Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verhaal van een speedjunkie....

Het verhaal van een speedjunkie....

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat versta jij dan onder het woord 'junk'?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mooi gesproken en waar ....

0,5 gram is genoeg om verslaafd te raken.

:cry:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
:mrgreen: :mrgreen: Zou je denken.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
OK iedereen denkt dat ik veel uit mijn nek lul, uiteraard doe ik dat ook, dat is mijn grootste hobbie.

Dit forum bezocht ik voor het eerst in 2005, ik wou toen met de pep een afval programmaatje opzetten.
Ik ben toen geen lid geworden, heb toen alleen gelezen.
Ik heb gedurende een 6 maanden iedere ochtend 0m 07.00 Am een amfetamine capsule genomen, van 0,333 mg.
Het gevolg is dat je dan verslaafd raakt en moet afkicken.
Naast alle lichaamlijke bijverschijnselen kan ik nu met enige zekerheid vertellen wat speed met je doet. De gevolgen zijn nooit positief, je maakt geen vrienden op de speed, je wint geen terrein op de speed.
Je totale karakter wordt gesloopt en je wordt langzaam geisoleerd in je eigen wereld. Vrienden verliezen is er een groot risico van.

Spuiten en snuiven doe ik niet, van de orale inname nooit maag perforaties opgelopen, nooit geen een enkel probleem gehad met mijn maagdarm kanaal.
Daarnaast nam ik ook nooit bij, slapen en eten komen uiteindelijk gewoon weer terug, ook je ontlasting komt uiteindelijk gewoon weer op gang.
De spieren en pezen krompen met de maand in, mijn lichaamsgewicht zakte gestaag maart ik at ook gewoon iedere dag zoveel mogelijk, wel veel gezonde shit en weinig vet. Het krimpen van mijn aanhechtingen vond ik bijzonder vervelend, de krampen en de stuiprtrekkingen waren onplezierige nadelen van de amfetamine.
Dus ik dook iedere dag om 12.00 am erin en k stond om 06.00 Am weer op ik werkte 6 dagen per week.

Op Zondag was ik altijd peploos, voor mij een geestelijk aanknoopspunt dat ik niet verslaafd zou zijn. Wel dus ....

De afkick was zoals alle afkicks geen plezierig iets, na 2 weken van slapen en niets doen kreeg ik mijn eigen energie weer terug. 2 weken niets doen dus vooral niet werken en wanneer je slaap had gewoon gaan slapen. voor de rest was de afkick een peuleschilletje in vergelijking met de nicotine. Trillen en psychoses had ik dus ook niet, het slapen en het etern weerhouden deze symptonen. Huilen en zeuren dat ik me zo ziek en zo moe en zo kut voelde heb ik nooit gedaan, het stoppen met de speed was een opluchting, ik was er helemaal klaar mee.

Misschien dat er vragen zijn of opmerkingen ...

Ik luister.

Stonie
D
DroopyLid
01-01-2024, 00:00
#5
0,333 mg ? :openmouth:
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is heel goed van je het is lastig speed los te laten tot op het moment dat je het niet meer wil die speed. Vanaf dan lukt het je wel als je even doorzet. Ben nu zelf ook 2 maanden 100% vrij van speed, leven is beter zonder die zooi.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou ik gebruik nog steeds pep capsules maar niet op die manier, 1 x per week en als er heel hard gewerkt moet worden iedere ochtend 1.
Maar per week geen 7 dagen 24 uur nonstop.
Ook na zoveel jaar maar is laten testen wat ik erin mieter.
PEP vrij was ik toen ook een aantal maanden maar ondertussen ....

PEP is inderdaad echte rotzooi, daarom neem zo min mogelijk en geniet zo lang mogelijk.

:hearteyes:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pep werkt gelukkig niet voor me. Maar ergens vind ik dat toch ook wel jammer..
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eigenlijk wel een mooie afkick. Dat is zeker een goed gevoel als je nokt omdat je er helemaal klaar mee bent voor je gevoel. Dan is het idd een bevrijding.

Mijn afkick van speed verliep heel gek. De eerste tijd sliep ik me natuurlijk een slag in de rondte. En daarna had ik continue de slappe lach. Om alles schoot ik in een onbedaarlijke lachbui. Het sloeg helemaal nergens op. Misschien kwam de spanning van al die jaren eruit ofzo. Ik besefte toen ook dat ik al heel lang niet echt heb gelachen zeg maar.
Dat heeft wel een maand geduurd denk.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Droopy zei:
0,333 mg ? :openmouth:
Klik om te vergroten...

Iedere ochtend 0,3 gram verse pep ....

:hearteyes:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Droopy zei:
0,333 mg ? :openmouth:
Klik om te vergroten...


Das niet zoveel hoor, toen ik 'verslaafd' was, nam ik iedere dag zo'n 1-3 gram en dat voor bijna een jaar.

@lysergine25: Je was er helemaal klaar mee, waarom ben je dan herbegonnen?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Tsja ik ben en blijf altijd een junkie .....


Nou ik gebruik de pep functioneel, bijna niet tot nooit recreatief.

Voor het werk en de langere autoritten en soms om me te doen ontwaken uit de lsd.


:hearteyes:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Saivy zei:
Droopy zei:
0,333 mg ? :openmouth:
Klik om te vergroten...


Das niet zoveel hoor, toen ik 'verslaafd' was, nam ik iedere dag zo'n 1-3 gram en dat voor bijna een jaar.

@lysergine25: Je was er helemaal klaar mee, waarom ben je dan herbegonnen?
Klik om te vergroten...

veel of niet veel, toch kan een kleine hoeveelheid je lichaam veel verder uitputten als een grote hoeveelheid.. Het ligt er maar net aan op welke manier / momenten je gebruikt en hoe je leven eromheen eruit ziet. :)

Voor de één kan een kleine dosis van bijvoorbeeld 0,1 gram per dag net zo verslavend zijn als een ander die 1 gram per dag gebruikt. Juist hoe erg je mentaal verslaafd bent aan het stofje, ongeacht de hoeveelheid, bepaald hoe moeilijk het voor diegene word om er mee te stoppen.
L
LappenpopjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
Tsja ik ben en blijf altijd een junkie .....


Nou ik gebruik de pep functioneel, bijna niet tot nooit recreatief.

Voor het werk en de langere autoritten en soms om me te doen ontwaken uit de lsd.


:hearteyes:
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar wat belachelijk..
pep functioneel gebruiken.. Het is een drug! Het is niet functioneel!
Functioneel voor energie is genoeg slapen en een gezond leven!
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lappenpopje zei:
lysergine25 zei:
Tsja ik ben en blijf altijd een junkie .....


Nou ik gebruik de pep functioneel, bijna niet tot nooit recreatief.

Voor het werk en de langere autoritten en soms om me te doen ontwaken uit de lsd.


:hearteyes:
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar wat belachelijk..
pep functioneel gebruiken.. Het is een drug! Het is niet functioneel!
Functioneel voor energie is genoeg slapen en een gezond leven!
Klik om te vergroten...

Waar drinkt de gemiddelde mens een kop koffie voor?
L
LappenpopjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook zo lekker te vergelijken, een kof koffie en pep.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geeft een prestatie die je bereikt hebt dmv speed je een voldaan gevoel?

Ik zou maar eens goed nadenken over wat jouw doelen zijn in het leven en wat je nou daadwerkelijk gelukkig maakt....
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lappenpopje zei:
Ook zo lekker te vergelijken, een kof koffie en pep.
Klik om te vergroten...

Ik maak de vergelijking omdat pep en koffie niet alleen erg veel overeenkomsten hebben, maar de redenen om het te gebruiken ook veel overeenkomen. Pep en koffie behoren beiden tot de wekaminen wat betekend dat ze stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel.

Jij zegt dat je het gebruik van speed als functioneel hulpmiddel belachelijk vind. Amfetamine en caffeïne hebben niet alleen veel overeenkomsten in de effecten ervan (het zijn allebij wekaminen wat betekend dat ze stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel) maar ook de redenen waarom mensen amfetamine of caffeïne gebruiken komen redelijk sterk overeen.

Om een voorbeeld te noemen; hoeveel mensen drinken er wel niet redbull (of koffie) voordat ze naar een discotheek gaan en hoeveel mensen nemen een lijntje speed voordat ze naar een discotheek gaan?
in beide gevallen worden de beide drugs voor dezelfde reden gebruikt, voor wat extra energie om gemakkelijker te kunnen feesten of gemakkelijker te praten. Kortom allemaal redenen om met behulp van één van deze middelen een leukere avond te hebben, recreatief gebruik dus.
In beide gevallen is de reden van gebruik hetzelfde, alleen gebruiken ze een ander middel om dit te bereiken.

Een ander voorbeeld; hoeveel mensen drinken koffie om caffeïne als recreatie middel te gebruiken en hoeveel mensen drinken koffie voor extra concentratie tijdens studeren / werken of hier langer mee door te kunnen gaan?
Het overgrote deel van alle koffie die gedronken word dient niet als recreatief middel maar als een zetje in de rug, dus effectief gebruik. Dit betekend dat caffeïne vooral als prestatie middel dient. Een gemiddeld koffie verslaafde drinkt het meestal niet om zich beter te vermaken maar om beter te kunnen presteren op werk of school.
Bij speed ligt dit deels anderzom, men begint bijna altijd om het als recreatief middel te gebruiken. Deels door de heftige inbreng van de amfetamine in je dopamine systeem waardoor een avond al snel gezellig en leuk is maar vooral omdat speed in het maatschappelijk oogpunt een hard-drug is. Daardoor staat het in elke opvoeding te boek als een enorm verslavend en lichaamsvernietigend middel waar je nooit en te nimmer mee in aanraking moet komen. Koffie daarentegen groeit elk kind mee op, opgroeiende kinderen ontwikkelen beeld van koffie dat het normaal is, er bij hoort en veilig is. Dit gebeurt deels onbewust (bijv. zo goed als iedereen heeft een koffiezetapparaat zichtbaar in huis en bijna ieder kind heeft een ouder die dagelijks (veel) koffie drinkt) en deels bewust (bijv. ouders vertellen kinderen wat koffie doet en wat het effect / gevaren ervan is / zijn).

Speed is een drug en caffeïne is een drug. De werking van beide drugs komt redelijk overeen met elkaar alleen staat speed bekend als een drug en koffie als een eerste levensbehoefte. Caffeïne word in zeer kleine dosis met een wettelijk geregeld maximum hoeveelheid overal in de maatschappij verkocht. Speed daarentegen word geleverd in poedervorm met een grote hoeveelheid van de stof waardoor het aan de gebruiker is om het te doseren. Daardoor kan je de hoeveelheid zo groot maken als je wil alleen is het heel moeilijk om het te houden bij een kleine dosis zoals je bij caffeïne in een kop koffie krijgt, voor caffeïne is het weer heel moeilijk om een hoge dosis te nemen omdat je de dosis enkel kan verhogen door een drankje te drinken waar een kleine hoeveelheid in verwerkt zit. Natuurlijk is het mogelijk caffeïne in poedervorm te kopen in een smartshop maar ik heb hier het alleen over een algemene koffie drinker, die weten niet eens dat je caffeïne in poedervorm kunt kopen.. De meesten weten waarschijnlijk niet eens dat het bestaat..


Ik heb het idee dat ik misschien hier en daar een klein beetje doorgedraafd ben, maar beter teveel informatie dan te weinig! xD
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Supervlieg zei:
Geeft een prestatie die je bereikt hebt dmv speed je een voldaan gevoel?

Ik zou maar eens goed nadenken over wat jouw doelen zijn in het leven en wat je nou daadwerkelijk gelukkig maakt....
Klik om te vergroten...

Wel een interessante vraag eigenlijk.. Ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken.
Mij geeft een prestatie die ik op de pep heb behaald zeker zo´n voldaan gevoel als wanneer ik nuchter zou zijn geweest. Je bent het toch allemaal zelf, aan de pep of niet. Een kwaliteit die je totaal niet in je hebt, komt er op de pep ook niet uit.
Net als bijv. een examen, om maar wat simpels te noemen. Gehaald is gehaald.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lana zei:
Supervlieg zei:
Geeft een prestatie die je bereikt hebt dmv speed je een voldaan gevoel?

Ik zou maar eens goed nadenken over wat jouw doelen zijn in het leven en wat je nou daadwerkelijk gelukkig maakt....
Klik om te vergroten...

Wel een interessante vraag eigenlijk.. Ik ben benieuwd hoe mensen hier over denken.
Mij geeft een prestatie die ik op de pep heb behaald zeker zo´n voldaan gevoel als wanneer ik nuchter zou zijn geweest. Je bent het toch allemaal zelf, aan de pep of niet. Een kwaliteit die je totaal niet in je hebt, komt er op de pep ook niet uit.
Net als bijv. een examen, om maar wat simpels te noemen. Gehaald is gehaald.
Klik om te vergroten...
Nee, je behaald een prestatie die je nuchter niet zou kunnen halen, je hebt pep dus NODIG om op een bepaald niveau te komen wat ertoe kan leiden dat je nuchter onzeker wordt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."