Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEik op het Boom festival

Eik op het Boom festival

55 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Foxy Methoxy zei:
Leuk verslag Eik, ik heb een heel beeld gevormd van een prachtige community daar. 😍
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik weet niet of iedereen die community zo leuk gaat vinden. Ik was er in ieder geval heel erg enthousiast over. Denk wel dat je een beetje open moet staan voor maf, alternatief en psychedelisch :sweatsmile:

Foxy Methoxy zei:
Ik ga het genre eerst eens wat kleiner proberen in Nederland, als dat bevalt misschien ook maar eens naar Boom toe.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een goed plan. Ik had Boom als eerst ontdekt maar heb toen ook eerst even 'uitgetest' of ik het wat zou vinden op Psy-Fi. Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten? Ik ben zelf ook wel op zoek naar een kleinschaliger meerdaags festival iets dichter bij huis...
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een heerlijk (trip)verslag!

Ik zit momenteel in de auto vanaf Porto terug naar Nederland en met zoveel tijd om handen heb ik na bijna een jaar weer eens ingelogd op DF. Meteen dit mooie verhaal kunnen lezen!
Jammer dat ik niet wat eerder had ingelogd, en had kunnen lezen dat je ook naar Boom ging, want dat hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen.

Wat was het mooi hè ❤️ Boom voelt inderdaad niet als een festival, maar als een klein dorp met allemaal openminded, lieve, mooie mensen die voor elkaar zorgen. Ik heb op een festival nog nooit zoveel lachende mensen gezien ook al was het bloedheet overdag. Daarnaast heb ik ook nog nooit op een festival zo makkelijk contact gemaakt met volstrekt wildvreemden. Voor mij was het, mede door alle workshops en healing sessions, absoluut een levensveranderende ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken. En dat ik heb kunnen “goedmaken” wat ik op Psy-Fi niet had gedaan: naakt zwemmen (zowel trippend als niet trippend). Wat was dat een heerlijk gevoel. Boom is magisch.

Heel leuk om jouw ervaring te lezen, erg herkenbaar ook, en brengt me meteen weer terug. De watertherapie klinkt heel intens trouwens. Heb je dit ook nog een soort van moeten verwerken naderhand?

Bedankt iigv voor het mooie report! 😍

Eik zei:
Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten? Ik ben zelf ook wel op zoek naar een kleinschaliger meerdaags festival iets dichter bij huis...
Klik om te vergroten...
Ik ben ook nog zoekende hiernaar. Ozora is ook redelijk groot met een goede line-up en workshops, wordt vaak vergeleken met Boom, maar spreekt mij om een aantal redenen minder aan.

Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag. En natuurlijk Psylân, maar ik vind het jammer dat de muziek daarvan niet outdoor is.

De wat meer vergelijkbare festivals liggen allemaal verder van huis: Portugal, Spanje, Griekenland etc.

Ik hoop dat Psy-Fi ooit nog terugkomt, maar ga er niet vanuit.


PS. Is het te laat om nog op jouw PB te reageren? Ik ben dat uiteindelijk helemaal vergeten 🤦🏻‍♀️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zinnentuimel zei:
Meerdere dingen, maar de belangrijkste:

– Niet een echt meer, maar een soort gegraven modderpoel waarvoor je eerst in de rij moet staan en vervolgens iemand na 15 minuten op zijn fluitje blaast omdat je er weer uitmoet.

– Naaktheid is alleen toegestaan rondom het meer.

– Altijd drugscontroles dus je bent overgeleverd aan de kwaliteit die ze daar verkopen (vaak bagger en beperkt aanbod).
Klik om te vergroten...
Boze beveiligers die tussen het publiek en de mainstage staan en je aanstaren terwijl je staat te dansen.
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Boze beveiligers die tussen het publiek en de mainstage staan en je aanstaren terwijl je staat te dansen.
Klik om te vergroten...
Dit is voor mij een afknapper op feesten. Om alsmaar beveiliging tegen te komen. Dat verpest de sfeer enorm.
Zinnentuimel zei:
Meerdere dingen, maar de belangrijkste:

– Niet een echt meer, maar een soort gegraven modderpoel waarvoor je eerst in de rij moet staan en vervolgens iemand na 15 minuten op zijn fluitje blaast omdat je er weer uitmoet.

– Naaktheid is alleen toegestaan rondom het “meer”.

– Altijd drugscontroles dus je bent overgeleverd aan de kwaliteit die ze daar verkopen (vaak bagger en beperkt aanbod).
Klik om te vergroten...
Oh, dan houdt het voor mij op. Naaktheid is voor mij een heilig goed. Dan wacht ik maar tot er eentje in Nederland wordt georganiseerd of op de Boom Festival in 2025.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zinnentuimel zei:
Meerdere dingen, maar de belangrijkste:

– Niet een echt meer, maar een soort gegraven modderpoel waarvoor je eerst in de rij moet staan en vervolgens iemand na 15 minuten op zijn fluitje blaast omdat je er weer uitmoet.

– Naaktheid is alleen toegestaan rondom het “meer”.

– Altijd drugscontroles dus je bent overgeleverd aan de kwaliteit die ze daar verkopen (vaak bagger en beperkt aanbod).
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Boze beveiligers die tussen het publiek en de mainstage staan en je aanstaren terwijl je staat te dansen.
Klik om te vergroten...
Klinkt als Lowlands
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tartarus zei:
Dan wacht ik maar tot er eentje in Nederland wordt georganiseerd
Klik om te vergroten...
Volgende zomer weer!

psy-fi.nl

Home - Psy-Fi Festival

Tickets & Info READ OUR FAQ PSY-FI FESTIVAL 2025 COUNTDOWN Psy-FI News 27/06 Update Dear ticket holders of Psy-Fi Festival, We understand your frustration and sadness, and we feel it ourselves as well. At the same time, we are grateful for the many kind words of support that are reaching us. At...
psy-fi.nl psy-fi.nl
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Volgende zomer weer!

psy-fi.nl

Home - Psy-Fi Festival

Tickets & Info READ OUR FAQ PSY-FI FESTIVAL 2025 COUNTDOWN Psy-FI News 27/06 Update Dear ticket holders of Psy-Fi Festival, We understand your frustration and sadness, and we feel it ourselves as well. At the same time, we are grateful for the many kind words of support that are reaching us. At...
psy-fi.nl psy-fi.nl
Klik om te vergroten...
Oh vet.
Ik dacht die voor altijd geen vergunning meer zou krijgen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tartarus zei:
Oh vet.
Ik dacht die voor altijd geen vergunning meer zou krijgen.
Klik om te vergroten...
Nieuwe locatie :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is lang geleden dat ik een tripreport heb geschreven maar mijn trip naar en mijn (psychedelische) trips tijdens het Psy-trance festival Boom hebben zo'n indruk op me gemaakt dat ik ze graag met jullie wil delen. Het is een lang verhaal geworden, hopelijk geeft het een beetje een beeld van dit mooie festival.

TLDR
Boom festival is een week lang psychedelisch psy-trance/hippie festival in het binnenland van Portugal. Je kunt er genieten van psychedelica, kunst, verschillende soorten psytrance muziek, workshops, spiritualiteit en open-minded gezelschap. Heb je interesse in psychedelica of psy-trance, voel je je soms een beetje anders dan de rest van de samenleving? Wellicht is Boom het festival voor jou!
Wie: Eik, Ei en Uil
Drugs: 2 maal LSD, 1 maal Speed, regelmatig lachgas en cannabis.

1690972142078.png

Introductie

Vlak voor de corona pandemie heb ik kennis gemaakt met het fenomeen van Psy-trance feestjes op Psy-Fi in de buurt van Leeuwarden. Ik was volledig overrompeld door de geweldige community die ik daar ontdekte. Het voelde voor mij als thuiskomen in een soort van stam. Een stam waar ik altijd al onderdeel van was maar waarvan ik het bestaan niet kende. Een groep mensen die net niet helemaal past in de normale samenleving. Een groep die meer open-minded naar allerlei zaken kijkt, een groep die lief is voor elkaar zonder daarbij 'saai' of 'braaf' te worden. In deze stam, waar ik echt helemaal mijn eigen maffe zelf kon zijn, voelde het veilig om een psychedelische trip aan te gaan in het openbaar. Voor mij echt een openbaring van wat allemaal mogelijk is en hoe mooi een feestje echt kan zijn. Uiteraard meteen nieuwe kaartjes gekocht voor Psy-Fi. Jaren heb ik zitten wachten op de nieuwe Psy-Fi. Met pijn in mijn hart heb ik moeten toezien hoe het festival eerst werd uitgesteld vanwege de pandemie. Toen corona eindelijk voorbij was en de lichten op groen stonden werd het festival abrupt afgekapt door een onbegrijpelijk uitspraak van een rechter die meeging met een bezwaarmaker die een procedurefoutje in de vergunningsaanvraag had gevonden. Echt een droevig einde voor zo'n mooi festival. Met het einde van Psy-Fi ontstond bij mij en twee vrienden al snel het idee om dan maar naar Boom te gaan. Een van de grootste Psy-trance feestjes op deze aardkloot.

Als achtergrondinfo een linkje naar mijn report over mijn kennismaking met de wereld van de Psy-trance festivals.

Tripreport v/d Maand - Welkom in de stam! – een lsd trip op Psy-Fi

Okay dit is een lang verhaal geworden. Hopelijk kunnen jullie het waarderen en geeft het een idee hoe het is om een LSD trip te beleven in het openbaar op een festival zoals Psy-Fi. Daar gaan we! De bel gaat. Het is woensdagavond en mijn maat staat voor de deur. Eindelijk is het zover. Het...
drugsforum.nl drugsforum.nl


Je moet er wat voor over hebben

De kogels is door de spreekwoordelijke kerk. Ei, Uil en Eik gaan naar Boom! We besluiten al snel dat we niet willen vliegen. Primair vanwege de CO2 uitstoot maar ook omdat we dan iets makkelijker onze eigen drugs mee kunnen nemen vanuit Nederland. Met drie chaufeurs lukt het ons om in twee dagen vanuit Utrecht naar Portugal te rijden en onderweg een camper op te pikken. Voordat het festival begint kunnen de enthousiastelingen zich al verzamelen op een pre-camping. Vlak voordat we deze pre-camping bereiken komen we een controle-post van de politie tegen die boom-gangers van de weg halen om de bagage helemaal uit te pluizen. Dat is even schrikken! Portugal heeft een behoorlijk relaxt drugsbeleid waarbij alle drugs zijn gedecriminaliseerd. Een uitgebreide controle hadden we dus niet verwacht. Als we de controlepost binnenrijden doen we net alsof er niets aan de hand is. We proberen even niet te denken aan de lsd, cannabis, mdma en lachgastank in onze bagage. De agent vraagt waar we naar toe gaan. We antwoorden 'Boom Festival'. De agent kijkt naar onze (dan nog) brave snoetjes en de nogal dure auto waarin we reizen. We mogen zonder controle door. Lang leve 'social profiling' *kuch kuch*

We hebben er dan 2.000 km op zitten en we zijn gaar. Wat we niet wisten is dat we ook nog eens een uur of 8 in een stoffige hippie-file zouden staan de dag erna om van de pre-camping op het daadwerkelijke festival terrein terecht te komen. Het is ondertussen bijna 40 graden en ik begin twijfels te krijgen of dit het allemaal wel waard gaat zijn... Onze file-buurvrouw geeft ons een ander perspectief en geeft aan dat het allemaal lekker opschiet, afgelopen jaren duurde de file vaak 12-20 uur.


Boom festival - Van hippie Kraamkamer tot Spiritueel Walhalla

Het terrein van Boomfestival is eigendom van het festival en omgedoopt tot 'Boomland'. Het is gelegen in het dorre, hete Portugese binnenland aan een prachtig meertje. De podia, workshops en eetgelegenheden zijn allemaal uitgestrekt langs dit meertje. De tenten en campers staan op de helling richting de omliggende heuvels. Vanaf onze camper en tentje is het ongeveer 20 minuutjes lopen naar het festivalterrein. Op de eerste dag gaan we al meteen het hele terrein verkennen. Al snel komen we erachter dat er een soort 'logische opbouw' in het festival zit. Op de meest zuidelijke punt van het meer is Funky Beach. Hier is een soort hippe strand-tent / Ibiza achtige vibe. Mensen genieten van relaxte techno met een drankje, een peukje, jointje of lijntje. De sfeer is zomers, relaxt en vriendelijk maar ook nogal 'jong', een beetje peppy/coke-y en relatief weinig hippie/spiritueel. In een wazige bui noem ik dit de hippie-kraamkamer. De plek waar potentiele nieuwe hippies op een veilig manier kennis kunnen maken met deze maffe wereld. Vanaf Funi beach kun je langs het strand noordwaarts lopen. Het eerste grote podium dat je tegen komt is de Alchemy Circle. Hier wordt vaak heerlijke duistere techno en deephouse gedraaid. Soms met wat Psy-invloeden. Mensen gaan hier heerlijk uit hun plaat. Het voelt aan als een extra-relaxte versie van een techno party. De psychedelische visuals achter de DJ zijn prachtig en meeslepend.


1690971658110.jpeg
Kaartje van het Boom festival terrein. Wij staan met onze camer op Park C dichtbij de Gate.


Nog verder noordwaarts, op een prachtige uitstekende punt van de kustlijn, kom je bij de Gardens. Dit is de chill-out met heerlijk relaxte Psytrance en tevens mijn favouriete plekje om als oude Eik wortel te schieten. Het aantal joints dat hier weggepaft wordt laat een Amsterdamse coffeeshop verbleken. Mensen lopen rond in de mafste outfits, overal lichtjes, jongeleerballen of stokken, eigenzinnig dansende mensen en 'chillers' die helemaal aan het wegspacen zijn op de muziek, de keta, de cannabis en wat je nog meer kunt bedenken. Net voorbij de Gardens staat de Dance Temple, de main stage van Boom. Een enorme tent waar up-tempo Psy-Trance gedraaid wordt. Een fantastische plek om even alle normale beslommeringen uit je systeem te stampen. Hier komen de grote Psy-namen en hier kunnen duizenden mensen samen feesten tot ze er bijna letterlijk bij neervallen.

Overal waar je komt zijn er kleine kunstwerkjes1690971723932.png1690971876421.png
Overal staan kleine en grote kunstwerken, 's nachts is het een grote ontdekkingstocht langs alle magische lichtjes die je kunt ontdekken in een sprookjesachtige omgeving!

Voorbij de Danstempel kom je in het echte spirituele hippie-domein. Het gebied waar de meeste workshops worden gehouden. Yoga, meditatie, Tantra, zang en wat je verder nog kunt bedenken. Hier is ook de Young-Dragons kids area waar ouders met kinderen kunnen verblijven in een sprookjesachtig bos. Overal tussen de bomen staan er psychedelische kunstwerken en lichtjes. Her en der liggen kleine groepjes of enkelingen te mediteren of trippen in het bos. Het komt op mijn over als een ideale plek voor een magische psilocybine trip. Aan het einde van het festival vinden we ook een bijzonder rustig strandje met een tent om in te chillen. Een fantastische plek voor een rustige lsd-come-up of om even de drukte van het festival te ontlopen en lekker naakt het meer in te duiken. Nog iets verderop zie ik enkel nog wat stelletjes samen in het water. Ik besluit ze maar met rust te laten zodat ik er niet achter kom wat er zich allemaal onder het wateroppervlak afspeelt.... :)

1690972866787.png1690972915115.png
Voorbeeld van een kleine workshop aan het water en een grotere in een tent.

To be continued....
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jammer dat je niet al op basis van titel kunt liken. Later een langere reactie, ik had namelijk al lang in de auto moeten zitten maar ik kon niet stoppen met lezen 😍😍

Zo vet Eik!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psytrance en andere muziek!

Ik weet dat ik best even moest wennen aan Psy-Trance als muziekgenre. Na mijn bezoekje aan Psy-Fi ben ik echter helemaal enthousiast. De muziek is zo rijk en gevarieerd! Voor wie nog niet bekend is met Psy-trance als genre voeg ik hier even een linkje toe met de wat meer rustige Psy-Trance als voorbeeld van wat gedraaid werd in de Chill-Out:

en de wat snellere Psy die gedraaid werd in de Dance Temple:

In de trippy bossen in het noordelijk deel was er ook regelmatig wereldmuziek te horen van over de hele wereld. Een mooie vertegenwoordiging van de 180 nationaliteiten die aanwezig waren op het festival. De muziek speelt bijna 24 uur per dag. Alleen tussen 18.00-21.00 is er een pauze om even tot rust te komen.
1690973117378.png1690973162667.png


De community :redheart: :redheart: :redheart:

Boom mag dan een muziekfestival zijn met geweldige muziek op een fantastische mooie locatie... Toch zijn de muziek en locatie niet wat Boom voor mij zo magisch maakt. Dat zijn de mensen! Op een 6 daags festival met circa 40-50.000 mensen heb ik letterlijk geen enkele ruzie gezien. Na 6 dagen waren de stranden en paden nog steeds schoon. Er lagen geen blikjes, flesjes, plastic of peuken. Want die kun je namelijk ook gewoon opruimen. Als je zin hebt om gek te dansen en je lijf eens niet in te houden wordt je minimaal met rust gelaten of je krijgt een compliment voor je 'creatieve dansstijl'. Ga je ergens zitten om even uit te puffen dan is de kans groot dat je een hijs krijgt van de joint van je buurman of buurvrouw. Want tsja waarom zou je zoiets niet samen delen? Mensen hebben een open oogopslag en het is supermakkelijk om contact te maken. Vaak ook contact dat echt ergens over gaat ipv de normale gesprekjes over waar je vandaan komt en welk werk je doet.

1690973213681.png1690973238431.png1690973310021.png

En tot slot... ben je een prachtige vrouw die topless uit haar plaat wilt gaan op de muziek dan kan dat zonder dat er 20 geilende kerels om je heen staan te drommen. Nu ik het daar toch over heb. Wat een hoop mooie mensen zeg! Ik heb op 6 dagen Boom meer mooie vrouwen gezien dan ik in 6 jaar tijd in Nederland. De eerste dagen kon ik me amper concentreren op de muziek omdat ik zo afgeleid was door alle oogverblindende vrouwelijke schoonheid om me heen. Gelukkig raakte ik er naar een paar dagen wat meer aan gewend en kreeg ik weer meer oog voor de muziek, de spiritualiteit en de kunst op het festival. De hoeveelheid aantrekkelijke mannen was overigens ook overweldigend. Wel even wennen om als eenvoudige Eik mijn zelfvertrouwen op peil te houden tussen zoveel adonissen.

1690973382785.png1690973327350.png1690973433146.png

To be continued...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag 6 speed met (veeeel) cannabis :sweatsmile:

Op de een na-laatste dag van het festival is het tijd voor een stimulant. Een kleine 2 maanden geleden hebben we op 'Komm Schonn Alter' in Amsterdam al aan de mdma gezeten. Ik belsuit daarom de sero-slurpers te laten en neem circa 80 mg speed. Ei en Uil gaan toch voor een bescheiden dosis mdma. De hele dag vermaken we ons prima door met mensen te kletsen en te dansen. Uiteindelijk eindigen we, zoals de meeste avonden, in de Gardens de heerlijke chill-out van Boom. Ik draai het ene jointje na het andere. Waar ik normaal gesproken in slaap zou vallen na een paar joints blijf ik door de speed in mijn lijf wakker genoeg om nog meer jointjes te draaien. Ik wordt vager en vager. Ik lig languit op de dansvloer weg te spacen terwijl ik naar de mensen om me heen kijk. Dansend, pratend, mediterend, jonglerend.... Alles is zo mooi. Ik merk dat ik volledige gelukkig ben in het moment. Ik heb geen zorgen, geen behoeften, ik wil nergens heen en niets nuttigen. Het enige dat ik wens is te zijn waar ik ben. Een zeldzaam ogenblik waarin ik volledig op kan gaan in de woorden van Ramm Dass: "Be Here Now!".

1690974181955.png1690974218922.png1690974335731.png

Op gegeven moment komt er een vrouw naast me liggen... we praten voor 10 seconden en dan zegt ze dat ze niet uit haar worden komt. Ik laat haar liggen en kijk verwonderd toe hoe ongelofelijk ontspannen ze er bij ligt. Als ik ga liggen met mijn ogen dicht voelt het opeens alsof ik haar energie aanvoel. Het lijkt met me te spelen... trekt aan mijn energie en beweegt op de muziek. Na een tijdje doe ik mijn ogen open en kijk ik haar verbaasd aan. "What did you do?! Did you do that?!" Ze kijkt me verbaasd aan... "could you really feel that?!" Als ik bevestigend knik wordt ze helemaal gek van enthousiasme. Ze maakt vreemde neurotische bewegingen die er niet al te aantrekkelijk uit zien. Ik ben echter zo onder de indruk dat ik niet anders kan dan het volledig te accepteren. Blijkbaar ben ik voor de test geslaagd. Ik accepteer haar vreemde gedrag en krijg daarvoor een leuk gesprek over dat we daadwerkelijk allemaal 1 zijn. Ze gaf aan dat ze voordat ze bij mij kwam zitten slecht in haar vel zat. In plaats van met haar ogen te zoeken naar een fijn plekje had ze met haar inuitie gevoeld waar ze het beste kon zijn en zo kwam ze bij mij uit omdat ik enorm veel positiviteit uitstraalde. Nu ik dit schrijf, al die dagen later, weet ik nog steeds niet wat ik hiervan moet denken. Was ik gewoon kneiterstoned en zij zo neurotische als iets.... of.... is er meer aan de hand en kon ik daadwerkelijk op energetische niveau contact met haar maken. Was het "gek" of "Geniaal"? En wat is eigenlijk precies het verschil tussen die twee?

1690974407445.png1690974426922.png1690974453998.png


Conclusie

Zoals jullie hebben gemerkt ben ik dolenthousiast over Boom. Een festival dat ik als oude Eik natuurlijk sowieso mee moest maken. Hopelijk heb ik jullie een beetje een beeld kunnen geven van het festival en de bijzondere sfeer die er hangt. Heb je een voorliefde voor Psy-Trance? Wil je een keer psychedelica gebruiken in het openbaar? Lukt het je in de normale maatschappij niet helemaal om jezelf te zijn maar ben je wel respectvol naar de natuur en je medemens? Wie weet is een psychedelisch festival dan iets voor jou. Ik zou willen dat ik deze community al als klein 'eikeltje' had ontdekt maar ben alsnog enorm dankbaar dat ik er nu als volgroeide Eik van kan genieten.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Persoonlijke Highlights op LSD en Cannabis

Nu ik jullie een beeld heb gegeven van het festival wil ik jullie ook nog even meenemen in een paar van mijn persoonlijke drugservaringen. Dit is per slot van rekening een drugsforum toch?

Dag 2: 1e LSD trip: 125ug

Na een uitgebreide verkenning van het terrein op dag 1 besluiten we meteen op de tweede dag al een LSD tripje te doen. Ei en ik nemen 125ug, Uil neemt 100. We nemen de LSD pas laat op de middag rond 17 uur. Op die manier ontwijken we de grootste hitte van de Portugese zomer. We beginnen op het rustige strandje met onze come-up die heerlijk mellow valt. Terwijl ik de trip voel opkomen wandel ik in mijn naakte eiken-stam het water in en laat ik mijn takken hangen in de kleine golfjes. Ik speel met het water, aanschouw vanaf het meer de prachtige mensen en voel me helemaal tot rust komen. Als een klein kind ga ik op het strand met een takje geometrische patroontjes tekenen op het strand. Ik ben maar matig tevreden met mijn creaties maar zal een paar dagen later merken dat mensen mijn tekeningetjes wel in tact hebben gelaten...

1690973620635.png1690973682230.png

Op gegeven moment wordt ik opgehaald door een enthousiaste Ei. Hij sleurt me mee naar een klein kleurrijk tentje met grote metalen gongs. Hier worden normaal gesproken gong-therapien gedaan maar het is nu pauze. Een klein clubje op het oog onopvallende mensen is bezig met zingen, begeleid door eenvoudig maar sierlijk gitaar en trommelspel. Ik ga zitten en wordt overrompeld door de warmte, liefde en wijsheid die deze groep uitstraalt. Ik voel me welkom, verbonden en geliefd bij deze mensen die ik nog nooit ontmoet heb en waar ik nog geen woord mee gesproken heb. De zanger en zangeres die voorgaan in de zang en de muziekinstrumenten bespelen zijn beide van middelbare leeftijd en stralen een soort niet-arrogante zelfverzerkheid en tevredenheid uit waar ik stil van word. Wat een krachtig gebaar. Zo eenvoudig, puur en liefdevol. Zo'n totaal gebrek aan toeters en bellen. Na een half uur verlaat ik diep onder de indruk dit kleine tentje om mijn lsd trip verder te verkennen.

We zijn onderweg naar de Dance Temple om even flink los te gaan op de harde beats van de knallende Psy-Trance. Maar onderweg loop ik langs een klein bamboo hutje. Ik zie een jonge vrouw in lotus houding zitten. Ze kijkt met een nuchtere maar uitnodigende blik de wereld in. Voordat ik na kan denken bij wat ik zeg flap ik eruit: "Oh my god you are gorgeous, can I please look at you for a few seconds?!". In plaats van een knal in mijn gezicht voor mijn ongepaste brutaliteit krijg ik een vriendelijke glimlach met een "of course you van". Ik maak van de gelegenheid gebruik om het topless meisje van top tot teen te bewonderen. Waarbij mijn aandacht glijdt over de body art die geschilderd is op haar lijf en op haar mooie ogen. Na een kort tijdje vraagt ze me of ik bij haar kom zitten en een sigaretje wil. Ik maak uiteraard gebruik van het aanbod en beland in een heel gesprek over de wereld en wij wij daarin zijn. Het gevoel bekruipt me dat deze jonge vrouw feitelijk geen 15 jaar jonger maar vele duizenden jaren wijzer is dan ik.

1690973885631.png1690973901755.png1690973946179.png

Ik word opgehaald door Ei en Uil. Op naar de Dance Temple! Als ik daar aankom is het feest in volle gang... een beeld dat niet te beschrijven is. Mijn lsd hoofd wordt overrompeld door de gekke mensen, de een nog vreemder dan de ander. Iedereen danst, iedereen is uitgelaten en vrij. Ik krijg geometrische patronen op mijn gezicht geschilderd en ik ga op in de muziek. Alle stress valt van me af als ik mijn krakerige takken in beweging zet op de muziek. Hoe harder in dans, hoe verder ik opga in deze gekte, hoe mooier men het om me heen vind. Mensen zien dat ik trip en ze vinden het prachtig!

1690973746998.png1690973778741.png
De Dancetemple is overweldigend als je nuchter bent, absoluut waanzinnig tijdens de piek van een trip!

Als ik mijn wortels helemaal rauw gestampt heb is het tijd om even te ontspannen in de gardens. Ook hier, op de rustigere muziek, merken mensen dat ik trip door de extra creativiteit in mijn dans en expressie. Ik praat en dans met mensen en voel me helemaal een met deze stam. Een opvallend mooi moment was het samen dansen met een oude dame. Ik schat dat ze eind 70, bijna 80 is. Ze ziet er uit als een oude vriendelijke wicca en danst met passie op de stevige beat. Ze heeft een hele eigen dansstijl ontwikkeld met haar staf waar met gekke touwtjes lichtjes aan bevestigd zijn. Als we met zijn drieen om haar heen gaan dansen om haar aan te moedigen grijnst ze van oor tot oor en gaat ze helemaal uit haar dak. We besluiten alle drie dat dit precies is hoe we ook oud willen worden!

We sluiten de nacht af bij onze camper. Voor de coming down zetten we Pink Floyd op, draaien nog een laatste jointje en spacen nog even extra hard op de ballonnetjes die we nemen. Totaal voldaan val ik in slaap.


Dag 5 2e LSD trip 210ug

We gebruiken dag 3 en 4 om heerlijk te chillen in en rond het water. We doen een paar workshops, smeren onze naakte lijven in met een modderbad en paffen 's avonds jointjes weg in de Gardens. Op dag 5 zijn we klaar voor een 2e lsd trip. Ik heb zelf nog nooit zo snel achter elkaar getript maar wil voor deze keer wel een uitzondering maken. Online heb ik een LSD tolerance calculator gevonden. Ik voer in dat ik drie dagen na mijn 125ug trip weer een 125ug trip wil hebben... de calculator geeft aan dat ik dan 225ug moet nemen. Ik neem uit voorzorg net een beetje minder maar zal er uiteindelijk achter komen dat de calculator aardig goed blijkt te kloppen. Mijn 210ug voelt aan als 100-110ug.

Deze keer nemen we de LSD al 0m 15.00 uur. We hebben namelijk om 17.00 uur iets bijzonders geboekt: een water-therapie. Volgens een Nederlandse jongen die we spraken het hoogtepunt van zijn festival. We hebben van tevoren gevraagd of het okay is als we deze water therapie al trippend beleven. We krijgen te horen dat dat prima is en krijgen het advies mee te zorgen dat we de come-up gehad hebben en goed en wel in de trip zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Come-up op het chill strandje gedaan en nu al trippend naar de therapie tent aan de oever van het meertje. Ik krijg de optie om naakt of met zwembroek te gaan... ik kies voor naakt. Amaia, mijn therapeute bevestigd 'floaters' aan mijn kuiten en bovenbenen en begeleid me het water in. Ze houdt mijn handen vast en vraagt me een intentie te zetten voor de therapie. Ik besluit mijn focus te zetten op een jeugdtrauma van me. Amaia houdt me vast bij mijn bovenlijf en voert me door het water. Soms golft er wat water over mijn gezicht en moet ik lachen. Na een tijdje krijg ik een neusknip op mijn neus. Nu gaat het onderwater deel beginnen. Als Amaia in mijn hand knijpt moet ik in ademen en dan neemt zij me mee onderwater. Eerst heel kort maar dan steeds langer en dieper. Onder haar begeleiding wordt ik alle kanten op gebogen en gesleurd. De visuals zijn waanzinnig. Ik voel me als een vis door het water suizen terwijl ik zeemeerminnen zie. Soms ben ik net een klein kindje dat door zijn moeder gedragen wordt, soms ligt mijn gezicht in haar hals en voel ik me een minnaar. Alle emoties en perspectieven duikelen door elkaar heen, kindje, minaar, vis, energiebol etc etc. Op het laatst wordt ik heel erg diep onder water gedrukt. Ik kom boven. Ik ben duidelijk in het perspectief van de kleine Eik die ik ooit was. Mijn hele visuele veld wordt zwart... en in het centrum van deze zwarte wereld sta ik. Een kleine jongen met heel veel verdriet. Voor het eerst in mijn leven huil ik even keihard om de pijn die me is aangedaan. Amaia houdt me troostend vast.

1690974070760.png

Ik wordt naar de kant gebracht waar ik ingepakt wordt in dekens. Ik krijg een massage, water en vruchten. Amaia geeft aan dat ze onder de indruk was van mijn beleving tijdens de therapie en dat ik haar geinspireerd heb ook eens haar eigen therapie te ondergaan onder invloed van een lsd trip. Ik schrijf een paar mooie woorden in haar dagboek en geef haar een intense knuffel. Ik ben uiterst dankbaar dat ik dit heb meegemaakt.

To be continued...
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Als je nog leuke kleine festivals in of vlakbij Nederland ontdekt laat je het me dan even weten?
Klik om te vergroten...

Zinnentuimel zei:
Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag. En natuurlijk Psylân, maar ik vind het jammer dat de muziek daarvan niet outdoor is.
Klik om te vergroten...

Ozora en Shankra staan bij mij beiden ook nog op de wishlist. Hoe het zich verhoudt spiritueel vs party durf ik niet zo goed te zeggen.

Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records. Is wel erg vroeg in het jaar in Mei.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records.
Klik om te vergroten...
Die kende ik nog niet, nice! Zo te zien ook breathwork en tantra workshops én een aantal goede namen op de line-up, dus deze ga ik zeker onthouden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zinnentuimel zei:
Jammer dat ik niet wat eerder had ingelogd, en had kunnen lezen dat je ook naar Boom ging, want dat hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad jammer. Maar wie weet hebben we elkaar al ontmoet zonder het door te hebben?! Ik heb meerdere Nederlanders gesproken daar :upsidedown:

Zinnentuimel zei:
Wat was het mooi hè ❤️ Boom voelt inderdaad niet als een festival, maar als een klein dorp met allemaal openminded, lieve, mooie mensen die voor elkaar zorgen. Ik heb op een festival nog nooit zoveel lachende mensen gezien ook al was het bloedheet overdag. Daarnaast heb ik ook nog nooit op een festival zo makkelijk contact gemaakt met volstrekt wildvreemden. Voor mij was het, mede door alle workshops en healing sessions, absoluut een levensveranderende ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken.
Klik om te vergroten...
Same here! Echt een geweldige ervaring en inderdaad meer een kleine samenleving of "stam" zoals ik het op Psy-Fi al ervaren heb dan enkel en alleen een party. Al is het natuurlijk ook gewoon een vet feest! Contact maken is inderdaad echt heel gemakkelijk. Wat ik wel jammer vind is dat Boom zo groot is dat je de mensen die je ontmoet hebt vaak niet nog eens tegenkomt. Dat lijkt me wel een mogelijk voordeel van een kleiner festival; dat je mensen wat vaker tegenkomt en misschien wat beter kunt leren kennen.

Zinnentuimel zei:
En dat ik heb kunnen “goedmaken” wat ik op Psy-Fi niet had gedaan: naakt zwemmen (zowel trippend als niet trippend).
Klik om te vergroten...
Fijn is dat he?! Vooral trippend is het helemaal zalig!

Zinnentuimel zei:
De watertherapie klinkt heel intens trouwens. Heb je dit ook nog een soort van moeten verwerken naderhand?
Klik om te vergroten...
Nee heb het niet echt hoeven verwerken. Voelde eerder 'helend' aan. Alsof ik een stukje van dat vervelende wat in het verleden gebeurd is achter me heb kunnen laten. Heb dan wel weer wat moeite om me hier in Nederland aan te passen aan het normale leven... maar dat is een heel ander verhaal. Kan echt niet wachten om me opnieuw onder te dompelen in het Psy-gebeuren!

Zinnentuimel zei:
Ik ben ook nog zoekende hiernaar. Ozora is ook redelijk groot met een goede line-up en workshops, wordt vaak vergeleken met Boom, maar spreekt mij om een aantal redenen minder aan.
Klik om te vergroten...
Ozora zal ook vast tof zijn maar ik had exact hetzelfde als jij. Toch een aantal redenen waarom Boom boven Ozora uitkwam voor mij.

Zinnentuimel zei:
Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag.
Klik om te vergroten...
Ooh nice daar zitten een paar nieuwe tussen voor mij. Ik kende VooV en Evolution nog niet. Ga die snel eens opzoeken. Voor mij is het ideaal: meerdaags, buiten, niet te ver van NL, niet te groot en met een leuke mix van party en spiritualiteit.

Zinnentuimel zei:
Ik hoop dat Psy-Fi ooit nog terugkomt, maar ga er niet vanuit.
Klik om te vergroten...
Ik ga daar ook niet vanuit. Maar het zou wel geweldig zijn als het wel lukt. Of als er een leuke opvolger komt.

Zinnentuimel zei:
PS. Is het te laat om nog op jouw PB te reageren? Ik ben dat uiteindelijk helemaal vergeten 🤦🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Sssst... nee joh! Lijkt me leuk een PB van je te krijgen. Ben benieuwd hoe het met je is...

LucidLucy zei:
Je had dit jaar voor het eerst Suraya Spirits festival in de Ardennen. Volgens mij wordt dit georganiseerd door Space Safari en Suntrip Records. Is wel erg vroeg in het jaar in Mei.
Klik om te vergroten...
Thanks Lucy! Nog een naam die ik niet ken en die ik kan gaan verkennen :redheart:
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Just. Wauw. Wat een verslag. Kan het me (bijna) maar in ieder geval door je beschrijving, beter, voorstellen dat het mogelijk moet zijn zo'n goede frequentie om je heen te hebben om LSD te kunnen/durven gebruiken. Mooi hoor.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Maar wie weet hebben we elkaar al ontmoet zonder het door te hebben?! Ik heb meerdere Nederlanders gesproken daar
Klik om te vergroten...
Haha, dat zou wel heel grappig zijn. Ik heb ook redelijk wat Nederlanders gesproken.

Eik zei:
Wat ik wel jammer vind is dat Boom zo groot is dat je de mensen die je ontmoet hebt vaak niet nog eens tegenkomt. Dat lijkt me wel een mogelijk voordeel van een kleiner festival; dat je mensen wat vaker tegenkomt en misschien wat beter kunt leren kennen.
Klik om te vergroten...
Dat vond ik zelf ook jammer. Hoewel het wel heel leuk was om te zien dat veel mensen steeds weer naar dezelfde plek gingen op de Dance Temple. We stonden op de eerste dag bij twee hele leuke groepen met wie we ook veel samen aan het dansen en knuffelen waren. De dag erna gingen we weer naar diezelfde plek en stonden diezelfde twee groepen daar ook weer. Uiteindelijk hebben we de hele week bij elkaar gestaan haha. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt tijdens een festival. Maar op een kleiner festival zul je zeker makkelijker/sneller dezelfde mensen tegenkomen.

Eik zei:
Nee heb het niet echt hoeven verwerken. Voelde eerder 'helend' aan. Alsof ik een stukje van dat vervelende wat in het verleden gebeurd is achter me heb kunnen laten. Heb dan wel weer wat moeite om me hier in Nederland aan te passen aan het normale leven... maar dat is een heel ander verhaal. Kan echt niet wachten om me opnieuw onder te dompelen in het Psy-gebeuren!
Klik om te vergroten...
Klinkt heel fijn! Mooi dat het zoiets kan doen en maakt mij ook erg nieuwsgierig. Een jongen die ik sprak vertelde ook dat de watersessie erg indrukwekkend was.
Kan ik me goed voorstellen. Je komt daar zo los van het normale leven en de normale samenleving, dat het flink schakelen is.
Same here! Heb je al dingen op het oog? 😉

Eik zei:
Voor mij is het ideaal: meerdaags, buiten, niet te ver van NL, niet te groot en met een leuke mix van party en spiritualiteit.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk was Psy-Fi echt perfect hè. Met de kennis van nu ben ik zo dankbaar dat ik de laatste editie nog heb mogen meemaken.

Eik zei:
Sssst... nee joh! Lijkt me leuk een PB van je te krijgen. Ben benieuwd hoe het met je is...
Klik om te vergroten...
Haha gelukkig! Komt eraan 😬
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Psytrance en andere muziek!

Ik weet dat ik best even moest wennen aan Psy-Trance als muziekgenre. Na mijn bezoekje aan Psy-Fi ben ik echter helemaal enthousiast. De muziek is zo rijk en gevarieerd! Voor wie nog niet bekend is met Psy-trance als genre voeg ik hier even een linkje toe met de wat meer rustige Psy-Trance als voorbeeld van wat gedraaid werd in de Chill-Out:

en de wat snellere Psy die gedraaid werd in de Dance Temple:

In de trippy bossen in het noordelijk deel was er ook regelmatig wereldmuziek te horen van over de hele wereld. Een mooie vertegenwoordiging van de 180 nationaliteiten die aanwezig waren op het festival. De muziek speelt bijna 24 uur per dag. Alleen tussen 18.00-21.00 is er een pauze om even tot rust te komen.
Bekijk bijlage 52892Bekijk bijlage 52893


De community :redheart: :redheart: :redheart:

Boom mag dan een muziekfestival zijn met geweldige muziek op een fantastische mooie locatie... Toch zijn de muziek en locatie niet wat Boom voor mij zo magisch maakt. Dat zijn de mensen! Op een 6 daags festival met circa 40-50.000 mensen heb ik letterlijk geen enkele ruzie gezien. Na 6 dagen waren de stranden en paden nog steeds schoon. Er lagen geen blikjes, flesjes, plastic of peuken. Want die kun je namelijk ook gewoon opruimen. Als je zin hebt om gek te dansen en je lijf eens niet in te houden wordt je minimaal met rust gelaten of je krijgt een compliment voor je 'creatieve dansstijl'. Ga je ergens zitten om even uit te puffen dan is de kans groot dat je een hijs krijgt van de joint van je buurman of buurvrouw. Want tsja waarom zou je zoiets niet samen delen? Mensen hebben een open oogopslag en het is supermakkelijk om contact te maken. Vaak ook contact dat echt ergens over gaat ipv de normale gesprekjes over waar je vandaan komt en welk werk je doet.

Bekijk bijlage 52894Bekijk bijlage 52895Bekijk bijlage 52896

En tot slot... ben je een prachtige vrouw die topless uit haar plaat wilt gaan op de muziek dan kan dat zonder dat er 20 geilende kerels om je heen staan te drommen. Nu ik het daar toch over heb. Wat een hoop mooie mensen zeg! Ik heb op 6 dagen Boom meer mooie vrouwen gezien dan ik in 6 jaar tijd in Nederland. De eerste dagen kon ik me amper concentreren op de muziek omdat ik zo afgeleid was door alle oogverblindende vrouwelijke schoonheid om me heen. Gelukkig raakte ik er naar een paar dagen wat meer aan gewend en kreeg ik weer meer oog voor de muziek, de spiritualiteit en de kunst op het festival. De hoeveelheid aantrekkelijke mannen was overigens ook overweldigend. Wel even wennen om als eenvoudige Eik mijn zelfvertrouwen op peil te houden tussen zoveel adonissen.

Bekijk bijlage 52898Bekijk bijlage 52897Bekijk bijlage 52899

To be continued...
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een super gaaf festival. Ken je Fusion festival in Duitsland ? Een niet commercieel festival, wat al heel bijzonder is. Een vrijstaat voor 70000 mensen en net als Boom vol magie,creativiteit en muziekstijlen. Dat is ook 5 dagen en iets dichterbij. Leuk,ik las dat je ook naar KSA gaat,wie weet hebben we al eens geconnect😉😇. Complimenten voor je mooie verhaal.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fladderfly zei:
Dat klinkt als een super gaaf festival.
Klik om te vergroten...
Dat is het ook. Ik zou bijna zeggen dat het meer is dan zomaar een festival...

Fladderfly zei:
Ken je Fusion festival in Duitsland ?
Klik om te vergroten...
Ik kende het niet. Maar door jouw opmerking heb ik het even opgezocht. Ziet er leuk uit zeg! Leuk ook dat het niet-commercieel ingestoken is. Heel bijzonder. Ben benieuwd naar de muziek en vooral ook de community daar. Dichterbij is zeker een bonus!

Fladderfly zei:
Leuk,ik las dat je ook naar KSA gaat,wie weet hebben we al eens geconnect😉😇.
Klik om te vergroten...
Ik vond KSA echt een zalig techno festival! Zeker voor herhaling vatbaar. Heel fijn dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt daar. En wie weet hebben we inderdaad al geconnect.... ik lul echt tegen iedereen als ik aan de sero-slurpers zit :sweatsmile:

Fladderfly zei:
Complimenten voor je mooie verhaal.
Klik om te vergroten...
Thanks! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."