Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

Trippen in een sterrenrestaurant, en daarna candyflippen met 6-APB op een huisfeestje

46 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor het vrijgezellenfeest van een vriend leek het me leuk om (1P-)LSD te nemen en naar een restaurant met Michelinster te gaan. Daarna zijn we naar een verrassingsfeestje gegaan wat de hele nacht duurde. Tijdens dat huisfeestje heb ik nog 155 milligram 6-APB bijgepakt voor een langdurige candyflip.

Ongeveer een half jaar geleden belde mijn vriend Jasper (niet zijn echte naam) me op om te vragen of ik getuige wilde zijn op zijn bruiloft. Dat was natuurlijk een hele eer. We zijn al ruim 15 jaar bevriend, maar alsnog had ik de uitnodiging niet zien aankomen. Aan mij was het vervolgens de taak om een onvergetelijk vrijgezellenfeest te organiseren...

Ik wilde graag iets doen waarvan ik wist dat Jasper het zelf echt nevernooitniet zou doen. Ik heb een enorme voorliefde voor schandalig lekker eten en drinken. Ik weet dat Jasper ook van eten houdt, maar ik noem hem wel eens een freegan (gratistariër) omdat hij het liefst dingen eet die anders weggegooid zou worden. Hij zou zichzelf dus nooit een veel te luxe diner gunnen. Bovendien vertelde een andere vriend dat Jasper had lopen opscheppen dat hij LSD "wel zo'n beetje had uitgespeeld". Dus ik dacht: challenge accepted :tearsofjoy:

Aan Jasper vertelde ik van te voren dat hij niet verplicht was om LSD in te nemen, maar dat ik het wel ten zeerste kon aanraden. Verder vertelden we hem niks over onze plannen. We waren met zes mannen, waarvan ik, Jasper, en Ralf (niet zijn echte naam) besloten LSD te nemen. We hadden microdots 1P-LSD en zegels LSD, waarvan ik een combinatie nam. Ik schat ongeveer 200 microgram in totaal.

We namen de LSD in toen we door het Westerpark in Amsterdam liepen. Vlak daarna stapten we binnen bij Fabrique des Lumières: een soort museum in een lege fabriekshal waar ze allerlei schilderijen van oude meesters op de muur projecteren. Toen ik het hoorde snapte ik nog niet helemaal waarom je schilderijen op de muur zou willen projecteren, maar holy shit wat was dit vet!! De schilderijen bewogen allemaal en werden begeleid door bijpassende muziek. Je kon door de fabriekshal lopen en een plekje uitzoeken waar je het beste uitzicht had op alles wat er geprojecteerd werd.

Tijdens de voorstelling begon de LSD goed te werken. Ik kon het voelen aan mijn lichaam, maar aangezien de hele fabriekshal bewoog, werden mijn visuals pas duidelijk toen we ruim een uur later naar buiten liepen. We moesten nog wel 45 minuten lopen naar het restaurant. Die wandeling was dwars door het drukke centrum van Amsterdam, wat natuurlijk een flinke overdaad aan prikkels is. Vooral deze wandeling was voor een aantal van onze vrienden een belangrijke reden waarom ze het niet aandurfden om LSD in te nemen. Misschien was dat ook wel fijn, want zo waren er in ieder geval nog een paar mensen aanwezig die de rest konden begeleiden.

Eerlijk gezegd lukte het prima om door het drukke centrum van Amsterdam te lopen. Jasper zei er achteraf over dat het voelde alsof hij in een bubbel liep. Hij werd afgeschermd door vrienden, waardoor hij niet hoefde op te letten waar hij liep en wat er om hem heen gebeurde. Ik ben zelf wel wat drukte gewend tijdens het trippen, dus mij lukt het vaak wat beter om me af te sluiten.

Het gezicht van Jasper toen we het restaurant binnenliepen was echt onbetaalbaar. Het was prachtig aangekleed. Ik heb oprecht nog nooit zo'n mooi interieur gezien. Ze hadden een traditionele serre met een eigen binnenplaats, waar allerlei bomen, bloemen en struiken stonden. In de serre stond een lange tafel voor ons gezelschap, en twee kleinere tafeltjes. De tafels en banken waren in een kleurstelling van groen, goud en marmer aangekleed. De ruimte was lekker knus, en alles ademde luxe. Bij Jasper daalde het besef maar langzaam in dat hij het meest luxe diner van zijn leven zou gaan eten. Hij zat met half open mond te staren naar de dinerzaal, terwijl hij probeerde zichzelf in de plooi te houden om niet aan de ober te verraden dat we keihard aan het trippen waren.

Bij vlagen was het natuurlijk vet ongemakkelijk om in zo'n chique tent te zitten trippen. De etiquette is wat stijfjes. Proberen om je te herinneren hoe je je ookalweer dient te gedragen is niet zo gemakkelijk aan de acid. De grootste oeps maakte ik zelf bij binnenkomst. We hadden van te voren ons menu doorgegeven. Maar er was één persoon niet komen opdagen omdat zijn opa op het punt stond te overlijden. De ober vroeg aan mij welk menu ze achterwege moesten laten. Maar ik dacht dat hij vroeg waarom één persoon niet was komen opdagen. Een ongemakkelijke uitleg later slaagden we er toch in om het juiste antwoord te geven.

Het eten was heel lekker, maar ook best wel raar. Je weet bij luxe diners nooit zo goed hoe je moet proeven. Aan Jasper legde ik nog maar uit dat je altijd alles apart moet proeven, en één hap alles bij elkaar. Zo kun je het best alle smaken ervaren, en als het goed is passen die allemaal perfect bij elkaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens lekkerder heb gegeten. Om het uitstapje betaalbaar te houden hadden we een restaurant uitgezocht wat een bib gourmand onderscheiding had, wat betekent dat ze een zeer goede prijs bieden voor het diner. Mede daardoor waren de maaltijden wat simpeler. Ik had dit keer helaas geen paradigma-verschuiving met eten, wat ik wel eens eerder heb gehad in een 2*-restaurant. Mijn metgezel moest toen letterlijk huilen omdat een gerechtje zo lekker was, en ik proefde zo'n romige slagroom dat ik me begon af te vragen of ik überhaupt ooit wel eens echt slagroom had gegeten. Helaas had ik dit keer niet zo'n ervaring. We hadden een vegetarisch menu, en de ingrediënten waren zeker van goede kwaliteit: perfect gegaarde asperges en dieprood gekleurde bieten. Maar de textuur van de sausjes miste hier en daar wel wat finesse. Gelukkig was de sfeer van het veel te luxe etentje zeker geslaagd. De andere mannen leken in ieder geval zeer onder de indruk.

Na het eten was het tijd om de trein te pakken en door te gaan naar het verrassingsfeestje. In de gedeelde woning van mijn vriendin hadden we die ochtend vier area's klaargemaakt: een feestkelder, een café-achtige bar, een chillout, en een rookruimte. Nog even naast de VIP-chillruimtes in de kamers van de bewoners. Het idee was dat onder meer Jasper zou gaan draaien op dat feest, wat hij zelf nog niet wist.

Vlak voordat we aankwamen namen we allemaal nog een microdot 1P-LSD van 150 microgram. Ik nam ook nog een extra halve zegel. En bij binnenkomst slikte ik er nog een capsule bij waarin 155 milligram 6-APB zat. Toen die drugs tegelijkertijd begonnen in te kicken moest ik mezelf wel even vasthouden. Ik dacht 'oh shit, @Neo-Shulginist , was dit nou wel zo verstandig..?' Maar ik bleef verrassend aanspreekbaar en functioneel. Ik tripte middelhard: ik had wel mooie visuals, maar niet zo erg dat ik bijvoorbeeld mensen of spullen over het hoofd zag. Bovendien gaf de 6-APB er een heldere en empathische stimulans bij. Ik ben wel gelijk fan van de combinatie eigenlijk. De verwarring was een stuk minder dan je normaal zou krijgen bij (veel) LSD. En de 6-APB duurt best lang, waardoor het beter bij LSD past dan MDMA. Het nadeel is wel dat je flink kan gaan zweten van deze combi.

De hele avond heb ik lekker gedanst, gesjanst, filosofische gesprekken gehouden, en flink wat lekkere wijntjes gedronken. Af en toe zei ik tegen mensen dat ik verbaasd was dat het zo goed met me ging, gezien de hoeveelheden drugs die ik op had. Uiteindelijk durfde ik het zelfs aan om op de dansvloer nog wat DMT te verdampen met mijn e-sigaret. Dat vind ik heerlijk omdat de muziek dan echt veel meer binnenkomt. Een DMT-trip duurt bovendien maar 10-20 minuten. Dus het is even een leuk uitstapje op de dansvloer, waarna je weer teruggaat naar de baseline en kunt doen wat je wil.

Uiteindelijk hebben we rond 06.00 uur de muziek uitgezet. Daarna duurde het nog wel even voordat ik kon gaan slapen. Ik ben rond 08.00 uur met mijn vriendin op bed gaan liggen. We hadden allebei het idee dat we niet echt konden slapen. Eerst hebben we nog heerlijk kleffe seks gehad, wat maar kort duurde omdat we allebei ietwat verdoofde genitaliën hadden. Daarna hebben we urenlang liggen knuffelen en zachtjes lieve dingen tegen elkaar gezegd. Tussendoor hebben we geloof ik wel wat gedut. Maar dat weten we allebei niet zeker. Uiteindelijk zijn we om 14.00 uur eruit gegaan en zijn we gaan opruimen.

Ik heb achteraf nog aan Jasper gevraagd hoe zijn ervaring was. Ik had namelijk van te voren beloofd dat LSD innemen alles wel extra leuk zou maken: "en....?" Vroeg ik aan hem. "Heb ik gelogen? Dat we alleen maar leuke dingen zouden doen?"
"Nee", zei hij met een brede grijns. "LSD heeft alles nóg leuker gemaakt."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi tripreport, @Neo-Shulginist!

DMT op de dansvloer, hoe werkt dat?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Mooi tripreport, @Neo-Shulginist!

DMT op de dansvloer, hoe werkt dat?
Klik om te vergroten...
Hijsen aan de e-sigaret en gaan.

Niet te veel hijsen uiteraard. Ik neem meestal zoveel dat ik net visuals krijg. Dus geen break-through missies ofzo.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Hijsen aan de e-sigaret en gaan.

Niet te veel hijsen uiteraard. Ik neem meestal zoveel dat ik net visuals krijg. Dus geen break-through missies ofzo.
Klik om te vergroten...
Dan moet je wel veel ervaring hebben, neem ik aan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Dan moet je wel veel ervaring hebben, neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Ja dat is alleen voor gevorderden inderdaad. Als ik bezig ben op de dansvloer krijg ik vaak wel nieuwsgierige verzoekjes van mensen die het ook willen proberen. Maar ik vraag dan altijd eerst: 'heb je wel eens DMT gedaan?' Als het antwoord 'nee' is, dan krijgen ze niks. DMT is sowieso geen drug om zomaar even impulsief te gaan nemen. En al helemaal niet op de dansvloer.
Maar voor ervaren psychonauten is het wel echt heel chill om even op een heel diepe manier een connectie met de muziek aan te gaan.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauw, wat een heerlijke rapport. En je moet het maar durven!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Wauw, wat een heerlijke rapport. En je moet het maar durven!
Klik om te vergroten...
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een psychedelische veteraan ben. Maar bedankt! 😁😎
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een psychedelische veteraan ben. Maar bedankt! 😁😎
Klik om te vergroten...
Jasper is trouwens ook de persoon met wie ik voor het eerst LSD heb genomen. Dus dat was ook een reden om deze keer de grenzen nog wat verder te verleggen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welke schilderijen waren het in de Westergasfabriek die geprojecteerd werden?

Toen mijn Geliefde en ik gingen was het Hundertwasser en Gustav Klimt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Welke schilderijen waren het in de Westergasfabriek die geprojecteerd werden?

Toen mijn Geliefde en ik gingen was het Hundertwasser en Gustav Klimt.
Klik om te vergroten...
Volgens mij hadden ze tentoonstellingen van Van Gogh, Mondriaan, Rembrandt en Vermeer.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tof tripreport!
Leuk en interessant, in één keer doorgelezen ook.
Mooi dat het verder een geslaagde avond is geworden.
Met meerdere mensen aan de lsd, op zulke plekken, kan er van alles gebeuren natuurlijk.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een avontuur! Fantastisch
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een psychedelische veteraan ben.
Klik om te vergroten...
Zo omschrijf ik mezelf ook maar dit getuigt wel van lef.
Het restaurant zou ik niet aandurven.
Een bijzonder attent gebaar trouwens, deze hele avond.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ja dat is alleen voor gevorderden inderdaad. Als ik bezig ben op de dansvloer krijg ik vaak wel nieuwsgierige verzoekjes van mensen die het ook willen proberen. Maar ik vraag dan altijd eerst: 'heb je wel eens DMT gedaan?' Als het antwoord 'nee' is, dan krijgen ze niks. DMT is sowieso geen drug om zomaar even impulsief te gaan nemen. En al helemaal niet op de dansvloer.
Maar voor ervaren psychonauten is het wel echt heel chill om even op een heel diepe manier een connectie met de muziek aan te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik zal de volgende keer trouwens nog wel een apart tripreport schrijven over DMT op de dansvloer. Ik ben er zelf al wel aan gewend eigenlijk, haha, maar ik realiseer me nu dat het ook weer niet zó algemeen is.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wow, wat een gaaf plan. En duidelijk ook nog perfect uitgevoerd ! Wat een boffert is die Jasper.
Knap !
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
BelowTheFlow zei:
Wow, wat een gaaf plan. En duidelijk ook nog perfect uitgevoerd ! Wat een boffert is die Jasper.
Knap !
Klik om te vergroten...
Ik had van te voren ook wel doelbewust aandacht besteed aan sfeermanagement. Mijn vrienden hadden serieuze twijfels of dit wel zo'n goed idee was. Dus ik heb tegen hen allemaal gezegd dat het inderdaad wel intens en ongemakkelijk zou gaan worden. Ik heb hun allemaal op het hart gedrukt dat lang niet iedereen LSD zou nemen, en dat het prima was als ze het niet zouden doen. Aan de mensen die het meest twijfelden heb ik ook gezegd dat ze op elk moment naar huis konden als ze het niet leuk vonden. En ik heb gezegd dat we inderdaad dwars door het centrum van Amsterdam moesten lopen, maar dat dat helaas niet anders kon. Ook tegen Jasper heb ik nog wel van te voren gezegd dat we even door het centrum moesten lopen en ook langs wat ramen met rode lichten.

Ik denk dat het onder meer goed ging omdat ik iedereen er op zo'n ongedwongen manier op heb voorbereid dat het intens maar leuk zou worden. Dat alles mocht en dat hun gevoelens en bezwaren er mochten zijn.

Achteraf is het allemaal nog veel beter gelukt dan ik dacht. Fabrique des Lumières was veel mooier dan gedacht, en tijdens het diner lukte het prima om gewoon gezellig te kletsen. Een van de mannen die nuchter was gebleven zei achteraf: 'ik kon helemaal niet merken dat jullie LSD op hadden.'

Dus inderdaad: goed gelukt 😁
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik had van te voren ook wel doelbewust aandacht besteed aan sfeermanagement. Mijn vrienden hadden serieuze twijfels of dit wel zo'n goed idee was. Dus ik heb tegen hen allemaal gezegd dat het inderdaad wel intens en ongemakkelijk zou gaan worden. Ik heb hun allemaal op het hart gedrukt dat lang niet iedereen LSD zou nemen, en dat het prima was als ze het niet zouden doen. Aan de mensen die het meest twijfelden heb ik ook gezegd dat ze op elk moment naar huis konden als ze het niet leuk vonden. En ik heb gezegd dat we inderdaad dwars door het centrum van Amsterdam moesten lopen, maar dat dat helaas niet anders kon. Ook tegen Jasper heb ik nog wel van te voren gezegd dat we even door het centrum moesten lopen en ook langs wat ramen met rode lichten.

Ik denk dat het onder meer goed ging omdat ik iedereen er op zo'n ongedwongen manier op heb voorbereid dat het intens maar leuk zou worden. Dat alles mocht en dat hun gevoelens en bezwaren er mochten zijn.

Achteraf is het allemaal nog veel beter gelukt dan ik dacht. Fabrique des Lumières was veel mooier dan gedacht, en tijdens het diner lukte het prima om gewoon gezellig te kletsen. Een van de mannen die nuchter was gebleven zei achteraf: 'ik kon helemaal niet merken dat jullie LSD op hadden.'

Dus inderdaad: goed gelukt 😁
Klik om te vergroten...
Heel goed van je dat je iets van verwachtingen heel realistisch hebt gehouden. Wat een fantastisch verhaal man! :sweatsmile:
Zo zie je maar weer: een goede voorbereiding is het halve werk.
DMT op de dansvloer. Dat triprapportje wil ik wel eens van je lezen.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk je dat die ober door had wat er gaande was?
Wat ik mij trouwens afvraag, hadden jullie uberhaupt wel trek?
Bij mij is de trek vaak weg nadat ik een paar happen heb genomen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuifcabine zei:
Denk je dat die ober door had wat er gaande was?
Wat ik mij trouwens afvraag, hadden jullie uberhaupt wel trek?
Klik om te vergroten...

De ober sprak Engels met een Frans accent, dus ik denk eerder dat hij dacht dat ik moeite had met mezelf uitdrukken in het Engels, en dat we even onderling moesten overleggen welk menu de ontbrekende persoon had besteld.
We zagen er wel heel erg uit als een gezelschap dat niet helemaal thuis hoorde in zo'n chique setting. Als in: we hadden geen net pak aan. Ik was zelf casual chique gekleed. Maar Jasper had bijvoorbeeld bergschoenen aan. Verder denk ik dat hij geen flauw benul had dat we LSD op hadden nee. Het had mij verrast als hij dat door had gehad in ieder geval.

Snuifcabine zei:
Bij mij is de trek vaak weg nadat ik een paar happen heb genomen.
Klik om te vergroten...
Bij luxe diners krijg je meestal geen borden vol met eten. Dus dat scheelt. Mijn hongergevoel was wel wat verminderd inderdaad. Maar ik had ook zeker geen moeite om alles naar binnen te krijgen. Ik moet ook zeggen dat precies om deze reden ik de (1P-)LSD al wilde innemen vóór Fabrique des Lumières: zodat er ongeveer 3 uur zat tussen moment van inname en begin van het diner.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."