Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB op feest en thuis

6-APB op feest en thuis

43 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebbenzekezine? zei:
Is niet verzonnen. Als je drugs te frequent gebruikt overstimuleer je de hersenen waardoor je synapsen die reageren op deze middelen letterlijk veranderd. Permanente schade is al bewezen in onderzoeken.
Klik om te vergroten...
Neurotoxiciteit is wat anders dan een harm-reductionregel die bedoeld is om de gezondheidseffecten daarvan te beperken :wink:
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Neurotoxiciteit is wat anders dan een harm-reductionregel die bedoeld is om de gezondheidseffecten daarvan te beperken :wink:
Klik om te vergroten...
Die regel moet altijd een eerste stap zijn om iemand te weerhouden van misbruik. Mn zus is arts, ziet nu steeds vaker jongeren overlijden in t ziekenhuis en ik heb t vermoeden waarom. Verheerlijking op socials en meer en meer nemen. Troep nemen dat legaal te koop is etc.
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ook eens een experimentje gedaan. Ik voelde en ervaarde wel leuke maar speciale dingen (ik ben dan ook geen ervaren gebruiker, dit wereldje is nieuw voor mij).

  • Eerst en vooral zat ik een beetje in mijn eigen hoofd.
  • Ik heb pas later door dat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld: op pc, of berichten sturen) dit mede doordat ik een beetje opgesloten zit in mijn hoofd. Het lijkt soms alsof ik droomde dat ik iets deed.
  • Als ik mijn muziek uitzet, hoor ik zo stil precies nog de muziek (heel vreemd).
  • Ik zag op toilet precies een spinnetje op de grond (ten minste dat dacht ik, omdat het leek alsof het bewoog) uiteindelijk was het maar ƩƩn of ander vuiltje.
  • Wat wel bijzonder is, is dat ik me veel beter kan focussen. Wel maar op ƩƩn ding. In mijn geval op de pc.
  • Ook een enorme energie boost, ik heb 2 nachten niet geslapen.
  • Ik schrikte ook regelmatig van kleine heden.

Vooral de kater zal ik nooit vergeten: die was heeeeel heftig. Vooral heeel misselijk, niet normaal. En zweten, zweten, zweten (mijn airco stond op en ik zat precies in de oven)

Het duurde ook heel erg lang. Ik zat echt tot op het laatste moment in mijn eigen hoofd (zelfs nog tijdens de kater).

Herkennen jullie bepaalde effecten? graag wat meer uitleg, aangezien ik beginnende gebruiker ben. Onder welke categorie valt ... effect enzo?


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik vond het alvast een spannende en leuke eerste ervaring (behalve de kater).

6APB (benzofury) krijgt van mij alvast een mooie 8.5/10
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind 2 nachten niet slapen wel erg lang! Ik zou dat zelf als zeer onprettig ervaren. Ik zou als beginner toch wat anders nemen,mdma. Ik overweeg ook eens 6-apb,maar na dit report zie ik er voorlopig vanaf.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fladderfly zei:
Ik vind 2 nachten niet slapen wel erg lang! Ik zou dat zelf als zeer onprettig ervaren. Ik zou als beginner toch wat anders nemen,mdma. Ik overweeg ook eens 6-apb,maar na dit report zie ik er voorlopig vanaf.
Klik om te vergroten...
Kennelijk is dat ook per persoon verschillend. Mijn eerste ervaring/kennismaking met 6-APB was erg goed.
Nee, ik heb niet bijstergoed geslapen maar wel oke. De avond erna heb ik geslapen als een os. Verder 0 dips en/of kater ervaren de dagen erna. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

Zo zie je. De een ervaart niets met een hoge dosering en de ander gaat met een stuk minder in een baan om de aarde. Gekke wezens zijn wij ook.....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Ik ben het eens met @Neo-Shulginist maar de regels rondom afkortingen zijn complex (zie hier). Het komt bijvoorbeeld de leesbaarheid ten goede om voor afkortingen kleine letters te gebruiken. Maar dat terzijde šŸ™‚
Klik om te vergroten...
Ohja, dat was waarmee ik in mijn hoofd zat: Engelse afko's.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik moet OP toch wel gelijk geven dat er voor MDMA / 6-APB op dit forum een andere norm lijkt te gelden (de 3-maandenregel) dan voor speed of cocaĆÆne (waarbij er niet zo'n duidelijke norm is). De wetenschappelijke onderbouwing daarvan rammelt inderdaad.

In een reactie op een andere post heb ik daarop wat uitgebreider gereflecteerd:


Maar, als je die reactie goed leest dan zie je dat ik de andere forumleden ook gelijk geef dat elke week stimulerende middelen gebruiken risicovol is. Ik zou zeggen dat je de 3-maandenregel het best kan laten gelden voor ALLE stimulerende middelen. En dan ook niet smokkelen dat je de ene maand speed doet en de volgende maand MDMA.

Met OP ben ik eens dat functionaliteit een belangrijk criterium vind. Gaat het goed op je werk? Goed met liefdesrelaties? Met vrienden? Financieel alles op orde? Huisje, boompje, en eventueel beestje? Mooi. Dan is drugsgebruik op zichzelf niet per se een probleem.

Hoewel je dan natuurlijk nog wel zit met gezondheidsrisico's van drugs gebruiken. In het geval van MDMA is dat voornamelijk een verminderd zeer korte termijn geheugen en versleten tanden. Andere gezondheidsrisico's spelen meer op de korte of middellange termijn, zoals oververhitting, hart- en vaatproblemen (inclusief hersenbloeding), opwindingsdelier, HPPD, derealisatie, en natuurlijk minder ernstige risico's zoals een kater, verstoorde slaap, sterk schommelende emoties, verminderde veerkracht..

Van 6-APB is een stuk minder bekend. Al kun je ervan uitgaan dat de korte termijn risico's ook voor dat middel opgaan (oververhitting, hart- en vaatproblemen). Een extra zorg van 6-APB is dat die stof redelijk veel affiniteit heeft voor de 5-HT2b-receptor, wat in verband wordt gebracht met mogelijke hartklachten.

Overigens schrijf je 6-APB met hoofdletters. De regel is namelijk dat je afkortingen schrijft met een hoofdletter, totdat ze algemeen bekend zijn. Daarom zijn dvd en xtc met kleine letter, maar 6-APB (nog) niet.

#micdrop
Klik om te vergroten...
Ik ben het er ook mee eens dat de 3 maandenregel moet gelden voor alle soorten drugs. Daarnaast is het voor mij ook dat als jij alle ballen weet hoog te houden het prima is om een keertje drugs te gebruiken. Maar week in week uit? 8 jaar lang? Is het leven dan niet leuk genoeg om het nuchter mee te maken? Ik vraag me dan af wat je uit het gebruik wilt halen of beter gezegd, waar je voor wegloopt. Ik denk dat OP zeker wel weet dat het niet geheel gezond gedrag is.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Ik denk dat OP zeker wel weet dat het niet geheel gezond gedrag is
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wel, maar heeft vast een reden waarom. Wij doen dat juist met pep, en ja, erg bewust dat dat ongezond is. Nu ongeveer anderhalf jaar bijna wekelijks. Bij ons is de combinatie seks en pep heerlijk en daarnaast praten we erg veel. We nemen wel wat maatregelen voor harm reduction, zoals veel slapen op andere dagen, gezond eten en bewegen, en wat supplementen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil ook mijn eigen ervaringen even delen om nog wat meer perspectief te bieden. Ik ga hier verder niet in op de theoretische discussie. Toen ik 17 of 18 was heb ik een half jaar wekelijks mdma/xtc gebruikt. Ik vond het elke week prachtig en ik had elke week aan dezelfde dosis genoeg. Ik merkte dus weinig van tolerantie.

Helaas was ik altijd gevoelig voor de mdma dip. Die dip duurt voor mij bijna een week (van zondagavond tot vrijdagmiddag, als ik op zaterdag gebruik). Ik weet niet of de dip in die zes maanden erger werd (het was altijd al erg), maar het stond me wel steeds meer tegen. Daarom ben ik minder vaak gaan gebruiken en uiteindelijk ben ik 10 jaar lang helemaal gestopt. In die 10 jaar gebruikte ik ook geen andere drugs. Toen ik na 10 jaar weer mdma gebruikte merkte ik geen grote verschillen met de laatste keren dat ik het gebruikt had.

Op basis van deze ervaringen twijfel ik aan het narratief rond de drie maanden regel. Dat mdma gebruik ongezond is, is voor mij duidelijk — dat voelde ik wel. Het zal me lichamelijk zeker geen goed gedaan hebben, maar of ik blijvende schade heb weet ik niet. Er is in medische onderzoeken tot nu toe niks bij mij ontdekt (maar dat zegt natuurlijk niet zoveel).

Al met al vind ik de drie maanden regel een goede vuistregel, dus begrijp me niet verkeerd. Je moet gewoon niet te vaak drugs gebruiken. Maar zou een zes maanden regel niet nog beter zijn?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ulixes zei:
Ik ben het er ook mee eens dat de 3 maandenregel moet gelden voor alle soorten drugs. Daarnaast is het voor mij ook dat als jij alle ballen weet hoog te houden het prima is om een keertje drugs te gebruiken. Maar week in week uit? 8 jaar lang? Is het leven dan niet leuk genoeg om het nuchter mee te maken? Ik vraag me dan af wat je uit het gebruik wilt halen of beter gezegd, waar je voor wegloopt. Ik denk dat OP zeker wel weet dat het niet geheel gezond gedrag is.
Klik om te vergroten...
Tja ik kan niet voor OP spreken. Maar mij valt wel op dat hij zelf dit beweert:
Rukyr zei:
Heb 2 zeer zware jaren achter de rug en kan gewoon stellen dat de diverse middelen mij er doorheen geholpen hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zal eerlijk zijn: mijn wenkbrauw gaat dan ook omhoog. Want ik kan me prima voorstellen dat de diverse middelen juist de zware jaren nog zwaarder hebben gemaakt door allerlei emotionele effecten bijvoorbeeld. En dan kan ik me ook voorstellen dat OP juist terugkijkt op die momenten met drugs die juist even een lichtpuntje waren.

Maar dan zal ik nog een keer eerlijk zijn: ik weet niet wat er is gebeurd. Dus misschien moeten we even aan @Rukyr vragen hoe hij dit dan precies ziet?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rip receptoren
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Al met al vind ik de drie maanden regel een goede vuistregel, dus begrijp me niet verkeerd. Je moet gewoon niet te vaak drugs gebruiken. Maar zou een zes maanden regel niet nog beter zijn?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het punt van deze regel altijd een beetje geweest: "Liever helemaal geen drugs, maar als je het dan toch gaat doen, doe dan in ieder geval minimaal 3 maanden ertussen". Ja, hoe langer hoe beter en nog liever helemaal niet natuurlijk. Maar in ieder geval beter om goede pauzes ertussen te laten.
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Rip recereceptor
Klik om te vergroten...
@FredKroket weer lekker kort maar krachtig.šŸ˜‚
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Boyman zei:
Volgens mij is het punt van deze regel altijd een beetje geweest: "Liever helemaal geen drugs, maar als je het dan toch gaat doen, doe dan in ieder geval minimaal 3 maanden ertussen". Ja, hoe langer hoe beter en nog liever helemaal niet natuurlijk. Maar in ieder geval beter om goede pauzes ertussen te laten.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reponse! Zoals je het hier verwoordt ben ik het helemaal met je eens. Maar hierboven zei je ook een paar andere dingen:
Boyman zei:
met wekelijks gebruik steven je echt af op levenslange problemen.
Klik om te vergroten...
Misschien? Gezond is anders natuurlijk, maar ā€˜levenslange problemen’? Weten we dat wel zo zeker?
Boyman zei:
Als je zo doorgaat heb je een goede kans dat je lichaam zo afhankelijk wordt van serotonine-drugs dat je brein dit zometeen zelf helemaal niet meer je geluksstofjes kunt aanmaken.
Klik om te vergroten...
Hier zet ik vraagtekens bij. Een permanente afhankelijkheid van drugs die op serotonine werken? Een onvermogen om ā€˜geluksstofjes’ (serotonine?) aan te maken? Ik zit niet zo goed in de wetenschappelijke literatuur, maar met zoiets ben ik niet bekend.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Boyman zei:
Als je zo doorgaat heb je een goede kans dat je lichaam zo afhankelijk wordt van serotonine-drugs dat je brein dit zometeen zelf helemaal niet meer je geluksstofjes kunt aanmaken. En dan kun je niet meer terug.
Klik om te vergroten...

OtherShore zei:
Hier zet ik vraagtekens bij. Een permanente afhankelijkheid van drugs die op serotonine werken? Een onvermogen om ā€˜geluksstofjes’ (serotonine?) aan te maken? Ik zit niet zo goed in de wetenschappelijke literatuur, maar met zoiets ben ik niet bekend.
Klik om te vergroten...
Ter info:
www.groene.nl

Het ā€˜ontbrekende stofje in het brein’

Psychische problemen zouden het gevolg zijn van een chemische onbalans in de hersenen. Die wankele hypothese is jarenlang als waarheid verspreid. Dat is niet alleen de farmaceutische industrie maar ook de wetenschappelijke gemeenschap te verwijten.
www.groene.nl www.groene.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rukyr zei:
Ik schrik weer van jullie reacties. Ik functioneer uitstekend in werk en privƩ. Draag veel verantwoordelijk voor allerlei zaken en heb nog nooit een afspraak laten verzaken omdat ik high was of te gammel. Als ik hier de hoeveelheden lees die mensen per avond in hun mik gooien (en dat moeten ze helemaal zelf weten, iedereen mag dat zelf bepalen) dan vind ik het bij mij nog wel meevallen. Ben ook flink door de medische molen geweest (niets drugs gerelateerd) en er zijn geen afwijkingen gevonden in nier, lever, hart en longen. En inderdaad, hersenen zijn niet zomaar te controleren maar ik doe regelmatig diverse cognitieve testjes om te zien of alles in de bovenkamer nog werkt. Ik waardeer jullie bezorgdheid en de 3 maanden regel heb ik al vaker gezien maar heb daar nog geen wetenschappelijk onderbouwd iets van gevonden, kan aan mij liggen hoor. Zoals gezegd gebruik ik al vele jaren en heb gewoon baan (zelfs eigen zaak) en normaal sociaal leven (ben geen mensenliefhebber maar dat heeft niets met drugs te maken). En het zal misschien aan eind van mijn leven naar boven komen dat ik 1 en ander heb verziekt maar ik geloof er heilig in dat alcohol en nicotine verwoestender zijn en veel meer leed aanrichten.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je niet gelooft in de 3-maanden regel omdat er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is (volgens jou) maar dat je al je andere argumenten ophangt aan anekdotisch bewijs en vergezochte aannames die ook nog eens geen causaal verband hebben.
R
RukyrLid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Grappig dat je niet gelooft in de 3-maanden regel omdat er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is (volgens jou) maar dat je al je andere argumenten ophangt aan anekdotisch bewijs en vergezochte aannames die ook nog eens geen causaal verband hebben.
Klik om te vergroten...
Denk dat je eerst eens moet opzoeken wat anekdotisch bewijs en causaal verband betekenen voordat je er mee gaat schermen. Ik heb nergens beweerd niet te ā€œgelovenā€ in de 3 maanden regel. Ik heb er alleen in mijn korte zoektocht (dat bedoelde ik met het ligt aan mij) daar niets over kunnen vinden op diverse wetenschappelijke plekken. Ik zal de laatste zijn die wetenschap overboord gooit. En anekdotisch bewijs is hetgeen waar deze hele site op draait. Iedereen vertelt zijn/haar ervaringen en op basis daarvan proberen weer mensen iets nieuws of passen zaken aan.

En wat is een vergezochte aanname? Alles wat ik heb gezegd heeft betrekking op mij en mijn ervaring. Enige aanname die ik heb gedaan en die is ver van vergezocht want veel over te vinden, is dat alcohol en nicotine slechter voor een mens zijn dan x. Nu lijkt me algemeen bekend dat de aantallen gebruikers van die stoffen vele malen hoger zijn dus bijwerkingen/excessen zijn ook hoger en het is vrij overal verkrijgbaar.

Overigens geldt dat voor RC ook en daar is weinig ervaring mee dus daar loop ik zeker een risico en dat erken ik ook. Daarmee zal ik zeker niet wekelijks een halve (want daar hebben we het over) gebruiken. Mensen met adhd (ben er wel mee gediagnosticeerd maar nauwelijks last meer) gebruiken ritalin, een amphetamine, dat gebruiken sommigen al meer dan 10 jaar dagelijks. Nu is de werking daarvan absoluut niet vergelijkbaar met x maar ook die stof veranderd de hersenchemie. En laten we over antidepressiva helemaal niet beginnen of de doden door opiaten in Amerika.

Kortom, alles heeft een risico en eenieder bepaalt zelf wat ze wel/niet aandurven. Iedereen reageert weer net iets anders en ik ondervind cognitief na al die jaren geen grote veranderingen. Enige wat ik met mijn eerste post wilde doen was mensen hier vertellen dat er alternatief is voor mensen die x zat zijn (zoals ik) en die iets anders willen proberen en eerst willen lezen hoe anderen dit bevalt. Dat heb ik ook gedaan en nam toen aan (ja dat is inderdaad een verkeerde aanname gebleken) dat ik hier vrijuit kon vertellen hoe of wat. Dat ik vervolgens zelfs beledigingen moet ondergaan en dat mijn receptoren al dood worden verklaard valt mij zwaar tegen. Maar zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.

Ik wil de mensen met onderbouwde reacties bedanken en zal zeker verder gaan kijken naar wat er te krijgen is. Wat ik heb meegemaakt houd ik voor mezelf want dat is hier niet relevant, iedereen maakt zaken mee. Sommige gaan drinken, anderen gaan gokken of kopen zich arm. Ik gebruik regelmatig drugs maar ik heb 0 schulden, goed inkomen en prima interacties met al mijn klanten en familie (niet persƩ in die volgorde :wink:). Los elke week op diverse plekken allerlei problemen op en dat gaat nog steeds zeer goed. En zeker zal ik wellicht iets over 15-20 jaar gaan merken als ik echt oud ben/wordt maar voor mijzelf heb ik dit leven al als compleet bestempeld. Niet bang voor de dood maar er ook niet meteen naar op zoek maar komt het ineens dan zij dat zo. Dat heb ik geaccepteerd als onderdeel van mijn levensstijl. Ik ben nooit agressief, nooit vervelend en val niemand ermee lastig want in huis samen met vrouw die in mindere mate meedoet. Dat is alles wat ik wil vertellen.

Het ga jullie allemaal goed en blijf je eigen geweten, dat doe ik ook. Ik ga niet meer reageren op vervelende opmerkingen over mijn gebruik of het afsterven van mijn receptoren, dat is mij echt vies tegengevallen, maar voor de rest blijft DF een bron van informatie en soms zelfs inspiratie. Fijne dag allen….
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Rukyr zei:
Enige wat ik met mijn eerste post wilde doen was mensen hier vertellen dat er alternatief is voor mensen die x zat zijn (zoals ik) en die iets anders willen proberen en eerst willen lezen hoe anderen dit bevalt. Dat heb ik ook gedaan en nam toen aan (ja dat is inderdaad een verkeerde aanname gebleken) dat ik hier vrijuit kon vertellen hoe of wat.
Klik om te vergroten...
Het valt mij door de jaren heen op dat newbies vaker zwaar worden beoordeeld/veroordeeld. En dat dit ten koste gaat van het vrijuit kunnen vertellen. Wanneer vaste leden risicovol gedrag beschrijven, wordt daar milder op gereageerd.

Laten we met zijn allen wat meer balans proberen te vinden tussen harm reduction en tolerant zijn. Zodat nieuwe mensen ook minder een drempel ervaren. En ze niet meteen wegjagen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rukyr zei:
Denk dat je eerst eens moet opzoeken wat anekdotisch bewijs en causaal verband betekenen voordat je er mee gaat schermen. Ik heb nergens beweerd niet te ā€œgelovenā€ in de 3 maanden regel. Ik heb er alleen in mijn korte zoektocht (dat bedoelde ik met het ligt aan mij) daar niets over kunnen vinden op diverse wetenschappelijke plekken. Ik zal de laatste zijn die wetenschap overboord gooit. En anekdotisch bewijs is hetgeen waar deze hele site op draait. Iedereen vertelt zijn/haar ervaringen en op basis daarvan proberen weer mensen iets nieuws of passen zaken aan.

En wat is een vergezochte aanname? Alles wat ik heb gezegd heeft betrekking op mij en mijn ervaring. Enige aanname die ik heb gedaan en die is ver van vergezocht want veel over te vinden, is dat alcohol en nicotine slechter voor een mens zijn dan x. Nu lijkt me algemeen bekend dat de aantallen gebruikers van die stoffen vele malen hoger zijn dus bijwerkingen/excessen zijn ook hoger en het is vrij overal verkrijgbaar.

Overigens geldt dat voor RC ook en daar is weinig ervaring mee dus daar loop ik zeker een risico en dat erken ik ook. Daarmee zal ik zeker niet wekelijks een halve (want daar hebben we het over) gebruiken. Mensen met adhd (ben er wel mee gediagnosticeerd maar nauwelijks last meer) gebruiken ritalin, een amphetamine, dat gebruiken sommigen al meer dan 10 jaar dagelijks. Nu is de werking daarvan absoluut niet vergelijkbaar met x maar ook die stof veranderd de hersenchemie. En laten we over antidepressiva helemaal niet beginnen of de doden door opiaten in Amerika.

Kortom, alles heeft een risico en eenieder bepaalt zelf wat ze wel/niet aandurven. Iedereen reageert weer net iets anders en ik ondervind cognitief na al die jaren geen grote veranderingen. Enige wat ik met mijn eerste post wilde doen was mensen hier vertellen dat er alternatief is voor mensen die x zat zijn (zoals ik) en die iets anders willen proberen en eerst willen lezen hoe anderen dit bevalt. Dat heb ik ook gedaan en nam toen aan (ja dat is inderdaad een verkeerde aanname gebleken) dat ik hier vrijuit kon vertellen hoe of wat. Dat ik vervolgens zelfs beledigingen moet ondergaan en dat mijn receptoren al dood worden verklaard valt mij zwaar tegen. Maar zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren.

Ik wil de mensen met onderbouwde reacties bedanken en zal zeker verder gaan kijken naar wat er te krijgen is. Wat ik heb meegemaakt houd ik voor mezelf want dat is hier niet relevant, iedereen maakt zaken mee. Sommige gaan drinken, anderen gaan gokken of kopen zich arm. Ik gebruik regelmatig drugs maar ik heb 0 schulden, goed inkomen en prima interacties met al mijn klanten en familie (niet persƩ in die volgorde :wink:). Los elke week op diverse plekken allerlei problemen op en dat gaat nog steeds zeer goed. En zeker zal ik wellicht iets over 15-20 jaar gaan merken als ik echt oud ben/wordt maar voor mijzelf heb ik dit leven al als compleet bestempeld. Niet bang voor de dood maar er ook niet meteen naar op zoek maar komt het ineens dan zij dat zo. Dat heb ik geaccepteerd als onderdeel van mijn levensstijl. Ik ben nooit agressief, nooit vervelend en val niemand ermee lastig want in huis samen met vrouw die in mindere mate meedoet. Dat is alles wat ik wil vertellen.

Het ga jullie allemaal goed en blijf je eigen geweten, dat doe ik ook. Ik ga niet meer reageren op vervelende opmerkingen over mijn gebruik of het afsterven van mijn receptoren, dat is mij echt vies tegengevallen, maar voor de rest blijft DF een bron van informatie en soms zelfs inspiratie. Fijne dag allen….
Klik om te vergroten...
Prima, your body your choice.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Natozlato zei:
Het valt mij door de jaren heen op dat newbies vaker zwaar worden beoordeeld/veroordeeld. En dat dit ten koste gaat van het vrijuit kunnen vertellen. Wanneer vaste leden risicovol gedrag beschrijven, wordt daar milder op gereageerd.

Laten we met zijn allen wat meer balans proberen te vinden tussen harm reduction en tolerant zijn. Zodat nieuwe mensen ook minder een drempel ervaren. En ze niet meteen wegjagen.
Klik om te vergroten...
Absoluut waar. Ik vind best grappig als ik zie hetzelfde mensen die in een topic zoals deze ā€œ er van schrikkenā€ en in de topic ā€œ welke drugs gebruikt je op dit momentā€ plaatsen likes en haartjes aan diegenen die best hard gebruiken .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."