Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer speed, maar tog wel wat vraagjes

eerste keer speed, maar tog wel wat vraagjes

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Debris zei:
Op alcohol zuip je nogal gauw een OD.
Klik om te vergroten...

Snel een OD? Hoe krijg je dat zo makkelijk voormekaar?
Ik vraag me af wat jij dan drinkt om snel een OD te krijgen. :confused:
D
DrPepperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Debris zei:
Gewoon bommetje 100mg, misschien een uurtje of 2 later nog een. Meer niet nodig eerste keer.
Eerste keer is er geen zak aan, de fun komt later.
Dan is 't 2 maanden fun, en dan hang je er stiekem aan.
Je wilt 't gevoel van de eerste keren, maar je bent er te fel aan gewend.
Klik om te vergroten...

De eerste keer (pep) was in een woord GEWELDIG :rock: een kwart gram gehad, en tot de volgende voormiddag gegaan als een raket :rock:
S
SKB187Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik aan speed denk denk ik aan illegale en betere koffie :d, je word er veel actiever van, maar ik vind dat het niet is zoals XTC, als je een pil neemt na een half uurtje en alles gebeurt vanzelf, je kan speed neme en er gewoon bij neer zitten, dat kan ik niet met pillen, je reacties en je snelheid is natuurlijk veel beter. Ik denk dat het niet veel uitmaakt blowen en speed, ja gaat toch niets voelen, speed maakt je opgewekt en is veel sterker dan een paar blowtjes, daardoor dat het stonede gevoel geen kans maakt om werking te krijgen. Zo is het toch bij mij :d
k
kleinemarcoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, ik ben een kleine jongen van (bijna) 17 jaar.
Ik weeg ong. 50 kilo en ben 165 cm hoog.

Aanstaande vrijdag ga ik speed uitproberen met een vriend van mij.
Ik weet 100% zeker dat het goede speed is want ik ken de dealer ook :)
Nu zit ik tog wel met een dringende nieuwschierigheid en vragen, dus als jullie mij willen helpen zou ik jullie daar egt dankbaar voor zijn.

oke, om bij t begin te beginnnen, blow ik best wel vaak en heb ik ook nog een xtje coke op gesnoven en 4 of 5 keer xtc. Ook heb ik een bad trip een x gehad met paddo's.
Toen ik voor de eerste x xtc gebruikte vond ik dat egt gewoon mega te gek:grin: ik voelde me de beste, ik voelde me blij goed zelfvertrouwen alles ( sommigen herkennen dit vast wel denk ik :wink: ) Maar toen ik t voor de 2e, 3e, en 4e keer ging doen was t saai weetje niet zoals toen, toen was t meer zovan klappertande heel raar niet erg ofzo maar niet zoals eerst :wink: .

Nu ben ik dus nieuwschierig naar speed omdat ik daar vaak goede verhalen over hoor.
Nu ga ik dus Vrijdag avond speed gebruiken. Ik heb al rondgelezen op dit forum en ik las dat sommigen met 4 á 5 gram een avond doen. dus moet ik voor een leuke avond/nacht/morgen 5 gram halen voor de eerste x? En kan je snel overdosis krijgen? enne zou ik erbij mogen blowen wat voor een effect krijg ik dan? enne de laatste vraag:
Ik zie sommige mensen op dit forum schrijven "the good old first gram".
Krijg ik dan bijvoorbeeld het zelfde effect als xtc, dat ik me egt goed voeld enzo zoals hierboven beschreven staat: :mrgreen:

voor de mensen die egt reageren, dankjewel :)

:rock:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon bommetje 100mg, misschien een uurtje of 2 later nog een. Meer niet nodig eerste keer.
Eerste keer is er geen zak aan, de fun komt later.
Dan is 't 2 maanden fun, en dan hang je er stiekem aan.
Je wilt 't gevoel van de eerste keren, maar je bent er te fel aan gewend.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad de eerste keer niet meer dan 100 mg. 5 gram tegelijk zijn opschepverhalen, niet eens leuk en heel slecht voor je hart.
Gebruik verder met mate. Als xtc minder goed werkt geeft het aan dat je het te snel achter elkaar hebt gebruikt. Bij Speed wordt het effect niet minder bij vaak gebruik, maar elke week gebruiken is erg slecht voor je. Hou het gewoon bij maximaal 1 keer in de maand.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
1e x, was inderdaad niks, ik voelde er (dacht ik) niks van,, tot de uitwerking kwam,, t was ook egt kutpep toen,, maar je kan er zoo een lekkere nacht mee hebben :rock: overdosis is vrijwel onmogenlijk als je gewoon rustig doet, je lichaam is er niet aan gewend ofzo, dus die denkt, amfetamine!! wat een rotzooi zeg!! eruit! en daarom kan je last krijgen van vervelende uitwerkingen en misselijkheid,,.. maar dat is lang niet bij iedereen het geval,
ik zou als ik jou was gewoon een grammetje halen,, en aan een kwart gram heb je wel genoeg als je goeie hebt en een paar lijntjes wilt nemen:).. (100 mg.. jaa das gewoon 1 mooi lijntje,, het werkt veeel langer dan sos dus neem niet om het half uur of uur een nakkie) expirimenteer gewoon een beetje met je eigen gevoeligheid :grin: geniet(want t is geweldig) maar snuif met (je) maten,, zoizo niet alleen ofzo,, gewoon lekker bij het uitgaan of wat dan ook want alles is chill :stoned:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoeveel je nodig hebt ligt aan de kwaliteit. Als het echt top spul is, is 100mg meer dan genoeg. Als het matige troep is een kwart gram misschien ja. Meer dan dat is echt niet nodig, niet de eerste keer en ook niet de 10e keer, zeker voor een klein manneke als jij :wink:. Als je van een kwart gram niet hard gaat, dan zit je bakmeel te snuiven.
5 gram is echt enorme bullshit, mensen die dat zeggen moet je gewoon hard uitlachen en niet meer naar luisteren (tenzij je verder wil luisteren om ze nog meer uit te lachen)

Houd er rekening mee dat het een behoorlijk verslavend goedje is. Bij coke (en in enige mate xtc) voel je direct dat het lekker is en dat je het misschien wel meer wil, dat is ook gelijk een waarschuwing, bij pep gaat de verslaving langzaam en is het te laat wanneer je het door hebt. Zoals gezegd, max 1 keer per maand, en jezelf daar echt aan houden.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad, vier of vijf gram is heeeeel erg veel! Vier of vijf kleine lijntjes, verdeeld over de hele nacht, is meer dan genoeg! Zeker als het je eerste keer is en je een goede kwaliteit hebt.
k
kleinemarcoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus de eerste keer voel ik nix:openmouth:,

Want eeh, :rolleyes: ik was eigenlijk van plan om t hele weekend door te gaan feeste snapje :beer: en als ik t goed begrijpt is t dus als je t vaker doet word t juist leuker in plaats van kutter? want dat heb ik wel met blowen, eerst voelde ik me vet goed alles blij dit dat, maar nu is t zoo jhaa, zoo gewoon weetjewel. Owjhaa kan ik trouwens bij de speed gewoon blowen of vermindert t het energie of juist word je er anders door ofsoo?

En kunnen jullie mij ook beetje vertellen over jullie eerste x weetjewel, iets wat je egt opviel en niet vergat, dat je ( ik noem maar wat hoor ) in een keer heel blij werd vrolijk, lekker energiek eidereen is je maatje je mag iedereen ofso iets:P?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is idd zo dat terwijl xtc steeds minder leuk word (en blowen ook ja) speed juist steeds leuker word naarmate je het vaker doet. Dat betekend echter niet dat je de eerste keer niets voelt, maar misschien denk je bij de eerste keer wel iets als "dit is net als 10 blikjes red bull, als dat nou zo byzonder moet zijn"

In het algemeen geeft speed een hoop energie, en je gaat er ook graag en veel van praten ja. Vooral zelf praten, en anderen weinig aan het woord laten :tongueout:

Blowen kan er prima bij, wanneer je erg veel blowt kan het de energie wel wat verminderen denk ik. Dat gevoel had ik tenminste wel eens, maar dan gaat het ook over 10-15 joints op een nacht. (door de speed voel je weinig stonedheid, dus bleef ik maar door blowen) maar met af en toe een jointje heb je daar geen last van.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#12
het effect van pep is gewoon helder, energiek, rust in je kop, geen zorgen, alles wat je doet is leuk, en je hebt wel 1000 ideeen om te doen, zie het als een geweldige dag, want vervelen kan je niet... na teveel gebruiken, egt dagen achterelkaar, veranderen de meeste positieve dingen egt wel hoor, en als de pep uitwerkt zegt men 9 vande 10 x: ik doe het nooit meer!! maar je krijgt vanzelf gewoon zin, kijk uit dus!!

@Wackey
''Als je van een kwart gram niet hard gaat, dan zit je bakmeel te snuiven''

hmm,, van een kwart gram ga je de 1e x zeker wel hard, maar de 1e paar keren waren bij mij: ik kan gewoon niet hard genoeg gaan!! (tuurlijk, ik ging veelste hard) maar geweldig dat het was,, na 25 mg kan ik met deze zooi al een nacht wakkerblijven, maar niet lekker is het dan,, nu doe ik zeker langer met een gram, maar de 1e paar x ging een gram er ook wel in per nacht or.. helemaal kapot de volgende dag natuurlijk, maar dat weet je van te voren, gewoon zorgen dat je de volgende dag heerlijk kan uitrusten en gezond eten en geen verplichtingen hebt, en niet je ouders te veel met een parra kop aankijken en verward overkomen,, leer je mee omgaan.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
en ik maakte altijd alles het liefst op zodat ik doordeweeks niet in verleiding zou komen :tearsofjoy:
k
kleinemarcoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ik weet niet wat t is maar ik heb er egt zin in man :beer: Meschien iets te nieuwschierig?

Okee en dan deze vraag he:

Als ik een pilleke had gesnuupt ( op z'n nijmeegs :rock: ) dan gebeurde er iets grappigs.

Ik werd gewoon groter en breder weetje, jullie begrijpen me vast wel dat Huge gevoel dat je automatisch breed loopt,

Is dat ook met speed bijv:openmouth:?
:rock:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja, juist,.. ''je staaat strak''
maar met goeie mdma, sta ik niet strak meer, (wel klappertanden wat je nuchter niet na kan doen :xtc: ) maar dan zit ik helemaal in de 8e hemel,,
:rock:

maar mdma niet te vaak doen, het love effect gaat ervandoor
k
kleinemarcoLid
01-01-2024, 00:00
#16
jhaa dat weet ik daarom doe ik ook geen pillen meer, maar aangezien jij beetje weet wat ik bedoel stel ik de vraag anders:P

Krijg je het "king of the world " gevoel ervan snapjewat ik bedoel?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van speed denk je dat je alles bent.
Van coke weet je dat je alles bent.
Groot verschil.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Debris zei:
Van speed denk je dat je alles bent.
Van coke weet je dat je alles bent.
Groot verschil.
Klik om te vergroten...

Ik hoor ook wel eens iemand het andersom zeggen.
En als het uitgewerkt is weet je bij allebei dat je niets bent :P
F
FlashhLid
01-01-2024, 00:00
#19
Debris zei:
Van speed denk je dat je alles bent.
Van coke weet je dat je alles bent.
Groot verschil.
Klik om te vergroten...

Leg uit dan! Van speed wordt je toch wel lekker :smilingimp: :hearteyes:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flashh zei:
Debris zei:
Van speed denk je dat je alles bent.
Van coke weet je dat je alles bent.
Groot verschil.
Klik om te vergroten...

Leg uit dan! Van speed wordt je toch wel lekker :smilingimp: :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Bij coke mensen (zelf geen ervaring met coke), zie je gewoon aan hun manier van praten en doen dat ze zichzelf gewoon serieus geweldig(!!) vinden. Zij zijn de man! Niemand is belangrijker dan hun! Je moet niet komen zeiken, hun zijn toch belangrijker!

Van speed ga ik me niet anders gedragen enz, maar stiekem diep van binnen voel me ik me toch wel ietjes beter dan de rest :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."