Het probleem ligt niet bij wat jij als ouder doet. Het punt is dat wat jij ook als ouder doet jij je zoon niet 24/7 kan stoppen. Hij doet waarschijnlijk toch wel wat hij wilt en of je iets verbied of niet, hij blijft het wel doen. Mensen veranderen pas als ze dat willen, niet als mensen van buitenaf dat voor hun willen.
Ik ben 18 jaar. ( ook nog een jong pikkie ik weet ). Ik ben ook hevig in aanraking geweest met drugs, mijn ouders hebben alles geprobeerd. Van andere scholen tot therapeuten en alles er tussen in. ongeveer 2 jaar geleden kwam ik terug van 2 maanden in een "kliniek" te zitten waar ze mij zouden helpen met drugs en problemen.
Toen ik terug kwam was ik 10 x zo erg als daarvoor, alleen 20 x beter in het geheimhouden. Het bewijst maar eens dat wat ouders ook kunnen doen, het een mission impossible is om mensen te veranderen die dat niet willen. Je kan ze de weg wijzen maar ze moeten toch zelf de keuze maken of ze die kant op gaan.
Daarbij hoop ik dat het net voor je zoontje ( net als dat het bij mij een fase was ) gewoon een fase is.
Verder is het begrijpelijk dat je je voordoet als een drugsgebruiker op het forum waar je zoontje toch zijn privé dingen loslaat die hij ( blijkbaar ) niet thuis wilde bespreken. Het is begrijpelijk maar tegelijkertijd ook een naaistreek en ik ben bang dat je je zoontjes vertrouwen erg hebt beschadigd... Ik denk niet dat het de beste oplossing was om je zoontjes privé leven te infiltreren op deze manier... maarja wie ben ik
Succes
Daarbij wil ik ook graag mijn hulp aanbieden. Ik heb mijn ouders ontzettend veel verdriet aangedaan in mijn afgelopen jaren en ben ontzettend blij dat dat nu weer goed is gekomen. Waarschijnlijk het eerste wat bij je opkomt is "een of ander 18 jarig pikkie denkt dat hij weet hoe het hier zit". Ik kan ontzettend veel vergelijkingen vinden met het verhaal van je zoon en die van jou dat ik wel een kans heb om iets bij te dragen aan de crisis die bij jullie afspeelt. Als dat niet lukt kan ik op z'n minst het gedrag van je zoon objectief uitleggen aangezien ik een paar jaar geleden precies hetzelfde was. Je kunt me een pm sturen als je dit wat lijkt... Niet geschoten is altijd mis.
![:)]()