Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer speed

Eerste keer speed

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
W.F.L. zei:
TeKNoZem zei:
W.F.L. zei:
Of je neus brandt weg van de ammoniak.. Ik ben benieuwd.. hihi. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

als jij nog ammoniak in je pep hebt zitten..
Klik om te vergroten...

Oh ja, dat was ik vergeten. Die pep is al droog onderhand. Niet mijn pep overigens. Dus die ammoniak zal wel vervlogen zijn. Hmm. Toch ben ik benieuwd naar de testuitslag, het zag er net spul uit, maar op het zicht/geur/etc kun je er toch wel goed naast zitten. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Dan nog, als er ammoniak in je pep zit ruik je dat wel. Hoe nat de pep ook was. Ik heb nog nooit die penetrante geur van ammoniak bij m'n pep geroken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk wel vaker pep te ruiken bij die geur van ammoniak. Tenminste, ik vermoed dat het ammoniak is dat gebruikt wordt om schoon te maken. Dit dus vooral bij sommige natte pep, zelfs als het goed spul is (nee, heb geen percentages) maar mijn droge pep is bijna geurloos.

Verder ben ik niet van schoonmaken, dus ik weet niet zeker of het wel ammoniak is dat ik vind een gelijkaardige geur heeft. Ik denk in ieder geval vaak (evt natte) pep te ruiken als er ergens schoongemaakt is en hoor hetzelfde van andere mensen, en ik geloof toch dat ammoniak de boosdoener is. En nee, er zit geen ammoniak bij mijn pep op dit moment, vooral niet als ik 't dan wel zou ruiken.

Het ging over pep die Ollemann mee had 'n aantal weken terug. Spul was nog nat, uitgekieperd in 'n schaaltje en ik vond het ruiken naar "speed". Zo ruikt alle natte pep die ik ooit gekregen heb, tamelijk karakteristieke geur. Maar misschien is het ook gewoon natgemaakt met ammoniak in plaats van gewoon amfetamine-base of wat het ook is dat je bij zuivere natte pep ruikt. Dat wou ik eigenlijk wel weten, maar toen bedacht ik me dat, mocht er ammoniak bijzitten, die onderhand wel al vervlogen zal zijn. Tja.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
W.F.L. zei:
Ik denk wel vaker pep te ruiken bij die geur van ammoniak. Tenminste, ik vermoed dat het ammoniak is dat gebruikt wordt om schoon te maken. Dit dus vooral bij sommige natte pep, zelfs als het goed spul is (nee, heb geen percentages) maar mijn droge pep is bijna geurloos.

Verder ben ik niet van schoonmaken, dus ik weet niet zeker of het wel ammoniak is dat ik vind een gelijkaardige geur heeft. Ik denk in ieder geval vaak (evt natte) pep te ruiken als er ergens schoongemaakt is en hoor hetzelfde van andere mensen, en ik geloof toch dat ammoniak de boosdoener is. En nee, er zit geen ammoniak bij mijn pep op dit moment, vooral niet als ik 't dan wel zou ruiken.

Het ging over pep die Ollemann mee had 'n aantal weken terug. Spul was nog nat, uitgekieperd in 'n schaaltje en ik vond het ruiken naar "speed". Zo ruikt alle natte pep die ik ooit gekregen heb, tamelijk karakteristieke geur. Maar misschien is het ook gewoon natgemaakt met ammoniak in plaats van gewoon amfetamine-base of wat het ook is dat je bij zuivere natte pep ruikt. Dat wou ik eigenlijk wel weten, maar toen bedacht ik me dat, mocht er ammoniak bijzitten, die onderhand wel al vervlogen zal zijn. Tja.
Klik om te vergroten...

Ik heb dat juist niet. Ammoniak heeft toch echt een hele andere geur dan menig pep welke ik koop/in handen krijg. Het verschild nogal sterk van elkaar. Als het natgemaakt is met ammoniak zou ik een andere dealer overwegen, dat is nou niet echt een vriendelijk stofje. :P

Overigens lijkt het me als lab beter om een ander oplosmiddel te gebruiken voor het schoonmaken van m'n pep i.p.v. ammoniak. Ethanol of methanol bijv., alhoewel me ethanol nog het beste lijkt.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Ik heb dat juist niet. Ammoniak heeft toch echt een hele andere geur dan menig pep welke ik koop/in handen krijg. Het verschild nogal sterk van elkaar. Als het natgemaakt is met ammoniak zou ik een andere dealer overwegen, dat is nou niet echt een vriendelijk stofje. :P

Overigens lijkt het me als lab beter om een ander oplosmiddel te gebruiken voor het schoonmaken van m'n pep i.p.v. ammoniak. Ethanol of methanol bijv., alhoewel me ethanol nog het beste lijkt.
Klik om te vergroten...

Hm, ik dacht dat pep gewassen werd met aceton. Dat verwijdert o.a. ook kleuren die er nog zouden inzitten van tijdens de productie. Aceton vervliegt echter vrijwel meteen en ruikt helemaal anders dan ammoniak. Zeker ben ik hier echter niet van. Ik heb geen idee of ammoniak gebruikt wordt om pep te zuiveren, ik dacht eerder aan een versnijdingstruck.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
TeKNoZem zei:
Ik heb dat juist niet. Ammoniak heeft toch echt een hele andere geur dan menig pep welke ik koop/in handen krijg. Het verschild nogal sterk van elkaar. Als het natgemaakt is met ammoniak zou ik een andere dealer overwegen, dat is nou niet echt een vriendelijk stofje. :P

Overigens lijkt het me als lab beter om een ander oplosmiddel te gebruiken voor het schoonmaken van m'n pep i.p.v. ammoniak. Ethanol of methanol bijv., alhoewel me ethanol nog het beste lijkt.
Klik om te vergroten...

Hm, ik dacht dat pep gewassen werd met aceton. Dat verwijdert o.a. ook kleuren die er nog zouden inzitten van tijdens de productie. Aceton vervliegt echter vrijwel meteen en ruikt helemaal anders dan ammoniak. Zeker ben ik hier echter niet van. Ik heb geen idee of ammoniak gebruikt wordt om pep te zuiveren, ik dacht eerder aan een versnijdingstruck.
Klik om te vergroten...

Aceton wordt daar inderdaad voor gebruikt. Maar ik heb nog nooit over versnijding met ammoniak gehoord, zelfde geld voor het 'wassen' van pep. Ik dacht overigens dat je hier wel naar refereerde. Speed zuiveren met ammoniak lijkt me nogal een baldadige actie. Als ik ook maar iets of wat ammoniak bij m'n pep ruik hoef ik 't toch echt niet te hebben. =p
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
TeKNoZem zei:
Aceton wordt daar inderdaad voor gebruikt. Maar ik heb nog nooit over versnijding met ammoniak gehoord, zelfde geld voor het 'wassen' van pep. Ik dacht overigens dat je hier wel naar refereerde. Speed zuiveren met ammoniak lijkt me nogal een baldadige actie. Als ik ook maar iets of wat ammoniak bij m'n pep ruik hoef ik 't toch echt niet te hebben. =p
Klik om te vergroten...

Met wassen bedoel ik gewoon onzuiverheden eruithalen. :) Versnijden met ammoniak lijkt me best wel mogelijk, wel verdunde ammoniak, om kutpep een geurtje te geven. Speed zuiveren met ammoniak, nou, ik weet niet eens of 't werkt. Dat bedoelde ik dus niet. :P Ik moet toch eens met m'n neus boven de ammoniak kan hangen zodat ik de geur kan vergelijken, want alle speed van alle mensen die ik tegenkwam rook in deze of gene mate naar die specifieke geur. En die ruik ik af en toe ook als er ergens schoongemaakt is, en ik ben niet de enigste. Dus mijn eerste gedacht was ammoniak, ook een amine. Maar het is misschien gewoon de geur van de vloeibare amines zelf, die zou nogal penetrant zijn. Dus dat gaat wel op voor natte pep. Maar ja, dat verklaart nog altijd niet waarom ik 't spulletje kan ruiken af en toe wanneer er ergens wordt schoongemaakt. Lijkt me ook sterk dat alle mensen die ik ken die speed snatzen dat met ammoniak erin doen, dus dat is het alvast niet. Maar jij vindt het dus anders ruiken dan natte pep? :confused: Lijkt me dat ik binnenkort toch eens aan de ammoniak moet gaan ruiken.. :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Echte ammoniak ruikt heel sterk naar kattenpis....of andersom natuurlijk. De geur herken je meteen.

Ik denk dat ik wel denk wat W.F.L. bedoeld maar dat hij gewoon niet weet hoe ammoniak ruikt. :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Echte ammoniak ruikt heel sterk naar kattenpis....of andersom natuurlijk. De geur herken je meteen.
Klik om te vergroten...

Dan is het toch ammoniak waar ik het over heb.. Ben toch al natte pep tegengekomen die ietwat naar kattepis/rotte vis rook. Of nouja, iets in die richting. Ik ben er vrij zeker van dat de geur vergelijkbaar is met ammoniak (zelf een amine) en ik weet dat amines zulke geuren hebben. Nu ja, ik zeg niet dat het meteen dezelfde geur is, maar bij sommige schoonmaakmiddelen springt de gedachte aan pep op.

Drientje zei:
Ik denk dat ik wel denk wat W.F.L. bedoeld maar dat hij gewoon niet weet hoe ammoniak ruikt. :grin:
Klik om te vergroten...

Heb je een idee wat het is dan? :confused: Ik weet wel hoe ammoniak ruikt, en ik vind de geur er toch vaak wat van weghebben. Het zou net zo goed iets anders kunnen zijn, maar met dat je over kattepis begon - Wel, dat vind ik nog een treffende vergelijking - behalve dat kattepis en ammoniak penetranter ruiken. Ik zeg niets meer dan dat ik de geuren vergelijkbaar vind, maar dat het toch mogelijk is dat iemand een kleine hoeveelheid verdunde ammoniak bij kutpep zou gooien om het die geur te geven die echte natte pep heeft. En die vind ik stinken naar ammoniak/rotte vis/kattepis/pep - echt een karakteristieke geur. Maar goed. Volgens Ollemann ruikt het dan weer naar appeltjes. :rolleyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De typische speed geur dacht ik wat jij bedoelde, maar dat heeft wel iets weg van ammonia maar is het niet. Het ruikt gewoon naar niets wat vergelijkbaar is.

Soms ruikt het naar wasmiddel en andere keren naar appeltjes, net waar jou neus op ingesteld op dat moment.
d
drougiesLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat is waar Speed is en blijft smerig :P

als ze het lekkerder zouden maken raak je volgens mij ook sneller verslaafd? of denkik dat maar:openmouth:!?
s
schizo_userLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan ben je zeker die 35 oxazepam vergeten die je erachteraan nam?
Nee dat was geen pep. Na 3 uur als een blok in slaap vallen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
De typische speed geur dacht ik wat jij bedoelde, maar dat heeft wel iets weg van ammonia maar is het niet. Het ruikt gewoon naar niets wat vergelijkbaar is.

Soms ruikt het naar wasmiddel en andere keren naar appeltjes, net waar jou neus op ingesteld op dat moment.
Klik om te vergroten...

Aha-erlebnis..

Speed geurt naar niks maar de geur die erin blijft hangen komt van fenylaceton of P2P. Toen ik speed gewassen had met aceton rookt het residu in elk geval naar niks, en de beste speed die ik ooit gehad heb rook eigenlijk ook naar niks, evenals de gewassen speed. Als hij nat was stonk hij wel keihard, haha. Wanneer je speed denkt te ruiken ergens is dat denk ik omdat er op die plek gekuist is met een schoonmaakmiddel waar ammoniak in zit, wat een vergelijkbare amine-geur heeft als de restproducten die in de speed zitten. Ammoniak in speed zal inderdaad niet zo zijn, maar het is wel dat wat je ruikt en associeert met speed als er ergens gekuist is geloof ik.
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#13
W.F.L. zei:
Aha-erlebnis..

Speed geurt naar niks maar de geur die erin blijft hangen komt van fenylaceton of P2P. Toen ik speed gewassen had met aceton rookt het residu in elk geval naar niks, en de beste speed die ik ooit gehad heb rook eigenlijk ook naar niks, evenals de gewassen speed. Als hij nat was stonk hij wel keihard, haha. Wanneer je speed denkt te ruiken ergens is dat denk ik omdat er op die plek gekuist is met een schoonmaakmiddel waar ammoniak in zit, wat een vergelijkbare amine-geur heeft als de restproducten die in de speed zitten. Ammoniak in speed zal inderdaad niet zo zijn, maar het is wel dat wat je ruikt en associeert met speed als er ergens gekuist is geloof ik.
Klik om te vergroten...
is de smerige smaak er dan ook af?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, speed smaakt gewoon smerig. Het blijft een zout. De beste speed nog het smerigst wat mij betreft. Maar normaal gezien hoort het naar niks te ruiken. Al zal in de meeste gevallen de geur van de fenylaceton er wel in blijven hangen. Blijkbaar is het moeilijk om die geur te verwijderen.
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
PatrickBateman zei:
Het achterlijke nicknamepje zegt eigenlijk al genoeg..
Klik om te vergroten...
Inderdaad !
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
drougies zei:
dat is waar Speed is en blijft smerig :P

als ze het lekkerder zouden maken raak je volgens mij ook sneller verslaafd? of denkik dat maar:openmouth:!?
Klik om te vergroten...

Dat lul je ...

Eet je toch gewoon een chocolaatje als je het om de smaak doet ?
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
. Al zal in de meeste gevallen de geur van de fenylaceton er wel in blijven hangen. Blijkbaar is het moeilijk om die geur te verwijderen.
Klik om te vergroten...

Geen idee dus wat fenylaceton is, maar speed heeft inderdaad altijd zo'n typische speed-geur :openmouth:

Beeeb
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Beeeb zei:
W.F.L. zei:
. Al zal in de meeste gevallen de geur van de fenylaceton er wel in blijven hangen. Blijkbaar is het moeilijk om die geur te verwijderen.
Klik om te vergroten...

Geen idee dus wat fenylaceton is, maar speed heeft inderdaad altijd zo'n typische speed-geur :openmouth:

Beeeb
Klik om te vergroten...

Fenylaceton, P2P of Benzylmethylketon (BMK), same shit. Grondstof voor speed en stinkt een uur in de wind. Het is dat wat je ruikt en wat in je speed blijft hangen, want speed zelf geurt helemaal naar niks. Droge speed stinkt ook minder dan natte speed, want resten BMK zijn o.a. wat in je natte pep zit wat maakt dat het zo stinkt. Lekker lekker. :)

Over BMK:

wikipedia zei:
Phenylacetone has a very strong and persistent odor that is difficult to remove from walls, carpets, clothing, or skin.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."