffels is al risico genoeg om mogelijk verkeerd op te gaan. Wiet erbij verhoogt die kans in mijn ogen aanzienlijk, omdat wiet gewoon de neiging heeft bij veel mensen om een element van paranoia toe te voegen. Wat je zelf ook omschreef, dat je niet meer uit je woorden komt en dit de hele situatie ongemakkelijk maakt. Zoiets kleins kan enorm worden uitvergroot in combinatie met bijvoorbeeld LSD en dan neemt een vrolijke trip ineens een heel andere wending.

Verder zou ik toch op een of andere manier proberen (nuchter) een goed gesprek met "Geert" aan te gaan. Vragen wat hem dwars zit. En niet zomaar meer met hem gaan trippen als je weet dat hij niet goed in zijn vel zit. En dus ook geen wiet meer gebruiken tijdens trippen...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geert moet geen drugs meer gebruiken. Dat is denk ik stap 1.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb je Geert welleens hier van man tot man over gesproken? even oprecht aan hem gevraagt hoe het zit en of er misschien iets aan de hand is (na die LSD bad trip). als ik jou was zou ik dit gesprek een keer aangaan met Geert.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
GoldenGrow zei:
heb je Geert welleens hier van man tot man over gesproken? even oprecht aan hem gevraagt hoe het zit en of er misschien iets aan de hand is (na die LSD bad trip). als ik jou was zou ik dit gesprek een keer aangaan met Geert.
Klik om te vergroten...
Precies dat, nuchter wel te verstaan..
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Sorry ik moest wel een beetje lachen om dat "Geert" steeds iedereen er van verdacht homo te zijn. :sweatsmile: (vreemd trouwens, ik heb ooit eens een soortgelijk verhaal gehoord/gelezen, misschien ook hier op DF...)

Maar dat is wel echt super vervelend allemaal. Je zou zeggen dat "Geert" er zo zelf ook niet zoveel plezier aan beleeft, dus waarom steeds drugs blijven gebruiken? Wat me trouwens opvalt is dat jullie overal wiet bij gebruiken. Dit doen heel veel mensen, maar het verhoogt de kans dat je bad gaat enorm wanneer je dit combineert met psychedelica. En het is maar een klein gokje hoor, maar ik schat zo voorzichtig in dat "Geert" tijdens die ongelukkige LSD trip ook wiet heeft gebruikt. Zelf heb ik ervaring met een gruwelijke 'bad trip' ervaring op LSD in combinatie met wiet, dus ik kan me voorstellen dat hij op een vergelijkbare manier heel erg verkeerd is gegaan of zelfs erger dan ik mee heb gemaakt.

Ik zou jullie aanraden sowieso niet meer psychedelica en wiet te combineren. Je danst echt met de duivel op die manier. Alleen LSD of paddo's/truffels is al risico genoeg om mogelijk verkeerd op te gaan. Wiet erbij verhoogt die kans in mijn ogen aanzienlijk, omdat wiet gewoon de neiging heeft bij veel mensen om een element van paranoia toe te voegen. Wat je zelf ook omschreef, dat je niet meer uit je woorden komt en dit de hele situatie ongemakkelijk maakt. Zoiets kleins kan enorm worden uitvergroot in combinatie met bijvoorbeeld LSD en dan neemt een vrolijke trip ineens een heel andere wending.

Verder zou ik toch op een of andere manier proberen (nuchter) een goed gesprek met "Geert" aan te gaan. Vragen wat hem dwars zit. En niet zomaar meer met hem gaan trippen als je weet dat hij niet goed in zijn vel zit. En dus ook geen wiet meer gebruiken tijdens trippen...
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de reactie. Ik denk inderdaad dat het ook met die wiet te maken heeft. Ik heb het onderwerp al een paar keer naar voren gebracht bij hem. Maar ik merk dat hij het heel ongemakkelijk vind om erover te praten. Hij schaamt zich er erg voor namelijk. Ik wacht nog een paar weken denk ik voordat ik er weer over begin zodat het even kan rusten. Het is nu nog vrij recent namelijk en het is nu nog een wat gevoelig onderwerp heb ik het gevoel.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het wel sneu voor je dat de vriendschap erdoor bekoeld is. Heb wel een beetje met je te doen als ik het zo allemaal lees! Het is je beste vriend. Mijn advies is om het niet te lang uit te stellen en er echt proberen over te praten. Praat vanuit je gevoel, hoe jij je voelde in die situatie, dat je je geen raad wist met hem omdat hij niet op je reageerde en in z'n eigen gedachten bleef hangen. Dat je spijt hebt dat je hem alleen hebt gelaten. Dat hij je beste vriend is en dat je graag weer wil dat het zo wordt als vroeger.
Als hij zich zo schaamt, en het moeilijk vindt om erover te praten, doe het dat een keer als jullie een paar biertjes op hebben? (niet dronken of aangeschoten).

Wat het combineren met wiet betreft, daar heb ik zelf ook slechte ervaringen mee. Ik had een keer 2cb geslikt, en toen het bijna uitgewerkt was, wiet gerookt en 2cb bijgesnoven, en toen ging ik te hard. Heb gehuild als een kind. Wiet kan een trip al gauw te heftig maken.

Succes ermee!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ufo piloot zei:
geert had de minst sterke soort gehaald (mexicana)
Klik om te vergroten...
Waren Mexicana en Hollandia niet allebei de sterkste soortjes juist?
Ufo piloot zei:
Het is nu nog vrij recent namelijk en het is nu nog een wat gevoelig onderwerp heb ik het gevoel.
Klik om te vergroten...
Vraag hem gewoon een keer hoe het met hem gaat, vanuit daar kun je hem ook vragen hoe hij de tripjes heeft ervaren. Psychedelica kan veel teweeg brengen, het is eigenlijk altijd wel verstandig om even na te praten hoe het beviel, alleen al zodat beide partijen een beetje het hart kunnen luchten. Als je niet goed met ongemak om kunt gaan kun je beter niet in gezelschap trippen nee, het komt vaak voor dat mensen in een flinke huilbui uitbarsten en wat niet.

Reizen / verplaatsen terwijl je flink aan het trippen bent is vaak niet ideaal, set en setting blijven zogezegd belangrijk. Het klinkt alsof Geert wel een goed gesprek kan gebruiken, ook voor zichzelf. Een beetje communicatie kan meestal geen kwaad. Kans is aanwezig dat hij het onderwerp mijd omdat hij zich schaamt, ik maak mensen nog wel eens extra duidelijk dat wat er tijdens een trip gebeurt privé is en tussen twee personen blijft. Als je tript (met een ander) ben je nou eenmaal kwetsbaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jmths zei:
Waren Mexicana en Hollandia niet allebei de sterkste soortjes juist?
Klik om te vergroten...
Mexicana is 1 van de lichtste.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ufo piloot zei:
Ik heb het onderwerp al een paar keer naar voren gebracht bij hem. Maar ik merk dat hij het heel ongemakkelijk vind om erover te praten. Hij schaamt zich er erg voor namelijk.
Klik om te vergroten...
Even heel inhoudelijk ben ik best benieuwd hoe die schaamte en het ontwijken van dat gesprek bij hem tot uiting komt. Heeft hij een groot ego gedreven persoonlijkheid terwijl hij eigenlijk van binnen onzeker over zichzelf is? Dan kan het best een mindfuck zijn namelijk om een middel te nemen die je ego deels oplost.

Ik heb een goeie vriend die ik ook eenmaal op truffels heb gezien. Een hele populaire jongen met veel aanzien en veel praatjes. Maar toen hij eenmaal op truffels zijn ego en zelfindentiteit verloor kon hij alleen nog maar geschokeerd JEZUS! roepen. Ik zag de angst in z'n gezicht dat hij het echt moeilijk vond te functioneren zonder z'n ego. Al worstelend zag ik de paniek en het was voor hem 1 grote error.

Deze persoon rookte er geen wiet bij en de dosis was nog matig. Volgens mij 15 gram. Dit soort mensen zijn niet gemaakt, of nog niet zelfverzekerd en open genoeg voor psychedelica. En ik kan me voorstellen als de eerste keer op lsd de setting niet optimaal was en er wellicht nog bij geblowd werd, dat het behoorlijk traumatisch kan toeslaan. En ik zie het gedrag wat jij beschrijft dan ook best wel als ernstig in. Zoals hierboven al eerder vermeld, hij moet echt geen drugs meer gebruiken. De error die jij omschrijft die telkens op hetzelfde neerkomt lijkt een moment te zijn op de avond wanneer hij zichzelf te ver verloren is, namelijk door alles te intensiviseren door erbij te blowen. En dan gaat dit programma ineens aan in z'n hoofd. Lijkt wel een diep probleem als je het mij vraagt.

Wel fijn dat je hem wil helpen, en de juiste intenties hebt. Je hebt het beste met hem voort en het zal goed zijn dit expliciet te benadrukken als je met hem hierover in gesprek gaat.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space 🕉 zei:
Even heel inhoudelijk ben ik best benieuwd hoe die schaamte en het ontwijken van dat gesprek bij hem tot uiting komt. Heeft hij een groot ego gedreven persoonlijkheid terwijl hij eigenlijk van binnen onzeker over zichzelf is? Dan kan het best een mindfuck zijn namelijk om een middel te nemen die je ego deels oplost.

Ik heb een goeie vriend die ik ook eenmaal op truffels heb gezien. Een hele populaire jongen met veel aanzien en veel praatjes. Maar toen hij eenmaal op truffels zijn ego en zelfindentiteit verloor kon hij alleen nog maar geschokeerd JEZUS! roepen. Ik zag de angst in z'n gezicht dat hij het echt moeilijk vond te functioneren zonder z'n ego. Al worstelend zag ik de paniek en het was voor hem 1 grote error.

Deze persoon rookte er geen wiet bij en de dosis was nog matig. Volgens mij 15 gram. Dit soort mensen zijn niet gemaakt, of nog niet zelfverzekerd en open genoeg voor psychedelica. En ik kan me voorstellen als de eerste keer op lsd de setting niet optimaal was en er wellicht nog bij geblowd werd, dat het behoorlijk traumatisch kan toeslaan. En ik zie het gedrag wat jij beschrijft dan ook best wel als ernstig in. Zoals hierboven al eerder vermeld, hij moet echt geen drugs meer gebruiken. De error die jij omschrijft die telkens op hetzelfde neerkomt lijkt een moment te zijn op de avond wanneer hij zichzelf te ver verloren is, namelijk door alles te intensiviseren door erbij te blowen. En dan gaat dit programma ineens aan in z'n hoofd. Lijkt wel een diep probleem als je het mij vraagt.

Wel fijn dat je hem wil helpen, en de juiste intenties hebt. Je hebt het beste met hem voort en het zal goed zijn dit expliciet te benadrukken als je met hem hierover in gesprek gaat.
Klik om te vergroten...

Ik was er zelf niet bij toen hij lsd had genomen. Wat hij me erover heeft verteld is dat hij het erg had onderschat. En het dus veels te heftig was.
Wat je beschrijft over die onzekerheid zou heel goed kunnen. sinds die keer truffels komt hij erg onzeker over. Waarschijnlijk omdat ik een kant van hem heb gezien die hij liever voor zichzelf had gehouden. Tenminste dat is mijn theorie. Want zelfs nu als we alleen blowen kan hij al een beetje gek gaan doen. Rare vragen stellen, denken dat ergens een geheime betekenis achter zit en gedachte loops etc. Het lijkt soms net alsof hij realiteit niet meer goed van gedachten kan onderscheiden. Hij is wel gewoon aanspreekbaar en als ik hem vertel dat hij een beetje raar aan het brabbelen is zegt hij, oh had ik niet door. En dan doet hij weer normaal.

Ik zal binnenkort een gesprek met hem aangaan en vragen hoe dat komt dat die LSD trip zo slecht ging en waarom het nog steeds invloed heeft op zijn drugsgebruik in het heden. Ook gek om te zien is, is dat hij eigenlijk niet zijn excuses aanbied voor de rare dingen die hij doet. Het lijkt net alsof het voor hem normaal is allemaal, gewoon in zijn eigen wereldje. Lijkt een beetje op lichte psychose klachten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ufo piloot zei:
Lijkt een beetje op lichte psychose klachten.
Klik om te vergroten...
Ik wou net zeggen, dit klinkt echt alsof hij psychotische klachten heeft. Nu wordt tegenwoordig heel anders gedacht over psychoses. Waar ze vroeger dachten dat je 'gek' was, zeggen specialisten nu steeds vaker dat psychoses eigenlijk lang niet zo abnormaal zijn als veel mensen denken. In die zin hoeft iemand niet meteen in paniek te schieten als er mogelijk geconstateerd wordt dat men aanleg heeft voor psychoses. Er is trouwens ook wel wat voor te zeggen dat psychedelica mensen in een psychotische staat kunnen brengen. (wanen voor werkelijkheid aannemen)

Maar, hoe heftig en negatief Geert reageert op drugs is in mijn ogen wel zorgelijk. Ik denk dat het zeer aan te raden is om ver bij met name psychedelica en wiet weg te blijven, maar eigenlijk beter bij alle drugs. Want als je onstabiel bent op deze manier, kan een drug ervaring (en dan echt met name psychedelica en wiet) je over het randje drukken en dingen nog veel erger maken dan ze al zijn. Wat hij nodig heeft denk ik, is een periode helemaal drugsvrij zijn en professionele begeleiding bij de problemen die hij duidelijk heeft. Maar zoiets stel je natuurlijk niet even makkelijk aan iemand voor...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi @Ufo piloot ,

Vervelend voor jou en je maat dat jullie zo'n vervelende ervaring hebben gehad. Volgens mij heeft dit meerdere oorzaken.
1) onverstandig omgaan met het middel. Door buiten in het openbaar te gebruiken terwijl jij nota bene niet lekker in je vel zat namen jullie een groot risico.
2) zoals @Mindless al aangaf versterkt cannabis het effect en vergroot het de kans op een slechte trip aanzienlijk.
3) het lijkt erop dat jouw maat mogelijk wat issues heeft waar hij niet open over durft te zijn en mogelijk zelfs aanleg heeft voor psychose / schizofrenie

Ik zou je aanraden een open gesprek met je maat te hebben. Probeer hem duidelijk te maken dat je er voor hem bent en dat het okay is zoals hij is. Zelf heb ik altijd het vermoeden dat mannen die moeilijk doen over homoseksualiteit zelf ergens latent homoseksuele gevoelens onderdrukken. Wie weet is dat bij jou maat ook het geval. Hoe dan ook lijkt het me verstandig als hij het even wat rustiger aan doet met de drugs totdat duidelijker is of hij inderdaad aanleg heeft voor mentale aandoeningen.

Supertof trouwens dat je hem zo goed wilde steunen en er ook nu voor hem bent!
l
luuukLid
01-01-2024, 00:00
#13
He, dit klinkt bekend :) Zegt denk ik vooral over dat Geert nogal worstelt met dingen in z'n leven.
Ik zou bij zoiets gewoon eens met hem afspreken om samen iets leuks te gaan doen, en dan iets luchtigs wat jullie beiden leuk vinden en totaal wat anders dan iets met drugs. Gewoon om hem het vertrouwen te geven dat je nog steeds goede vrienden zijn en het voorval hem niet minder heeft gemaakt. Dit kan het ijs breken om het er later nog eens goed over te hebben, ik kan me voorstellen dat hij daar niet direct op zit te wachten.

Ik weet trouwens niet of dat bij jullie kan, hier zijn we best wel terughoudend met elkaar afspreken en dingen doen behalve met huisgenoten.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat klinkt als een geslaagde 2cb ervaring.
Was je 2cb getest?
Want 19mg geloof ik niet. Ik heb al veel verschillende pilletjes gehad. En die waren allemaal tussen de 8 en 14mg.

Van je dip kan ik je niet helpen. Ook daarbij weer je vraag. Waren de pillen getest?
Ik heb serieus nooit een dip na 2cb.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rosie zei:
Dat klinkt als een geslaagde 2cb ervaring.
Was je 2cb getest?
Want 19mg geloof ik niet. Ik heb al veel verschillende pilletjes gehad. En die waren allemaal tussen de 8 en 14mg.

Van je dip kan ik je niet helpen. Ook daarbij weer je vraag. Waren de pillen getest?
Ik heb serieus nooit een dip na 2cb.
Klik om te vergroten...
Volgens Geert laat zijn dealer/ vriend altijd alles testen wat hij binnenkrijgt. Om zo te voorkomen dat zijn reputatie naar beneden gaat. Kan natuurlijk ook gewoon gelogen zijn. Ik weet het verder niet helaas
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ufo piloot zei:
Volgens Geert laat zijn dealer/ vriend altijd alles testen wat hij binnenkrijgt. Om zo te voorkomen dat zijn reputatie naar beneden gaat. Kan natuurlijk ook gewoon gelogen zijn. Ik weet het verder niet helaas
Klik om te vergroten...
Dat zegt elke dealer.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ufo piloot zei:
klein detail trouwens. Ik zie overal staan dat je na 2CB geen kater zou krijgen of een dip. echter heb ik 1,5 week na het gebruik mij erg depressief gevoeld. weet iemand hier iets over?
Klik om te vergroten...
Hoeft niet gerelateerd te zijn (is het volgens mij ook gewoon niet). Heftige dingen die in je leven gebeuren, zoals dat inzitten met die vriend van je, of gelijk wat anders die gebeurd zou kunnen zijn, kan je even down doen voelen.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Hoeft niet gerelateerd te zijn (is het volgens mij ook gewoon niet). Heftige dingen die in je leven gebeuren, zoals dat inzitten met die vriend van je, of gelijk wat anders die gebeurd zou kunnen zijn, kan je even down doen voelen.
Klik om te vergroten...
Dat kan heel goed kloppen. Tijdens het schrijven van de update was ik aan het stoppen met blowen. Heb daar ook een forum over staan. Waarschijnlijk was dat het gewoon.

Geert is trouwens, nadat ik weg ben gegaan. Toch weer in een psychotisch achtige staat beland. Hij vertrouwde zijn vriendin weer niet.

Even wat anders.
Hij heeft dus 2 weken terug een echte psychose gehad. Hij was dus erg verslaafd aan ADHD medicijnen. Die stal hij van zijn zus. Hij heeft toen een heel stripje ritalin geslikt op een dag. Hij is toen spirituele filmpjes gaan kijken waaruit hij opmaakte dat hij zijn bijstaande familie en vrienden moest verjagen uit zijn leven. Hij heeft toen zijn ouders, familie en zijn vriendin uitgescholden. Daarna hebben zijn ouders hem naar een arts gestuurd. Die heeft testen gedaan en daaruit bleek dat Geert een psychose had. Hij is nu volledig gestopt met alle drugs en lijkt ook niet meer terug te willen. Hij krijgt nu goede hulp dus dat is fijn.

Ik ben vorige week even met hem op pad geweest. Ik wilde graag even weten hoe het met hem ging. Hij heeft me toen uitgelegd dat hij al een langere tijd een stemmetje in zijn hoofd had die hem vertelde dat hij fuckt up shit moest doen. Ditzelfde stemmetje heeft ervoor gezorgd dat het bij de keer MDMA, truffels en 2cb fout ging en dat hij iedereen wantrouwde. Ik heb een heel goed gesprek gehad met hem en hij was heel open over alles.
Hij gaf aan dat hij zelf niet door had dat er echt iets mis was. Ik heb ook gezegd dat ik wel mijn vermoedens had, maar dat ik bang was dat hij boos zou worden als ik het zou vertellen. Hier had hij begrip voor. Hij vond het fijn dat ik eerlijk en open was, en hem niet aanzag voor gek.

Al met al leek het super goed met hem te gaan vorigr week, veel scherper, actiever en leek veel meer op zijn gemak. Merkte de laatste tijd al aan hem dat hij zeer angstig en ongemakkelijk overkwam als ik ging chillen met hem. Dat was nu weg.

Aan de ene kant is het vervelend dat hij het zo heeft moeten ondergaan. Maar aan de andere kant krijgt hij nu wel goede hulp.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeer heftig verhaal Ufo piloot. Goed dat het beter is nu.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."