Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOTS, wie weet raad

OTS, wie weet raad

35 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Y
YuckFouJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn ouders zittem de hele tijd op mn hielen en te zeggu dat ik aan de drugs zit enzo endat ik met verkeerde vriende omga en dat ik mn toekomst verknal.
Nou dreiegen ze via buureau jeugdzorg of een advocaat een OTS aan te vragen.
Ikk heb wel gelezen dat dat een ondertoezichtstelling is maar weet iemand ook hoe dat in z'n werk gaat. :confused:
Ik heb het kei naar m'n zin met de pep, THC en al die andere shit. (MDMA en amfetamientjes) maar weet nie goed hoe ik hiere mee om moet gaan.
Ik ga nie meer naar school omdat ik dat zinloos vind. t''is ook niet m'n bio ritme geloof ik.
Ik vint het best zo maar de omgeving maakt zo'n probleem.

Wie heeft advies, help!!!! :rock:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#2
ga werken of naar school. je ouders en je omgeving willen je alleen maar helpen.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
This message has selfdestructed... parent protection
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
School is belangrijk en met drugs het naar je zin hebben, is altijd maar iets tijdelijks. Je ouders willen je vast niet voor niets onder toezicht hebben, ik denk dat ze gewoon het beste met je voor hebben en terecht ongerust zijn!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Luister naar je ouders, ze houden van je.
Als je je school niet afmaakt wordt je leven een chaos.
Aleen nog maar vitaminetjes voor jou vrees ik.

Bonie
Y
YuckFouJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo & tks,
tss, ik ben zestien, bijna zeventien. dan heb ik tog ook rechten??
word ik dan niet gehoord ofzo? telt mijn mening dan helemaal niet?
hoe werkt dat, ik heb geen zin in gezeik.

:stoned:

X marlies
Y
YuckFouJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
fck, ze weten van niks denk ik. :rolleyes:

i'll think and get back tou you.

ps, wwt iemand wat er dan gebeurd en hoe dat in z'n werk gaat????????????

:confused:


x Marlies
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
nee je hebt geen rechten, je ouders zijn verantwoordleijk voor jouw gedrag.
zij worden er straks op af gerekent dat jij je niet wilt gedragen.

je hebt pas rechten als je in je eigen huis woont en 21 bent ... tot die tijd moet je respect tonen voor je ouders maar nog meer voor je amfetamientje, de pep eet kindertjes zoals jij op voor ontbijt.

:hearteyes:

anders eindig je in goot met de rest van de junks
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
YuckFouJunkie zei:
fck, ze weten van niks denk ik. :rolleyes:

i'll think and get back tou you.

ps, wwt iemand wat er dan gebeurd en hoe dat in z'n werk gaat????????????

:confused:


x Marlies
Klik om te vergroten...


Ha marlies,
ik heb ong hetzelfde..
ik weet dat het moeilijk is om je omgeving te overtuigen van positief drugsgebruik, moetje ook maar niet aan beginnen, nouja, eigenlijk wel, maar je moet t ze goed kunnen overtuigen, en jammergenoeg blijven de meeste bij 1 mening terwijl ze niet eens weten wat t is, doet, kan enzo, mensen worden doormiddel van media onderwijs en opvoeding alleen geconfronteerd met de negatieve kant van drugs, en aangezien die negatieve kant zo groot kan zijn hebben de meeste hun vooroordeeltje, maargoed, die nadelen moeten ook wel groot zijn want je kunt ook de grote voordelen eruit halen. en om dat een beetje in balans te houden moet er wel een tegenstelling zijn, maargoed, negativiteiten over drugs liggen niet bij de stof maar de persoon..
als je voor je zelf weet hoe jij kan funcioneren en gebruiken zonder problemen voor jou zelf dan moet je je niks aantrekken van de problemen die van buitenaf worden gemaakt, maar er eigenlijk niet zijn,
en dat is meestal vooral ouders die maken problemen die r niet hoeven te zijn, en maken daarom ook vaak verkeerde beslissingen

zoals bijv: opnemen van een kind waar dan ook, daar kan een mens niet never nooit beter van worden, en zeker geen kinderen, die in ontwikkeling zijn en dingen leren van buitenaf, en dat kan rond de jaren 16/17/18 een erg harde klap zijn, een grote confrontatie, revolutie in je kop :wink:

overtuig de mede mens van je funcioneren en vericht goeie prestaties zodat anderen een trots kunnen hebben, als je blowt, word dan geen zoutzak door smorgens te beginnen en er savonds weer mee naar bed te gaan, dan word je een saaie luie klote hippie xD
haha, maargoed, ik laat t hier even bij, anders word t bericht zo veel te lang xD haha ja sorry hebje wel eens vrijdagnacht^^

xxx Psycho*-..

hoop datje er iets uit kunt opsteken :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook vind je zelf van niet, als je 16 bent, dan ben je nog maar een "piepkuiken" en kom je net om het hoekje van de "grote mensen wereld" kijken.... Niet meer naar school gaan, omdat je dat zinloos vindt, is een typische uitspraak van iemand die nog half in de puberteit zit. Tuurlijk heb je ook rechten, maar de rechten voor het kind zitten toch wel wat anders in elkaar dan die voor volwassenen. Jij hebt recht op liefhebbende en zorgzame ouders en volgens mij zit dat wel snor in jouw geval. Ze hebben gewoon het beste met je voor.

Als je later echt groot bent, krijg je spijt dat je geen opleiding hebt afgerond, daardoor geen fatsoenlijke baan kunt krijgen en niet fatsoenlijk voor jezelf kunt zorgen. Nu zorgen je ouders nog voor je, omdat je daar recht op hebt. Als je het later allemaal in je eentje moet klaren, zal je misschien die tijd nog missen....
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha, deze had ik nog niet gelezen.

Dit soort posts zie ik zoveel tegenwoordig, en ik blijf maar twijfelen welke nou serieus zijn en welke niet. De jeugd is flink verrot en dom, maar zou het nou al zo erg zijn dat dit serieus kan zijn ?

Nouja, hopen maar dat TS een troll is en dat het toch nog niet zo ernstig is.

Kan iemand checken of dit van hetzelfde IP komt als welhallodaar, en dan die troll bannen ofzo ? :)
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben van mening dat drugsgebruik je niet moet gaan storen in je dagelijks leven. School of werk is ontzettend belangrijk voor je om een actieve burger te zijn die meedraait in de maatschappij. Het geeft je ook structuur en ritme in je leven. Als je dan zo'n nu en dan wat wil gebruiken en fin, maar laat dat niet je basis worden! Drugs zou je moeten verrijken niet kapot maken...

Pap & mam willen alleen het beste voor hun kinderen...hoe suf het ook klinkt... :mrgreen:

Succes!
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
YuckFouJunkie zei:
fck, ze weten van niks denk ik. :rolleyes:

i'll think and get back tou you.

ps, wwt iemand wat er dan gebeurd en hoe dat in z'n werk gaat????????????

:confused:


x Marlies
Klik om te vergroten...

aan jouw spelling te zien moet jij hard terug naar school :wink:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je er één van mij was, kreeg je om te beginnen een verschrikkelijke schop onder je hol...je denkt echt dat je weet wat goed voor je is, en wat niet, ook al ben je nog een kind, en besef je zelf eigenlijk ook dat je niet met drugs om kunt gaan....tssss :kots:

Hemi
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stuur Aking eens een PB zou ik zo zeggen. Die kan je sowieso het fijne wel vertellen.
Uit eigen ervaring kan ik ook tegen je zeggen dat je gewoon naar school moet gaan en enigzins moet doen wat je ouders zeggen. Je wilt niet weten waar je anders terecht komt. Je wilt toch niet voor altijd in de bijstand leven? Als je niet naar school gaat zul je nergens aan de bak komen, en altijd met de rug aangekeken worden. Het is oneerlijk en debiel, je sais, maar zo is het nou eenmaal.
Je bent pas 16 en je kan nog zo veel leren van je ouders. Als je Jeugdzorg wilt mijden (wat ook écht het beste geval is) ga gewoon naar school en geniet van de liefde en zorg die je ouders geven.
Anders mag jij ook van die brug af springen.

C'est la vie!
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#16
School zinloos? Hoe denk jij later een baan te krijgen zonder diploma?
Hoe zie jij je toekomst voor je?

Je hebt inderdaad rechten.
Bij die rechten horen ook recht op onderwijs en het recht om jezelf een goede maatschappelijke positie te verwerven door middel van onderwijs en een goede baan. Pak die kans dan ook, als je toch zo gehecht bent aan je rechten.

Logisch dat je graag zelfstandig wil zijn en dat je vrijheid wil hebben, maar juist die vrijheid is hetgeen dat van je afgepakt wordt als je jezelf beknot in je mogelijkheden door je toekomst om zeep te helpen.

Drugs is leuk, maar het is de slagroom op de taart, niet de hele taart.

tl;dr versie: ga naar school, blijf uit de handen van jeugdzorg, haal je diploma en maak wat van je leven.
Y
YuckFouJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#17
:wave:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#18
Teringstreek als je t mij vraagt...

Misschien tegenover je zoon lullig om je gelijk als zodanig bekend te maken, maar in dit geval lullig om ons te laten praten op basis van leugens...

en ik voel me helemaal genaaid als dat dan vervolgens gebruikt gaat worden als zie je nou wel...

Zoals ik al eerder schreef heb ik veel en veel te veel met hulpverleners te maken gehad... en ik weet dan ook dat iemand niet verandert als de verstandige volwassen mensen zeggen dat dat moet... denk daar goed over na...

Hij veranderd pas als hij dat zelf wil, en de kans dat dat gebeurt is groter als leeftijdsgenoten hem dat doen inzien, niet door een vader die toevallig met qoute's van leeftijdsgenoten aan komt zetten om zn gelijk te krijgen (ondanks dat hij misschien WEL gelijk heeft)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ow dit vind ik zo zonde! Ik heb nu eeuwig spijt dat ik met mijn 16e heel suf ben gaan werken. Werken kan altijd nog, blijf in Godsnaam zo lang mogelijk op school zitten want als je dat later in moet gaan halen zit je echt in de hel!

Echt serieus, luister naar de raad van alle mensen hier, blijf met je poten van alle kutrotzooi af, ga braaf naar school en je zult zien dat je jezelf een enorme dienst bewijst!
Y
YuckFouJunkieLid
01-01-2024, 00:00
#20
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."