Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed om sociale remmingen tegen te gaan?

Speed om sociale remmingen tegen te gaan?

161 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap dat je met speed en alcohol zeker wat socialer bent/lijkt. Maar het is geen goed idee om speed te gaan gebruiken hiervoor, kans op verslaving is er, en die kans kun je beter niet hebben. Daarbij loop je het risico nuchter steeds minder sociaal te kunnen zijn, omdat je gaat denken dat het zonder drugs niet kan.
Het is denk ik beter om na te gaan hoe je beter om kunt gaan met sociale contacten en kunt zorgen dat je zonder drugs en/of alcohol dit kunt.......Als je het met drugs kunt, kun je het ook zonder, alleen moet je even de manier vinden hoe je dit kunt doen.....
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#2
it'sme zei:
Het is denk ik beter om na te gaan hoe je beter om kunt gaan met sociale contacten en kunt zorgen dat je zonder drugs en/of alcohol dit kunt.......Als je het met drugs kunt, kun je het ook zonder, alleen moet je even de manier vinden hoe je dit kunt doen.....
Klik om te vergroten...
Precies!!
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Slecht idee, daar raak je verslaafd door. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wackie zei:
Slecht idee, daar raak je verslaafd door. :)
Klik om te vergroten...
Pas op wat je zegt of je krijgt half DF op je dak.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het ontzettend zwart-wit om te denken dat je een grote kans om verslaafd te raken hebt als je speed zou gebruiken om socialer te worden (oh nee, daar begint de discussie weer!). Ik ken maar weinig mensen die uppers niet (onder andere) om die reden gebruiken. Zelf ben ik vrij sociaal, en toch voel ik me vaak ongemakkelijk in groepen mensen die ik grotendeels niet ken. En naturlijk is het ook fijn dat je langer door kan gaan met een snuifje hier en daar, de belangrijkste aanleiding tot gebruik is echter dat je er prateriger van wordt. Als je dan goed in de gaten houdt of je niet écht afhankelijk wordt, terwijl je ook gaat proberen om de vorderingen die je boekt mee te nemen als je nuchter bent, zie ik het probleem niet echt. Mensen die hier zo hard voor waarschuwen zijn 9 van de 10 keer hypocriet bezig, ga maar eens bij jezelf na of jij geen uppers gebruikt om socialer te worden.

(Rellen jongens, ik heb jullie beschuldigd van hypocrisie!)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Allow me to hap. Ik ben helemaal niet hypocriet bezig want ik gebruik maar zeer zelden deeps.
En de keren dat ik gebruikte waren zeker niet om socialer te zijn, ik ben zo al veel te sociaal.
Dus bij mij is dat niet van toepassing.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rabbithole zei:
hypocrisieaftrekrente!
Klik om te vergroten...

Ik heb niks gelezen van alle verhalen,dus mijn reactie is overbodig en offtopic.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Carlitos zei:
Rabbithole zei:
hypocrisieaftrekrente!
Klik om te vergroten...

Ik heb niks gelezen van alle verhalen,dus mijn reactie is overbodig en offtopic.
Klik om te vergroten...
Fijn van je om dat even in de groep te gooien. :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Allow me to hap. Ik ben helemaal niet hypocriet bezig want ik gebruik maar zeer zelden deeps.
En de keren dat ik gebruikte waren zeker niet om socialer te zijn, ik ben zo al veel te sociaal.
Dus bij mij is dat niet van toepassing.
Klik om te vergroten...

Dan ben jij de 1 van de 10 personen die niet hypocriet bezig is. :wink: Ik zeg ook niet dat het altijd zo hoeft te zijn, maar je moet toch toegeven dat dat wel meestal de/één van de belangrijkste reden(en) zijn om deeps te gebruiken. En dat er dan lang niet altijd een verslaving op de loer ligt mag toch ook wel duidelijk zijn. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van wat de belangrijkste reden is om deeps in je neus de duwen. Voor mij was dat (net zoals dat met MD is) gewoon om te feesten, de muziek beter te voelen en niet moe te worden.

Ik vind het een beetje raar om drugs te gaan gebruiken omdat je dan socialer wordt... En ik blijf erbij dat dat een gevaarlijke reden is.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chris Pontius zei:
Deeps voor feesten vind ik ook gevaarlijk; zo put je jezelf veel meer uit :openmouth:
Klik om te vergroten...
Wijsneus. :P Ik bedoelde een gevaarlijke reden omdat je volgens mij meer kans hebt op verslaving.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deeps voor feesten vind ik ook gevaarlijk; zo put je jezelf veel meer uit :openmouth:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Chris Pontius zei:
Deeps voor feesten vind ik ook gevaarlijk; zo put je jezelf veel meer uit :openmouth:
Klik om te vergroten...
Wijsneus. :P Ik bedoelde een gevaarlijke reden omdat je volgens mij meer kans hebt op verslaving.
Klik om te vergroten...

Deeps op feesten vind ik ook gevaarlijk omdat het verleidelijker wordt steeds deeps te gebruiken omdat het veel makkelijker en leuker is. :openmouth:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Chris Pontius zei:
Deeps voor feesten vind ik ook gevaarlijk; zo put je jezelf veel meer uit :openmouth:
Klik om te vergroten...
Wijsneus. :P Ik bedoelde een gevaarlijke reden omdat je volgens mij meer kans hebt op verslaving.
Klik om te vergroten...

Deeps op feesten vind ik ook gevaarlijk omdat het verleidelijker wordt steeds deeps te gebruiken omdat het veel makkelijker en leuker is. :openmouth:
Klik om te vergroten...
En vooral goedkoper. Misschien heb je wel gelijk ja, het blijft gewoon een "gevaarlijk" dingetje.
Maar het ging me er vooral om dat als je steeds deeps gaat gaan gebruiken om je te helpen in sociale situaties, je denk ik al rap niet meer zonder kan.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Chris Pontius zei:
Deeps voor feesten vind ik ook gevaarlijk; zo put je jezelf veel meer uit :openmouth:
Klik om te vergroten...
Wijsneus. :P Ik bedoelde een gevaarlijke reden omdat je volgens mij meer kans hebt op verslaving.
Klik om te vergroten...

Deeps op feesten vind ik ook gevaarlijk omdat het verleidelijker wordt steeds deeps te gebruiken omdat het veel makkelijker en leuker is. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, als je alleen deeps in huiselijke setting gebruikt met vrienden waarbij je je al op je gemak voelt is het risico op verslaving veel minder groot. :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
En vooral goedkoper. Misschien heb je wel gelijk ja, het blijft gewoon een "gevaarlijk" dingetje.
Maar het ging me er vooral om dat als je steeds deeps gaat gaan gebruiken om je te helpen in sociale situaties, je denk ik al rap niet meer zonder kan.
Klik om te vergroten...

En ik probeer dus duidelijk te maken dat zoiets op elke situatie toepasbaar is.

Rabbithole zei:
Inderdaad, als je alleen deeps in huiselijke setting gebruikt met vrienden waarbij je je al op je gemak voelt is het risico op verslaving veel minder groot. :grin:
Klik om te vergroten...

:grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
En vooral goedkoper. Misschien heb je wel gelijk ja, het blijft gewoon een "gevaarlijk" dingetje.
Maar het ging me er vooral om dat als je steeds deeps gaat gaan gebruiken om je te helpen in sociale situaties, je denk ik al rap niet meer zonder kan.
Klik om te vergroten...

En ik probeer dus duidelijk te maken dat zoiets op elke situatie toepasbaar is.
Klik om te vergroten...
Ergens wel ja. Als je niet meer kan feesten zonder deeps, dan ga je gewoon niet meer feesten.
Maar als je sociaal niet meer uit de voeten kan zonder, wat dan? Ga je jezelf dan gewoon opsluiten zodat je geen sociaal contact meer hebt?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rabbithole zei:
Inderdaad, als je alleen deeps in huiselijke setting gebruikt met vrienden waarbij je je al op je gemak voelt is het risico op verslaving veel minder groot. :grin:
Klik om te vergroten...
Geen slecht idee. :beer:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Maar als je sociaal niet meer uit de voeten kan zonder, wat dan? Ga je jezelf dan gewoon opsluiten zodat je geen sociaal contact meer hebt?
Klik om te vergroten...

In het begin misschien, en daarna ga je vanzelf weer contact op zoeken.
edit;
Al kan ik me niet voorstellen dat iemand écht niet meer uit de voeten kan zonder pep.
Bij mij is het eerder omgekeerd, het is makkelijker geworden. Maar als het al zou verslechteren wordt het slechts moeilijker, niet onmogelijk lijkt me.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Rabbithole zei:
Inderdaad, als je alleen deeps in huiselijke setting gebruikt met vrienden waarbij je je al op je gemak voelt is het risico op verslaving veel minder groot. :grin:
Klik om te vergroten...
Geen slecht idee. :beer:
Klik om te vergroten...

Maar jij noemde Chris wel speedverslaafd. :wink: Terwijl dat de zo'n beetje de enige setting is waarin hij deeps gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."