Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer heroine

eerste keer heroine

44 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paranoize. zei:
Suboxone wordt juist al breed toegepast voor het behandelen van opiaten verslaving, misschien in nederland wat onbekender maar in Amerika is het veel makkelijker om aan suboxone te komen dan methadon
Klik om te vergroten...
Voor opiaat ontwenning ja, ook als antidepressiva? Want daar ging het over.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Voor opiaat ontwenning ja, ook als antidepressiva? Want daar ging het over.
Klik om te vergroten...
Oh sorry verkeerd begrepen, nee dat is heel raar inderdaad. Je gaat toch geen opoide als anti depressiva inzetten? En dan ook nog eens een langwerkende die een ontwenning van weken kan geven lol
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paranoize. zei:
Oh sorry verkeerd begrepen, nee dat is heel raar inderdaad. Je gaat toch geen opoide als anti depressiva inzetten? En dan ook nog eens een langwerkende die een ontwenning van weken kan geven lol
Klik om te vergroten...
Nou dat blijkt specifiek voor suboxone dus wel te werken.. Althans daar zin wat aanzijingen voor, meer studie is nodig. Is ook een beetje een atypische opioIde.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Voor opiaat ontwenning ja, ook als antidepressiva? Want daar ging het over.
Klik om te vergroten...
Dat is de vraag.
Ik neem geen enkel risico en stap over, want Subutex helpt mij heel goed.
Ik heb wat antidepressiva geprobeerd en het effect was minder dan de bijwerkingen. En toen ik ermee stopte, waren de ontwenningsverschijnselen niet zo eenvoudig als je zou denken.
Het enige voordeel van AD is dat het sociaal geaccepteerd is.
Maar: moet ik gewoon stoppen met Subutex (wat mij helpt) en overstappen op een AD (wat mij nauwelijks helpt, maar mij lui en dik maakt)?
Waarom?

Ik kan werken, ik kan een normaal leven leiden – wat wil ik nog meer? Als de tijd daar is, zal ik stoppen. Subutex-opname is niet zo erg. Ik slik sowieso maar 1,2 mg, wat eigenlijk belachelijk is.
Ja, ik heb medicijnen nodig om te kunnen functioneren, maar iemand met diabetes heeft ook insuline nodig. Zo is het bij mij ook.
Afkicken en in plaats daarvan mentaal onstabiel en niet in staat om te werken door het leven gaan, mijn familie ongerust maken met mijn gedrag en de maatschappij opzadelen met extra kosten voor Bijstand en psychiatrische opnames?

Het spijt me, maar ik ben geen masochist

Voordat ik in 2020 een terugval kreeg op Subutex, stond ik op het punt mijn baan te verliezen (omdat ik steeds ziek werd en in bed lag), dronk ik elke dag alcohol en was ik op weg een drankprobleem te ontwikkelen (ook al dronk ik eigenlijk niet meer). vind het niet leuk). Ik dronk en slikte elke pil die ik te pakken kon krijgen.

Ik heb borderline en Subutex is momenteel het enige medicijn waardoor ik me normaal voel en normaal handel omdat ik normaal reageer
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Felis zei:
Dat is de vraag.
Ik neem geen enkel risico en stap over, want Subutex helpt mij heel goed.
Ik heb wat antidepressiva geprobeerd en het effect was minder dan de bijwerkingen. En toen ik ermee stopte, waren de ontwenningsverschijnselen niet zo eenvoudig als je zou denken.
Het enige voordeel van AD is dat het sociaal geaccepteerd is.
Maar: moet ik gewoon stoppen met Subutex (wat mij helpt) en overstappen op een AD (wat mij nauwelijks helpt, maar mij lui en dik maakt)?
Waarom?

Ik kan werken, ik kan een normaal leven leiden – wat wil ik nog meer? Als de tijd daar is, zal ik stoppen. Subutex-opname is niet zo erg. Ik slik sowieso maar 1,2 mg, wat eigenlijk belachelijk is.
Ja, ik heb medicijnen nodig om te kunnen functioneren, maar iemand met diabetes heeft ook insuline nodig. Zo is het bij mij ook.
Afkicken en in plaats daarvan mentaal onstabiel en niet in staat om te werken door het leven gaan, mijn familie ongerust maken met mijn gedrag en de maatschappij opzadelen met extra kosten voor Bijstand en psychiatrische opnames?

Het spijt me, maar ik ben geen masochist

Voordat ik in 2020 een terugval kreeg op Subutex, stond ik op het punt mijn baan te verliezen (omdat ik steeds ziek werd en in bed lag), dronk ik elke dag alcohol en was ik op weg een drankprobleem te ontwikkelen (ook al dronk ik eigenlijk niet meer). vind het niet leuk). Ik dronk en slikte elke pil die ik te pakken kon krijgen.

Ik heb borderline en Subutex is momenteel het enige medicijn waardoor ik me normaal voel en normaal handel omdat ik normaal reageer
Klik om te vergroten...
Ow ik suggereer absoluut niet dat je moet stoppen. Klinkt alsof het goed werkt voor jou. Er is alleen nog te weinig onderzoek om het standaard als 2e lijns antidepressivum te gebruiken. Gevallen als de jouwe gaan daar hopelijk toe leiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."