#1
Dat klopt, maar ik goochel graag met begrippen.
Beste uitspraak van dit topic!MeejheM zei:gekrenkte trots trekt wel bij. daar heb je geen intensive care afdeling voor.
Bij niet ad(h)ders gaat de concentratie er ook op vooruit bij therapeutische hoeveelheden, echter ligt recreatief gebruik daar vaak ver boven.MeejheM zei:volgens mij is het trouwens een fabel dat je van amfetaminen, of andere stoffen die ze vroeger wekaminen noemden, je reactietijd verbeterd.
wat de invloed op je anticipatie van gevaarlijke verkeerssituaties is volgens mij al helemaal weinig over geschreven. bij adhd en add-ers gaat je concentratie er wel op vooruit bij therapeutische hoeveelheden.
Het gebruik van stimulerende middelen brengt uiteraard gezondheidsnadelen met zich mee en vooral bij dexamfetamine is de kans op misbruik relatief groot. Deze middelen zijn meer een soort van noodoplossing voor mensen met een (ernstig) concetratieprobleem. Iedereen die dat concentratieprobleem niet heeft, heeft deze middelen ook niet nodig op een normale dag, hooguit als je doodvermoeid bent. Maar als je het gebruikt om extreme vermoeidheid op te lossen is dat natuurlijk ook misbruik.MeejheM zei:@psychedelibee: er zit wel een gele sticker op. als bij iedereen de concentratie erop vooruitging zou het ondertussen toch wel in het drinkwater zitten?
hooguit als je doodvermoeid bent.
Hoezo? Die kinderen op mijn stage namen soms 3x per dag 20mg (soms meer zelfs). Als ik een keer ritalin neem dan heb ik pilletjes van 10mg waar ik er dan 2 of 3 van neem. Dat is toch ongeveer hetzelfde? Of nemen jullie allemaal belachelijk veel ritalin bij recreatief gebruik?Psychedelibee zei:Bij niet ad(h)ders gaat de concentratie er ook op vooruit bij therapeutische hoeveelheden, echter ligt recreatief gebruik daar vaak ver boven.MeejheM zei:volgens mij is het trouwens een fabel dat je van amfetaminen, of andere stoffen die ze vroeger wekaminen noemden, je reactietijd verbeterd.
wat de invloed op je anticipatie van gevaarlijke verkeerssituaties is volgens mij al helemaal weinig over geschreven. bij adhd en add-ers gaat je concentratie er wel op vooruit bij therapeutische hoeveelheden.
Letterlijk en figuurlijk hard gaanSnowblind zei:Ongetwijfeld een rare vraag maar krijg je onder invloed van speed niet de neiging om de snelheidslimiet te gaan overschrijden?
Gebruik dat spul uiterst zelden maar ga dan achterlijk hard lopen. :P
Bij ritalin ligt het vaak wel in dezelfde ordegrootte, maar bij bijvoorbeeld amfetamine niet helemaal. :PZERO- zei:Hoezo? Die kinderen op mijn stage namen soms 3x per dag 20mg (soms meer zelfs). Als ik een keer ritalin neem dan heb ik pilletjes van 10mg waar ik er dan 2 of 3 van neem. Dat is toch ongeveer hetzelfde? Of nemen jullie allemaal belachelijk veel ritalin bij recreatief gebruik?Psychedelibee zei:Bij niet ad(h)ders gaat de concentratie er ook op vooruit bij therapeutische hoeveelheden, echter ligt recreatief gebruik daar vaak ver boven.MeejheM zei:volgens mij is het trouwens een fabel dat je van amfetaminen, of andere stoffen die ze vroeger wekaminen noemden, je reactietijd verbeterd.
wat de invloed op je anticipatie van gevaarlijke verkeerssituaties is volgens mij al helemaal weinig over geschreven. bij adhd en add-ers gaat je concentratie er wel op vooruit bij therapeutische hoeveelheden.![]()
![]()
Daar is onderzoek het anders niet mee eens...Spirit Wolf zei:De verstandigste keuze is natuurlijk...neem de trein.
Ik moet er dan wel bij zeggen dat als de bestuurder dan ook alleen pep heeft gebruikt is de kans op een ongeluk niet aanzienlijk groter is dan als je nuchter overdag rijdt.
Yup, genoeg kanttekeningen aan zo'n uitspraak. Maar dit onderzoek is een verzameling van gegevens van ongelukken en schattingen in heel europa. Aanrader om hem eventjes door te scrollen.ooscaar zei:Ja en het gaat er hier om 'onder invloed zijn van amfetaminen'. Wat voor amfetamine? Meth? Hoeveel? Voordat hier veel zinnigs over gezegd kan worden, is meer onderzoek nodig. Iedereen snapt wel dat je met 20 mg amfetamine op beter functioneert dan met 9 glazen bier over 5 uur. Dat gezegd hebbende vind ik niet dat je onder invloed van wat dan ook achter het stuur moet, alleen laten we de gevolgen niet al te veel overdrijven.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."