#1
In mijn ogen zijn alleen optie 2 en 3 mogelijk. Ik zelf zou nooit onder invloed rijden. Maar ik ben der pietluttig in misschien want ik mag 2 biertjes als ik moet rijden maar drink geen druppel. Laat staan onder invloed van welke vorm van drugs ook.
En niet om de eventuele boete maar om het schuldgevoel wat je hebt als het fout gaat. Daar kom je nooit meer over heen, geloof me. Een goede vriend van mij Heeft jaren geleden een ongeluk gehad onder invloed van drugs. Dat testen ze na een ongeluk met zwaar letsel. Hij had theoretisch geen schuld aan het ongeluk, hij kwam van links. Maar omdat hij onder invloed was (en flink ook na een festival) was hij automatisch schuldig bevonden. Die vrouw die hij aanreed is blijvend invalide. Zijn berzekering betaalde niet uit (staat in je polis) dus nu zit hij in de schuldsarnering en heeft ie zijn huis moeten verkopen. Alle medische ziekenhuiskosten en materiële schade word nu op hem verhaald. Hij is volledig failliet. Niet om je nu meteen erge angst aan te jagen maar dit is een punt die velen over het hoofd zien.
En niet om de eventuele boete maar om het schuldgevoel wat je hebt als het fout gaat. Daar kom je nooit meer over heen, geloof me. Een goede vriend van mij Heeft jaren geleden een ongeluk gehad onder invloed van drugs. Dat testen ze na een ongeluk met zwaar letsel. Hij had theoretisch geen schuld aan het ongeluk, hij kwam van links. Maar omdat hij onder invloed was (en flink ook na een festival) was hij automatisch schuldig bevonden. Die vrouw die hij aanreed is blijvend invalide. Zijn berzekering betaalde niet uit (staat in je polis) dus nu zit hij in de schuldsarnering en heeft ie zijn huis moeten verkopen. Alle medische ziekenhuiskosten en materiële schade word nu op hem verhaald. Hij is volledig failliet. Niet om je nu meteen erge angst aan te jagen maar dit is een punt die velen over het hoofd zien.