Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOokal zo paranoide onder speed ?

Ookal zo paranoide onder speed ?

33 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alleen als ik 2dagen wakker ben.. maar dan komt t meer door slaapgebrek dan door de speed zelf lijkt me
G
GelegenheidsgebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaa zeer bekend
Maar het komt ook door slaapgebrek, was afgelope week ziek en dan slaap ik bijna niet en ik was dus 3 dagen bijna zonder slaap en het voelde bijna zoals een nacht niet geslapen op pep.. af en toe leken bomen mensen enzo.. lang niet zo erg als bij speed maar wel vergelijkbaar.

Maar bij speed.. pff ben 1 x 3 nachten wakker geweest (onbedoeld en vond het ook echt niet meer leuk de 4e dag) en toen hoorde ik allemaal stemmen die me bekend voor kwamen maar er waren geen bekenden en ik dacht dat mensen me wilden pakken en dat ze me kwamen halen en ik zag overal mensen en groepejs in (maar dat heb ik al gauw van pep) en in bed was het nog erger (dan is het bij mij altijd het ergst sochtends in een donkere of schemerige kamer)

paar voorbeelden:
steeds duiveltjes kwamen uit het plafond op me af met hoefjes en al
witte armen kwamen omhoog van de zijkanten van mn bed en ik slaap op mn zij dus niet prettig
ik dacht dat er in mn kast een man stond die met zn hoofd door de bovenkant van de kast was gegaan (dat hoofd bleek dus de ventilator die in de verste verten niet op een hoofd lijkt)
Toen kwam er opeens een onthoofd lijk uit de kast vallen.. maar ik zag dr deuren ook daadwerkelijk een deel opengaan en er iets uit komen vallen.. echt heel para
en in mn gordijnen zag ik allemaal mensen levensecht en ik slaap eronder.. dat was echt levensecht

heb ook wel is gehad dat ik gwn tv keek in mn verbeelding bv met pillen zag ik op een vlak stuk zoals verwarming gwn serieus een voetbalwedstrijd..

Aan de ene kant mis ik het wel een klein btje zo'n nacht dat je in bed ligt en niet kan slapen van de pep en allemaal dingen ziet (want k heb echt veel rare dingen gezien op mn slaapkamer) maar aan de andere kant .. de bijverschijnselen van pep wegen op lange termijn niet op tegen de voordelen dus in de zomer weer paar nachtjes maar nu ff niet meer
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#3
nja t para zijn houd j wel hersenen genezen misss well miss niet.. dat je para word komt door een verstoring an de stof dopamine... wat in stand komt met uiterste gevoelens van angst.. heb zelf nu ook medicijnen ervoor.. had de para verschijnselen had ik vaak als ik nuchter was ook.. mja t is t eigk gwn allemaal niet waar :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
omdat je niet slaapt en dus niet droomt worden je gegevens niet verwerkt dus je wordt para, plus van speed wordt je dat sowieso al een beetje
b
belgiumpartycrasherLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb het vant weekend ook voorgehad.
van zaterdag op zondag (na reverze) nie geslape...
zondag avond nog ergens iets gaan drinke me mate, en dan alleen naar huis gereden. toen ik wou vertrekken stapte ik in men auto, en ik d8 dat er een persoon op mijn achterbank zat, maar er was niemand...
toen heb ik gezegd, nu moet het minderen...

grtzzz
N
NiekosvdLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb gisteravond behoorlijk wat speed op.
Begin nu ook lichtjes para te worden.
Verbeeld me al dingen & denk steeds iets te horen.
Maar overdag is het bij mij meestal niet zo erg maar zodra het donker is ben ik zo para als hell !
S
SpeedtraumaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Da heb ik ook wel ask Speed doe, volgens mij is da 1 van de gevolgen van speedgebruik want de meeste mensen uit mijn vriendekring die pep snuive hebbe deze symptonen :beer:
e
elgeoffioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Was ooit es zo scheef van de speed, dat ik
dacht dat ik in mijn broek gepist had.
Wat dus niet waar was, en ik om de 5 min naar t toilet,
en al die mensen raar kijken.
Lol :beer:
l
lieky speedfreakyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja tlijk wel :/
S
SpringPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niekosvd zei:
Verbeeld me al dingen & denk steeds iets te horen.
Maar overdag is het bij mij meestal niet zo erg maar zodra het donker is ben ik zo para als hell !
Klik om te vergroten...

In het donker vind ik ook het meest verotte moment,
Vooral als er iemand achter je loopt :openmouth:
Ga ook dingen ontwijken waarvan ik dan niet kan inschatten wat het is.(blijken achteraf struiken, paaltjes, enz.. te zijn).

Maar paranoide zijn is een staat van angst, paniek, en kan lijden tot een psychotische episode. belangrijkste met angst is dat je je niet gaat verzetten, verzet roept namelijk paniek op, je wilt controle behouden maar dit kan soms niet. je lichaam reageert hier weer op(d.m.v. hyperventilatie, hartslag versnelt, spieren spannen aan) en je bewustzijn wordt ook beïnvloedt(bij angst gaat men malen, vergeet belangrijke beslissingen te nemen) ofwel paniek, wat met drugs ook nog weleens beangstigend kan zijn. en zo blijf je eigenlijk in een rondje gaan todat je echt wild wordt.

Leren omgaan met het feit dat je lichaam/geest zo KUNNEN reageren is al een goed begin, laat de angst over je heen komen, vaak heb je dan door dat er niets is om angstig voor te zijn!

EDIT:

Ook belangrijk, zelf goed in je vel zitten, weten wat je grenzen zijn (mag er best een keer overheen gaan, maar er zijn grenzen), omgeving waarin je gebruikt, mensen om je heen, en je verwachtingen.
Als je er voor zorgt dat deze factoren goed in elkaar zitten dan is de kans dat je slecht gaat gewoon kleiner.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Justem, ermee om leren gaan is juist hetgene wat belangrijk is. Houdt altijd in je achterhoofd dat je je zo voelt door de rotzooi.
S
SpringPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mac... zei:
Justem, ermee om leren gaan is juist hetgene wat belangrijk is. Houdt altijd in je achterhoofd dat je je zo voelt door de rotzooi.
Klik om te vergroten...

Wat misschien ook nog kan helpen, tegen je vrienden vertellen dat je het gevoel hebt dat je wild wordt! Vaak kunnen zij beter aangeven dat het niets zo is (wel naar vrienden/personen gaan die NIET hebben gebruikt, hahaha):P

ik vertel altijd tegen mijn beste maatjes dat ik ga gebruiken, en met deze ook besproken wat te doen als het finaal zou gaan!
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik ben is zo na een goei nachtje uitgaan(hebk toen redelijk wat pep op)naar een feesje gegaan van mijn moeder,ik moest meegaan,en mijn nonkel zei tegen mijn moeder volgens mij heeft die speed gesnove(ik zat toen in mijne afkick)mijn moeder komt zo naar mij,ja volgens uwe nonkel edde gij pep gesnoven,en ik maar zeggen dak gwn moe ben,en zitten uitleggen da ge van pep wakker wordt en ni moe wordt.

en mijn moeder geloofde mijn excuus,en die ging terug aan haar tafel zitten me nog allemaal vrienden van haar(ik zat aan een apparte tafel me andere kinderen)en iedereen keek zo naar mij van die andere tafel,en hoorde die precies over mij praten en zo,en vroeg aan mijn zus of die naar mij keken,

en mijn zus zei van nee die kijken toch hellemaal ni naar u.

en iets later begon ik echt zwaarder para te worden,en dagt precies dat die naar mij aant geilen waren en van die dingen

echt eng

maar ja :mrgreen:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Boh kan me wel voorstellen als je van zoiets ook nog beschuldigd wordt.
Mja je oom zal er dan ook wel meer vanaf weten :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."