Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe verschillende speed-niveau's die jij kent

De verschillende speed-niveau's die jij kent

56 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
p
psycho_babeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hyperactief, sneller praten, praatkick, geil, geconcentreerder..
en hartkloppingen..
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat mij opvalt is dat het effect van speed veranderd afhankelijk van factoren als hoeveel, hoevaak, tolerantie...

En soms ben je op zoek naar die éne status zoals praatkick.

Herkennen jullie je in dit lijstje van niveaus of uitingsvormen, dit zijn de door mij ondervonden nveaus:

1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten

Nu heb ik bijvoorbeeld dextroamphetamine en ik zit gelijk op 4.
Ik wilde 3. of 5. of zoiets.

edit: 7 toegevoegd
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#3
snel prate heb ik ook
stoteren ook
geil altyd
geconcentreerd bezig kunne zijn ook
en dan bij de uitwerking starende oge (ook wel groot groter als op moment van onder invloed zijnà
vaag
beetje dom:d
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Praatkick
aggresief
geirriteerd
super vrolijk
super energiek
erg geconcentreerd
supergoed voelen

Naar mijn mening komen deze verschillen kwa gevoel door je geestelijke toestand voor en op het moment dat je het in neemt. Ben ik boos, dan wordt ik aggresief, en ik saggie dan word ik geirriteerd, heb ik ergens zin in word ik vrolijk en energiek. En natuurlijik ook de hoeveelheid speed en sterkte.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij mij ook afhankelijk van mijn stemming en de hoeveelheid slaap die ik al dan niet gehad heb...

Maar
1.vrolijk en energiek
2.zorgeloos
3.praatkick
4.alles tegelijk willen doen
5.super geconcentreerd en geinteresseerd
6.piekeren
7.gefrustreerd, down en soms bang

Maar die 7 heb ik maar afentoe en is meestal teken dat ik gewoon even goed moet slapen :grin:

edit: stotteren heb ik ook wel, maar meestal juist als het alweer uitgewerkt is :confused: :confused:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
nutsss zei:
1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...
6 is een beetje twijfelachtig maar verder ken ik ze allemaal.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom vind je 6 twijfelachtig?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan me er niet zo vinden, behalve moe dan.
P
Pommetje H.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, de Dextro ligt te drogen en ik hoop ook op een dikke zeven hoor!
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deranged zei:
6 is een beetje twijfelachtig maar verder ken ik ze allemaal.
Klik om te vergroten...

Ik heb 6 vooral in het begin een paar keer gehad. twee keer nadat ik een hijs van een joint erbij nam. En ook zeker één keer zonder joint maar altijd eind van een zware dag.

Ik denk dat óf de pep uitwerkt óf overwerkt.

Het is dan net of mn hart sneller maar veel zachter klopt. Ademen is moeilijker en zo. heel eng. Maar gelukkig de laatste maanden niet meer voorgekomen.
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja precies..zo heb ik het ook! :sunglasses:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
nutsss zei:
Herkennen jullie je in dit lijstje van niveaus of uitingsvormen, dit zijn de door mij ondervonden nveaus:

1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...

Ik herken mezelf wel in je lijstje:
1 Ja hyperactief wordt ik ook, ik praat als een gek, voel me superfit
2 Geconcentreerd met iets bezig zijn ja, er helemaal in opgaan
3 Ik kan praten over vanalles en nog wat, dingen waarvoor in me normaal niet interesseer vind ik nu reuze interessant om over te praten
4 Stotteren heb ik wel eens, niet altijd
5 Geil, ja botergeil :flushed:
6 Is niet fijn, moe, opgefokt, hartkloppingen, m'n draai niet kunnen vinden, 1000en gedachten die door m'n hoofd flitsen, niet fijn
7 Hoger denkniveau heb ik soms, maar alleen wanneer punt 6 iets minder wordt, als ik iets rustiger wordt dus
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moet zeggen ik heb sins ik over geschakeld ben naar dexedrine (dextro-amfetamine) heb ik bijna geen last meer van lichaamelijke klachten zoals hartkloppingen enz. Scheeld ook dat je stuk minder hoeft te snuiven, moet alleen wel oppassen omdat het zoveel sterker is dat je geen overdose neemt. Je blijft er ook veel langer wakker door, en zonder dat brakke gevoel van normale pep. Alleen omdat het zo sterk is verander je ook snel van stemming (je gaat automatisch meer snuiven omdat de dosis zo klein is). Maarjah, zou niet meer zonder willen
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#14
heb zelf nog niet zo vaak gebruikt maar kan me redelijk vinden in de niveau's die jij aangeeft. Heb alleen (gelukkig) niveau 6 (nog) niet meegemaakt. en dat hogere denkniveau. Laatste keer dat ik dat heb gehad heb ik dat waarschijnlijk meegemaakt maar denk ik niet bewust meegekregen. Had nogal wat stress thuis maar dat heb ik in een half uurtje met een goede oplossing opgelost :wink:
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#15
1 - 5 is wel vanzelfsprekend

6 maak ik zelden mee.

7 is een apart geval. ik geloof er in die zin in, dat ik als ik flink bezig ben, ik me beter besef hoe laag ik eigenlijk sta in de samenleving, en hoe goed ik het toch ook heb, als ik kijk naar alle honger en ellende in de wereld. Andere inzichten komen niet direct door de speed volgensmij. Je gaat gewoon sneller denken, en je 'leert' dus op een dag meer nieuwe dingen dan 'normaal'
S
SpeedyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik krijg meestal ook een enorme praatkick maar dan ook weer als het over is het tegenover gestelde van superstil

hartkloppingen en agressief zeker wel.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
nutsss zei:
1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...


ik heb wel eens dat ik echt raar ga praten.. met hele rare stemmen etc.. en dat ook totaal niet onder controle hebben.. heb ik alleen bij heel veel tegelijk..

en para zijn vind ik er ook wel bij passen.. als je echt para bent, dan heb ik om de 10 seconden je hart in je keel zitten van de schrik.. allemaal geluiden horen die er niet zijn, beeld halucinaties..
hier staat speed immers bekend om.. :)

en geil word ik alleen naar omstandigheden.. :P anders ook helemaal niet..
maar als je met speed op wel geil bent... :openmouth:
d
davistaLid
01-01-2024, 00:00
#18
nutsss zei:
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...

7 is echt de eenigste reden waardoor ik dit jaar afgestudeerd ben, zonder had ik het NOOOIT kunnen halen. (Ik ben een heel lui iemand, zeker voor school)

Nu wil ik er ook wel wat minderen want ik moet niet meer zoveel nadenken op mun werk :smoke:

Greetz Davista
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#19
haha...nou dat is een beste motivatie om te gaan snuiven!~Wil je school halen...pep er op los! :mrgreen:
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#20
nutsss zei:
Herkennen jullie je in dit lijstje van niveaus of uitingsvormen, dit zijn de door mij ondervonden nveaus:

1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...
yeah komt allemaal bekend voor :)

alleen, ik mis een niveau in je lijst.

zomaar vanuit het niets in een keer over je hele lichaam kippenvel krijgen met een fijne tinteling (met name je hoofd en armen)
en verder heel goed in je vel zitten, vrolijk, praten gaat lekker vlotjes
etc etc een btje een combinatie van meerdere niveau's die jij beschrijft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."