Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerantwoord speedgebruik?

Verantwoord speedgebruik?

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Coke moet iemand uitschijten en die wil daar geld voor.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn mening is verantwoord speedgebruik ééns in de 1-2-3 maanden een grammetje gebruiken. Dan verder niks bijhalen.

Maar helemaal verantwoord is het naar mijn mening inderdaad nooit.:smoke:
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is volgens jullie een verantwoorde dosis en frequentie van speedgebruik? Bestaat verantwoord speedgebruik überhaupt?
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#4
2x per maand ofzo <0,5 gram?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
per persoon verschillend. Als we stellen, verantwoord gebruik is zo dat je er niet verslaafd aan zal geraken.
Hoe sneller je verslaafd raakt, hoe sneller het niet verantwoord is.

Voor je gezondheid is natuurlijk simpel, hoe minder speed hoe beter, liefst helemaal geen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Halve gram per maand vindt ik wel verantwoord. :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grammetje per maand met daarnaast een 'gezonde' leefwijze is idd verantwoord.
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht ook zoiets van 1 gram per maand. Maar mss maak ik mezelf dat wijs omdat dat meestal is wat ik gebruik :) .
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#9
drugs gebruiken is niet verantwoord, dat moet je maar gewoon op de koop toenemen

autorijden ook niet trouwens..
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verschillend idd.. bij mij is het in ieder geval nog nooit boven de 1 gram per maand geweest, en dat vind ik wel oke zo.
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net zoals MDMA, neem 1 of 2 gram op 3 maanden tijd.
Dan zal het niet veel slechts aan je lichaam doen.

Drugs is niet slecht als je het met mate doet :wink: .
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
halve of 1 gram per maand is overigens wel waar je ook volgens mij aan moet denken.

Als je denkt "het is per persoon verschillend en ik wordt van 5 gram per week echt niet verslaafd", dan heb je het heel waarschijnlijk mis namelijk :)
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind 1x gebruik per 3 maanden verantwoord. :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
kga akkoord met Qocaïne
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind 'verantwoord' gebruik te breed te interpreteren om hier een tijd aan te koppelen. Speed gebruik is in mijn ogen 'verantwoord' als je voor jezelf bepaalde 'principes' hanteerd met bijvoorbeeld momenten wanneer het mag, bepaalde situaties of redenen voor gebruik en eventueel uitzonderingen wanneer er buiten deze basis principes toch gebruikt mag worden (bijv. een examen).

Deze principes mogen niet na verloop van tijd zich met de tijd mee ontwikkelen maar je hebt er pas wat aan als deze vast staan. Het doel van zo'n regel systeem is de invloed van de 'gewoonte vorming' zich niet te laten uiten in gemakkelijker gebruiken wat sluipenderwijs ontwikkeld naar een steeds groter wordende verslaving / overmatig gebruik. Door principes voor jezelf te hanteren weet je waar je aan toe bent en worden deze momenten van gebruik een 'gewoonte' met als gevolg dat het (onbewust) moeilijker en moeilijker word om op andere momenten te gaan gebruiken. Een verandering in een gewoonte zal bij het overtreden van je princiepes hetzelfde gevolg hebben als dat je bijv. al 2 jaar elke dag voordat je naar bed gaat je tanden poetst en dit één keer over slaat omdat je geen zin hebt om naarbeneden te lopen dan krijg je een knagend gevoel erover en is de kans klein dat je slaapt voordat je toch je tanden gepoetst hebt.. Dit knagende gevoel kan voorkomen dat je gebruik zich ontwikkeld in een verslaving.

En het belangrijkste van alles; blijf altijd eerlijk tegenover jezelf. Dat betekend ook niet liegen of excuusjes vertellen tegen andere mensen, indirect lieg je jezelf op deze manier voor. Onbewust ga je je eigen bedachte smoesjes 'geloven'..

Jezelf confronteren met de frequentie en hoeveelheid van gebruik en geld is ook een doeltreffende methode om je gebruik in de hand te houden. Daarbij is dit voor een deel ook gewoon eerlijkheid tegenover jezelf.
s
snuifdukkieLid
01-01-2024, 00:00
#16
:openmouth: k hoor hier mensen praten over 1 gram per maand , dan ben ik bang dat ik een speedverslaving heb .

ik begon de eerste keer met 0,5 gram in een uur voor de hele avond
toen 6 weken later zit ik nog steeds ieder weekend of doordeweekse dag aaan de pep en per avond minimaal 2 gram en int weekend onbeperkt k zit nu qua hoeveel heid gebruik.6. 6.5 gram in een weekend en dan ieder weekend kan iemand mij vertellen wanneer ik egt laswt ga krijgen van het gebruiken in deze mate :sunglasses:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
:( @ bovenstaande.

Je zult d'r vanzelf achterkomen.
E
EclipXLid
01-01-2024, 00:00
#18
1 - 3 gram per maand, denk ik
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
EclipX zei:
1 - 3 gram per maand, denk ik
Klik om te vergroten...

Ik denk dat 3 gram per maand erdoorheen jagen niet echt goed voor je is.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
snuifdukkie zei:
:openmouth: k hoor hier mensen praten over 1 gram per maand , dan ben ik bang dat ik een speedverslaving heb .
Klik om te vergroten...

Probeer eens twee weekjes zonder speed. Als dat zonder problemen gaat ben je niet verslaafd en is er nog niets aan de hand :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."