Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil in werkingsduur m.b.t. speed snuiven of slikken

Verschil in werkingsduur m.b.t. speed snuiven of slikken

20 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik merk wat slapeloosheid betreft niet veel verschil. Maar de rush werkt bij bommetjes langer, heftiger, gelijkmatiger, geen ups en downs maar bijna van begin tot eind knallen. Waarom zou je dan niet alleen nog maar bommetjes nemen? denk je dan.. Dat stomme snuif ritueel ook..
P
ProvenzanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet dat als je een bommetje dropt dit langer doorwerkt dan als je een lijntje snuift. Aangezien ik echter vrijwel geen ervaring heb met snuiven en er verder op het forum weinig over kon vinden: hoeveel korter werkt n lijntje dan een bommetje nou daadwerkelijk? Moet ik dan denken aan een uur of is het verschil echt minimaal?

Als t verschil redelijk groot is zou het voor de nachtrust misschien kunnen lonen om te snuiven ipv een bommetje te droppen? Of maakt het allemaal weinig uit? Ervaringsdeskundigen? :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je 4 uur voor het slapen nog 70% zuivere pep snuift dan slaap je niet.

:hearteyes:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verschil per persoon, kun je niet in het algemeen zo specifiek aangeven.
Maar misschien dat het voor de nachtrust net genoeg scheelt, kwestie van trial and error denk ik.
a
anon22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
afwisseling voor het "beperken" van neus/maag schade?
D
DrakonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet uit eigen ervaring dat een bommmetje wel langer werkt maar je hebt ook meer speed nodig voor het zelfde resultaat voor mijn gevoel. Maar is wel slecht voor je maag en snuiven is weer slecht voor je neus he... Maar als ik kan doe ik liever snuiven ...Lekker op mijn gemaak een lijntje leggen enz... lijkt of ik er dan meer van kan genieten :wink:
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
anon22 zei:
afwisseling voor het "beperken" van neus/maag schade?
Klik om te vergroten...
de speed die je snuift komt ook in je maag na een tijdje..niet?
n
nito98Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat lijkt mij van wel maar minder geconcentreerd of niet ??? Wordt toch door de bloedvaten uit je neus opgenomen dacht ik
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoe je t ook in je donder propt t brand je gewoon weg..
gewoon rustig doseren drop een bommetje van 100 mg paar uur later nakkie of paar puntjes kijken wat t doet
:wave:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flunitrazespeed zei:
anon22 zei:
afwisseling voor het "beperken" van neus/maag schade?
Klik om te vergroten...
de speed die je snuift komt ook in je maag na een tijdje..niet?
Klik om te vergroten...

Lijkt me wel. :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kun je heel moeilijk algemeen bekijken. Hoeveelheid en kwaliteit spelen ook een grote rol namelijk.
a
altamiroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bommetje werkt bij mij helaas maar 1-2 uur langer (250 mg, 5-8 uur geconcentreerd n wakker) Snuiven natuurlijk minder nodig, maar ik heb meer impulsen van buitenaf nodig om me lekker te blijven voelen en actief te blijven.

Snuiven doe ik hier en daar om mn maag te ontzien, maar vin et pepsurfen op bommetjes et lekkerst hoor :) <3 bommetjes <3
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuiven: Kortere sterkere rush, eerder uitgewerkt
Slikken: Duurt langer voordat het opkomt, langere rush

persoonlijke voorkeur: snuiven
dat is ' more classy ' :rockband:
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
STOFZUIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb n keer nog 'n +/- 100 mg lijn 73% dex gepakt om 1 uur snachts en kwart over 6 sochtends lag ik te pitten... Questie van rustige muziek opzetten en goed aftrekken(H)... pas wel op voor wondjes op je rambo!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
dat is ' more classy ' :rockband:
Klik om te vergroten...

Sorry, maar dat vind ik echt wel dikke onzin. Je zal waarschijnlijk niet helemaal serieus zijn neem ik aan maar toch. :grin: Het ergert me van sommige mensen ook dat ze (vooral coke) snuiven zien als stijvol ofzo, zeker in vergelijking met andere drugs gewoon omdat het een wit poeder is en het niet zo gedrogeerd aanvoelt als andere drugs, maar dat is het wel. Er is NIKS stijlvol of classy aan snuiven, dat vind ik echt een van de grootste verheerlijkingen die er zijn.
Zelf snuif ik omdat ik geen geduld heb voor bommetjes (en m'n maag kan er niet tegen) en dat komt altijd op een wisselend tijdstip op hier, afhankelijk van of ik gegeten heb enz. Lijnen zijn gemakkelijker te doseren, krijg je meteen een klap van en niet te vergeten (O ja hoor, ik ben er zelf ook erg vatbaar voor): Het hele ritueel van spiegeltje, kaartje, perfecte lijn kappen, lijn opsnuiven enz.
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind snuiven het beste effect hebben, maar ik vind het extreem vies. trek echt een ontzettend lelijk gezicht als ik een lijn *met moeite* naar binnen werk. dus als t kon zou ik liever altijd bommetjes maken, maar t effect van snuiven blijft t toch waard. :grin:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
Winehouse zei:
dat is ' more classy ' :rockband:
Klik om te vergroten...

(O ja hoor, ik ben er zelf ook erg vatbaar voor): Het hele ritueel van spiegeltje, kaartje, perfecte lijn kappen, lijn opsnuiven enz.
Klik om te vergroten...

Nou DAT bedoel ik dus ook :wink:
OOK..ja.. want ik vind het ook gwon classy :grin:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik dacht laatst eens 'n bommetje te proberen, maar daar zat hooguit 10% amfetamine in, gok ik, dus ik kan nog geen oordeel vellen.

Wel lijkt het me logisch dat je met een bommetje geleidelijker en langer gaat. Als ik 'n xtc pil wegsnuif (ja ja, bindmiddel, hartstikke slecht, ik weet) ga ik in één keer hard, en is het vrij abrupt weer over, terwijl ik op 'n pil slikken toch echt wel vier uurtjes lekker ga.

Bij xtc zou ik zeggen dat bij slikken het effect twee keer zo lang aanhoudt. Hoe het bij pep zit weet ik echter niet.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ollemann zei:
Wel lijkt het me logisch dat je met een bommetje geleidelijker en langer gaat. Als ik 'n xtc pil wegsnuif (ja ja, bindmiddel, hartstikke slecht, ik weet) ga ik in één keer hard, en is het vrij abrupt weer over, terwijl ik op 'n pil slikken toch echt wel vier uurtjes lekker ga.

Bij xtc zou ik zeggen dat bij slikken het effect twee keer zo lang aanhoudt. Hoe het bij pep zit weet ik echter niet.

Olle
Klik om te vergroten...

Haha, ik denk dat je je over de MDMA meer zorgen moet maken als over het bindmiddel. :P

Toen ik pillen gesnoven hadden hielden die inderdaad 2u aan en daarna was het grootste min of meer over.

Hetzelfde geldt trouwens voor Ritalin bij mij, ik doseerde met 1 pil voor 2 uur, terwijl m'n maat om de 4u eentje nam. Geen idee hoe het zit met pep, ook al omdat ik vind dat het spulletje nog langer werkt (het houdt je wakker) dan de rush. :beer:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is sowieso het akelige van speed, voordat je slaapt zit je eerst nog minimaal een uur chagrijnig klaarwakker te zijn. :P

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."