Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeedgebruik verbergen

Speedgebruik verbergen

30 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey iedereen
ik ga eerst even een korte bio schrijven over m'n speedgebruik
ik ben vorig jaar rond maart begonnen met regelmatig te snuiven (had daarvoor maar een paar keer gedaan) tijdens mijn stage omdak ik altijd enorm vroeg moest opstaan en enorm laat kon gaan slapen (min 12 u werken per dag) en mijn stageverslag maken was zoveel leuker en was ook echt stukken beter(is effectief zo)
Dus ben ik begonnen met speed om mijn bioritme wat te kunnen regelen, is goed gelukt daarna ook terug overgeschakeld naar sporadisch gebruiker.
Dan kwam de festivalzomer en had ik bijna altijd wel iets bij van speed(beste zomer ooit)
tegen eind september begon ik door te hebben dat de hoeveelheden dat ik nodig had echt niet normaal waren, ik had zonder overdrijven 3 g nodig op een dag om het kippevel en de euforie nog goed te voelen.
Toen besefte ik dat ik 1. vrij weinig geld terug had door aanschaf van een nieuwe laptop etc
en 2. dat ik gewoon een te hoge tolerantie had opgebouwd.

Ik dacht bij mijzelf van wie betaald er nu voor iets dat hem niets doet.
Dan ben ik tot op heden gestopt met bijna dagelijks gebruikt, was ongeloofelijk zwaar maar na de eerste 2-3 weken begint het alleszins beter te gaan heb toen af en toe nog eens wat farmaceutische dex gedaan van mn nicht.

Nu heb ik wel nog altijd moeite om te studeren en werken te maken zonder maar het lukt wel.
Behalve nu tijdens de examens.
Ik vindt van mezelf dat ik studeren op speed wel onder de controle kan houden(behalve dat ik veel te weinig eet), maar ik reflecteer veel om te kijken of ik daadwerkelijk wel aan het leren ben of ik niet gewoon bezig ben.

Nu heb ik de indruk dat mijn vader altijd raar kijkt naar mee (in een achterdochtige manier) en ik weet dus nooit of mijn pupillen groot staan of niet, ik heb dit niet zo vaak en niet zo overdreven maar toch heb ik schrik om in zijn ogen te kijken.
Ik doe er alles aan om te verbergen: Ik pak af en toe een koek uit de kast of gewoon iets eetbaar en steek die dan in de schuif boven(ik weet het klinkt echt raar maar is maar een klein puntje maar wel al belangrijk)

Nu is mijn vraag en jullie:
- op wat moet ik nog letten zodat mijn gebruik niet opvalt
- zijn er eventueel uitvluchten die me kunnen redden als het zo ver is
- zijn er nog andere mensen die ook soms speed gebruiken voor hun studies en heb je een bepaald systeem om slaap in te halen en genoeg te kunnen eten

De reden van mijn gebruiksoverzicht is gewoon om te laten weten dat ik mezelf wel onder controle heb en dat ik kan stoppen na maandenlang te hebben gebruikt.

Ik ga nu nog wat verder studeren! :)
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer het niet te verbergen, dikke vette kans dat je door de mand valt. Ik heb dat ook een tijd gedaan en meende dat niemand iets in de gaten had. Je meent vaak dat niemand iets merkt, maar je uiterlijk (vooral kleur in gezicht, oneffenheden van je huid etc) veranderd, je gedrag veranderd (sneller opvliegend, vaak "domme"grapjes...) en zo nog meer dingen die wel opvallen.......

De mensen die nog nooit drugs hadden gehad of er iets er niets van weten zullen niet snel weten wat je gebruikt, maar ze merken echt wel dat er iets "anders" is. Je hele doen en laten veranderd wel.

Je kunt het geluk hebben dat niemand het merkt, maar let op :wink:

Maar ja, je vroeg naar tips....
- wat ik deed was idd "mee-eten", want niet eten en ineens afvallen valt wel op ja.
- weet niet of je een kerel of meid bent. In mijn geval een meid, dus kon met make-up wel een
kleurtje creëren, zodat ik niet zo bleek leek. Anders zonnebanken :wink:
- energie ergens anders dan thuis benutten..... Wandelen, in ieder geval even deruit om ff te
kunnen "gaan".

Uitvluchten om je te redden......hmmm denk dat dat niet verstandig is, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel :wink: Been there done that :wink:

Succes met studeren trouwens! Zonder lukt het je zeker wel hoor. Heb ook 2 HBO opleidingen gedaan en in die tijd nog nooit drugs gehad. We menen vaak dat we beter presteren met speed, maar dat is maar een illusie :wink: Ok, tijdelijk helpt het....heeeel tijdelijk.......
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#3
darksoul001 zei:
De reden van mijn gebruiksoverzicht is gewoon om te laten weten dat ik mezelf wel onder controle heb en dat ik kan stoppen na maandenlang te hebben gebruikt.
Klik om te vergroten...

Let hier trouwens mee op, dit zei ik ook elke keer tegen mezelf als ik weer zakje van 5gram haalde........pas half jaar later echt gezegd...."NIET MEER! Omdat ik erachter kwam dat ik het blijkbaar niet onder controle kon houden...."
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#4
it'sme zei:
darksoul001 zei:
De reden van mijn gebruiksoverzicht is gewoon om te laten weten dat ik mezelf wel onder controle heb en dat ik kan stoppen na maandenlang te hebben gebruikt.
Klik om te vergroten...

Let hier trouwens mee op, dit zei ik ook elke keer tegen mezelf als ik weer zakje van 5gram haalde........pas half jaar later echt gezegd...."NIET MEER! Omdat ik erachter kwam dat ik het blijkbaar niet onder controle kon houden...."
Klik om te vergroten...

goh op de moment zelf is dat zakje van 5 vrij snel leeg, maar mijn lichaam geeft altijd goed weer of het oke is of niet
ik leef volgens een theorie die ik zelf min of meer eens heb over zitten denken
klinkt stom, maar doet soms wel veel :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Medicinaal gebruiken kan prima, het wordt ook gewoon voorgeschreven als medicijn.. De Dextro-enantiomeer anyway. Neem het oraal wanneer je de extra focus/energie nodig hebt, in capsules (lege capsules te koop bij je plaatselijke smartshop of apotheek. Verder, let op je kaken, neurotische bewegingen, etc...
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#6
Gedrag verandert enorm bij dagelijks speedgebruik, kun je sowieso niet blijven wegstoppen
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Medicinaal gebruiken... 10-20mg
5htp
goed eet & slaappatroon
voedingsshakes
multivitaminen&veel fruit
VEEL GRANEN
VEEL KOOLHYDRATEN (pasta is je vriend)

The substance is too devastating to hide it's consequences :openmouth:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
NorthernLightBE zei:
Gedrag verandert enorm bij dagelijks speedgebruik, kun je sowieso niet blijven wegstoppen
Klik om te vergroten...
Zie sim :rolleyes:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#9
haha ik denk dat je hem eerst moet vertellen wie sim is voordat je dit soort dingen gaat posten
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
slapen is voor apen
speed is voor god
ik ben god en jullie apen
god leeft eeuwig, aap gaat dood
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#11
sim is een beetje aan de overdreven kant denk ik. maar zelfs na 3 weekjes dagelijks merkte ik al dat ik ontzettend opvliegend was. en echt al ongelooflijk kwaad kon raken als (voorbeeld) het kastje van mn tv niet meteen mee wilde werken > laat staan andere situaties.

beter niet dagelijks doen dus :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hahaha, no shit.

Stukje tekst met goede inhoud, normale opbouw en correct taalgebruik gaat mij niet overtuigen dat ik de tricks en tips neer moet zetten zodat jij elke dag speed nemen kan.

Als je zo'n last hebt van een korte concentratie boog dan moet je daar wat aan gaan doen. Maak de studie ruimte zo rustig mogelijk en prikkelloos als mogelijk. Geen muziek, geen tv. Vraag om rust en stilte, trek de internet kabel uit je pc en zorg voor voldoende normaal voedsel en slaap.

Jij gaat het echt niet voor elkaar krijgen om op speed te studeren zonder dat iemand het opmerkt. Je gaat er heel grauwig, viezig uitzien, je stinkt naar pepzweet en uiteindelijk valt het echt wel op. Overigens vallen je pupillen erg mee, gewoon overdag. In de avond valt het wat meer op maar als jouw vader jou al achterdochtig bekijkt, zou ik hem geen voer geven voor twijfel.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drientje zei:
Hahaha, no shit.

Stukje tekst met goede inhoud, normale opbouw en correct taalgebruik gaat mij niet overtuigen dat ik de tricks en tips neer moet zetten zodat jij elke dag speed nemen kan.

Als je zo'n last hebt van een korte concentratie boog dan moet je daar wat aan gaan doen. Maak de studie ruimte zo rustig mogelijk en prikkelloos als mogelijk. Geen muziek, geen tv. Vraag om rust en stilte, trek de internet kabel uit je pc en zorg voor voldoende normaal voedsel en slaap.

Jij gaat het echt niet voor elkaar krijgen om op speed te studeren zonder dat iemand het opmerkt. Je gaat er heel grauwig, viezig uitzien, je stinkt naar pepzweet en uiteindelijk valt het echt wel op. Overigens vallen je pupillen erg mee, gewoon overdag. In de avond valt het wat meer op maar als jouw vader jou al achterdochtig bekijkt, zou ik hem geen voer geven voor twijfel.
Klik om te vergroten...

Wat een moralistisch takkengezeur, zoals we overigens wel van jou zijn gewend.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fabelachtig verzonnen geleuter, zoals wij van jou gewend zijn. Je verzuimt niet om ons de teleurstelling te voorkomen. Fijn is dat.

Ik ben niet tegen speed, ik ben tegen zelfmedicatie, zeker dagelijks.

Als je al eens een keer in de valkuil gestapt bent, en 3 gram per dag noem ik een behoorlijke verslaving hoor, zou ik de kat niet meer op het spek binden en eieren voor je geld kiezen. Stay on the safe side en beperk je gebruik tot de weekenden.

Overigens, wat onthoud je van een studie als je speed op hebt? Ben ik ineens benieuwd naar. Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Drientje zei:
Ik ben niet tegen speed, ik ben tegen zelfmedicatie, zeker dagelijks.
Klik om te vergroten...

Ik deed niet dagelijks, soms was er een week tussen of meestal toch een paar dagen en ik zorg voor voldoende tijd om te slapen voor de kater.

Drientje zei:
Overigens, wat onthoud je van een studie als je speed op hebt? Ben ik ineens benieuwd naar. Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?
Klik om te vergroten...

Het bevordert mijn prestaties wel degelijk, je mag zeggen wat je wilt maar bij mij werkt het.
Rekening houdend dat ik geen uitgaansdosisen neem maar eerder lage en meer verspreid over de dag

Nu ben ik overigens terug al weer 2 weken gestopt
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?
Klik om te vergroten...
Als je er gezond bij eet en normaal slaapt (of maar 1 nachtje doordoet net voor je examen) werkt het niet negatief. Je moet natuurlijk zelf ook doorhebben dat je het nog niet kan na het 1 keer te overlopen op speed...
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#17
echt een hele verkeerde reden om speed te gebruiken!
r
richie87Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Hahaha, no shit.

Stukje tekst met goede inhoud, normale opbouw en correct taalgebruik gaat mij niet overtuigen dat ik de tricks en tips neer moet zetten zodat jij elke dag speed nemen kan.

Als je zo'n last hebt van een korte concentratie boog dan moet je daar wat aan gaan doen. Maak de studie ruimte zo rustig mogelijk en prikkelloos als mogelijk. Geen muziek, geen tv. Vraag om rust en stilte, trek de internet kabel uit je pc en zorg voor voldoende normaal voedsel en slaap.

Jij gaat het echt niet voor elkaar krijgen om op speed te studeren zonder dat iemand het opmerkt. Je gaat er heel grauwig, viezig uitzien, je stinkt naar pepzweet en uiteindelijk valt het echt wel op. Overigens vallen je pupillen erg mee, gewoon overdag. In de avond valt het wat meer op maar als jouw vader jou al achterdochtig bekijkt, zou ik hem geen voer geven voor twijfel.
Klik om te vergroten...

precies!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drientje zei:
Fabelachtig verzonnen geleuter, zoals wij van jou gewend zijn. Je verzuimt niet om ons de teleurstelling te voorkomen. Fijn is dat.

Ik ben niet tegen speed, ik ben tegen zelfmedicatie, zeker dagelijks.

Als je al eens een keer in de valkuil gestapt bent, en 3 gram per dag noem ik een behoorlijke verslaving hoor, zou ik de kat niet meer op het spek binden en eieren voor je geld kiezen. Stay on the safe side en beperk je gebruik tot de weekenden.

Overigens, wat onthoud je van een studie als je speed op hebt? Ben ik ineens benieuwd naar. Beïnvloed speed niet negatief je leerprestaties?
Klik om te vergroten...

Dat is precies wat ik bedoel, je forceert je waardeoordeel over iemands gedrag, en vertelt mensen wat ze wel of niet moeten doen. Dat is wat moralistisch geleuter is, denk je nou echt dat iemand de nadelen niet weet als die zich bewust is dat hij het wil verbergen en op een drugsforum post? Kom op zeg. Je constateert wat iedereen al weet.

Wie ben jij om voor iemand te bepalen wat ze wel of niet moeten doen of laten, en om op zo'n valse toon zeggen dat je niet gaat helpen, waarmee je impliceert dat je "weet" hoe die het moet verbergen maar het niet wil vertellen om een punt te maken hoe fout die wel niet bezig is.

Als iemand zichzelf kapot wil maken, laat ze toch? Het is niet jouw leven, en al helemaal niet jouw taak om anderen de "goede" (omdat jij natuurlijk de waarheid in pacht hebt) keuzes te laten maken. Niemand heeft hier wat aan, hij zal zich er alleen aan ergeren en jij zal je doel er niet mee bereiken. Het enige wat gaat gebeuren is dat je je eigen ego gaat strelen door een illusie te scheppen dat je het "geprobeerd" hebt.

Misschien moet je een christen worden, dan heb je een goed excuus om een onuitstaanbare bemoeial te zijn, nadat je therapie hebt gezocht voor je chronische paranoia.
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@ Angramar Temenos: Volgens mij vraagt de topic starter hier zelf om advies, dus dan mag iemand daar toch ook wel zijn of haar mening over geven?

OT: Het functioneel gebruiken van drugs lijkt me wat riskant, ik zou het persoonlijk gewoon niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."