Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen kater na speed

Geen kater na speed

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
Iets zegt me dat hij dat wel weet :P.
Moet je wel een beetje tolerantie hebben natuurlijk.
R
Rock-n-Roll-JunkieLid
Ik ga dit weekend voor het eerst een keer speed nemen samen met een vriend.
Ik woon nog thuis dus wil niet strak thuiskomen en de volgende dag een kater hebben.
Hebben jullie tips voor mij?
Dank
C
CarlitosLid
Pep links laten liggen ?
Bij late inname is de kans aanwezig dat je niet slaapt en je pupillen verwijden.
Als jij een zondagsmorgen ontbijtje hebt met je ouders zullen ze zich afvragen waarom je zolang duurt over je broodje.
Halfwaardetijd pep is 8 tot 20 uur geloof ik.
En wie weet is het geen goede pep,komt alles toch nog goed want dan is er kans op dat niemand iets door heeft :tearsofjoy:
L
LiesetteLid
lees is wat meer ?
D
DreugeLid
vroeg stoppen met snuiven, daarna bier drinken en blowen zodat je waarschijnlijk wel in slaap valt als je thuis komt, en je de volgende ochtend niet als een bitch gedragen
P
PetrovicLid
Rock-n-Roll-Junkie zei:
Ik ga dit weekend voor het eerst een keer speed nemen samen met een vriend.
Ik woon nog thuis dus wil niet strak thuiskomen en de volgende dag een kater hebben.
Hebben jullie tips voor mij?
Dank
Klik om te vergroten...
Met een kleine hoeveelheid heb je ook al een "kater". Niet ziek, maar wel moe, duf, lusteloos. En als je het na 12 uur neemt zul je niet in slaap vallen zonder downers.

Beter doe je het wanneer het echt kan.
C
Chris PontiusLid
Dreuge zei:
daarna bier drinken en blowen
Klik om te vergroten...
En als je dan vervolgens niet in slaap kunt komen ben je nóg brakker.
D
DreugeLid
of de volgende ochtend nog wat snatsen, dan heb je ook niet echt een kater
B
BeanheadLid
Als je de tijd wat in de gaten weet te houden en je weet wanneer je speed bijna uitwerkt: Zie gewoon dat je genoeg pakt om de avond toe te komen & thuis te komen en de afkick vang je gewoon op met wat blowtjes, slaap & eten.

Zo had ik totaal nergens last van (maar heb over het algemeen al vrij weinig last van "katers")
P
PetrovicLid
Liesette zei:
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen

kater krijg je niet van 100 mg 73% gedropped om 07.00 am, en slapen doe je dan ook om 23.00 pm
Klik om te vergroten...
Grappenmaker.
L
LiesetteLid
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen

kater krijg je niet van 100 mg 73% gedropped om 07.00 am, en slapen doe je dan ook om 23.00 pm
F
Foxy*Lid
Zorg er in ieder geval voor dat je genoeg blijft eten en drinken, zodat je lichaams reserves niet een giga klap krijgen. Neem niet te laat je laatste lijn, slapen wordt een stuk lastiger dan je denkt..
Beter plan je een weekend waarin je genoeg tijd hebt om goed uit te brakken, ipv je te moeten melden bij je ouders..

Wat je ook doet, have fun in ieder geval! :wink:
b
bluLid
Liesette zei:
katers krijg je van±
zuipen
niet slapen
s´nachts drugs nemen

Klik om te vergroten...

Ja goeie tip, een bommetje speed van 100 mg bij het ontbijt. Die ga ik onthouden voor als ik weer eens geen zin heb om naar school te gaan.

Ontopic: Iedereen reageert anders op speed. Zelf heb ik het pas 1 keer gebruikt en die keer zag ik er nog redelijk normaal uit en was ik niet para etc. Ik kon alleen niet echt slapen, maar nadat ik een paar uurtjes in bed muziek had geluisterd, kon ik de dag erna weer prima functioneren (alleen eten ging iets minder goed, maar lukte ook nog wel :grin:).

Het is aan te raden om 6 tot 8 uur voordat je wil gaan slapen geen speed meer bij te nemen, en als het kan om wat temazepam te pakken of een joint te roken voor als je wil slapen. De volgende dag kun je dan eventueel tegen je ouders zeggen dat je veel te veel hebt gezopen als je niet helemaal fit bent.
P
PetrovicLid
Zonder tollerantie zou ik ook never niet slapen als ik een bom neem van 100mg zuiver om 7 uur. Maar je hebt gelijk, met dagelijks gebruik merk je die katers niet echt. :P
L
LiesetteLid
as het je eerste bommetje is dan moet je misschien wat extra masturberen en zal het eten lastig worden daarom altijd eerst wat eten ...

:wave:
R
Rock-n-Roll-JunkieLid
oke thx voor de reacties
E
Exceptional InsightLid
Niet strak thuis komen is natuurlijk geen optie als je diezelfde avond nog naar huis gaat.

Tip nummer 1 uit mijn ervaringen: Ga niet tevergeefs proberen te slapen! (En dan de dag erna zo goed en zo kwaad als het gaat uitzitten) Een paar uurtjes horizontaal is natuurlijk wel fijn voor je lichaam, maar als je doel slapen is zou dat wel eens een grote bron van ergernis kunnen worden.

Bepaal van tevoren of je wilt slapen of niet en doseer dan op tijd. Vaak mislukt dit alsnog en is het beter (voor het gevoel natuurlijk) om een nachtje door te gaan en tegen de middag te stoppen met bijnemen en die avond pas gaan slapen. Op deze manier heb ik nooit katers van speed.

Volg vooral niet het advies van Dreuge, alcohol maakt de kater vele malen erger. En zeker als je niet kunt slapen en de volgende dag dus de amfetamine "crash" hebt, de alcoholkater (waar niet veel voor nodig is) en dit ook nog eens versterkt wordt door het niet kunnen slapen. Natuurlijk kun je het wel één keer op deze manier doen, zodat je een goed voorbeeld hebt van hoe het niet moet.
D
DopezillaLid
Exceptional Insight zei:
Een paar uurtjes horizontaal is natuurlijk wel fijn voor je lichaam, maar als je doel slapen is zou dat wel eens een grote bron van ergernis kunnen worden.
Klik om te vergroten...
+10000000000

En zorg maar dat je blijft eten onder invloed, of het nu smaakt of niet. Zolang ik dat doe heb ik persoonlijk geen last van een kater, en zelfs niet het lege en uitgeputte gevoel dat normaal gesproken bij pep komt kijken.

Wel ben ik de volgende dag/zodra het uitwerkt wat prikkelbaarder, maar wat L-tyrosine zou daartegen moeten helpen, denk ik.

Verder raad ik je aan flink wat vitamine supplementen (of écht een shitload aan fruit) weg te kauwen na gebruik.

Olle
E
Exceptional InsightLid
Dopezilla zei:
En zorg maar dat je blijft eten onder invloed, of het nu smaakt of niet.
Klik om te vergroten...
Dit roep ik ook altijd, maar je moet het niet forceren. Het gaat volgens mij meer om de regelmaat dan de hoeveelheid. Dat gezond voedsel beter is voor je lichaam mag voor zich spreken, maar ik zeg het er toch even bij.

Dopezilla zei:
Zolang ik dat doe heb ik persoonlijk geen last van een kater, en zelfs niet het lege en uitgeputte gevoel dat normaal gesproken bij pep komt kijken.
Klik om te vergroten...
Katers heb ik van speed sowieso niet meer nu ik ontdekt heb hoe het moet. Ik merk het altijd wel wanneer het tijd is om te eten. Dan krijg ik dat typische lichte gevoel in mn hoofd en de baksteen op de maag die stiekem geen baksteen is.

Dopezilla zei:
Wel ben ik de volgende dag/zodra het uitwerkt wat prikkelbaarder, maar wat L-tyrosine zou daartegen moeten helpen, denk ik.
Klik om te vergroten...
Daarom moet je er lekker voor zorgen dat het de volgende avond pas uitwerkt als je thuis bent, en even een uurtje (of meer) voor jezelf neemt voordat je gaat slapen.

Dopezilla zei:
Verder raad ik je aan flink wat vitamine supplementen (of écht een shitload aan fruit) weg te kauwen na gebruik.
Klik om te vergroten...
Vitamine supplementen zie ik als overbodige luxe, zeker omdat tijdens speed de voorkeur qua voedsel al uitgaat naar fruit. Maar ik leef altijd al gezond, dus dit is niet iets waar ik extra op moet letten. Ik merk vaak wel dat ik nare zuurbranden krijg als ik op een lege maag alleen veel fruit eet. Een paar droge bruine boterhammen bieden uitkomst. Ze gaan niet van harte, maar ze werken wel.
B
BiertjeLid
Of je gaat naar de toko en haalt 2 pakjes noodlesoepjes voor 55 cent 't stuk, maakt die lekker klaar, flikkert per bakje n boterham erin en laat m lekker week worden. Dit werkt voor mij nog 't beste, soep icm noodles en brood. Het haalt iig t blok op je maag weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."