Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring 6-APB (benzofury) - beginnende druggebruiker

Eerste ervaring 6-APB (benzofury) - beginnende druggebruiker

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Ik vraag me echt af of jij wel hoort wat enkele terecht bezorgde leden hierboven aan je schrijven en uitleggen.
Het lijkt alsof het volledig langs je heen gaat.
Jammer, want ze hebben het heel goed en duidelijk uitgelegd.
Klik om te vergroten...
Mijn bedoeling was inderdaad ook om wat vragen te stellen ter reflectie: waarom wil je dit precies uitproberen? :wink:

marala zei:
Ik wou even een combinatie uitproberen, en kijken wat dat geeft. Later ga ik enkel 4-HO-MET gebruiken (zonder 6-APB) en kijken of ik verschillen merk tussen beide drugs. Want dan kan ik dit namelijk beter vergelijken, aangezien ik beide drugs in combinatie en apart heb uitgeprobeerd. Ik vind het namelijk ook belangrijk te weten welke drugs je kan/mag combineren en wat de mogelijke bijwerkingen zijn van deze combinatie. En of deze combinatie speciale effecten opwekt, of effecten versterkt en dergelijke.
Klik om te vergroten...
Verder no offence hoor, ik snap het. Wat psychonauterij is mij absoluut niet vreemd. Maar daardoor weet ik van mezelf ook dat ik vaak nieuwsgierigheid en uitzoekwerk als excuus gebruik(te) om een dieper gelegen onvrede te bedekken met drugs. Ook als je wetenschappelijk onderzoek doet is het belangrijk om te reflecteren op waarom je dat onderzoek op zo'n manier doet en of dat wel goed voor je is. Want anders zou het onethisch zijn, als je daarmee geen rekening houdt :wink:

Overigens is dat wel een verschil tussen dit forum en bijvoorbeeld Bluelight. Op Bluelight worden de gekste combinaties gepost en dan is de tendens een beetje van 'oh vet, weer wat geleerd! Doe nog maar zo'n experiment!' Hier hebben forumleden wat meer de neiging om te zeggen: okee, vet experiment enzo, maar weet je wel zeker dat het goed met je gaat want dit lijkt me niet zo goed voor het studieobject :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
marala zei:
Dag allen,

Ik besef dat ik risico's neem, maar deze neem ik er graag bij. Ik waardeer jullie bezorgdheid en ik begrijp vanwaar dit komt. Maar ik respecteer zeker mijn eigen grenzen, en ik luister zoveel mogelijk naar mijn lichaam.
Klik om te vergroten...
Laat je het ons ook weten wanneer (niet of) je lichaam begint te zeuren? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Succes met je verdere psychonaut zoektocht 🫶🏽
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
!remindme in 2 years
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is een hele handige site alle effecten, doseringen, tot welke categorie het hoort, werkings duur uitgebreid uitgelegd.

psychonautwiki.org

6-APB

6-(2-Aminopropyl)benzofuran (also known as 6-APB and "Benzofury") is a novel entactogen substance of the benzofuran class. It is structurally related to entactogens like MDA, MDMA, 5-APB, and 5-MAPB.
psychonautwiki.org psychonautwiki.org

Verder heeft 6-APB net als MDMA veel invloed op je serotonine voorraad daarom niet te vaak doen max 1 x per 3 maanden zo dat je het natuurlijk weer aan vult. maar minder vaak dan dat is nog verstandiger. Anders worden de katers heftiger en krijg je last van meer negatieve gezondheid's effecten.
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook eens een experimentje gedaan. Ik voelde en ervaarde wel leuke maar speciale dingen (ik ben dan ook geen ervaren gebruiker, dit wereldje is nieuw voor mij).

  • Eerst en vooral zat ik een beetje in mijn eigen hoofd.
  • Ik had pas later door dat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld: op pc, of berichten sturen) dit mede doordat ik een beetje opgesloten zit in mijn hoofd. Het lijkt soms alsof ik droomde dat ik iets deed.
  • Als ik mijn muziek uitzet, hoor ik zo stil precies nog de muziek (heel vreemd).
  • Ik zag op toilet precies een spinnetje op de grond (ten minste dat dacht ik, omdat het leek alsof het bewoog) uiteindelijk was het maar één of ander vuiltje.
  • Wat wel bijzonder is, is dat ik me veel beter kan focussen. Wel maar op één ding. In mijn geval op de pc.
  • Ook een enorme energie boost, ik heb 2 nachten niet geslapen.
  • Ik schrikte ook regelmatig van kleine heden.

Vooral de kater zal ik nooit vergeten: die was heeeeel heftig. Vooral heeel misselijk, niet normaal. En zweten, zweten, zweten (mijn airco stond op en ik zat precies in de oven)

Het duurde ook heel erg lang. Ik zat echt tot op het laatste moment in mijn eigen hoofd (zelfs nog tijdens de kater).

Herkennen jullie bepaalde effecten? graag wat meer uitleg, aangezien ik beginnende gebruiker ben. Onder welke categorie valt ... effect enzo?


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik vond het alvast een spannende en leuke eerste ervaring (behalve de kater).

6-APB (benzofury) krijgt van mij alvast een mooie 8.5/10
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetalJamie zei:
Ja dat begrijp ik. Ik voel me nog steeds zo ja. Ik heb autisme, een angststoornis/paniekaanvallen,borderline en een zware depressie. Alcohol en cocaine helpen me om me even goed te voelen. Dan zijn mijn angsten weg en voel ik me sterk. Sommige mensen snappen dat niet.
Klik om te vergroten...
Is het mogelijk een ander topic te openen? Dit is mijn topic, wil niet dat er afgedwaald wordt van mijn vraag!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
marala zei:
Is het mogelijk een ander topic te openen? Dit is mijn topic, wil niet dat er afgedwaald wordt van mijn vraag!
Klik om te vergroten...
marala zei:
Ik heb ook eens een experimentje gedaan. Ik voelde en ervaarde wel leuke maar speciale dingen (ik ben dan ook geen ervaren gebruiker, dit wereldje is nieuw voor mij).

  • Eerst en vooral zat ik een beetje in mijn eigen hoofd.
  • Ik had pas later door dat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld: op pc, of berichten sturen) dit mede doordat ik een beetje opgesloten zit in mijn hoofd. Het lijkt soms alsof ik droomde dat ik iets deed.
  • Als ik mijn muziek uitzet, hoor ik zo stil precies nog de muziek (heel vreemd).
  • Ik zag op toilet precies een spinnetje op de grond (ten minste dat dacht ik, omdat het leek alsof het bewoog) uiteindelijk was het maar één of ander vuiltje.
  • Wat wel bijzonder is, is dat ik me veel beter kan focussen. Wel maar op één ding. In mijn geval op de pc.
  • Ook een enorme energie boost, ik heb 2 nachten niet geslapen.
  • Ik schrikte ook regelmatig van kleine heden.

Vooral de kater zal ik nooit vergeten: die was heeeeel heftig. Vooral heeel misselijk, niet normaal. En zweten, zweten, zweten (mijn airco stond op en ik zat precies in de oven)

Het duurde ook heel erg lang. Ik zat echt tot op het laatste moment in mijn eigen hoofd (zelfs nog tijdens de kater).

Herkennen jullie bepaalde effecten? graag wat meer uitleg, aangezien ik beginnende gebruiker ben. Onder welke categorie valt ... effect enzo?


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik vond het alvast een spannende en leuke eerste ervaring (behalve de kater).

6-APB (benzofury) krijgt van mij alvast een mooie 8.5/10
Klik om te vergroten...
Laten we deze topic inderdaad weer voor bovenstaande gebruiken. @MR_CHIP gaf al een goed optie aan om hierover verder te praten @MetalJamie .
Verder wens ik je natuurlijk veel sterkte toe... Ik kan wel mooie dingen gaan benoemen over het leven maar die zal je tot treurenis gehoort hebben. Toch zijn er vele die na lange depressieve periodes en misschien wel vele pogingen om uit het leven te stappen toch nog een gelukkig leven zijn gaan leiden. Mogelijkheden zijn er meestal wel hoe uitzichtloos ze vaak ook lijken. Hoop dat je snel wat lichtpuntjes gaat zien verder wil ik je nog welkom op het forum wensen en wees vrij mensen te benaderen want er zitten hier aardig wat ervaringsdeskundigen (geeeeeen specialisten ! ) die in ieder geval een luisterend oor kunnen bieden.

Hele warme knuffel :blushing:
D
DoemaarlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
marala zei:
Ik heb ook eens een experimentje gedaan. Ik voelde en ervaarde wel leuke maar speciale dingen (ik ben dan ook geen ervaren gebruiker, dit wereldje is nieuw voor mij).

  • Eerst en vooral zat ik een beetje in mijn eigen hoofd.
  • Ik had pas later door dat ik iets gedaan heb (bijvoorbeeld: op pc, of berichten sturen) dit mede doordat ik een beetje opgesloten zit in mijn hoofd. Het lijkt soms alsof ik droomde dat ik iets deed.
  • Als ik mijn muziek uitzet, hoor ik zo stil precies nog de muziek (heel vreemd).
  • Ik zag op toilet precies een spinnetje op de grond (ten minste dat dacht ik, omdat het leek alsof het bewoog) uiteindelijk was het maar één of ander vuiltje.
  • Wat wel bijzonder is, is dat ik me veel beter kan focussen. Wel maar op één ding. In mijn geval op de pc.
  • Ook een enorme energie boost, ik heb 2 nachten niet geslapen.
  • Ik schrikte ook regelmatig van kleine heden.

Vooral de kater zal ik nooit vergeten: die was heeeeel heftig. Vooral heeel misselijk, niet normaal. En zweten, zweten, zweten (mijn airco stond op en ik zat precies in de oven)

Het duurde ook heel erg lang. Ik zat echt tot op het laatste moment in mijn eigen hoofd (zelfs nog tijdens de kater).

Herkennen jullie bepaalde effecten? graag wat meer uitleg, aangezien ik beginnende gebruiker ben. Onder welke categorie valt ... effect enzo?


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, ik vond het alvast een spannende en leuke eerste ervaring (behalve de kater).

6-APB (benzofury) krijgt van mij alvast een mooie 8.5/10
Klik om te vergroten...
Hoi, ben wel benieuwd naar de dosering die je gebruikte. Ik zelf had vorige week 220mg gedaan. Geen / amper een kater.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doemaarlekker zei:
Hoi, ben wel benieuwd naar de dosering die je gebruikte. Ik zelf had vorige week 220mg gedaan. Geen / amper een kater.
Klik om te vergroten...
Ik met 160 ook helemaal niet maar heb wel door dat dit per persoon ontzettend kan verschillen. Volgende keer naar 180/200 en eens zien hoe dat gaat.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
De pen is van je zus zei:
Zijn er verder nog vragen?
Klik om te vergroten...

Er werd hier wel echt (weliswaar per ongeluk) enorm ingebroken in het topic van TS. We waren hier als mods (te) laat bij nu, maar meelezende leden kunnen iemand er uiteraard ook in een vroeg stadium vriendelijk op wijzen een eigen topic te openen, met eventueel een suggestie voor het specifieke subforum. Zeker bij zo’n zwaarder onderwerp is dat voor alle partijen (TS, de - passieve - lezer en het forum zelf dat ‘cleaner’ blijft, en de vaak zich ervan onbewuste ‘topic-inbreker’ die hierdoor waarschijnlijk minder respons krijgt) beter.

@marala, als je het fijner vindt kunnen we de volledig off-topic reacties verwijderen. Het is jouw topic, maar gaat nu grotendeels over iemand anders. Let me know als dit je voorkeur heeft.
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Doemaarlekker zei:
Hoi, ben wel benieuwd naar de dosering die je gebruikte. Ik zelf had vorige week 220mg gedaan. Geen / amper een kater.
Klik om te vergroten...
Hey,

Ik ben begonnen met 100 mg. Daarna heb ik 2 keer om het uur 1x van 100 mg bijgenomen.
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Er werd hier wel echt (weliswaar per ongeluk) enorm ingebroken in het topic van TS. We waren hier als mods (te) laat bij nu, maar meelezende leden kunnen iemand er uiteraard ook in een vroeg stadium vriendelijk op wijzen een eigen topic te openen, met eventueel een suggestie voor het specifieke subforum. Zeker bij zo’n zwaarder onderwerp is dat voor alle partijen (TS, de - passieve - lezer en het forum zelf dat ‘cleaner’ blijft, en de vaak zich ervan onbewuste ‘topic-inbreker’ die hierdoor waarschijnlijk minder respons krijgt) beter.

@marala, als je het fijner vindt kunnen we de volledig off-topic reacties verwijderen. Het is jouw topic, maar gaat nu grotendeels over iemand anders. Let me know als dit je voorkeur heeft.
Klik om te vergroten...
Beste,

Ja, dat zou fijn zijn, het is anders niet zo overzichtelijk meer.

Alvast bedankt,
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat ik mij nog afvroeg: Ik heb de dag daarna opnieuw 6-APB gebruikt maar ik voelde niets meer van de leuke en speciale effecten. Hooguit een beetje een stimulerend effect meer niet. Hoe komt dit? ik denk dat dit misschien zou te maken hebben met het uitputten van de serotonine. Hoelang moet ik er minimum tussenlaten? Ik zou namelijk graag 4-FMA uitproberen, maar ik veronderstel dat dit ook niet zal werken aangezien dit ook werkt op de neurotransmitters namelijk serotonine. Ik zou dit graag zo snel mogelijk uitproberen, aangezien ik heel erg benieuwd ben. Iemand ervaring met hoeveel tijd ik er moet tussenlaten? Ik hoop niet te lang. Welke soorten zou ik nu kunnen uitproberen die wel effectief zouden zijn?
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#14
marala zei:
Wat ik mij nog afvroeg: Ik heb de dag daarna opnieuw 6-APB gebruikt maar ik voelde niets meer van de leuke en speciale effecten. Hooguit een beetje een stimulerend effect meer niet. Hoe komt dit? ik denk dat dit misschien zou te maken hebben met het uitputten van de serotonine. Hoelang moet ik er minimum tussenlaten? Ik zou namelijk graag 4-FMA uitproberen, maar ik veronderstel dat dit ook niet zal werken aangezien dit ook werkt op de neurotransmitters namelijk serotonine. Ik zou dit graag zo snel mogelijk uitproberen, aangezien ik heel erg benieuwd ben. Iemand ervaring met hoeveel tijd ik er moet tussenlaten? Ik hoop niet te lang. Welke soorten zou ik nu kunnen uitproberen die wel effectief zouden zijn?
Klik om te vergroten...
Alle drugs die op serotonine werken minimaal 2 maanden tussen laten. Hoe langer hoe beter natuurlijk. En als je serotonine voorraad op is doet het vrijwel niks als je het toch neemt. Drugs die je kan proberen zijn lsd 2cb coke speed
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
marala zei:
Wat ik mij nog afvroeg: Ik heb de dag daarna opnieuw 6-APB gebruikt maar ik voelde niets meer van de leuke en speciale effecten. Hooguit een beetje een stimulerend effect meer niet. Hoe komt dit?
Klik om te vergroten...
Door tolerantie. Na een week voel je het weer redelijk, maar om gezondheidsredenen kun je beter 3 maanden wachten.

Maar wacht even: je hebt 300 mg 6-apb gebruikt tijdens je eerste experiment en toen heb je de volgende dag weer gebruikt?
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pfoeh....! Als expiriment 300mg naar binnen harken, niet slapen, een enorme kater en dan opnieuw 6APB naar binnen halen? Klinkt als een verstandig besluit. Misschien dat daar die helse kater vandaan komt? Ik gok zo maar wat hoor.
Mooi expirimalent, niet zo hé.

Maar goed. Je doet het nog en leert ervan, dat is het belangrijkst.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
marala zei:
Beste,

Ja, dat zou fijn zijn, het is anders niet zo overzichtelijk meer.

Alvast bedankt,
Klik om te vergroten...

Will do!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#18
marala zei:
Wat ik mij nog afvroeg: Ik heb de dag daarna opnieuw 6-APB gebruikt maar ik voelde niets meer van de leuke en speciale effecten. Hooguit een beetje een stimulerend effect meer niet. Hoe komt dit? ik denk dat dit misschien zou te maken hebben met het uitputten van de serotonine. Hoelang moet ik er minimum tussenlaten? Ik zou namelijk graag 4-FMA uitproberen, maar ik veronderstel dat dit ook niet zal werken aangezien dit ook werkt op de neurotransmitters namelijk serotonine. Ik zou dit graag zo snel mogelijk uitproberen, aangezien ik heel erg benieuwd ben. Iemand ervaring met hoeveel tijd ik er moet tussenlaten? Ik hoop niet te lang. Welke soorten zou ik nu kunnen uitproberen die wel effectief zouden zijn?
Klik om te vergroten...
Ik schrik van wat je schrijft! 100+100+100 voor een eerste keer is echt heel veel! Ik zou nooit een volle dosis bijnemen en zeker niet 2x. Ik snap wel dat je dan 2 nachten niet geslapen hebt... En de volgende dag opnieuw nemen... :( Lees je even goed in over de gevaren van misbruik van deze stofjes.

3 maanden minimaal wordt wel aangeraden. Dat geldt niet alleen voor 6-APB maar alle serotonineslurpers, dus niet om de week een ander goedje proberen.

Het is voor mij wel duidelijk aan je gedrag dat het niet goed met je gaat. Waar komt je neiging om elke dag te gaan gebruiken vandaan?
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Door tolerantie. Na een week voel je het weer redelijk, maar om gezondheidsredenen kun je beter 3 maanden wachten.

Maar wacht even: je hebt 300 mg 6-apb gebruikt tijdens je eerste experiment en toen heb je de volgende dag weer gebruikt?
Klik om te vergroten...
Inderdaad klopt
m
maralaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Boyman zei:
Ik schrik van wat je schrijft! 100+100+100 voor een eerste keer is echt heel veel! Ik zou nooit een volle dosis bijnemen en zeker niet 2x. Ik snap wel dat je dan 2 nachten niet geslapen hebt... En de volgende dag opnieuw nemen... :( Lees je even goed in over de gevaren van misbruik van deze stofjes.

3 maanden minimaal wordt wel aangeraden. Dat geldt niet alleen voor 6-APB maar alle serotonineslurpers, dus niet om de week een ander goedje proberen.

Het is voor mij wel duidelijk aan je gedrag dat het niet goed met je gaat. Waar komt je neiging om elke dag te gaan gebruiken vandaan?
Klik om te vergroten...
Beste,

Ik zoek manieren om even weg te zijn van de wereld. Dagelijkse zorgen vergeten, etc. Maar verder geef ik hier liever geen details over. Maar ik raadpleeg steeds dit forum, omdat ik een beginnend gebruiker ben. Nu ik weeg imens veel (165 kilo) waardoor ik dacht dat 100mg niet voldoende zou zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."