Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen bij eerste keer speed?

Wat te doen bij eerste keer speed?

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nathaniel zei:
Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn)
Klik om te vergroten...
Haha, dat herken ik direct. De eerste keer dat ik speed gebruikte zo'n 12 jaar geleden ben ik 's avond's met 2 vrienden een stukje gaan lopen. Opeens vroegen we ons af waarom het alweer licht werd...

Verder, wat hierboven al gezegd is, blowen en speed = geen goed idee. XTC en speed ging voor mij wel, maar ik gebruikte alleen af en toe een heel klein beetje speed als oppepper. Het is raadzaam om met iedere combinatie die je bedenkt sowieso voorzichtig te zijn, en, mocht je het willen proberen, met heel weinig te beginnen en dit pas te doen als je beide 'producten' al vaker hebt gebruikt.
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Slapen.
Klik om te vergroten...

hmmm lekker toch..dat slapen op speed
enkel geapprecieerd door gevorderden dat wel..
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja. Zorg dat er muziek en sigaretten voorhanden zijn.

Je krijgt er overigens ook een heel droge bek van (en een kleine piemel, maar dat weet je waarschijnlijk al). Drinken helpt niet echt.. Moet je alleen maar vaker naar de WC. Gewoon zoals normaal doen dus. :)

Ook hebben veel mensen de neiging om kauwgom te nemen tegen het tandenklemmen. Dat deed ik zelf ook altijd en 's ochtends had ik dan altijd pijn aan mijn tanden. Dat werkt niet echt dus. Tegenwoordig doe ik het zonder kauwgom. We live and learn.

Als het binnenste van je mond, tong, lippen in het gedrang komt natuurlijk wel kauwgom gebruiken. Maar bij mij is dat bij speed niet nodig en mijn tanden zijn beter af zonder.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet, een computerspel en muziek... of vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet en een chille plek in de natuur waar je lekker rond kan wandelen, kunt chillen. Vrienden, 2/3 pakjes peuken en een vet feest... ALLES is leuk op de speed.
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Ja. Zorg dat er muziek en sigaretten voorhanden zijn.

Je krijgt er overigens ook een heel droge bek van (en een kleine piemel, maar dat weet je waarschijnlijk al). Drinken helpt niet echt.. Moet je alleen maar vaker naar de WC. Gewoon zoals normaal doen dus. :)

Ook hebben veel mensen de neiging om kauwgom te nemen tegen het tandenklemmen. Dat deed ik zelf ook altijd en 's ochtends had ik dan altijd pijn aan mijn tanden. Dat werkt niet echt dus. Tegenwoordig doe ik het zonder kauwgom. We live and learn.

Als het binnenste van je mond, tong, lippen in het gedrang komt natuurlijk wel kauwgom gebruiken. Maar bij mij is dat bij speed niet nodig en mijn tanden zijn beter af zonder.
Klik om te vergroten...


wat ook nog wel is werkt is muntendrop! die harde! dan heb je genoeg kauwvoer.. :P

ik gebruik ook wel is kauwgom of drop omdat ik anders de nare gewoonte heb me hele wangen van binnen tot bloedens toe kapot te kauwen
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nathaniel zei:
uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat
Klik om te vergroten...

daar komt het meestal op neer
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alles is leuk met speed dus veel maakt het niet uit. :P
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Immo zei:
Alles is leuk met speed dus veel maakt het niet uit. :P
Klik om te vergroten...
idd, er zijn weinig dingen die niet leuk zijn met speed op..

alleen eten,maar dat is meer omdat je geen zin hebt om het te maken enzo
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slapen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Isolation zei:
Vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet, een computerspel en muziek... of vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet en een chille plek in de natuur waar je lekker rond kan wandelen, kunt chillen. Vrienden, 2/3 pakjes peuken en een vet feest... ALLES is leuk op de speed.
Klik om te vergroten...

Laat die wiet maar achterwege.. Ben eens serieus doorgeslagen na 2 nachten wakkerblijven een blowtje roken! Vooral iemand die nog geen ervaring heeft.. Weet vast niet waar ie het moet zoeken als hij plots begint te hallucineren. Tenzij je veel blowt natuurlijk.. Ik vind het maar een vage combinatie. Het werkt elkaar tegen en het is niet goed voor je hart. Nog wel eens dronken neergegaan in combinatie met cannabis, toen speed genomen en ik stond gelijk terug op m'n benen maar ik had wel last van hartkloppingen.. In mijn ervaring zorgt de combinatie met alcohol en wiet trouwens voor een verneukte bloeddruk, al zal hij in eerste instantie dalen. Uppers/downers combineren is niet zo'n goed idee vind ik, al is speed & alcohol wel te doen. Maar ik vind het nuchter al vet genoeg dus ik ga het niet verpesten door wiet te roken.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het niks.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wordt altijd creatief, dus als je een creatieve hobby hebt (schilderen, tekenen, muziek maken enzovoorts) zal je ook waarschijnlijk zin krijgen eraan te werken.

En in de laatste uurtjes dat je geen zin meer in iets hebt werkt fappen bij mij altijd uitstekend.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aalpoepert zei:
Ik wordt altijd creatief, dus als je een creatieve hobby hebt (schilderen, tekenen, muziek maken enzovoorts) zal je ook waarschijnlijk zin krijgen eraan te werken.

En in de laatste uurtjes dat je geen zin meer in iets hebt werkt fappen bij mij altijd uitstekend.
Klik om te vergroten...
Fappen..? :confused:
Muziek maken en tekenen zijn dingen die ik beide graag doe dus dat komt wel goed :grin:

waar ik nu dus nog niet helemaal uit ben is wat je het beste kunt doen bij de "coming-down", wanneer de speed begint uit te werken dus. Ik dacht misschien toch een joint roken?
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
W.F.L. zei:
Isolation zei:
Vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet, een computerspel en muziek... of vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet en een chille plek in de natuur waar je lekker rond kan wandelen, kunt chillen. Vrienden, 2/3 pakjes peuken en een vet feest... ALLES is leuk op de speed.
Klik om te vergroten...

Laat die wiet maar achterwege.. Ben eens serieus doorgeslagen na 2 nachten wakkerblijven een blowtje roken! Vooral iemand die nog geen ervaring heeft.. Weet vast niet waar ie het moet zoeken als hij plots begint te hallucineren. Tenzij je veel blowt natuurlijk.. Ik vind het maar een vage combinatie. Het werkt elkaar tegen en het is niet goed voor je hart. Nog wel eens dronken neergegaan in combinatie met cannabis, toen speed genomen en ik stond gelijk terug op m'n benen maar ik had wel last van hartkloppingen.. In mijn ervaring zorgt de combinatie met alcohol en wiet trouwens voor een verneukte bloeddruk, al zal hij in eerste instantie dalen. Uppers/downers combineren is niet zo'n goed idee vind ik, al is speed & alcohol wel te doen. Maar ik vind het nuchter al vet genoeg dus ik ga het niet verpesten door wiet te roken.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het niks.
Klik om te vergroten...

Ghehe, ja ik vind t vooral fijn dat wiet de scherpe randjes van speed er een beetje afslijpt. Daarbij vind ik het heerlijk om momenten van vaagheid af te wisselen met ultieme scherpte om dan vervolgens rond te wandelen met 'n zweverig gevoel in m'n lichaam en dat het dan lijkt alsof mijn voeten gewoon wielen zijn ofzo, ik kan het niet goed uitleggen maar misschien begrijp je wat ik bedoel.

En dat van de bloeddruk zal me niet zoveel interesseren, de keren dat ik het doe ( 1x in de 6 weken ofzo...) zal het toch niet zoveel uit maken. En daarbij is speed alleen al slecht genoeg.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
maiskorrel zei:
Fappen..? :confused:
Ik dacht misschien toch een joint roken?
Klik om te vergroten...

Fappen is met je piemel op en neer gaan, trekken, masturberen, hem door het vuistje halen. Dat maakt dan zo'n geluid "Fap, fap, fap, fap"

En blowen vind ik ook heerlijk bij de pep.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
maiskorrel zei:
waar ik nu dus nog niet helemaal uit ben is wat je het beste kunt doen bij de "coming-down", wanneer de speed begint uit te werken dus. Ik dacht misschien toch een joint roken?
Klik om te vergroten...

Zorgen dat je rustig kan uitbrakken, op een bank ofzo. Allesinds niet buiten! Zorgen dat je niet ver van een slaapplaats bent. Biertjes, jointjes. Anders gewoon doorsnuiven tot je in de buurt van een slaapplaats bent. Het zou wel kunnen dat je begint te hallucineren (kleine dingetjes, flitsjes, muziek blijven horen etc.. zoals na MDMA) als de speed begint uit te werken, dan zou ik een joint afraden. Anders kan het wel ja, dan zul je waarschijnlijk makkelijker relaxen. Zelf neem ik er op het einde altijd wat bier bij (na een aantal uur na de laatste lijn). Daarna hang ik nog op de bank en daarna ga ik slapen. Zo zou het wel moeten lukken.

Het is natuurlijk balen als je om 4u 's nachts een lijn neemt, en 's ochtends om 7u buiten op straat staat in de koude. Je zult het waarschijnlijk ook wel kouder krijgen als de speed begint uit te werken. Als je het bij iemand thuis doet en je kan die nacht nog slapen is dat het best, hoe wou je dat doen?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nathaniel zei:
Ik denk niet dat je van te voren iets hoeft te bedenken. Als de speed eenmaal door je lichaam raast komt de inspiratie vanzelf. Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn) en staat er een levensgrote Venus de Milo van papier maché in de kamer .

Veel plezier :grin:
Klik om te vergroten...
Dat is wat speed met je doet.

Je kan er een groot filosoof van worden, een meesterlijk kunstenaar, en geweldig sleutelaar, en een onverwoestbaar atleet.

Je ziet het wel.

Maar als je met z'n tweeën bent zal je waarschijnlijk vooral veel gaan praten. Heel veel praten. En dan nog wat praten. En roken als je dat doet. Peuk na peuk na peuk.

Olle
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#17
W.F.L. zei:
Het is natuurlijk balen als je om 4u 's nachts een lijn neemt, en 's ochtends om 7u buiten op straat staat in de koude. Je zult het waarschijnlijk ook wel kouder krijgen als de speed begint uit te werken. Als je het bij iemand thuis doet en je kan die nacht nog slapen is dat het best, hoe wou je dat doen?
Klik om te vergroten...
Ik dacht aan rond 17:00 beginnen (wss wel buiten), zodat we eventueel diezelfde nacht nog kunnen slapen. En dan als het afgelopen is gewoon thuis uitbrakken (ouders slapen dan al).

Maar we moeten eigenlijk nog even kijken waar we het beste heen kunnen gaan want om nou zoveel uur buiten te zijn in de kou lijkt me toch niet echt chil. Het liefst zou ik gewoon bij mij thuis muziek willen gaan maken maar ik heb dus totaal geen idee of het heel duidelijk aan me te merken is of ik speed op heb. Just one way to find out... :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Speed valt niet echt op, tenzij je absurd veel neemt. Wel zal je bloeddruk stijgen en dat wilt nog wel eens opvallen aan je ogen (groter, misschien grote pupillen, maar dat is meestal na lang doorhalen/alcohol enz). Dat je om 7u 's ochtends klaarwakker bent wil wel eens gaan opvallen. Maar dan nog valt het minder op dan MDMA of andere. Als je rond 17:00 begint ga er dan maar vanuit dat je een lijntje hebt en pas gaat kunnen slapen om 1:00. Ik zou gewoon doorhalen, dat is altijd wel het fijnst. Je kunt gewoon in de kroeg gaan zitten enzo, alles wat je gewoonlijk doet eigenlijk.. Maar zoals al gezegd geweest is, de ingevingen komen vanzelf. Zal vast wel leuk worden, het is niet voor niets mijn lievelingsdrug. :grin:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zal misschien wat gaan "gloeien" als je binnen zit. Althans, dat heb ik. Pep is als een kacheltje. Voor de rest zal je wat tweaken, een beetje strak uit je ogen kijken en vooral heel snel en heel veel lullen.

Gewoon tegen je ouders zeggen dat je het warm hebt en te veel energy drink op hebt en je zou ermee weg kunnen komen.

Olle
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#20
toch is t totaal niet relax als je de 1e keer dan bij je ouders zit terwijl de 1e keer juist lekker moet zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."