Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[politie] Straffen? Risico's?

[politie] Straffen? Risico's?

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Scorp zei:
En heeft er iemand een idee van over hoe het in Belgie zit? Dat zal wel weer net zoals in Nederland alleen iets erger zijn zeker...
Klik om te vergroten...

Daar durf ik je niks over te vertellen, probeer 't eens met google?
e
engebelgLid
01-01-2024, 00:00
#2
Scorp schreef:
En heeft er iemand een idee van over hoe het in Belgie zit? Dat zal wel weer net zoals in Nederland alleen iets erger zijn zeker...


Daar durf ik je niks over te vertellen, probeer 't eens met google?

>> hier wordt er een PVtje opgesteld, en kunnen ze wat lastige vragen stellen in de aard van 'waar heb je het vandaan, wie is je dealer', etc... verder heb je der geen last mee.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben vroeger wel eens gepakt met een paar gram.
Hoogste was 4 gram, moest nachtje slapen (wakker blijven helaas) op het bureau maar kon wel met boete naar huis van maar 280 euro. Hoefde ook niet voor te komen.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op 18 jarige leeftijd gepakt met 0,2 gram speed :rolleyes: geen gevolgen
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Voorzover ik weet trouwens een boete van 50eu voor 1 eenheid = halve gram. De eerste 0.5 zijn dus gedoogd en alles wat daarop volgt krijg je per halve gram 50eu boete voor.

Het hangt er ook van af wat er precies onder een "eenheid" verstaan wordt. Een halve gram poeder in een sealtje is dat, maar als ze flexibel zijn denk ik dat je voor 800mg of iets dergelijks ook geen boete zult krijgen als het in 1 zakje zit. Aan de andere kant, heb je 5 capsules met 100mg speed bij loop je nog steeds kans op 200eu boete, omdat 1 capsule gelijkstaat aan 1 eenheid. Met de eerste capsule kom je dus weg maar met de andere niet.
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#6
En als je als minderjarige een leeg sealtje heb?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chaincells zei:
En als je als minderjarige een leeg sealtje heb?
Klik om te vergroten...

Heb je kans dat ze je mama en papa ff bellen om door te geven dat ze ff goed op je moeten passen
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wie heeft er hier ervaring met speed&politie?
Dus bijvoorbeeld een drugstest moeten ondergaan?
Heb je een straf gekregen o.i.d?

Ik lees op het internet dat je al 5000euro boete kan krijgen voor gebruiken van speed, maar ook weer dat het soms gedoogd word. Wat is er waar?

En als minderjarige, heb je dan meer of minder risico's op straffen, etc?

Alvast bedankt, chaincells.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
KAKKEN zei:
hier word je doodgeslaan daarvoor, ik heb speed en hasj hahaha
Klik om te vergroten...
Maar jij leeft dan ook in je eigen wereldje.
K
KAKKENLid
01-01-2024, 00:00
#10
hier word je doodgeslaan daarvoor, ik heb speed en hasj hahaha
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#11
^Let maar niet op die lamzak.

Jij mag speed gebruiken, maar niet als je bijv. autorijdt, en je mag het niet in bezit hebben, verhandelen of produceren.

Als jij tijdens een avondje stappen speed hebt gebruikt, dan kan de politie je weinig doen, mits je de wet niet overtreedt.

Als je minderjarig bent zullen ze meestal, zolang je geen problemen maakt, alleen je ouders erover inlichten.

Die boete van 5000eu is bullshit, of hij moet opgepakt zijn met behoorlijk wat grammen, dan krijg je een boete voor ... euro per gram. En dan was het vast voor handel. Maar zeker geen gebruik!
Correct me if i'm wrong.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugsgebruik is in Nederland niet verboden, dus boete voor onder invloed zijn kan niet. Boete voor bezit kan wel, maar dat zal geen 5000 euro zijn. Volgens mij wordt bezit tot een halve gram inderdaad niet vervolgd, zelfde geldt voor grotere hoeveelheden (t.e.m. 20g stond hier ergens) die bij jouw thuis liggen die voor persoonlijk gebruik zijn. Boete van 5.000 krijg je echt pas voor hoeveelheden die geschikt zijn voor dealertjes. :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gebruik mag, meer dan half gram in bezit niet inderdaad.
Als je gepakt wordt word je voorgeleidt en dan bepaald de officier de bekeuring, afhankelijk van je verleden. Maar nooit 5000 euro bij kleine hoeveelheden. Minderjarige vaak taakstraf
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik koop het per gram, dus halve gram.. is een beetje raar vind ik.

Maar het komt er op neer dat je het gewoon mag gebruiken in NL? (zolang je geen auto rijd o.i.d.)
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chaincells zei:
Ik koop het per gram, dus halve gram.. is een beetje raar vind ik.

Maar het komt er op neer dat je het gewoon mag gebruiken in NL? (zolang je geen auto rijd o.i.d.)
Klik om te vergroten...

Ja, het komt erop neer dat je het mag gebruiken, maar eigenlijk niet in bezit mag hebben. Je mag dus onder invloed zijn maar je mag (eigenlijk) niks op zak hebben.
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harderstyles zei:
Chaincells zei:
Ik koop het per gram, dus halve gram.. is een beetje raar vind ik.

Maar het komt er op neer dat je het gewoon mag gebruiken in NL? (zolang je geen auto rijd o.i.d.)
Klik om te vergroten...

Ja, het komt erop neer dat je het mag gebruiken, maar eigenlijk niet in bezit mag hebben. Je mag dus onder invloed zijn maar je mag (eigenlijk) niks op zak hebben.
Klik om te vergroten...


Oke dankjewel :].
S
ScorpLid
01-01-2024, 00:00
#17
En heeft er iemand een idee van over hoe het in Belgie zit? Dat zal wel weer net zoals in Nederland alleen iets erger zijn zeker...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."