Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam wondermiddel voor slaapprobleem na speed?

Temazepam wondermiddel voor slaapprobleem na speed?

32 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
T
TrippleKXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kun je dat spul gewoon bij de drogist ofzo kopen?
:grin:
P
PaulusdeWodkabouterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik las toevallig wat artikels over de WOII en kwam de informatie tegen dat alle piloten amphetamine kregen om beter en langer te kunnen vliegen. Tot mijn verbazing worden deze pillen nog steeds gebruikt bij de Amerikaanse luchtmacht, ook nu in Afghanistan en Irak.

Natuurlijk kunnen de piloten na deze GO-pills niet slapen en krijgen ze NO-GO-pills om in slaap te vallen. Deze pillen zijn temazepam (Restoril) en Ambient.

De algemene opvatting is dat uppers en downers niet gecombineerd moeten worden, maar waarom doet de US Airforce dat dan? Ze zullen dit toch vast uitvoerig getest hebben. Heeft iemand hier wel eens temazepam geprobeerd om na speedgebruik in slaap te vallen?

Waarschuwing: Het gaat mij puur om de combinatie speed en later temazepam als de speed begint uit te werken. Gebruik absoluut geen alcohol, xtc of ghb, die werken enorm slecht met temazepam, waarbij een (dodelijke) overdosis zo gebeurd is.
P
PaulusdeWodkabouterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh ja sorry, hier het artikel: http://www.globalsecurity.org/org/news/2002/020801-speed.htm
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eigenlijk altijd, na de pep 40mg temazepam en ik slaap wel aardig...of ik moet een nachtje door willen halen en dan ga ik gewoon doorrrrr :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me niet bepaald goed voor je lever.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben ook wel fan van die leuke gummie achtige pilletjes na een tijdje tweaken op de pep.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je speed in de uitwerkingsfase zit en je hartslag en bloeddruk dus ook weer wat lager zijn, kunnen 1 of 2 themazepammetjes van 20 mg niet zo'n kwaad en val je juist lekker eerder in slaap. Het zijn perfecte inslapers wat dat betreft! Het gevaar zit 'm vooral in als je downers gaat slikken, op het moment dat je nog midden in je speedtrip zit. Dan draait je hele lichaam nog op volle toeren en zal 1 zo'n pil je ook echt niet helpen om te kunnen slapen. Je moet dan echt hele hoge dosissen gaan nemen en dat is een behoorlijk risico voor jezelf. Het kan zijn dat je lichaam zo'n grote plotselinge omschakeling van heel "erg up naar heel erg down" niet trekt, met in het ergste geval hartfalen als gevolg! Ook stikken in het eigen braaksel, omdat men dan te veel downers in 1x heeft gepakt is geen uitzondering!

Daarnaast zijn downers ook zeer verslavend, gebruik ze dus met mate en alleen in uitzonderingen als je ECHT niet kunt slapen!
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is het niet standaard dat je niet kunt slapen als je speed op hebt? Als ik één bommetje heb genomen van 100 mg om 1 uur zaterdagnacht dan kan ik echt pas zondagavond weer tukken. Stel dat je dat 2x per maand doe, vind je 2x per maand een tazepam nemen rond een uurtje of 11 s ochtends uitzonderlijk of te vaak Marla?

Hoe lang slaap je van dat spul? Ik hoor van mensen dat het lijkt of je beetje dronken bent als je weer wakker wordt?

Stel dat je na speedgebruik altijd Gtjes (stuk of 2 a 3) neemt om in slaap te komen. Wat is slechter voor je denken jullie, Gtjes of een Tazepam?

Bedankt jongens!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Is het niet standaard dat je niet kunt slapen als je speed op hebt? Als ik één bommetje heb genomen van 100 mg om 1 uur zaterdagnacht dan kan ik echt pas zondagavond weer tukken. Stel dat je dat 2x per maand doe, vind je 2x per maand een tazepam nemen rond een uurtje of 11 s ochtends uitzonderlijk of te vaak Marla?
Klik om te vergroten...

Ik gebruik zelf zelden/nooit downers na speed. Je kunt idd een tijdje niet slapen als je speed gebruikt en ik hou daar persoonlijk rekening mee. Alleen heel soms duurt het wel eens langer dan normaal voordat ik in slaap kan vallen. Dan kan zo'n downer een uitkomst zijn (als ik verplichtingen heb bijvoorbeeld). Twee keer per maand downers nemen vind ik voor mezelf te vaak, vanwege de verslavende werking. Ik neem ze hooguit 2x per jaar...

Verder is themazepam een echte inslaper, als je de volgende dag nog last hebt van duizeligheid, dan heb je gewoon te veel ingenomen en moet je een volgende keer dus een lagere dosis nemen. Lukt het je niet om daar op te slapen, dan is de speed gewoon nog niet voldoende uitgewerkt en moet je een volgende keer langer wachten voordat je aan de downers gaat. De beste dosis verschilt per persoon, dat moet je voor jezelf dus gewoon een beetje uitproberen (met een max van 40 mg per keer).
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marla Singer zei:
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Twee keer per maand downers nemen vind ik voor mezelf te vaak, vanwege de verslavende werking. Ik neem ze hooguit 2x per jaar...

De beste dosis verschilt per persoon, dat moet je voor jezelf dus gewoon een beetje uitproberen (met een max van 40 mg per keer).
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Thanks voor de informatie! Ik weet van mezelf dat ik niet echt verslavingsgevoelig ben aangelegd. (met speed ook niet bijvoorbeeld). Vind je dan 2x per maand ook te vaak? En hoe lang slaap je dan van zo'n slaapmiddel? Gewoon 8 uurtjes? Of korter of langer?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Downers zijn vooral lichamelijk verslavend en speed niet. Je lichaam raakt er snel gewend aan en het gevolg is, dat je niet meer in slaap kunt vallen als je ze niet genomen hebt. Ook als je gewoon nuchter bent dus! Ik vind 2x maand dus best wel veel om te doen... Gebruik ze gewoon alleen in nood, als het slapen dus nog moeilijker gaat dan je normaal van jezelf gewend bent met pep op en je de volgende dag nog wel wat verplichtingen hebt. Dan kunnen ze je goed helpen, maar wees er verder gewoon voorzichtig mee en gebruik gewoon sowieso geen speed als je belangrijke dingen hebt waar je je slaap van te voren voor nodig hebt!
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pammetjes zijn perfecte inslapers.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik neem aan dat dit dus ook zonder gevaren kan na xtc-gebruik?
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja zou wel kunnen denk ik Serenity maar waarom zou je dat willen doen. XTC blijf je echt niet veel langer wakker door of je moet al van die klote peppilletjes hebben .
Van Goeie XTC kan ik heerlijk in slaap vallen niks is dan lekkerder als heerlijk onder die deken kruipen die voelt dan zo lekker. En dan kan ik ook best snel weg zijn en de mooiste dromen hebben.
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#15
sjaaktrekhaak zei:
Pammetjes zijn perfecte inslapers.
Klik om te vergroten...
Vind het ook wel goed werken om te slapen, oxazepam bijvoorbeeld (10mg) als ik een keer net iets te veel genomen heb. Of anders diazepam 5a10mg
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#16
En hoe vaak gebruiken jullie dan de inslapers?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#17
persoonlijk vind ik het niet goed om downers na pap te gebruiken.
als je wilt slapen, neem dan geen pep meer en wacht tot de vermoeidheid terug komt, maargoed, ik heb t ook wel eens gedaan 1x pammetjes, en anders alleen blowen(pas op soms hartkloppingen)
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#18
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Ja zou wel kunnen denk ik Serenity maar waarom zou je dat willen doen. XTC blijf je echt niet veel langer wakker door of je moet al van die klote peppilletjes hebben .
Van Goeie XTC kan ik heerlijk in slaap vallen niks is dan lekkerder als heerlijk onder die deken kruipen die voelt dan zo lekker. En dan kan ik ook best snel weg zijn en de mooiste dromen hebben.
Klik om te vergroten...

Zelfs van goede pillen kan ik niet slapen. De verhoogde hartslag die MDMA geeft (het gebeurd me ook bij kristallen) zorgt er bij mij voor dat ik niet kan slapen.
Waarschijnlijk heb ik oxazepam, dat werkt ookwel.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Serenity zei:
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Ja zou wel kunnen denk ik Serenity maar waarom zou je dat willen doen. XTC blijf je echt niet veel langer wakker door of je moet al van die klote peppilletjes hebben .
Van Goeie XTC kan ik heerlijk in slaap vallen niks is dan lekkerder als heerlijk onder die deken kruipen die voelt dan zo lekker. En dan kan ik ook best snel weg zijn en de mooiste dromen hebben.
Klik om te vergroten...

Zelfs van goede pillen kan ik niet slapen. De verhoogde hartslag die MDMA geeft (het gebeurd me ook bij kristallen) zorgt er bij mij voor dat ik niet kan slapen.
Waarschijnlijk heb ik oxazepam, dat werkt ookwel.
Klik om te vergroten...

Gek. Ik slaap altijd heerlijk na MDMA. Ik lig perfect en mijn bed is superzacht. Lig meestal binnen een minuut te slapen. Maar meestal ga ik ongeveer 6 uur na inname slapen, als hij al aan het uitwerken is. Daar kan het aan liggen.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#20
psychopsychedelic zei:
persoonlijk vind ik het niet goed om downers na pap te gebruiken.
als je wilt slapen, neem dan geen pep meer en wacht tot de vermoeidheid terug komt, maargoed, ik heb t ook wel eens gedaan 1x pammetjes, en anders alleen blowen(pas op soms hartkloppingen)
Klik om te vergroten...

Nou ik neem altijd maar één bommetje pep rond een uurtje of 1 en dan kan ik dus gewoon niet slapen tot zondagavond uurtje of 21-22 weer pas... Als ik nou om 1 uur dus voor het eerst en laatst heb gehad en ik gooi er om uurtje of 10 s ochtends een oxazepam erin, wat vind je daar van?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."