Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verhaal van een speedjunkie....

Het verhaal van een speedjunkie....

47 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
mooi gesproken en waar ....

0,5 gram is genoeg om verslaafd te raken.

:cry:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
:mrgreen: :mrgreen: Zou je denken.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
OK iedereen denkt dat ik veel uit mijn nek lul, uiteraard doe ik dat ook, dat is mijn grootste hobbie.

Dit forum bezocht ik voor het eerst in 2005, ik wou toen met de pep een afval programmaatje opzetten.
Ik ben toen geen lid geworden, heb toen alleen gelezen.
Ik heb gedurende een 6 maanden iedere ochtend 0m 07.00 Am een amfetamine capsule genomen, van 0,333 mg.
Het gevolg is dat je dan verslaafd raakt en moet afkicken.
Naast alle lichaamlijke bijverschijnselen kan ik nu met enige zekerheid vertellen wat speed met je doet. De gevolgen zijn nooit positief, je maakt geen vrienden op de speed, je wint geen terrein op de speed.
Je totale karakter wordt gesloopt en je wordt langzaam geisoleerd in je eigen wereld. Vrienden verliezen is er een groot risico van.

Spuiten en snuiven doe ik niet, van de orale inname nooit maag perforaties opgelopen, nooit geen een enkel probleem gehad met mijn maagdarm kanaal.
Daarnaast nam ik ook nooit bij, slapen en eten komen uiteindelijk gewoon weer terug, ook je ontlasting komt uiteindelijk gewoon weer op gang.
De spieren en pezen krompen met de maand in, mijn lichaamsgewicht zakte gestaag maart ik at ook gewoon iedere dag zoveel mogelijk, wel veel gezonde shit en weinig vet. Het krimpen van mijn aanhechtingen vond ik bijzonder vervelend, de krampen en de stuiprtrekkingen waren onplezierige nadelen van de amfetamine.
Dus ik dook iedere dag om 12.00 am erin en k stond om 06.00 Am weer op ik werkte 6 dagen per week.

Op Zondag was ik altijd peploos, voor mij een geestelijk aanknoopspunt dat ik niet verslaafd zou zijn. Wel dus ....

De afkick was zoals alle afkicks geen plezierig iets, na 2 weken van slapen en niets doen kreeg ik mijn eigen energie weer terug. 2 weken niets doen dus vooral niet werken en wanneer je slaap had gewoon gaan slapen. voor de rest was de afkick een peuleschilletje in vergelijking met de nicotine. Trillen en psychoses had ik dus ook niet, het slapen en het etern weerhouden deze symptonen. Huilen en zeuren dat ik me zo ziek en zo moe en zo kut voelde heb ik nooit gedaan, het stoppen met de speed was een opluchting, ik was er helemaal klaar mee.

Misschien dat er vragen zijn of opmerkingen ...

Ik luister.

Stonie
D
DroopyLid
01-01-2024, 00:00
#4
0,333 mg ? :openmouth:
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is heel goed van je het is lastig speed los te laten tot op het moment dat je het niet meer wil die speed. Vanaf dan lukt het je wel als je even doorzet. Ben nu zelf ook 2 maanden 100% vrij van speed, leven is beter zonder die zooi.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat versta jij dan onder het woord 'junk'?
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
Nou als jullie op de LSD nog even een 12 uur kunnen werken met deadlines dan wens ik je veel plezier ..

Op de 2C- B 2000 km rijden is onmogelijk ...

Op de XTC mijn helddesk functie voldoen is vragen om ontslag.

Op de pep kan ik werken en auto rijden en dat noem ik functioneel.
Pep gebruiken en in een gebouw hangen voor 3 dagen noem ik recreatief gebruik.

Dat je er wakker van blijft staat er buiten.

Groet

Stonie
Klik om te vergroten...

volkomen mee eens. maar bij deze las ik toch maar ff een pauze in... speed is nice but sneaky...
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lappenpopje zei:
TechNora zei:
een kans om je mogelijkheden te ontdekken en verruimen.
Klik om te vergroten...
Dit hoor je ook te kunnen zonder drugs.. Alleen zonder drugs ben ik werkelijk trots op mezelf.
Dat is hetzelfde als meer loskomen en vertellen door pep.. Het is geen echte eerlijkheid..
Alles is meer waard als het nuchter is en uit jezelf komt!
Klik om te vergroten...
Op het moment dat je dat ervaart en voelt, dat je druk bezig bent met je werk, Daar ben jij toch zeker wel mee bezig? Nuchter of niet, dat is op dat moment voor jouw van belang maar het komt uit jouw handen. De Amfetamine voegt niets toe aan je capaciteiten, hij maakt ze alleen toegankelijker.

Jewcookie zijn betoog over caffeine en amfetamine's is lastig te vergelijken omdat amfetamine gewoonlijk word gebruikt in een veel hogere dosis dan dat je gangbaar je caffeine naar binnenkrijgt.
Als je een nacht heb geleerd op de amfetamine en je haalt een 7 ben je minder tevreden dan dat je op de redbull dus ' caffeine' een 6 haalt?

De ene drug, caffeine is sociaal aanvaard en verwerkt in onze maatschappij zodat je gecontroleerd en gedoseerd toegang hebt tot deze drug,
De andere amfetamine is een hard drug en word vermeden door de maatschappij.
Het gaat er dan om hoe jij erover denkt en wat je bij deze stoffen ervaart en voelt. Maar dan wel wat jij erover denkt en niet wat je in word gegoten met de paplepel van Balkenende.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Precies hoe ik het hierboven heb beschreven. :)
B
BrandonLid
01-01-2024, 00:00
#10
JewCookie zei:
Precies hoe ik het hierboven heb beschreven. :)
Klik om te vergroten...

hehe wil het alleen maar aansterken je punt, geef je volledig gelijk :grin:
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hehe, ik dacht dat je m'n tweede post gemist had. xP
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
lysergine25 zei:
Nou ik gebruik nog steeds pep capsules maar niet op die manier, 1 x per week en als er heel hard gewerkt moet worden iedere ochtend 1.
Maar per week geen 7 dagen 24 uur nonstop.
Ook na zoveel jaar maar is laten testen wat ik erin mieter.
PEP vrij was ik toen ook een aantal maanden maar ondertussen ....

PEP is inderdaad echte rotzooi, daarom neem zo min mogelijk en geniet zo lang mogelijk.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je nog steeds verslaafd bent... Misschien dat je daarom wel zo "schreeuwt" tegen mensen die aan het stoppen zijn en hier op het forum komen "uitjanken".... Misschien zijn je boodschappen voor jezelf bedoelt, omdat je er zelf maar niet van af kan blijven. In plaats van dat reageer je je woede op anderen af. 1 x per week gebruiken en in drukke tijden iedere dag, is gewoon nog steeds veel. Gewoon helemaal ermee kappen is de beste manier om van je verslaving af te komen. Ik weet dat het moeilijk is, zit momenteel in hetzelfde schuitje. Sinds mijn laatste terugval ruim twee en een halve week geleden, echter wel nog steeds clean. Soms nog wel wat labiel met een hevig verlangen naar een dikke vette lijn, maar mijn lief en ik willen begin volgend jaar ons eerste kindje gaan maken. Voor die tijd wil ik dat mijn lichaam helemaal schoon is natuurlijk. Ik heb nu echt een doel voor de toekomst en het moet me dus ook gaan lukken om die troep te laten liggen voor wat 't is. Stel ook doelen voor jezelf Lysergine, misschien kom je er helemaal vanaf, want je bent nog steeds een speedjunkie. Uit je verhaal maak ik op dat je het namelijk nog steeds (wekelijks!) nodig hebt om je goed te voelen en te kunnen presteren. Zonde!!!!!!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou Marla ik ben verslaafd aan de THC en daar gaan we mee stoppen.

Ik ben niet nog niet verslaafd aan de speed gelukkig, maar ja eens een junk altijd een junk he.


Stonie
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergine25 zei:
Ik ben niet nog niet verslaafd aan de speed gelukkig


Stonie
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde ook niet "nog niet", maar nog steeds... Je spreekt jezelf nu tegen. Eerst schrijf je in dit topic een heel mooi verhaal over hoe verslaafd je WAS en vervolgens antwoord je een paar stukjes verderop dat je nog steeds wekelijks en soms dagelijks capsules met 0,33 gr. slikt! Dan ben je er in mijn ogen dus nog niet vanaf en heb je deze drug nog steeds geestelijk voor jezelf nodig. Waarom steeds zo in de verdediging? Je komt op mij boos over en voelt je telkens aangevallen (gevolg van speedgebruik??).
Maar goed, ik ken je verder niet, wil je helemaal niet aanvallen, ben ook geen psycholoog of verslavingsdeskundige. Ik kan me wel een ervaringsdeskundige noemen, ben zelf een (en nu hopelijk ex-)gebruikster en ken om mij heen ook genoeg speedfreaks. Ik herken jouw gebruikersgedrag en ik persoonlijk zie wekelijks "functioneel" gebruik als een verslaving.
Hoop dat het je lukt om te stoppen met blowen, die joints zullen je nu nog wel helpen om te kunnen slapen op de speed. Alles heeft een wisselwerking namelijk. Als jij speed blijft gebruiken en stopt met blowen, zul je al gauw merken dat slapen ook moeilijker voor je wordt. De verleiding om dan toch te blijven blowen, is dan groot en stoppen zal heeeel moeilijk zijn. Ook zal je als je stopt met blowen, meer voelen wat die pep die je wekelijks nog inneemt nou daadwerkelijk voor effect op je heeft. Als je wilt stoppen met blowen, moet je ook minderen of stoppen met de pep denk ik. Ik wens je succes en dat meen ik echt!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke ik heb een vraagje tussendoor even past wel hierbij.
Ben je ook een junk als je veel gebruikt maar niet verslaafd bent zoals lysergine25 ?
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoek vertaling op en gij zult vinden (tip woordenboek :wave: ). Tis niet bijster moeilijk :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ok zal ik doen.
Maar vind het leuk om te tikken :grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@ Marla,

Nou je hebt er wel een punt, want ik gebruik wel vaak speed.
Maar nooit veel en nooit weken achter elkaar.
Alleen toen een half jaartje .ff junkie .. en nu een liefhebber.

Kijk ik kan wel zeggen ik ben geen junk maar ik kan geen maand zonder.

:wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#19
iemand die een 1/2 jaar clean is of meer ?

En dat geldt niet voor opiaten en alcohol en nicotine .....

De term junk is inderdaad grensloos en voor ieder anders.

Ik ben in ieder geval het laatste half jaar goed aan de pep geweest.

:hearteyes:

I love pep ...

I love LSd

I need THC

I am craving mescaline

I am afraid of the opium

:mrgreen:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je bent een junk als je door de vuilniszakken de container niet meer ziet. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."