Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNorflurazepam; de warme deken

Norflurazepam; de warme deken

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb ook goede ervaringen met Norflurazepam. Werkt op de achtergrond kalmerend. Probeer dit ook met mate te gebruiken. Ik sluit me ook aan bij hetgeen hier boven gezegd wordt: bij benzo's is het de kunst om er verantwoord mee om te gaan. Als dat mis gaat dan kan het ook écht goed mis gaan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker man! Al schrik ik wel van dit onderwerp. De verheerlijking, de excuses om iets te doen wat de dokter afraadt.. En de omschrijving van het gevoel, doet me aan een heroïne shot denken, al heb ik die zelf nooit genomen. 😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
de excuses om iets te doen wat de dokter afraad
Klik om te vergroten...

Niet medisch onderbouwd overigens.
De dokter zegt: "dan blijf maar rustig thuis op de bank zitten"

Ik heb nooit heroïne gebruikt, dus ik weet niet hoe die rush is. Maar norflurazepam zal daar niet aan kunnen tippen. Juist dat maakt hem functioneel en niet recreatief.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Juist dat maakt hem functioneel en niet recreatief.
Klik om te vergroten...
Interessant standpunt. Al weet ik wel dat de echte verslavingen eerder door de functionaliteit komen en niet door de recreatieve functie.
Heroïne is daarom juist zo verslavend dacht ik en benzodiazepinen in mijn verleden ook.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Interessant standpunt. Al weet ik wel dat de echte verslavingen eerder door de functionaliteit komen en niet door de recreatieve functie.
Heroïne is daarom juist zo verslavend dacht ik en benzodiazepinen in mijn verleden ook.
Klik om te vergroten...

Als ik iets leuk/fijn vindt triggert het mij heel soms tot meer of her dosering.
Bij norflurazepam heb ik die trigger niet. Verre van zelfs.

Maar goed, ik ben het met je eens dat je er altijd mee moet uitkijken en juist niet moet toehappen op craving / zoveel moet gebruiken dat het lichaam het nodig heeft
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Wat is het verschil tussen norflurazepam en pyrazolam?

Pyrazolam neem ik zelf weleens: het is de benzo die me het beste is bevallen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het even googlen de beste resultaten kan geven.
Als ik mijn anekdotische ervaring wil delen:

Norflurazepam ervoor dat je echt nokkie gaat, wat je ook op heb. Erg lange werkingsduur en halfwaardetijd volgens mij ook. Vond het het het meeste op diazepam lijken (van de dingen die ik heb geprobeerd tenminste he), maar de werkingsduur en half life is echt echt heel lang. Handige verpakking voor onderweg lol.

Pyrazolam maakt je spieren slapen als spaghetti en opeens ligt je bed een heel stuk lekkerder als een warme wolk (waardoor je ook in slaap kan vallen, maar als je heel veel neemt ga je natuurlijk nokkie natuurlijk).
3mg is voor de beginner vaak al teveel,
Pyrozolam maakt mij mij minder vergeetachtig
Pyrazolam gaat mij niet in slaap krijgen na het gebruik van uppers.
Beide middelen kunnen je false sobriety krijgen (ook de dagen erna). Ik heb dit gemerkt met mijn werk (gelukkig wel een positieve manier, ik was minder angstig om onderwerpen te bespreken tijdens meetings, maar alsnog pas ik hier voortaan heel erg mee op).
Beide midden verneuken je REM slaap
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Paracetamolletje zei:
Norflurazepam ervoor dat je echt nokkie gaat,
Klik om te vergroten...

hoeveel mg had je genomen?
Mijn inziens ligt dit aan de hoeveelheid, want ik ga er niet nokkie van. Ik neem wel maar 5 mg max en ben een beer van een vent :)
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
hoeveel mg had je genomen?
Mijn inziens ligt dit aan de hoeveelheid, want ik ga er niet nokkie van. Ik neem wel maar 5 mg max en ben een beer van een vent :)
Klik om te vergroten...
Ik heb dit op de doseringen 5 en 7.5 mg ook nooit ondervonden. Alleen een lichte tot matige sedatie.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Highonlife zei:
Ik heb dit op de doseringen 5 en 7.5 mg ook nooit ondervonden. Alleen een lichte tot matige sedatie.
Klik om te vergroten...

Gevaar bij dit middel is overdosering.
Je merkt weinig. Men denkt dat het niet helpt en neemt bij. Dan ga je stapelen.
Zijn ook vendors die 10 mg verkopen
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Gevaar bij dit middel is overdosering.
Je merkt weinig. Men denkt dat het niet helpt en neemt bij. Dan ga je stapelen.
Zijn ook vendors die 10 mg verkopen
Klik om te vergroten...
Klopt! Zeker ook omdat het wat trager opkomt. Kan linke boel zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant!
Ik gebruikte ook nor en was naast diazepam wel zeker mijn favoriet. Dit vooral omdat het niet zo aanwezig is en het heel lang werkt waardoor je niet snel het gevoel hebt bij te moeten nemen. Het piekt ook niet waardoor het iets minder verslavend "lijkt".

Echter bij de intake voor de detox vorig jaar werd mij wel verteld dat in de Norflurazepam pillen in 80% meer inzit dan wordt aangegeven. De potentie is ook zeker meer dan 4x zo sterk als diazepam. Dus een 5mg Nor mag je omrekenen naar 20mg diazepam. Wat natuurlijk best heel veel is maar hierin is het nadeel van Nor dat je deze toch wel hoge dosering niet zo als zo ervaart. Daarbij werd mij verteld dat van Nor behoorlijk moeilijk vanaf te komen is dan van Dia was de ervaring in Detox Brijder..... Dus waarschuw hier toch nog even voor en raad aan niet vaker dan 1x per week te gebruiken.
Als je 1x per dag neemt bouw je namelijk al tolerantie op en verhoog je al de Norflurazam bloedwaarde als je er per dag 1 neemt.

Maar begrijp 100% je gebruik. Vooral met lichamelijke pijn. Onrust in je hoofd is benzo het meest verschrikkelijke want het maakt het alleen maar onrustiger als het niet meer in je bloed zit. Maargoed dit weten we. Benzo maakt het geen waarvoor je het neemt op ten duur alleen maar erger. Op lichamelijke pijn na.

Succes man en blijf voorzichtig @Kordie
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Interessant!
Ik gebruikte ook nor en was naast diazepam wel zeker mijn favoriet. Dit vooral omdat het niet zo aanwezig is en het heel lang werkt waardoor je niet snel het gevoel hebt bij te moeten nemen. Het piekt ook niet waardoor het iets minder verslavend "lijkt".

Echter bij de intake voor de detox vorig jaar werd mij wel verteld dat in de Norflurazepam pillen in 80% meer inzit dan wordt aangegeven. De potentie is ook zeker meer dan 4x zo sterk als diazepam. Dus een 5mg Nor mag je omrekenen naar 20mg diazepam. Wat natuurlijk best heel veel is maar hierin is het nadeel van Nor dat je deze toch wel hoge dosering niet zo als zo ervaart. Daarbij werd mij verteld dat van Nor behoorlijk moeilijk vanaf te komen is dan van Dia was de ervaring in Detox Brijder..... Dus waarschuw hier toch nog even voor en raad aan niet vaker dan 1x per week te gebruiken.
Als je 1x per dag neemt bouw je namelijk al tolerantie op en verhoog je al de Norflurazam bloedwaarde als je er per dag 1 neemt.

Maar begrijp 100% je gebruik. Vooral met lichamelijke pijn. Onrust in je hoofd is benzo het meest verschrikkelijke want het maakt het alleen maar onrustiger als het niet meer in je bloed zit. Maargoed dit weten we. Benzo maakt het geen waarvoor je het neemt op ten duur alleen maar erger. Op lichamelijke pijn na.

Succes man en blijf voorzichtig @Kordie
Klik om te vergroten...

Thanks.
Goede waarschuwing.
Als 5 mg omgerekend 20 mg diazepam is verklaard dat de langdurige weinig voelen.

Geen zorgen.
Ik gebruik niet dagelijks en ook niet wekelijks. Volgens mij was de laatste keer voor dit report met kerst
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik het ook hooguit 2x per maand. Maar 80% meer inhoud dan aangegeven? Mocht dat echt zo zijn, dan vind ik het echt een bizar groot verschil. Ik zou mijn Norflurazepam wel eens willen laten testen over hoeveel mg het dan daarwerkelijk bevat. Kan dit in Nederland naast de reguliere 'wat zit er in mijn drugs' drugstesten?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Highonlife zei:
Kan dit in Nederland naast de reguliere 'wat zit er in mijn drugs' drugstesten?
Klik om te vergroten...

Theoretisch wel denk ik.
Of je nu een extc pil test of een benzo.
Heb echter nooit gehoord dat iemand een benzo liet testen. Zou bij de rc's echter niet verkeerd zijn denk ik
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Highonlife zei:
Ik gebruik het ook hooguit 2x per maand. Maar 80% meer inhoud dan aangegeven? Mocht dat echt zo zijn, dan vind ik het echt een bizar groot verschil. Ik zou mijn Norflurazepam wel eens willen laten testen over hoeveel mg het dan daarwerkelijk bevat. Kan dit in Nederland naast de reguliere 'wat zit er in mijn drugs' drugstesten?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het heel erg vendor afhankelijk is.
Of kopen die gewoon allemaal bij dezelfde fabriek in?

Iemand die diazepam en nor gebruikt zou kunnen vertellen of het effect sterker is.
Ik heb wel eens vaker gelezen dat mensen over blijven doseren, en dan gaat het mis.
Maar dat ligt niet aan norflurazepam, dat ligt bij iedere benzo en iedere rc benzo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soms is het door de ptss druk in mijn hoofd. Ik noem het een wervelwind.
Omdat mijn huisarts mij geen reguliere medicatie wilt geven zoek ik incidenteel een RC benzo die de wind wat kan laten liggen.

Gisterochtend na lange tijd heb ik weer eens norflurazepam 5 mg genomen.
Hij is rustig op de achtergrond aanwezig sinds een uur na inname. En hij werkt zo als altijd lang door. Zelfs nu 14 uur later voel ik een soort van rust.
Niet overdreven moe, maar de gedachten en herbelevingen en piekeren staan niet op de voorgrond afgelopen 14 uur.
En mijn ervaring is dat dit ook nog wel even aan houdt.

Vanochtend met drukke kinderen in een druk restaurant in de stad gaan lunchen (ik zat zelf op de passagiersstoel van de auto).
Deze drukke omgevingen en drukke kinderen zijn voor mij een enorme prikkel.
Daarom kan ik vaak weinig met hen doen, en uiteten is al helemaal een brug te ver.

Norflurazepam o.a. zorgt ervoor dat ik dit wel kan. En heel even met een rustiger hoofd kan genieten van het belangrijkste in mijn leven.
Het gevoel dat ik een slechte vader ben, omdat ik ziek ben, komt wel in mij op maar zonder de scherpste kantjes.
Misschien is dat wel de juiste omschrijving; meer rust in het hoofd, wel gevoel maar niet zo scherp.

Het gevaar van deze rc benzo ken ik.
Ik heb de discipline om niet bij te nemen en niet te combineren.
Want dan kun je er al snel meer narigheid van ondervinden. Daarom ook maar heel af en toe gebruiken. En in kleine dosering.

Norflurazepam, je kan soms de deken zijn in een koude periode
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey bedankt voor het delen man.

Benzodiazepine kunnen ook een enorme steun zijn , op momenten dat je het eventjes kan gebruiken. We kennen allemaal de horror van benzo's, maar he. Zo kan het ook. :)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Hey bedankt voor het delen man.

Benzodiazepine kunnen ook een enorme steun zijn , op momenten dat je het eventjes kan gebruiken. We kennen allemaal de horror van benzo's, maar he. Zo kan het ook. :)
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de kunst is dat je moet weten hoe je ermee moet omgaan.
Ik ben ook geen heilig mannetje en zal het ook vaak fout genoeg mis doen en hebben gedaan.
Maar als je zaterdagochtend 5 mg nor neemt dan voel je daar niet heel van, dan moet je dus niet later op zaterdag en ook op zondag nog niet gaan bij gaan doseren. In verband met de lange tijd dat het in je bloed zit. Dus met andere woorden, wat ik eigenlijk met teveel woorden zeg: "Ken je middel, weet hoe het werkt"
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook dat, maar vooral de frequentie van gebruik is het grootste belang. Sowieso lijkt het me niet nodig meermaals in een weekend een benzo te nemen als je het incidenteel gebruikt. Dus dan zou je als het goed is geen rekening hoeven te houden met eventuele halfwaardetijd oid.

Wat is een beetje de frequentie? Hoe vaak per maand gebruik je benzo's?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Dus dan zou je als het goed is geen rekening hoeven te houden met eventuele halfwaardetijd oid.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar ik denk zelf dat het goed is om ook rekening te houden dat ik dan geen biertje pak.
Als ik het hier soms op DF lees denk ik anderzijds ook dat dat niet zoveel uit maakt :)

Raver zei:
Wat is een beetje de frequentie? Hoe vaak per maand gebruik je benzo's?
Klik om te vergroten...

Norflurazepam was al lang geleden. Denk twee maanden.
Ik neem wel vaker een pyrazolam maar ook niet wekelijks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."