Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe verschillende speed-niveau's die jij kent

De verschillende speed-niveau's die jij kent

56 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
p
psycho_babeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hyperactief, sneller praten, praatkick, geil, geconcentreerder..
en hartkloppingen..
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja ik herken het eigenlijk ook wel allemaal.. alleen nu is er nog iets raars waarvan ik me afvraag of meerdere mensen er "last van hebben"?

Als ik speed op heb dan voel ik mijn hoofd ineens een stuk beter. Alsof je een petje ophebt ofzo.. Grappig gevoel hoor, niet irritant ofzo.
Hebben meerdere mensen dit?

Groetjes
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik word juist rustig van pep. Heb wel het opgewekte adrenalinegevoel in men borst/buik, maar men armen en benen worden er altijd zo slap van. Voel vooral in m'n armen constant degoutante trillingen.
Ik kan me wel beter concentreren, volgens mij ook doordat het me juist een leeg gevoel geeft. Het maakt me helder, wat me meestal juist slechtgezind maakt, ik hou meer van serieus 'on-helder' te zijn. lulkick absoluut niet, juist geen zin om te praten. En vooral de koude rillingen heb ik wel, maar komt volgens mij doordat het je bloedvaten vernauwd. Krijg er kippevel van. Dat het je bloedvaten vernauwd merk je op 1plaats zeker, maar daar heeft niemand het hier over...
En het heeft men neus echt verkloot, ruik bijna niets meer, sinussen zijn foetsjie, en neustussenschot doorboord. :rolleyes:
Gezond toch? :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten


Yep, allen zeer bekend. Wil er aan toe voegen dat ik ook wel eens een parra gevoel ( nr. 8 ) ervaar. Vooral na te veel speed of wanneer ik al te lang wakker ben. Gelukkig heb ik dit niet al te vaak.
Ook kan ik nog een nr. 9 toevoegen: dwangmatig handelen. Je zou het begin van deze speedfase ook als concentratie (2) kunnen zien, maar dit gaat op een gegeven moment nog een stapje verder. Het is echt een neurose. Je wilt wel iets anders gaan doen (bijvoorbeeld eens een keertje slapen), want je bent er al uuuuuuuuuuuren mee bezig en eigenlijk vind je het niet eens meer zo interessant en begin je toch ook wel moe te worden, maar je KUNT ER GEWOON NIET MEE STOPPEN. Heb ik regelmatig als ik achter de computer zit met speed op (spelletjes spelen, dit forum).
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
als je alleen bent en je hebt een praatkick begin ik tegen me eigen te praten :tongueout:

en dan ben ik het moe van me zelf bezig te horen dat ik mezelf negeer :tongueout:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#6
mattskovic zei:
als je alleen bent en je hebt een praatkick begin ik tegen me eigen te praten :tongueout:

en dan ben ik het moe van me zelf bezig te horen dat ik mezelf negeer :p
Klik om te vergroten...

dat kan ik wel begrijpen jah :grin:
M
MichaelMayhemLid
01-01-2024, 00:00
#7
ADD patroon

1 Heel Energiek voor een paar minuten.
2 Volledige Rust.
2 Super Concentratie/ Hoog dekvermogen
3 Praatkick/Lachkick
4 Roes. alles lijkt langs je heen te gaan
5 Geil of juist totaal niet.
6 Onrust (Hartkloppingen, Diep ademhalen, zweten)
7 Slapeloosheid / Hallucineren door slapeloosheid.
N
NonstopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nummer 5 komt hier op de eerste plaats, dan vééél babbelen tussendoor en wat ik ook heb...ik kan ineens met nieuwe ideetjes afkomen die ik wil doen (standjes in sex ofzo lol).
l
lapzjenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hypnotic

Ik raak juist heel gehypnotiseerd door pep en na een paar dagen zit ik in een surrealistische wereld. Als ik geil wordt is het ook heel geil en dat duurt dan ook weer een paar dagen.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat mij opvalt is dat het effect van speed veranderd afhankelijk van factoren als hoeveel, hoevaak, tolerantie...

En soms ben je op zoek naar die éne status zoals praatkick.

Herkennen jullie je in dit lijstje van niveaus of uitingsvormen, dit zijn de door mij ondervonden nveaus:

1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten

Nu heb ik bijvoorbeeld dextroamphetamine en ik zit gelijk op 4.
Ik wilde 3. of 5. of zoiets.

edit: 7 toegevoegd
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#11
snel prate heb ik ook
stoteren ook
geil altyd
geconcentreerd bezig kunne zijn ook
en dan bij de uitwerking starende oge (ook wel groot groter als op moment van onder invloed zijnà
vaag
beetje dom:d
m
meth666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Praatkick
aggresief
geirriteerd
super vrolijk
super energiek
erg geconcentreerd
supergoed voelen

Naar mijn mening komen deze verschillen kwa gevoel door je geestelijke toestand voor en op het moment dat je het in neemt. Ben ik boos, dan wordt ik aggresief, en ik saggie dan word ik geirriteerd, heb ik ergens zin in word ik vrolijk en energiek. En natuurlijik ook de hoeveelheid speed en sterkte.
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mij ook afhankelijk van mijn stemming en de hoeveelheid slaap die ik al dan niet gehad heb...

Maar
1.vrolijk en energiek
2.zorgeloos
3.praatkick
4.alles tegelijk willen doen
5.super geconcentreerd en geinteresseerd
6.piekeren
7.gefrustreerd, down en soms bang

Maar die 7 heb ik maar afentoe en is meestal teken dat ik gewoon even goed moet slapen :grin:

edit: stotteren heb ik ook wel, maar meestal juist als het alweer uitgewerkt is :confused: :confused:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
nutsss zei:
1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...
6 is een beetje twijfelachtig maar verder ken ik ze allemaal.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarom vind je 6 twijfelachtig?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan me er niet zo vinden, behalve moe dan.
P
Pommetje H.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou, de Dextro ligt te drogen en ik hoop ook op een dikke zeven hoor!
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deranged zei:
6 is een beetje twijfelachtig maar verder ken ik ze allemaal.
Klik om te vergroten...

Ik heb 6 vooral in het begin een paar keer gehad. twee keer nadat ik een hijs van een joint erbij nam. En ook zeker één keer zonder joint maar altijd eind van een zware dag.

Ik denk dat óf de pep uitwerkt óf overwerkt.

Het is dan net of mn hart sneller maar veel zachter klopt. Ademen is moeilijker en zo. heel eng. Maar gelukkig de laatste maanden niet meer voorgekomen.
J
Jelle SnelLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja precies..zo heb ik het ook! :sunglasses:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
nutsss zei:
Herkennen jullie je in dit lijstje van niveaus of uitingsvormen, dit zijn de door mij ondervonden nveaus:

1 Hyperactief. Rondrennen. Snel praten.
2 Concentratie. Supergeconcentreerd met iets bezig kunnen zijn
3 Praatkick. Je wordt zelf gek van je gepraat over van alles en nog wat
4 Stotteren. Euuhhh D-D-Dat is Euhhhhh Gek
5 Geil
6 Over je limiet. Hartkloppingen, moe, etc. Niet fijn.
7 Hoger denkniveau -> kan leiden tot nieuwe inzichten
Klik om te vergroten...

Ik herken mezelf wel in je lijstje:
1 Ja hyperactief wordt ik ook, ik praat als een gek, voel me superfit
2 Geconcentreerd met iets bezig zijn ja, er helemaal in opgaan
3 Ik kan praten over vanalles en nog wat, dingen waarvoor in me normaal niet interesseer vind ik nu reuze interessant om over te praten
4 Stotteren heb ik wel eens, niet altijd
5 Geil, ja botergeil :flushed:
6 Is niet fijn, moe, opgefokt, hartkloppingen, m'n draai niet kunnen vinden, 1000en gedachten die door m'n hoofd flitsen, niet fijn
7 Hoger denkniveau heb ik soms, maar alleen wanneer punt 6 iets minder wordt, als ik iets rustiger wordt dus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."