Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer heroine

eerste keer heroine

44 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
m
mindtravlerLid
01-01-2024, 00:00
#1
beste mede drugs enthousiasten,

ik ben 30 jaar en heb 15 jaar ervaring met drugs en heb altijd al iets gehad van "ik wil alles eens gedaan hebben".
er zijn maar weinig drugs zijn die ik niet geprobeerd heb (of verslaafd aan geweest ben) en heb al veel reports gelezen hier en heb beslist om er ook eens een paar te schrijven.
al heel lang had ik ook de zin om heroine eens te proberen maar toch niet aangedurfd (ook nooit de kans gekregen om het te kopen).
ik wilde weten of de rush zo goed voelde als ze beschreven, maar ik had altijd wel schrik omdat je veel leest dat je na 1 keer verslaafd bent.
op een dag heb ik toch de beslissing gemaakt om het te proberen samen met mijn vrouw (die niet zo veel ervaring heeft met drugs).
ik had 1 gr heroine bemachtigd en we besloten deze te roken.
ik had een dmt pijpje en zilver folie om te zien welke manier het beste en gemakkelijkste was.
0.1 gr afgewogen en in het pijpje gedaan, nerveus voor de ervaring omdat het toch spelen met vuur is en ik besefte dit heel goed.
het plan was ook heel duidelijk om dit 1 avond te proberen en daarna nooit meer.
vlam aan het pijpje en ik begon de rook te inhaleren, de geur van de heroine en de smaak van de rook was verschrikkelijk,
instand voelde ik mijn ogen samentrekken en voelde ik mijzelf stoned worden zoals bij weed.
na een paar trekken wachtte ik even het effect af en het deed mij enorm aan een weed high denken.
mijn vrouw die deed ook een paar trekken en vond de smaak verschrikkelijk, ze merkte er niet zo veel van zij ze.
ik probeerde dan wat te chinezen wat ik om eerlijk te zijn verschrikkelijk moeilijk vond en ik vond de pijp veel effectiever,
dus ik deed nog wat poeder in de pijp en rookte verder.
vanaf een bepaald moment voelde ik een xtc-achtige high samen met de weed high.
ook voelde ik mij heel rustig, had geen last van warmte of koud.
we beslote daarna om even in de zetel te liggen en "sliepen" even samen knuffelend.
alleen was het niet echt slapen, gewoon een gevoel van vrede en rust.
af en toe (want ik heb mij heel goed ingelezen over de gevaren van heroine) merkte ik dan mijn adem stopte uit zichzelf door zodanig rustig te zijn, alsof ik op somige momenten niet automatisch ademde en er op moest letten.
mijn vrouw werd heel erg misselijk en heeft het meeste van haar trip zitten overgeven en had er alles behalve nog zin in.
de rest van de gram heroine heb ik zelf opgerookt en zodra de gram op was, probeerde ik zeker alles uit de pijp te halen wat nog mogelijk was om te roken.
als de gram op was ging ik met de hond gaan wandelen en ik voelde helemaal niets van de koude buiten (het was winter) en was heel rustig.
daarna thuis gekomen alles opgeruimd en uiteindelijk nog een gram ketamine opgedaan omdat ik ergens toch zin had om mijzelf verder te verdoven.
dag daarna niets van last gehdad.
al bij al vond ik de ervaring zeker niet zo goed als beschreven word, ik heb al veel grotere gelukken gevoeld met bepaalde psychedelische ervaringen, en mijn vrouw na al het overgeven had er zeker geen zin of geen goede ervaring mee.
ik kan mij wel heel goed voorstellen dat eens je verslaafd bent aan dit gevoel dat het voeld als een dekentje over je, of als je iemand bent met veel problemen dat dit heel gevaarlijk is om na 1 keer verslaafd te worden.
dit is ondertussen enkele maanden geleden en daarna nooit geen zin meer gehad of geen gravings om dit nog eens te doen.
het 1 x experimenteren is dus (gelukkig) gelukt en ik vond het eigelijk niet te moeite waard.
S
Sophie8876Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij komt de verslaafdheid vooral direct te pas bij mensen die het injecteren. En van wat ik begrepen heb van andere ervaren gebruikers is de heroïne die in Nederland verkocht wordt niet zo zuiver, dus kan allemaal invloed hebben gehad op de ervaring. Verder leuk rapport, ben zelf wel mega nieuwsgierig naar dit soort drugs, maar zal er niet aan beginnen, dus zo kan ik me dan iets inleven over hoe het is.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mensen begrijpen volgensmij vaak niet zo goed wat heroïne is en doet.
Het is opium, en als je je er eens in verdiept besef je dat het geen drug is zoals coke, xtc en speed. Want het is een downer geen upper

Heroïne verdoofd net als alcohol en andere downers, maar dan een stuk sterker, een analgesia wat pijn-dodend is bijvoorbeeld bij operaties of kanker of heftige ongelukken.

Het is geen bijzondere roes maar wat heroïne zo verslavend maakt is de ultieme ontsnapping aan de realiteit. Zelf medicatie. Het is niet alleen pijndodend voor het lichaam maar ook voor de geest en dat warme ultieme comfortable gevoel wat het geeft is juist wat het zo verslavend maakt voor mensen die hun problemen proberen te ontlopen plus opiaten veranderen het DNA, het is de drug met het hoogste terugval percentage omdat het herstellen van zo'n verslaving jaren kan duren en soms nooit meer terug naar het oude. (Lichamelijke, geestelijke blijvende symptomen)

Kort samengevat: heroïne is niet bijzonderd, opium (heroïne) is net als alcohol en pammetjes middelen die je gebruikt om de realiteit te ontsnappen het zijn geen partydrugs
X
XtremeXLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hero dikke no go
D
Dub SoldierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sophie8876 zei:
Volgens mij komt de verslaafdheid vooral direct te pas bij mensen die het injecteren. En van wat ik begrepen heb van andere ervaren gebruikers is de heroïne die in Nederland verkocht wordt niet zo zuiver, dus kan allemaal invloed hebben gehad op de ervaring. Verder leuk rapport, ben zelf wel mega nieuwsgierig naar dit soort drugs, maar zal er niet aan beginnen, dus zo kan ik me dan iets inleven over hoe het is.
Klik om te vergroten...
klopt wel ja. Die dope van tegenwoordig is superslecht. Ik was eerste helft jaren 80 verslaafd aan hero, en die dope van toen was echt veel beter dan tegenwoordi. Als je die spoot klapte je echt bijna uit je stoel. En als het uitgewerkt was werd je megaziek. Das met die dope (helaas weer addict geworden...) van nu echt heel anders
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dub Soldier zei:
klopt wel ja. Die dope van tegenwoordig is superslecht. Ik was eerste helft jaren 80 verslaafd aan hero, en die dope van toen was echt veel beter dan tegenwoordi. Als je die spoot klapte je echt bijna uit je stoel. En als het uitgewerkt was werd je megaziek. Das met die dope (helaas weer addict geworden...) van nu echt heel anders
Klik om te vergroten...
Er is gewoon nog goeie dope te vinden hoor net zoals vroeger dat is echt een keiharde fabel wat in NL rondgaan zelfs hiero
Tuurlijk niet zoals de jaren 80 en 90 toen was het heroïne in HCL vorm, dat noemen ze Heroin #4 het eindproduct (bijna) pure heroïne. (Gewoon bruine afghaanse heroïne maar ook China white aka witte poeder uit andere regios)

Tegenwoordig hebben wij alleen nog maar Heroïne in basevorm dat noemen de heroin #3 dat is eigenlijk 1 stap minder in het productieproces om pure heroïne in HCL vorm te maken (eindproduct) en dat is opzich alsnog goeie heroïne kan zelfs tot 60% puurheid oplopen maar als je nu nog zuivere heroïne in Nederland koopt is dat meestal rond de 40% en dat is gewoon sterk voorral voor de beginners die het altijd het beste ervaren

Komt omdat de markt in Nederland minder is je hebt andere Europese landen waar de priori eigenlijk meer op licht en daarzo gaat de beste afghaanse dope naartoe. In Australië hebben ze zo'n beetje de laatste echte Pure #4 HCL dope. Verder heeft Fentanyl voorral de markt in Ameriks overgenomen en de Mexicaanse kartels maken daardoor al heel lang geen heroïne meer. Die maakte ook HCL heroïne

Als laatste #3 heroïne basevorm is eigenlijk een oplossing van restanten opium en stofjes zoals 3MAM, 6MAM, diacetylmorphine (daardoor ook de bruine kleur)


Als je veel af weet van een bepaalde stof en ook van hoe de markt en geschiedenis weet snap je waarom hier dat nu niet meer is en ken je ook gelijk zo'n spreekbeurt houden zoals ik net deed
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Morfine uit het gedroogd melksap van de papaver plant, simsala-acetylgroep en klaar is kees.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Morfine uit het gedroogd melksap van de papaver plant, simsala-acetylgroep en klaar is kees.
Klik om te vergroten...
Mijn voorkeur gaat toch naar ruwe opium
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Waarom je nou voor de trein gooien? Dan zadel je de machinist op met een heel vervelend trauma. en jezelf, moet je niet doen joh!
Opiaten verslaving is vreselijk, mooi dat je daarvan af bent, of gebruik je nog
Klik om te vergroten...
Was bij wijze van spreken, zou idd nooit machinist zoiets aandoen. Duikmaskertje met helium eerder. Maar laten we hier geen discussie over zelfmoord methodes van maken, punt lijkt me duidelijk.

Tweemaal afgekickt van zware opiaten verslaving, waarvan 1 cold turkey, laatste tijd wel weer terugvalletje gehad door nare persoonlijke omstandigheden (zelfmoord van een naaste, niet de eerste helaas) maar is gelukkig weer onder controle.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
plex zei:
Mijn voorkeur gaat toch naar ruwe opium
Klik om te vergroten...
Daar zit papaverine, morfine, codeine, en noscapine in, maar eigenlijk wil je alleen de morfine, de rest is niet bijster interessant.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dus is heroine nou wel of niet het oxycodon zonder recept?.
Zo heb ik er altijd naar gekeken namelijk zat docu's dat ze er na de voorgeschreven oxy's op de heroine over gaan. Dus die echte rush zul je misschien alleen hebben als je dit dus voor veel pijn gebruikt aangezien je dan aardig opgelucht bent als de pijn weer weg trekt. Kan het mis hebben maar zo dacht ik er altijd over.
Heb het nooit gebruikt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Daar zit papaverine, morfine, codeine, en noscapine in, maar eigenlijk wil je alleen de morfine, de rest is niet bijster interessant.
Klik om te vergroten...
Neehoor de andere alkaloïden voegen toe aan het effect. Ruwe opium is een andere ervaring dan morfine. Soms meer stimulerend, soms meer dromerig.

Thebaine was je vergeten en die voegt t meeste toe aan het verschil in roes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De man zelf had bijna geen tand meer in zijn mond staan..... allemaal weggerot.
Hij had veel meegemaakt, helaas vertrok hij voortijdig omdat de cravings van die heroïne te sterk voor hem waren.
Ik vond het geen bangmakerij, integendeel.
Handen af van die rotzooi die heroïne heet en ja, zo zijn er nog wel meer slopende drugs natuurlijk maar nu heb ik het over horse....
Het gesprek met hem zal ik nooit vergeten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb een afspraak gemaakt met een herstellende verslaafde toen ik in de ontwenningskliniek van een benzo verslaving aan het herstellen was.
Geen heroïne!
Doe het nooit was zijn uitspraak.
En ik zal me aan die afspraak houden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik heb een afspraak gemaakt met een herstellende verslaafde toen ik in de ontwenningskliniek van een benzo verslaving aan het herstellen was.
Geen heroïne!
Doe het nooit was zijn uitspraak.
En ik zal me aan die afspraak houden.
Klik om te vergroten...
Is natuurlijk wel een beetje bangmakerij he. Kan je ook over crystal meth en andere drugs zeggen, en alles. Maar tis wel 1 vn de verslavendste en slopende da zkr
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paranoize heeft helemaal gelijk, ik verbaas me ook altijd over de mythische status die heroine heeft. Weinig drugs waar zoveel onzin over rond gaat. Ik heb het jaren dagelijks gebruikt zonder enige serieuze gezondheidsprobleem te ondervinden en ben al die tijd gewoon werkzaam geweest in een veeleisende baan. De ontwenning toen ik eenmaal stopte met behulp van methadon (pro-tip: niet doen, methadon ontwennng is veel erger dan die van heroine en houdt eindeloos lang aan. Nooit aan beginnen, gewoon je eigen opiate of choice afbouwen, of buprenorphine als je nog niet zo ver heen bent dat dat een optie is) was niet leuk maar ook lang zo erg niet als altijd wordt beschreven (dit was na ruim 12 jaar dagelijks opiaten-gebruik, voornamelijk heroine maar ook verschillende medische opiaten, in het begin met name oxycodon en later veel hydromorfon en Fentanyl). Ik vond ontwenning van GHB en benzo's allebei VEEL erger. Met name GHB, dat was echt een hel van maanden (psychoses en niet meer weten of ik wakker was of sliep). Vergeleken daarmee was opiaten ontwenning echt peanuts, meer een vrij heftig buikgriepje en wat spierpijn.

Het effect van heroine (en alle andere opiaten), is niet bijster bijzonder, ik zou het effect zelfs vrij subtiel noemen vergeleken met veel andere hard drugs. Het is absoluut geen party drug en maakt feestjes er echt niet leuker op. Als je het gebruikt zoals je XTC zou gebruiken dan snap je het echt niet helemaal.

@De Zandman, het is op zich prima advies hoor en wil je zeker niet aan de heroine praten, zo fantastisch is het niet en het is het risico zeker niet waard. Maar die man liep je wel een beetje bang te maken met onzin. Van Heroine gaan je tanden bijvoorbeeld niet uitvallen, dat gebeurd over het algemeen door jaren niet naar de tandarts te gaan, zoals bij veel dakloze heroine-gebruikers het geval is, Ze nemen dagelijsk enorme dosis pijnstillers du veel last hebben ze er niet van en dan lopen ze er maar mee door totdat hun tanden uitvallen. Dat soort gebruikers zijn er altijd van overtuigd dat ze geen keus hadden en dat de drug hun leven heeft gesloopt. Terwijl ze toch echt zelf uit huis gezet worden en jaren niet naar de dokter of tandarts gaan.. Ik ben er van overtuigd dat er veel meer gebruikers va opiaten zijn zoals ik was, die gewoon functioneren en het voor hun omgeving geheim houden, dan daklozen zonder tanden. Als je zo eindigt zijn opiaten nog wel het minste van je problemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
PapaverMan zei:
Paranoize heeft helemaal gelijk, ik verbaas me ook altijd over de mythische status die heroine heeft. Weinig drugs waar zoveel onzin over rond gaat. Ik heb het jaren dagelijks gebruikt zonder enige serieuze gezondheidsprobleem te ondervinden en ben al die tijd gewoon werkzaam geweest in een veeleisende baan. De ontwenning toen ik eenmaal stopte (met behulp van methadon) was niet leuk maar ook lang zo erg niet als altijd wordt beschreven (dit was na ruim 12 jaar dagelijks opiaten-gebruik, voornamelijk heroine maar ook verschillende medische opiaten, in het begin met name oxycodon en later veel hydromorfon en Fentanyl). Ik vond ontwenning van GHB en benzo's allebei VEEL erger. Met name GHB, dat was echt een hel van maanden (psychoses en niet meer weten of ik wakker was of sliep). Vergeleken daarmee was opiaten ontwenning meer een vrij heftig buikgriepje en wat spierpijn.

@De Zandman, het is op zich prima advies hoor en wil je zeker niet aan de heroine praten, zo fantastisch is het niet en het is het risico zeker niet waard. Maar die man liep je wel een beetje bang te maken met onzin. Van Heroine gaan je tanden bijvoorbeeld niet uitvallen, dat gebeurd over het algemeen door jaren niet naar de tandarts te gaan, zoals bij veel dakloze heroine-gebruikers het geval is, Dat soort gebruikers zijn er altijd van overtuigd dat ze geen keus hadden en dat de drug hun leven heeft gesloopt. Terwijl ze toch echt zelf uit huis gezet worden - een heroine verslaving onderhouden is helemaal niet zo duur als wel eens werd beweerd in van die horror-spotjes van Jellinek enzo. Ik ben er van overtuigd dat er veel meer gebruikers va opiaten zijn zoals ik, die gewoon functioneren en het voor hun omgeving geheim houden, dan daklozen zonder tanden. Als je zo eindigt zijn opiaten nog wel het minste van je problemen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het probleem ook zit in het verwaarlozen van oprecht gelukmakende dingen zoals liefde, leuk werk, reizen, feesten, vriendschappen, kennis vergaren, en in plaats daarvan je geluk halen uit een middel.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dat is de kern van elke verslaving. Niemand raakt aan de drugs omdat z'n leven zo leuk is.

In mijn geval was het met name prestatiedruk. ik had/heb een goede baan en had een ambitieuze (inmiddels ex-)vrouw die een bepaald leven voor zich zag, inclusief een bepaalde positie met prestige voor mij. Daar kon of wou ik niet aan voldoen, wat tot steeds meer spanning in mijn huwelijk leidde. Combineer dat met de stress van jonge kinderen en regelmatig lang overwerken en dan snap je wellicht mijn neiging tot escapisme. Heb van alles geprobeerd (ook qua drugs) tot ik uiteindelijk door een sportblessure een recept oxycodon kreeg en ik merkte dat al mn problemen er ineens niet meer toe deden. Ik weet nog dat ik dacht "ow dit is hoe normale mensen zich dus voelen". Dat is het moment dat mijn liefde voor opiaten begon. Zonder al deze omstandigheden denk ik dat ik het meteen na de eerste keer had afgeschreven als een saaie drug.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Paranoize. zei:
Nadeel van opiaten is ook hoe heftig het je brein veranderd. Er zijn vele verslavende drugs maar zelfs de gene die het sterkts middelen in bedwang kan houden raakt toch zwaar verslaafd aan heroïne. Je hoort ze zelfs zeggen dat ze uiteindelijk van de andere middelen af kunnen blijven maar het meeste moeite hebben met heroïne.
Opiaten fucken je lichaam echt heftig op en is iets wat je nooit jezelf toe zou moeten dienen. (Zoals in het ziekenhuis als ze je morfine geven)
Klik om te vergroten...
Het punt is meer dat opiaten ingrijpen op onbewuste delen van het brein. Dat zijn dus inderdaad processen waarmee je rommelt waarover je nauwelijks bewuste controle hebt. Langdurige beïnvloeding van die delen in het brein kan ertoe leiden dat er automatische angst- en stressresponses worden getriggerd die leiden tot het controleverlies van verslaving en het daarbij horende patroon van gebruiken, spijt hebben, beterschap beloven, en dan toch weer gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom je nou voor de trein gooien? Dan zadel je de machinist op met een heel vervelend trauma. en jezelf, moet je niet doen joh!
Opiaten verslaving is vreselijk, mooi dat je daarvan af bent, of gebruik je nog?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."